خبرگزاری کار ایران

چرا رپورتاژ آگهی را دوست سئو می دانیم؟

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۰۵۶

تبلیغات به شیوه رپورتاژ آگهی چقدر موثر است؟ در اصل، معیارهای تبلیغاتی به تعیین پیشرفت فعالیت‌های تبلیغاتی تان کمک می‌کنند، در رپورتاژ آگهی ما به این فکر می کنیم که چه چیزی خوب کار می‌کند و چه چیزی باید تغییر کند...

تبلیغات آنلاین به شیوه رپورتاژ آگهی چقدر موثر است؟ در اصل، معیارهای تبلیغاتی به تعیین پیشرفت فعالیت‌های تبلیغاتی تان کمک می‌کنند، در رپورتاژ آگهی ما به این فکر می کنیم که چه چیزی خوب کار می‌کند و چه چیزی باید تغییر کند.

 

چرا بررسی معیارهای رپورتاژ آگهی ضروری هستند؟

هدف هر کسب ‌و کار رشد کردن است. افزایش قابلیت دیده شدن به واسطه تبلیغاتی که در واقع یک بیان داستان و خدمت است تا تبلیغ، به این رشد کمک می کند. برای بازاریابان دیجیتال، این به این معنی است که بازدهی سرمایه آن‌ها باید ماه های بعد از نشر رپورتاژ نتایج مثبت خود را نشان دهد. مانند کاشت و برداشت یک محصول در طی مدت زمان مشخص و مفید!

تاثیر گذاری رپورتاژ آگهی بر روی سئو در یک بستر، جهت رتبه‌بندی صفحات نتیجه موتور جستجو مانند یک نقطه قوت ویژه است. این چیز جدیدی نیست که ما از روش های دیگر دست پیدا کنیم. به نوعی می توان آن را یک روش یونیک به حساب آورد. رپورتاژ آگهی روش روشنی برای تبلیغ است، در حالی که سئو راه موثر و مفیدی برای پررنگ تر کردن نقش آن است، این حالت را می توان به صورت برعکس نیز در نظر گرفت؛ چرا که تاثیر این دو مورد بر روی یکدیگر انعکاسی است.

 اما معیار های موفقیت یک رپورتاژ آگهی چه مواردی هستند؟ آیا تا به حال به آنها فکر کرده اید؟ آنها شامل:

  • تعیین اهداف درست
  • شناسایی معیارهای موفقیت
  • داشتن تجزیه و تحلیل صحیح

و تکرار 3 گزینه قبل در هر بار نوشتن و نشر رپورتاژ هستند. همچنین رپورتاژ دارای دو جنبه مهم است:

  1. PR
  2. SEO

سوال اصلی: چرا رپورتاژ آگهی را دوست سئو می دانیم؟

درج لینک‌های خروجی در برخی سایت ها به عنوان ناشران رپورتاژ آگهی با رتبه الکسا، آتوریتی و عمر دامنه مناسب به خاطر محتوای آنان که توسط موتورهای جستجو به عنوان یک منبع معتبر و موثق شناخته می‌شوند و سطح ترافیک بالایی دارند، در واقع یک دوست یابی در حوزه سئو است. ناشران به نوبه خود شروع به تشخیص این مزایا کردند و رپورتاژ آگهی را به عنوان یک روش موثر به شیوه‌ای کنترل‌شده ارائه دادند.

آیا ملزم به استفاده از رپورتاژ آگهی هستیم؟

درج رپورتاژ آگهی به ساختار و اهداف کمپین شما بستگی دارد. اگر هدفتان هدایت ترافیک به سایت و ایجاد آگاهی از محصول و خدمات تان برای مخاطب باشد، ارتقا سئو با رپورتاژ آگهی به عنوان یک بررسی ثانویه می‌تواند بخشی از ترکیب بازاریابی شما را تشکیل دهد. سوال کلیدی این است که رپورتاژ آگهی چگونه دیده خواهد شد؟

یک رپورتاژ شانس زیادی برای دیده شدن ندارد اگر به شکل تبلیغاتی نوشته شود و تنها به هدف درج رپورتاژ از آن استفاده شود. این نشان دهنده اهمیت داستانی که بیان می کنید، به علاوه نوع نوشتار متن است. به همین ترتیب اگر به درج رپورتاژ مفید و موثر روی آورید، شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

اگر یکی از اهداف شما افزایش دید به واسطه سئو باشد، باید یک نکته مهم را در زمان درج رپورتاژ آگهی در نظر داشته باشید. گوگل در وبلاگ خود اشاره می‌کند، که هر لینک پرداختی از درون یک رپورتاژ باید از حالت rel = "nofollow” استفاده کند. این موضوع حتی در توییتر مت کاتس (یکی از اعضای تیم بهینه سازی موتور جستجو گوگل) نیز عنوان شده است که می توانید در تصویر زیر آن را مشاهده نمایید.

در وهله دوم، اگر یکی از اهداف اولیه شما افزایش دید به واسطه سئو و کشش رسانه های اجتماعی است که به دیده شدن بیشتر منجر شود، رپورتاژ آگهی می‌تواند بسیار موثر باشد. از منظر سئو و رسانه های اجتماعی، هر پیوند یا استناد به سمت شما مزایای خاص خودش را دارد. یکی از این مزایا ارتقا اعتبار سایت و کسب و کارتان خواهد بود. با این حال این رویکرد نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر برای توسعه داستان‌هایی است که واقعا از ارزش خبری برخوردار هستند. همچنین باید زمانی را برای توسعه روابط و بازاریابی داستان هایی که بیان می کنید، روی رسانه ‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید.

معمای گوگل: بیایید به تغییرات برگردیم!

در واقع، رپورتاژ بومی با توجه به معیار های گوگل دچار مشکل و تغییرات نمی شود. گوگل به محتوا علاقمند است پس به تولید محتوا اهمیت دهید زیرا می‌تواند از آن برای نتایج جستجو استفاده کند و این شامل پست‌های محلی نیز می‌شود. برای تولید ترافیک ارگانیک به این دلیل شانس خوبی برای شما وجود دارد، زیرا موضوعات مختلفی وجود دارند که می توانید روی آنها مانور دهید و آنها را به کسب و کارتان ربط دهید.

رپورتاژ، در واقع تبلیغاتی است که گوگل به تنهایی قادر به کسب درآمد از طریق آن نیست. پس اگر آن را به عنوان یک نتیجه ارگانیک در نظر بگیریم، تنها یک مساله زمان وجود دارد که به دریافت نتیجه از قبال این نوع تبلیغات مربوط می شود. از این رو، قبل از اینکه گوگل به آن واکنش نشان دهد از آن به عنوان یک نتیجه استفاده می کند؟ البته در طی مدت زمان طولانی ما مجددا با تغییرات جدیدی در الگوریتم های گوگل روبرو خواهیم بود که به نفع درج رپورتاژ و نگارش آن مربوط می شود.

PR و رپورتاژ آگهی

هم تبلیغات و هم PR یا Public Relations به ساخت برند کمک می‌کنند و با مخاطبان هدف ارتباط برقرار می‌کنند. اساسی‌ترین تفاوت بین آن‌ها این است که فضای تبلیغاتی رپورتاژ از نتایج ایجاد روابط  از طریق بستر رسانه‌ها با اطلاعات به شکل انتشار و استراتژی های از قبل چیده شده بدست ‌آمده است.

برای مثال، شما باید یک تبلیغ آنلاین را خریداری کنید، اما می‌توانید یک داستان را برای یک خروجی بهتر تبلیغ کنید. در ادامه بهتر است به اهدافی که PR و رپورتاژ دنبال می کنند نگاهی بیندازیم:

زمینه: در حالی که شرکت‌ها و سازمان‌ها تبلیغی را ایجاد می‌کنند که در وهله اول مشتریان بالقوه را هدف قرار می‌دهد، افراد حرفه‌ای آشنا به PR امیدوارند که یک شبکه گسترده‌تر به این واسطه ایجاد کنند. نشر رپورتاژ هدفمند از طریق PR می‌تواند داخلی یا خارجی باشد.

اهداف: PR به ایجاد آگاهی و شهرت برند کمک می‌کند. اهداف پشت یک استراتژی موفق حول این حقیقت می‌چرخد که مشتریان بیشتر به یک برند اعتماد می‌کنند و به احتمال زیاد با آنها کار خواهند کرد. تبلیغات برای یک بازار هدف خاص به منظور تولید فروش ایجاد است. در این رابطه، معمولا بیشتر بر ترویج یک محصول یا سرویس تمرکز می شود تا کسب شهرت. این مقوله اگر چه در مورد رپورتاژ  آگهی نیست اما به طور ناخودآگاه بر روی آن تاثیر می گذارد. ما با رپورتاژ و تاثیر بر SEO به دنبال کسب شهرت هستیم و با PR به فروش بیشتر فکر می کنیم.

چرا رپورتاژ آگهی را دوست سئو می دانیم؟

PR

یک مثال: PR و رپورتاژ

بیایید بر روی یک سایت با نام N تمرکز کنیم. سایت N که به شما تعلق دارد کسب‌وکار تان را معرفی و کنترل می‌کند. به جز این، شما می‌توانید از سایت خود هم برای روابط‌عمومی و هم برای تلاش‌های تبلیغاتی استفاده کنید؛ این مقوله در مورد شبکه های اجتماعی هم صدق می کند، مثل اینستاگرام یا فیسبوک.

اگر برای رشد بیشتر تبلیغات پولی را در نظر بگیرید، می توانید به نتیجه برسید. اما محتواهای غیر تبلیغاتی خوراک بیشتر افراد هستند، بنابراین شانس بیشتری وجود دارد که مخاطبین شما آن‌ها را ببینند. همچنین شما می‌توانید مخاطبان کنونی خود را نیز برای بررسی این محتوای ظاهر غیر تبلیغاتی تهییج کنید. این موضوع باعث می شود تا دید دیگری به تبلیغات به واسطه رپورتاژ آگهی و ایجاد روابط اجتماعی بوجود آید که در حالت تبلیغ و فروش محض وجود نخواهد داشت.

چرا رپورتاژ آگهی را دوست سئو می دانیم؟

تبلیغات

پس، آیا به رپورتاژ آگهی نیاز داریم؟

  • تبلیغات آنلاین به کمک رپورتاژ آگهی تنها وسیله‌ای است که می‌توانید آن را کنترل کنید؛ اگر می‌خواهید پیام شما از زمان انتشار تا مدت های طولانی به دست مخاطب اش برسد، این تنها وسیله‌ای است که شما به طور کامل می توانید از آن استفاده کنید و از طرفی مطمئن باشید که به نتیجه خواهد رسید.
  • رپورتاژ به شما این امکان را می‌دهد که تنها مشتریان ایده‌آل را هدف قرار دهید. زمانی که با یک پیام مستتر داخل رپورتاژ با مخاطبان ارتباط برقرار می کنید تنها عده ای را از لینک های موجود در متن عبور خواهید داد که مرتبط با شما هستند؛ که این موضوع اهمیت مرجع مورد نظر برای نشر رپورتاژ را تعیین می کند.
  • رپورتاژ آگهی برای محتوای شما آگاهی ایجاد می‌کنند؛ این در واقع نیرویی را ایجاد می‌کند که به واسطه آن اعتماد شکل می گیرد. چرا که محتوا تبلیغاتی نیست و آموزشی می باشد ( بجز ebooks، سمینارها و پست‌های وبلاگ).  رپورتاژ یک راه عالی برای کمک به دریافت آن نتایجی است که با صرف هزینه در مورد نشر آن، قصد دارید دریافت کنید.
  • رپورتاژ آگهی به پیامی که قصد انتقال آن را به مخاطب دارید اعتبار می افزاید.  هر بار که رپورتاژ منتشر می شود تعامل نیز بالا خواهد رفت و از سویی دیگر به بهبود سئو منجر خواهد شد. از این رو توجه به کل پیامی که قصد دارید آن را انتقال دهید نتایج بهتری در بر خواهد داشت تا اینکه سعی کنید مخاطب را اغوا کنید.
  • رپورتاژ آگهی به مشابه یک قرص تقویتی برای سئو و محتوای سایت تان است. در اصل، وقتی از رپورتاژ برای ایجاد آگاهی برای محتوای خود استفاده می‌کنید، به طور خودکار نسبت به هر کاری که انجام می‌دهید آگاهی بیشتری ایجاد خواهید کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز