خبرگزاری کار ایران

مقایسه ۵ ویژگی متفاوت در بلیط قطار رجا و فدک

کد خبر : ۸۷۳۲۸۲

قطار یکی از ایمن ترین وسایل حمل و نقل عمومی است که از دیرباز برای مسافرت های داخلی و خارجی به کار گرفته می‌شد.

قطار یکی از ایمن ترین وسایل حمل و نقل عمومی است که از دیرباز برای مسافرت های داخلی و خارجی به کار گرفته می‌شد. البته در گذشته تنها یکی دو شرکت در زمینه حمل و نقل ریلی در ایران فعالیت می‌کردند و بلیط قطار آنها در مسیرهای محدودی به مسافران ارائه می‌شد. اما امروزه هم تعداد شرکت های فعال در این زمینه افزایش یافته است و هم قطارها تنوع بیشتری پیدا کرده اند به گونه ای که امکانات رفاهی برخی از این قطارها حتی با فرست کلاس برخی از هواپیماها برابری می‌کند تا جایی که مسافر تصور می‌کند یک بلیط هواپیما را برای سفر خود خریداری نموده است. اما آیا تمامی شرکت های حمل و نقل ریلی در ایران، خدمات یکسانی را به مسافران خود ارائه می‌کنند و از نظر قیمت و امکانات با هم برابرند؟ برای یافتن پاسخ این سوال با قاصدک 24 در ادامه مطلب ” مقایسه ۵ ویژگی متفاوت در بلیط قطار رجا و فدک ” همراه باشید.

قیمت بلیط قطار

هزینه خرید یک بلیط قطار یا در واقع همان قیمت بلیط قطار از جمله مهمترین ویژگی ها در یک قطار است که برای بسیاری از مسافران نیز حائز اهمیت می‌باشد. چرا که برخی از افراد اصلاً به همین دلیل که مسافرت ارزانتری را تجربه نمایند، قطار را به عنوان وسیله نقلیه سفر خود انتخاب می‌کنند. به همین جهت برخی از شرکت های حمل و نقل ریلی نظیر رجا با ارائه بلیط های قطار خود در بازه های نرخی متفاوتی، کار را برای مسافران ساده تر کرده اند. شرکت رجا در حقیقت مجموعه ای از قطارهای متفاوت است که مسافران را در مسیرهای متفاوتی جابجا می‌کنند. اما نکته حائز اهمیت در این میان این است که رجا، قطارهای متفاوتی را در یک مسیر خاص به کار می‌گیرد مثلاً بلیط قطار مشهد بندرعباس رجا هم از میان قطارهای معمولی و هم از بین قطارهای لوکس قابل رزرو می‌باشد. از این رو مسافر می‌تواند با توجه به بودجه ای که برای سفر خود در نظر گرفته است بلیت قطار رجا ارزانتری را برای مسافرت خود خریداری نماید. بلیطی که ممکن است قیمت آن در مواردی حتی با قیمت بلیط اتوبوس در همان مسیر نیز برابری نماید. در مقابل، فدک شرکتی است که بیشتر از قطارهای لوکس و درجه یک استفاده می‌کند. همین امر نیز موجب شده است تا بلیط قطار فدک با میانگین نرخی بیشتری به فروش برسد. به همین جهت اغلب مسافرانی که تمایل به خرید یک بلیط قطار ارزان قیمت دارند کمتر به سراغ قطارهای فدک می‌روند و بلیط قطار خود را با مراجعه به سایت رجا یا دیگر سامانه های فروش اینترنتی بلیط قطار نظیر قاصدک 24 خریداری می‌کنند.

مقایسه ۵ ویژگی متفاوت در بلیط قطار رجا و فدک

امکانات رفاهی

همانطور که گفتیم شرکت رجا از جمله قدیمی ترین شرکت های حمل و نقل ریلی در ایران است و مجموعه ای از قطارهای مختلف را در اختیار دارد. به همین جهت راحت تر از سایر کارگزاران ریلی می‌تواند قطارهای خود را در خطوط ریلی کشور پراکنده کرده و امکان سفر به مقاصد بیشتری را برای مسافران فراهم سازد. جالب است بدانید رجا اخیراً با راه اندازی قطارهای گردشگری مسیرهای ریلی بیشتری را نیز تحت پوشش قرار داده است که قطارهای سایر شرکت های حمل و نقل ریلی نظیر فدک، حتی به آنها سفر هم ندارند.

مقایسه ۵ ویژگی متفاوت در بلیط قطار رجا و فدک

مقاصد و مسیرهای ریلی

هواپیمایی معراج از جمله ایرلاین های مدرن در ایران است. این شرکت هواپیمایی، بلیط های خود را با بهترین نرخ ممکن در اختیار مسافران قرار می‌دهد و حتی برای سهولت خرید مشتریان خود اپلیکیشن هواپیمایی معراج را نیز روانه بازار کرده است. جالب است بدانید معراج ایر در حال حاضر دارای ۵ فروند هواپیمای مدرن است که از میانگین سنی کمی نیز برخوردارند از این رو می‌توان نتیجه گرفت که شرکت هواپیمایی معراج هم اکنون در شرایط پروازی مطلوبی به سر می‌برد. در پایان یادآور می‌شویم که برای خرید بلیط هواپیمای معراج نیز می‌توانید از وب سایت قاصدک 24 استفاده نمایید و یا خرید آسانتری را با دانلود و نصب نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 تجربه کنید. فراموش نکنید که برای دانلود این اپلیکیشن در سریعترین زمان ممکن، تنها کافی است تا سری به کافه بازار بزنید.

مقایسه ۵ ویژگی متفاوت در بلیط قطار رجا و فدک

استرداد بلیط قطار

در گذشته کنسل کردن بلیط قطار پروسه ای به مراتب سخت تر از خرید همان بلیط بود. چرا که استردادها اغلب تنها در مراکز حضوری خرید بلیط میسر بود و حتی مسافری که بلیط قطار خود را به صورت اینترنتی نیز خریداری کرده بود باید آن را در مراکز خرید حضوری یا باجه های فروش بلیط ایستگاه های راه آهن کنسل می‌کرد. اما امروزه هر دو شرکت رجا و فدک امکان استرداد آنلاین بلیط قطار را برای مشتریان خود فراهم ساخته اند. از این رو برای استرداد بلیط قطار رجا یا فدک دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مراکز فروش نیست و مسافران حتی می‌توانند بلیط قطار خریداری شده خود از قاصدک 24 را در همین مجموعه کنسل و هزینه آن را مسترد نمایند.

مقایسه ۵ ویژگی متفاوت در بلیط قطار رجا و فدک

پذیرایی

برخی از مسافران تصور می‌کنند که نوع و کیفیت پذیرایی در یک وسیله نقلیه، کم اهمیت ترین بخش یک سفر است. اما این تصور کاملاً غلط است چرا که شاید برای بسیاری از مسافران که یک بلیط هواپیما را برای سفر خود انتخاب کرده و قرار است تنها یک ساعت را در پرواز سپری کنند، تفاوتی نداشته باشد که چگونه پذیرایی می‌شوند اما برای کسی که یک بلیط قطار را خریداری کرده است و دست کم ۱۰ ساعت را در این وسیله نقلیه سپری خواهد کرد حتماً نوع و کیفیت پذیرایی نیز مهم است. به همین جهت برخی از شرکت ها نظیر فدک اهمیت ویژه ای را برای این مسئله قائل شده اند و حتی به مسافران خود امکان داده اند که در زمان رزرو بلیط، نوع غذا خود را نیز انتخاب نمایند. در حالی که در برخی از قطارها انتخابی برای این موضوع وجود ندارد و پذیرایی از قبل مشخص و تعیین شده است.

مقایسه ۵ ویژگی متفاوت در بلیط قطار رجا و فدک

در پایان یاداور می‌شویم که امکان خرید بلیط قطار رجا، فدک و سایر کارگزاران ریلی کشور به سادگی و در کوتاهترین زمان در وبسایت قاصدک 24 مهیا است. البته مشتریان محترم این مجموعه می‌توانند برای خرید انواع دیگر بلیط سفر نظیر بلیط اتوبوس و هواپیما نیز به این سایت مراجعه نمایند و یا بلیط خود را از طریق نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 خریداری نمایند.

منابع:

بلیط قطار رجا: https://ghasedak24.com/شرکت-قطار-رجا

بلیط قطار فدک: https://ghasedak24.com/شرکت-قطار-فدک

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز