خبرگزاری کار ایران

بهترین فست فود ایرانی را چقدر می شناسید؟

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۸۷۸

فست فود یا غذای فوری عنوانی است برای غذاهایی که به سرعت طبخ و آماده می‌شوند. انواع ساندویچ به ویژه همبرگر از فست فودهای رایج هستند. فست فود در مورد غذاهای خانگی به کار نمی‌رود. بلکه بیشتر اشاره به غذاهایی می‌کند که در رستوران‌ها تهیه می‌شوند. مک دونالد و کی اف سی از رستوران‌های مشهوری هستند که در سراسر دنیا غذای سریع ارایه می‌دهند.

یک غذای سریع در خیلی از کشورها شامل یک ساندویچ (همبرگر، مرغ و مانند آن)، سیب زمینی سرخ کرده و یک نوشابه گازدار است. قیمت مواد غذایی در رستوران‌ها فست فود ارزان‌تر از سایر رستوران‌ها است. اما در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از بهترین و خوشمزه ترین فست فودهای ایرانی آشنا کنیم. می توانید این ساندویچ را با انواع سس میل کنید. (طرز تهیه سس باربیکیو را بخوانید)

فلافل، یک خوراک عمده‌ خاورمیانه‌ای و غذای خیابانی محبوبی در نقاط مختلف دنیا است که با گلوله سرخ شده نخود و ادویه‌جات تهیه می‌شود. این غذا در خاورمیانه و به‌ویژه اهواز، بیروت، دمشق و شیراز و بغداد، ایلام (که در ایلام با نان سنتی صمون یا سمون و سس انبه در گویش محلی استفاده می‌شود)، آبادان و بندرعباس زیاد استفاده می‌شود. در ادامه طرز تهیه فلافل را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم

  • نخود :1 کیلو
  • جعفری :100 گرم
  • پیاز :1 عدد
  • سیر :1 بوته
  • فلفل سیاه و سفید :2/3 قاشق مرباخوری
  • نمک :به میزان لازم
  • ادویه :به میزان لازم
  • ادویه مخصوص فلافل زیره ،گشنیز ، زردچوبه و ادویه های مختلف
  • سس انبه :به میزان دلخواه
  • روغن ترجیحا کنجد :به میزان لازم

طرز تهیه فلافل

ابتدا نخودی را که از 24 ساعت قبل خیس کردیم و چند بار آب را عوض کردیم به همراه جعفری ، پیاز و سیر داخل چرخ گوشت یا خرد کن می ریزیم تا باهم میکس شوند.

خمیر که آماده شد . نم ، فلفل و ادویه های لازم رو بهش اضافه میکنیم و با قاشق مخصوص یا قالب هایی که در بازار هم موجود هستند فلافل ها را قالب میزنیم.

اگر داخل خمیر آب افتاد میتوانید با اضافه کردن کمی آرد نخود چی آب آن را جمع کنید و سعی کنید فلافل ها را به صورت گنبدی قالب بزنید و داخل روغن داغ شده میریزیم تا هر دو طرف آن سرخ شود.

وقتی که خمیر خودش را داخل روغن گرفت به سمت بالا ی روغن میاید که آن موقعه میتوانید فلافل ها را پشت و رو کنید.

دقت کنید بر اثر حرارت بالای روغن نسوزد و از ظرف کوچکتر و گود تر استفاده کنید تا روغن زیادی مصرف نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز