خبرگزاری کار ایران

آشنایی با آزمون‌های ورودی برای تحصیل در کشور ترکیه

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۳۱۵

کشور ترکیه دارای دانشگاه‌های معتبر و بین المللی زیادی است. این دانشگاه‌ها عموماً دارای اعتبار بین المللی هستند و از سوی دیگر هزینه تحصیل در آن‌ها در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بسیار ناچیز است.

در این مطلب به معرفی تمامی آزمون‌های ورودی دانشگاه‌‌های ترکیه پرداخته‌ایم که برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه مورد نیاز هستند. مزایای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه نیز بسیار زیاد است. تحصیلات دانشگاهی در ترکیه به سبک مدرن و اعتبار بین‌المللی ارائه داده می‌شود.

زبان‌های آموزش دانشگاه‌ها در ترکیه انگلیسی و ترکی است. آموزش زبان برای هر داوطلب پذیرفته شده ارائه می‌شود و پس از کلاس‌های مقدماتی، متقاضی به کورس اصلی رشته تحصیلی انتقال داده می‌شود. اغلب دانشگاه‌های کشور ترکیه سیاست انتخابی را برای ورود دانشجویان به دانشگاه انتخاب نموده‌اند. در زیر به معرفی اجمالی هریک از آزمون‌هایی که برای تحصیل در ترکیه نیاز هستند پرداخته‌ایم.

  • آزمون آلس ALES

این آزمون یکی دیگر از آزمون­‌های ورودی دانشگاه­‌های ترکیه می‌­باشد که مخفف عبارت Akademik personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı می‌باشد. این آزمون در واقع برای متقاضیان تحصیل در دوره فوق لیسانس و دکتری می­‌باشد که برای تمامی رشته‌­ها به جز رشته‌­های پزشکی مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

  • آزمون DUS دوس

آزمون دوس امتحانی است که به منظور انتخاب دانشجویانی که مایل به دریافت آموزش‌های تخصصی در دانشکده دندانپزشکی هستند برگزار می‌شود. در واقع این آزمون مخفف کلمه Diş Hekimliği Uzmanlık Sınavı می باشد. این آزمون دارای حیطه‌های معینی است که شرکت کنندگان را بر آن اساس انتخاب می‌کند. قبل از شرکت در آزمون DUS شرکت کنندگان می‌بایست در آزمون‌های ALES و KPSS نمره قبولی را اخذ نموده باشند.

  • آزمون TUS توس

آزمون TUS توس مختص دانشجویان خارجی و بومی است که متقاضی تحصیل در مقاطع عالی رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی، دامپزشکی و شیمی (به استثنای زیست شناسی) هستند. این آزمون مخفف عبارت Tıpta Uzmanlık Sınavı است. هر دانشگاه قبل از پذیرش دانشجویان می­‌بایست این آزمون را برگزار نموده و بر حسب ظرفیت و حدنصاب نمره‌­ای که تعیین نموده، دانشجویان را پذیرش نماید.

  • آزمون TOMER تومر

آزمون تومر TOMER مخفف عبارت Türkçe Öğretim Merkezi است که به معنی آموزش زبان ترکی می‌باشد. همان طور که از نام آن مشخص می‌باشد آزمون TOMER به زبان ترکی برگزار می‌شود. البته لازم به ذکر است در صورتی که فردی بخواهد در دانشگاه‌های انگلیسی زبان ترکیه تحصیل کند می‌بایستی به‌جای آزمون تومر آزمون تافل یا آیلتس را ارائه دهد. هدف از این آزمون مشخص شدن سطح زبان ترکی استانبولی متقاضیان تحصیل در ترکیه می‌باشد.

  • آزمون YOS یوس

آزمون YOS که مخفف کلمه‌ی Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı است، آزمونی است که هر سال از طرف دانشگاه­‌های کشور ترکیه، چه خصوصی و چه دولتی برگزار می‌گردد. این آزمون مختص دانشجویان بین‌المللی یا خارجی یا به عبارت دیگر مختص دانشجویان غیربومی است که قصد دارند در کشور ترکیه و در مقطع لیسانس رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی، مهندسی و علوم انسانی به زبان ترکی تحصیل کنند.

  • آزمون SAT

آزمون «SAT» که مخفف عبارت «Scholastic Aptitude Test» است برای آن دسته از افرادی است که در کلاس یازدهم یا دوازدهم دبیرستان قرار دارند و قصد دارند وارد دانشگاه شوند. با شرکت در این آزمون عیار مهارت‌های آموخته‌شده و نحوه به‌کارگیری آن‌ها در دانشگاه سنجیده می‌شود.

  • آزمون STS

آزمون STS، آزمون بومی کشور آمریکا است و مخفف عبارت Safety Trained Supervisor بوده که برگزار کننده­ آن BCSP یا Board of Certified Safety Professionals است که محل برگزاری آن نیز در شهر ایندیانا پلیس واقع در ایالت ایندیانای آمریکا است.

جمع بندی آزمون‌های مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه

در این مقاله شما را با آزمون‌های اصلی مورد نیاز برای تحصیل در کشور ترکیه آشنا کردیم. کشور ترکیه دارای دانشگاه‌های معتبر و بین المللی زیادی است. این دانشگاه‌ها عموماً دارای اعتبار بین المللی هستند و از سوی دیگر هزینه تحصیل در آن‌ها در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بسیار ناچیز است. همچنین شما می‌توانید با تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور، شانس اخذ اقامت کشور ترکیه را نیز به دست بیاورید. با مطالعه اطلاعات مربوط به دانشگاه‌های این کشور و آشنایی با ساختار آزمون‌ها ورودی، شانس موفقیت شما افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز