خبرگزاری کار ایران

نکاتی که نباید در اولین سفر خارجی خود از آنها غافل شوید

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۲۵۰

اگر برای بار اولتان است که می خواهید در تور استانبول شرکت کنید، بهتر است که چند نکته مهم را به خاطر بسپارید! اول اینکه استانبول شهر بزرگی است و شما باید منطقه و محله درستی از استانبول را برای اقامت خود در تور استانبول رزرو کنید، چراکه در غیر این صورت مجبور می شوید که مدام در تردد باشید و وقت و زمان خود را در تور استانبول از دست بدهید.

ایلنا؛ اگر شما هم قرار است که برای اولین بار از مرزهای کشورمان فراتر بروید و یک کشور جدید را از نزدیک ببینید، بهتر است که کمی اطلاعات خود را درباره مقصد گردشگری مورد نظر بالا ببرید تا اشتباهات رایج مسافران را تکرار نکنید. به هر حال شما هزینه می کنید و در ازای آن چند روزی را فرصت دارید تا بهترین خاطرات را برای خود و خانواده تان رقم بزنید. با این حساب، حیف است که وقت و هزینه خود را به خاطر عدم آگاهی تلف کنید و بعدا حسرت تکرار شدن روزهای سفرتان را بخورید. البته نیازی نیست که نگران باشید! چراکه ما در ادامه هر آنچه باید برای اولین سفر خارجی خود به مقاصد استانبول، آنتالیا، دبی، تایلند و هند را بدانید به شما می گوییم.

نکات مهم برای اولین سفر خارجی به استانبول

اگر برای بار اولتان است که می خواهید در  تور استانبول  شرکت کنید، بهتر است که چند نکته مهم را به خاطر بسپارید! اول اینکه استانبول شهر بزرگی است و شما باید منطقه و محله درستی از استانبول را برای اقامت خود در تور استانبول رزرو کنید، چراکه در غیر این صورت مجبور می شوید که مدام در تردد باشید و وقت و زمان خود را در تور استانبول از دست بدهید.ترافیک های استانبول بسیار سنگین است و از طرفی تردد در استانبول با مترو نیز زمان خودش را می طلبد. پس بهتر است که اگر اهل خرید و گشت و گذار هستید، منطقه بی اوغلو و اگر اهل بازدید از اماکن دیدنی استانبول هستید، منطقه فاتح استانبول را برای اقامت خود انتخاب کنید.اگر به دنبال کسب تجربه خاص و آرامش بیشتر در سفر خود به استانبول هستید، منطقه آسیایی استانبول نیز می تواند گزینه مناسبی برای اقامت شما در تور استانبول باشد. نکته دومی که باید درباره سفر اول به استانبول به شما بگوییم، این است که در استانبول مراکز خرید متنوعی وجود دارد که رنج قیمتی کالاها و اجناسشان با یکدیگر متفاوت است. حقیقتی که درباره مراکز خرید استانبول وجود دارد، این است که شما هیچ وقت زمان کافی را برای بازدید از همه مراکز خرید استانبول در اختیار نخواهید داشت. به همین دلیل هم بهتر است که کمی درباره بهترین مراکز خرید استانبول پرس و جو کنید و ببینید که کدامیک از مراکز خرید استانبول با بودجه شما متناسب هستند و زمانتان را به گشت و گذار در همان مراکز خرید استانبول اختصاص دهید.

نکاتی که نباید در اولین سفر خارجی خود از آنها غافل شوید

نکات مهم برای اولین سفر خارجی به آنتالیا

توصیه ما به شما سفر اولی های آنتالیا این است که هدف خود را از سفر به آنتالیا مشخص کنید و بنا بر آن اقدام به رزرو  تور آنتالیا  کنید. چراکه آنتالیا شهری است که می توانید تجربه های متفاوتی را از سفر به آن کسب کنید و اینکه چه تجربه ای از سفر به آنتالیا داشته باشید، بستگی به انتخاب های خودتان دارد. مثلا شما می توانید یک هتل لوکس در تور آنتالیا برای خود رزرو کنید و انتظار این را داشته باشید که همه نوع امکانات رفاهی و تفریحی در اختیارتان باشد. در این صورت است که می توانند چند روز از بی دغدغه ترین روزهای زندگی خود را در تور آنتالیا تجربه کنید و صبح تا شب و شب تا صبح را به تفریح اختصاص دهید. اما اگر دلتان می خواهد که زمانتان در تور آنتالیا را به گشت و گذار اختصاص دهید و بیشتر از اماکن تاریخی آنتالیا و سواحل مختلف آنتالیا بازدید کنید، می توانید هتل ارزان تری را در تور ارزان آنتالیا برای خود رزرو کنید و به جای هزینه برای رزرو یک هتل لوکس در آنتالیا، بودجه خودتان را به گشت و گذار در آنتالیا و بازدید از اماکن دیدنی و اماکن تفریحی آنتالیا اختصاص دهید. از این گذشته، اینکه شما چه هدفی از سفر به آنتالیا داشته باشید، در تعیین زمان سفرتان به آنتالیا نیز موثر خواهد بود. مثلا فصل تابستان برای استفاده از سواحل آنتالیا و تجربه تفریحات آبی در آنتالیا مناسب است و اصولا بیشتر توریستان این فصل را برای شرکت در تور آنتالیا انتخاب می کنند. اما از آن طرف، سفر به آنتالیا در فصل های دیگر سال ارزان تر تمام می شود و کسانی که به دنبال سفر ارزان به آنتالیا هستند، می توانند فصل دیگری را به جز تابستان برای سفر به آنتالیا انتخاب کنند.

نکاتی که نباید در اولین سفر خارجی خود از آنها غافل شوید

نکات مهم برای اولین سفر خارجی به دبی

اگر برای بار اولتان است که می خواهید در تور دبی شرکت کنید، بهتر است که بدانید در دبی هزینه غذا بسیار بالا است. پس اگر به دنبال سفر ارزان به دبی با تور ارزان دبی هستید، بهتر است که حواستان به هزینه های خورد و خوراکتان در  تور دبی  باشد. چراکه اگر رستوران های اشتباهی را در تور دبی برای غذا خوردن انتخاب کنید، مطمئنا هزینه سفرتان به دبی سر به فلک می کشد. نکته ای که باید برای سفر ارزان به دبی به خاطر بسپارید، این است که قیمت غذاهای رستوران های نزدیک به جاذبه های گردشگری دبی بسیار بالا است و اصلا غذا خوردن در این رستوران ها در تور دبی مقرون به صرفه نیست. توصیه ما به شما این است که در تور دبی از رفتن به رستوران های گران دبی و رستوران های نزدیک به جاذبه های توریستی دبی خودداری کنید و غذاهایتان را فقط در رستوران های محلی دبی میل کنید. نکته دیگر اینکه اگر بتوانید هتلی در تور دبی را برای اقامت خود رزرو کنید که آشپزخانه داشته باشد و امکان تهیه غذای شخصی در آن وجود داشته باشد، می توانید بیشتر هم در هزینه خورد و خوراک خود در تور دبی صرفه جویی کنید. چراکه در این صورت می توانید مواد اولیه غذایی را از بازارهای دبی تهیه کنید و با کمترین هزینه ممکن، خودتان غذایتان را در هتل تهیه کنید و از رفتن به رستوران های گران دبی بی نیاز شوید.

نکاتی که نباید در اولین سفر خارجی خود از آنها غافل شوید

نکات مهم برای اولین سفر خارجی به تایلند

نکته مهمی که باید درباره سفر به تایلند به شما بگوییم، این است که در سه شهر توریستی تایلند (پوکت، بانکوک و پاتایا) کلاهبرداری های زیادی از توریستان انجام می شود و شما باید به عنوان یک توریست حواستان به این کلاهبرداری های ریز و درشت باشد. البته نمی خواهیم شما را بترسانیم، اما به هر حال این یک حقیقت است که افراد زیادی در تایلند منتظر این هستند که بتوانند از ناآگاهی توریستان به نفع خودشان استفاده کنند. به شما توصیه می کنیم که اگر در  تور تایلند  به دنبال اجاره موتورسیکلت بودید، حتما در حضور اجاره دهنده، چند عکس از آن موتورسیکلت مورد نظرتان تهیه کنید تا بعدا آن فرد مدعی نشود که تصادفات و خط و خش های قبلی موتورسیکلت کار شما است. از این گذشته، به شما توصیه می کنیم که در تور تایلند به غریبه ها اعتماد نکنید و همیشه مواظب کلاهبرداری های احتمالی باشید.

نکاتی که نباید در اولین سفر خارجی خود از آنها غافل شوید

نکات مهم برای اولین سفر خارجی به هند

در هند جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی وجود دارد و اصولا هر کسی که در تور هند شرکت می کند، دوست دارد که بتواند از همه اماکن دیدنی هند دیدن کند. اما واقعیت این است که این کار اصلا عملی نیست و شما به عنوان یک توریست نمی توانید برای بازدید از همه جاذبه های گردشگری هند وقت پیدا کنید. اگر برای بار اولتان است که می خواهید در  تور هند  شرکت کنید، به شما توصیه می کنیم که قبل از اینکه پایتان به هند برسد و سردرگم شوید، یک لیست از محبوب ترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری هند تهیه کنید و بعدا در تور هند فقط برای بازدید از همان اماکن دیدنی برنامه ریزی کنید. در این صورت هم آرامش بیشتری در تور هند خواهید داشت و هم اینکه زمان برای بازدید از اماکن دیدنی محبوبتان در تور هند کم نخواهید آورد.

منبع : سایت آژانس هواپیمایی زیما سفر پارس    

نکاتی که نباید در اولین سفر خارجی خود از آنها غافل شوید

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز