خبرگزاری کار ایران

مراحل ساخت موشن گرافیک

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۹۳۶

تعریف موشن گرافیک

موشن گرافی این هنر خلاق را می توان به منزله نقاشی متحرک دانست که برای انتقال مفاهیم به شکل داستان گونه از طریق تصاویر متحرک کاربرد فراوانی پیدا کرده است. در حال حاضر با توجه به استقبال بینظیری که از فایل های ویدئویی در بین کاربران صورت گرفته است، استفاده از موشن گرافیک نیز به شدت محبوب شده است اما زمانی می توان شاهد یک پروژه جذاب و کاربر پسند بود که اصول تخصصی را به درستی رعایت کرد. در این مطلب سعی کرده‌ ایم که شما را با مقدمات موشن گرافیک بیشتر آشنا کنیم با ما همراه باشید، برای داشتن تعرفه موشن گرافیک کلیک کنید

پیش نیازهای ساخت موشن گرافیک

انیمیشن یکی از حوزه های جذاب تبلیغاتی است که توانسته در بخش های مختلف از معرفی برند و محصولات، ارائه خدمات و سایر بخش ها جایگاه مناسبی پیدا کند.

این نقاشی های متحرک در یوتیوب و Vimeo بسیار وجود دارند  برای دیدن و آشنایی بیشتر تا اطلاعات را به شکل سریع و راحت منتقل کنند. البته با توجه به تاثیر بالایی که در بخش های مختلف زندگی توانسته اند ایجاد کنند، سازمان ها، سرمایه گذاران و حامیان مالی نیز مایلند برای ساخت موشن گرافیک هزینه های زیادی را متقبل شوند.

افکت های Adobe در تولید نقاشی های متحرک نقش اصلی را ایفا می کنند اما نباید فراموش کرد که انیمیشن های بسیاری نیز با HTML5 رونمایی شده اند.

اگر شما نیز قصد دارید که در زمینه نقاشی متحرک سوژه ای را بیان کنید، نیاز است اصولی را رعایت کنید که در ادامه به برخی گریزی زده شده است.

مفهوم اولیه

برای درک بهتر مفهوم اولیه نیاز است که از جزئیات ایده ذهنی خود و روایت داستان به خوبی آگاه باشید. با توجه به قابلیت هایی که این هنر دارد معمولا برای مطرح کردن مشکل و در نهایت ارائه راه حل در زمینه معرفی محصول و خدمات بیشترین کاربرد را دارد.

سبک تصویری

در زمینه سبک تصویری باید قادر باشید از بین انواع آن با توجه به اینکه کار به صورت هنری، واقعی، فلت یا سه بعدی است انتخاب شایسته ای داشته باشید تا نه تنها در انتخاب رنگ بلکه در ‌نمایش شخصیت ها نیز انتقال درست مفاهیم صورت گیرد.

مراحل ساخت موشن گرافیکمراحل ساخت موشن گرافیک

آموزش موشن گرافیک

مرحله‌ ۱: تهیه متن خام

اگرچه معمولا موشن گرافیک ها در زمان کوتاه تولید می شوند( اغلب ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه و نیم) اما در صورتی که نتوانید متن جذابی که متناسب با گروه مخاطب تهیه کنید و یا روایت درست داستان را نشناسید ممکن است در انتقال مفاهیم و بازخورد احساس مخاطب با شکست مواجه شوید.

استفاده از خلاقیت برای روایت داستان و ارائه تصاویر متحرک می تواند عملکرد موفقیت آمیزی را برای شما به همراه داشته باشد.

فراموش نکنید داستانی جذاب است که ابتدا و انتهای آن ریتم مشخصی داشته باشد تا بتوانید حرکات ها، صدا گذاری، افکت های صدا و موسیقی را به درستی جایگذاری کنید.

معمولا افراد موفق برای درگیر کردن احساس کاربران از اهمیت رنگ تصاویر به خوبی آگاه هستند و از این طریق بازخورد جذابی را فراهم می کنند.

مراحل ساخت موشن گرافیک

انواع داستان گویی متناسب با جنبه های تبلیغاتی

متن متحرک یا روان: در نمایش های تجاری که صدا آنچنان انتخاب شایسته ای برای انتقال مفاهیم نیست می توان داستان سرایی متناسب با متن را برای جلب نظر افراد به کار برد.

صدا گذاری: استفاده از صدا گذاری، موسیقی و افکت های صدا از دیگر روش هایی است که در نقاشی متحرک کاربرد زیادی دارد. البته می توانید خود اقدام به ساخت موسیقی کنید و یا در صورت استفاده از آهنگ های دیگران مجوز آن را دریافت کنید.

هر دو: با توجه به اینکه تاثیری که صدا گذاری و تصویر سازی همزمان در جذابیت موضوع دارد می توانید برای توصیف ویدئو ها و شفاف کردن روایت داستان از آنها بهره ببرید.

فقط تصویری: اگرچه از این موضوع چندان استقبال نشده است اما به این مفهوم نیست که این گزینه نیز نمی تواند انتخاب مناسبی باشد.

مرحله ۲: استوری بورد

در این مرحله علاوه بر تولید تصاویر و صدا های مرتبط با روایت داستان، باید انتخاب چارچوب سبک نیز صورت گیرد. معمولا در این گام نیاز است که طرحی در ذهن داشت تا پیش بینی اتفاقات مرتبط با شخصیت ها به دست آید.

مرحله ۳: تبدیل استوری بورد ها به طرح

علاوه بر متن داستان نیاز است که سبک و رنگ به درستی و متناسب با شرایط انتخاب شوند تا بتوان نتایج خارق العاده ای را مشاهده کرد. در حقیقت در این مرحله جزئیات به شکل کاملا حرفه ای بررسی می شوند تا بتوان شاهد ارائه جذابی از ایده اولیه بود.

مرحله ۴: تبدیل طرح نهایی به انیمیشن

زمانی می توان در ساخت انیمیشن موفق بود که ترکیب تمامی مراحل به درستی صورت گرفته باشد. بررسی جزئیات می تواند تاییدگر این اتفاق باشد. نیاز است که مواردی ارزیابی شوند. از جمله:

سبک انیمیشن: بررسی سبک انیمیشن فقط مختص به مشاهده و ناپدید شدن صحنه ها نیست. در حقیقت از این طریق علاوه بر روایت منسجم داستان می توان نحوه انتقال را نیز به خوبی متوجه شد.

در غیر این صورت نه تنها بیننده نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند بلکه بازخورد منفی نیز خواهد داشت. برای تکمیل پروژه نیاز است که متن اولیه در صورت مشکل ویرایش شود.

زمان بندی: یکی از چالش های اساسی در زمینه انتقال مفاهیم، سرعت است. تعادل در این میزان نه تنها به درک بهتر مخاطب منجر می شود بلکه افزایش تمرکز را نیز به دنبال دارد. اگر دوست دارید که کاربر را هیجان زده کنید، می توانید از استراتژی های تکنیکی نیز استفاده کنید.

موسیقی: بکار گیری عناصر موسیقی متناسب با متن داستان می تواند علاوه بر جلب نظر کاربران به تفهیم بهتر روایت داستان نیز کمک کند.

افکت های صدا: انتخاب افکت های مناسب صدا نیز از دیگر موارد بسیار مهمی است که در انتقال مفاهیم نقش اساسی دارد. پس حتما آن را به خوبی انتخاب کنید تا بتوانید علاوه بر تفهیم بهتر روال داستان، ارزش بهتری به کار بدهید.

اگر برای کسب و کار خود قصد سفارش ویدیو تبلیغاتی را دارید ، آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ در زمینه ساخت موشن گرافیک ، موشن استوری ، لوگو موشن ، موشن گرافی 3 بعدی ، استاپ موشن فعالیت دارد ، برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان ما در تماس 71053977-021 باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز