خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید مبل راحتی

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۵۷۹

امروزه مبلمان راحتی در کشور ما نسبت به سایر سبک های مبلمان یعنی کلاسیک و سلطنتی یا همان استیل طرفداران بیشتر دارد؛ مخصوصاً در میان آپارتمان نشین­ها، چون معمولاً این سبک از مبلمان به نسبت دو سبک دیگر فضای کمتری را اشغال می­کند. البته برخی از مدل­های مبل راحتی مثلاً مدل­های خانواده چستر نیز فضای زیادی را به نسبت سایر مدل­ها اشغال می­‌شود. در این مطلب سعی داریم نکاتی را در خصوص خرید مبل راحتی ارائه دهیم.

 

تعداد نشیمن مناسب مبل راحتی چند عدد است؟

مبل­های راحتی معمولاً در ست های هشت نفره عرضه می­شوند. ست هشت نفره شامل دو کاناپه سه نفره و دو مبل تک نفره است. این نوع انتخاب تعداد نشیمن برگرفته از ست­های مبلمان ترکیه است. اما معمولاً در ایران از گذشته ست هفت نفره به صورت یک کاناپه سه نفره، یک مبل دو نفره و دو مبل تک نفره برای مبل راحتی مرسوم بوده است؛ اما امروزه در بسیاری از مدل­های جدید مبل راحتی امکان ساخت مبل دو نفره وجود ندارد. البته مبلمان راحتی به صورت نیم ست یعنی یک کاناپه سه نفره و دو مبل تک نفره هم رایج است. اخیراً با توجه به گسترش فروشگاه­های اینترنتی مبلمان، در برخی از این فروشگاه­ها نظیر فروشگاه اینترنتی مبل و دکوراسیون توکامارت امکان انتخاب تعداد نشیمن در ست­های خارج از موارد ذکر شده و به صورت دلخواه برای خرید اینترنتی مبل فراهم شده است.

راهنمای خرید مبل راحتی

پارچه مناسب مبل راحتی چه پارچه‌­ای است؟

برای خرید مبل سلطنتی معمولاً از پارچه­‌های ساتن یا شانل که دارای طرح‌­های گوناگونی نظیر گل هستند استفاده می­‌شود. اما در مبل­های راحتی بر خلاف مبلمان سلطنتی از پارچه­‌های ساده استفاده می­شود. انواع گوناگونی از پارچه برای مبلمان راحتی استفاده می­شود که برخی از آن­ها عبارتند از: پارچه های مخمل نظیر پورشه و جاسمین، پارچه‌­های جیر نظیر مکس و مازراتی، چرم پارچه (که پارچه­‌هایی هستند که ظاهری نظیر چرم دارند) نظیر ملیتا و پارچه‌­های گونی بافت نظیر ملما. در برخی از مدل­ها نظیر مدل­های خانواده چستر استفاده از چرم مصنوعی یا حتی چرم طبیعی نیز مرسوم است اما به دلیل مشکلات آن­ها نظیر پوسته پوسته شدن یا عرق کردن توصیه نمی‌­شود.

راهنمای خرید مبل راحتی

رنگ مناسب برای مبلمان راحتی چه رنگی است؟

انتخاب رنگ مبل همیشه یکی از مواردی است که مردم کشور ما کمتر در مورد آن ریسک می­‌کنند. در خصوص مبل راحتی برخی رنگ­ها به عنوان رنگ­های پرکاربرد شناخته می­‌شوند که در بین آن­ها می­‌توان به رنگ­های سرمه­‌ای، طوسی و قهوه­‌ای که استفاده بسیاری در میان ایرانیان دارد اشاره کرد. اخیراً چند سالی است که مبل­های راحتی به صورت دو رنگ که در آن کاناپه‌­ها به یک رنگ و مبل­های تک نفره به رنگ دیگری هستند سفارش داده می­‌شوند. توصیه ما این است که با توجه به فضای دکوراسیون منزل و المان­های آن مانند فرش و پرده سعی کنید در انتخاب رنگ مبل کمی جسارت به خرج داده و از رنگ­های شاد و یا رنگ­هایی خارج از کلیشه‌­های موجود استفاده کنید و اگر کمی دقت کنید حتماً از انتخاب خود شگفت زده خواهید شد!

راهنمای خرید مبل راحتی

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و یا خرید مبل کلاسیک، راحتی و سلطنتی می­توانند به فروشگاه اینترنتی مبل و دکوراسیون توکامارت به نشانی www.tookamart.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز