خبرگزاری کار ایران

حواله ارزی به بانک های ترکیه

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۸۰۵

با توجه به مشکل تحریم ایران در بازارهای جهانی و عدم امکان اتصال به بانک های جهانی، بسیاری از تاجران و سرمایه گذاران که نیاز به مبادلات ارزی دارند سعی کرده اند این مشکل را از طریق ارتباط با کشورهای همسایه و کمک گرفتن از سیستم های ارزی این کشورها حل کنند.

ترکیه یکی از این کشورها است که غالبا با حواله به بانک های ترکیه و انتقال ارز از طریق بانک های ترکیه می توان اینگونه مشکلات را حل کرد.

روش ها مختلفی برای حواله ارزی به بانک های ترکیه وجود دارد که در این مقاله ترکیش مگ به آن می پردازیم و خدمات خود را در زمینه انتقال پول با سایر کشورها معرفی می کنیم.

روش‌های انتقال پول به حساب های بانکی دیگر کشورها

از طریق افتتاح حساب بانکی در ترکیه می توان به سایر کشورهای پول انتقال داد، از آنجایی که برای حل مشکلات انتقال ارز به سایر کشورهای دنیا نیازمند یک کشور واسط هستیم تا از طریق بانک های آن کشور با بانک های سایر کشورها در ارتباط باشیم. در صورتی که حساب شخصی خارج از کشور ندارید، یکی از بهترین روش های ارتباط با صرافی در ترکیه است.

در این بخش روش های مختلف برای انتقال پول از ایران به سایر کشورها از طریق ترکیه و بانک های ترکیه را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

انتقال پول از طریق حواله ارزی سوئیفت

حواله ارزی سوئیفت یکی از مرسوم ترین روش های انتقال پول از ایران به ترکیه یا هر کشور دیگری است و یکی از مطمئن‌ترین روش های انتقال نیز هست. در این روش پول به حساب یک بانک انتقال می‌یابد و مقصد می‌تواند هر بانک معتبری در هر جای دنیا باشد.

کد سوئیفت، کدی است که برای شناسایی موسسات مالی مقصد به‌کار می‌رود. این کد ۸ تا ۱۱ رقمی، نمایان‌گر بانک مقصد، کشور مقصد، منطقه جغرافیایی و کد شعبه است. کارمزدِ حواله‌ای که از این طریق صادر می‌شود، با توجه به مبلغ ارسالی و کشور مقصد رقم متفاوتی دارد. بخش مهمی از این کارمزد متعلق به بانک‌های واسطه است؛ به همین دلیل، به دلیل ارتباط مستقیم، کارمزد حواله سوئیف به این کشور هزینه کمتری دارد.

بانک‌های کشور ترکیه به سیستم بین‌المللی متصل هستند و به دلیل تحریم‌های جهانی علیه ایران در نظام بانکی، انتقال مالی به ترکیه کمی دشوار است. برای انتقال مالی از طریق سوئیفت به حسابی در یکی از بانک‌های ترکیه نام دارنده حساب در ترکیه، کد ایبان، کد سوئیفت و نام بانک مقصد را داشته باشید.

انتقال پول از ایران به حساب بانکی ترکیه ممکن است از چند ساعت کاری تا ۴ روز کاری طول بکشد؛ توجه داشته باشید که بانک‌های ترکیه در روزهای تعطیل رسمی و شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل هستند.

حواله ارزی به بانک های ترکیه

انتقال پول از طریق صرافی

با توجه به این موضوع که ایرانیان زیادی در سرمایه گذاری در ترکیه دخیل هستند و روزانه مبالغ زیادی پول به کشور ترکیه منتقل می شود، بهترین،  آسانترین و مطمئن ترین راه پیدا کردن یک صرافی معتبر و انتقال پول از این طریق است. یکی از خدماتی که ما در ترکیش مگ ارائه می دهیم انتقال پول از طریق صرافی است.

در این روش باید مرحله به مرحله پیش بروید و به نکات مختلفی مانند قیمت لیر و زمان حواله توجه داشته باشید چراکه روزهای شنبه و یکشنبه در ترکیه تعطیل رسمی است و طبق بازار جهانی روزهای یکشنبه قیمت ارز اعلام نمی شود. با توجه به نوسانات ارز ممکن است در یک روز قیمت بارها تغییر کند، این تغییر می تواند کاهش یا افزایش داشته باشد.

مراحل انتقال پول از طریق صرافی

  • استعلام قیمت (۱۰ دقیقه بعد از نهایی شدن قیمت، فرصت پرداخت دارید.)
  • ثبت شماره حساب ترکیه (اطلاعات مورد نیاز Bank Name – Account Holder Name – IBAN)
  • پرداخت
  • دریافت رسید حواله ترکیه

برای حواله پول از طریق صرافی به منظور امنیت بیشتر ثبت نام و احراز هویت برای شخص واریز کننده اجباری است. برای ثبت نام و داشتن حساب کاربری تایید شده مدارک زیر مورد نیاز است:

  • عکس کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه) به همراه کارت بانک (تاریخ و کد cvv2 باید پوشیده باشد)
  • مشخصات دارنده کارت بانکی و کارت شناسایی یکسان باشد.
  • نوشته‌ای‌ با متن «اینجانب {اسم و فامیل} قصد خرید X تومان ارز دارم»
  • بعد از تایید شدن هویت شما، امکان خرید و فروش ارز برای شما فراهم می‌شود
  • داشتن آدرس و شماره تلفن تماس ثابت به جهت احراز هویت دقیق‌تر الزامی است.
  • پس از تایید اولیه مدارک توسط کارشناسان ما، مدارک هویتی ثانویه (صفحه اول شناسنامه) از شما درخواست خواهد شد.

انتقال از طریق مانی‌گرام

سیستم بین‌المللی آنلاین برای انتقال پول به سراسر دنیا مانی‌گرام MoneyGram نام دارد که شرکت مطرح در زمینه انتقال پول محسوب می‌شود. مانی‌گرام در بیش از ۲۰۰ کشور فعالیت دارد و ۳۴۷۰۰۰ نمایندگی را در سراسر جهان مستقر کرده است.

برای انتقال پول از طریق مانی گرام فرستنده باید با مدارک شناسایی و وجه پرداختی به یکی از نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کند. در این صورت، مانند بانک‌های بومی باید برای انتقال وجه فرمی پر کرد؛ در این فرم، نام و نام خانوادگی فرد فرستنده و نام، نام خانوادگی و نام شهر فرد گیرنده باید به‌درستی درج شود. این فرم به همراه وجه موردنظر به کارگزار سپرده می‌شود.

زمانیکه انتقال توسط کارگزار انجام شد، کدی هشت رقمی به فرستنده داده می‌شود که باید به دست فرد گیرنده در خارج از کشور برسد. توجه داشته باشید که این کد تنها راه دریافت پول است و به اندازه مبلغ ارسالی اهمیت دارد. فرد گیرنده با در دست داشتن مدارک شناسایی عکس‌دار باید به شعبه شرکت مانی‌گرام در شهر خود مراجعه کند و با ارئه کد هشت رقمی، پول را دریافت کند. یکی از بهترین راهکارهای ارسال پول به دیگر کشورها، استفاده از مانی‌گرام است؛ چراکه از زمان ارسال پول از ایران تا زمان دریافت آن از ترکیه یا هر کشور میزبان شعب مانی‌کارت، تنها ۱۰ دقیقه زمان صرف می‌شود. گیرنده تنها با ارائه پاسپورت یا گواهی‌نامه رانندگی به همراه کد می‌تواند پول را به صورت نقدی بدون نیاز به داشتن حساب بانکی در خارج از کشور دریافت نمایند.

حواله ارزی به بانک های ترکیه

انتقال پول از طریق پی‌پال

PayPal شرکت آمریکایی است با واحد پولی بین‌المللی در خارج از کنترل دولت ایجاد است و بیش از ۲۳۲ میلیون حساب دارد که بیش از ۸۷ میلیونِ آن فعال هستند. پِی‌پَل یا پی‌پال در حال حاضر در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی به ‌صورت آنی فعالیت می‌کند و جایگزین مناسبی برای شیوه‌های سنتی نقل و انتقال وجه نقد همانند چک و حواله پولی است.

این روش برای افرادی مناسب است که یک حساب در بانک‌های خارجی دارند. برای استفاده از خدمات پی‌پال باید در وب سایت PayPal.com یک حساب کاربری ایجاد کنید. به منظور جلوگیری ازهرگونه خللی در روند انتقال پول، در ایجاد حساب کاربری باید اطلاعات شخصی درست و دقیق وارد شود.

برای فعال کردن این حساب باید به یک حساب بانکی یا کارت اعتباری یا نقدی (مثل ویزا کارت یا مستر کارت) متصل شد. در این صورت می‌توانید موجودی ارزی کارت اعتباری یا نقدی خود را به پی‌پال انتقال دهید. افزون بر این، می‌توان به صورت مستقیم از طریق حساب پی‌پال، موجودی حساب یا کارت را به یک حساب پی‌پال دیگر انتقال داد. افتتاح حساب بانکی در زراعت‌بانک ترکیه راه‌حلی برای استفاده از این سامانه انتقال پول است.

با توجه به توضیحات این مقاله ترکیش مگ راحت ترین راه کار برای حواله لیر استفاده از یک صرافی معتبر است که از طریق آن مبادلات ارزی خود را انجام دهید. همکاران ما تمامی اطلاعات مربوط به انتقال پول از ایران به ترکیه و سایر کشورهای دنیا را در اختیار شما قرار می دهند. سفارش لیر به صورت آنی انجام می شود و قیمت آن با توجه به قیمت لحظه خرید محاسبه می شود و پس از هماهنگی های لازم برای انتقال در کمتر از ۱ ساعت، رسید حواله انتقال در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز