خبرگزاری کار ایران

پرفروش‌ترین‌های صنایع دستی ایران کدامند؟!

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۶۷۱

با توجه به گستردگی و تنوع مقوله صنایع‌دستی ایران و علائق و نیازهای مناطق گوناگون جغرافیایی ایران، مشکل بتوان پاسخی قطعی به سوال مطروحه داد.

در نگاهی وسیع تر و اقبال جهانیان به صنایع دستی نفیس، زیبا و شکیل ایران می‌توان به یک جمع بندی کلی و ارائه فهرستی فراگیرتر دست یافت.

بنابر آمارهای رسمی سازمان‌های ذی‌ربط، فرش ایران و دست‌بافته‌های متنوع زیر مجموعه آن عنوان پر فروش ترین محصولات صنایع دستی ایران را چه در سطح داخل و چه در سطح منطقه ای و بین المللی را به خود اختصاص داده است. در این مقاله سعی بر آن است که با تفکیک فرش از سایر محصولات صنایع دستی ایران ( به علت جایگاه بسیار بالا و تثبیت نسبی موقعیت و جایگاه آن در بازارهای داخلی و خارجی ) به بررسی سایر محصولات مطرح در اینن حوزه بپردازیم. بر این اساس ذیل چند عنوان پر فروش و پر طرفدار ، سخن را پیگیری می‌کنیم.

براساس برآوردهای موجود می توان عناوین ذیل را به عنوان پر فروش ترین ها بر شمرد و لازم به یادآوری است این جمع بندی کلی است و ترتیب و تقدم و تأخر آن بدون در نظر گرفتن رتبه فروش آثار فوق می باشد.

آثار نامبرده شامل محصولات میناکاری ، خاتم کاری ، مس و پرداز ( نگارگری روی مس ) ، فیروزه کوبی ، قلم زنی ، پارچه قلمکار و ترمه و معرق و منبت کاری است که پیرامون هر کدام توضیحاتی به فراخور خواهد آمد.

میناکاری یا هنر خاک و آتش از قدیمی ترین و اصیل ترین هنرهای صنایع دستی ایران به شمار می رود که اصفهان را می توان مهد و زادگاه آن دانست ، دایره تنوع و گستردگی محصولات میناکاری ، ظرافت نقوش ، رنگ آمیزی زیبای محصولات مینا ، آن را به محصولی با هواخواهان زیاد و مشتاق تبدیل نموده است ، متناسب با تغییر سلیقه نسل جدید محصولات میناکاری نیز با ارائه دیدگاه و روشی نوین در طراحی و رنگ آمیزی در چهارچوب اصول اولیه میناکاری مبدع سبکی نو با عنوان مس و پرداز گردیده است که به جایگاهی در خور در صنایع دستی ایران دست یافته است.

خاتم کاری : هنری بسیار اصیل ، باشکوه ، پرکار و زیبا با خاستگاه اولیه شهر شیراز و گسترش آن در اصفهان ، این هنر-صنعت زیبا هم اکنون از هنرهای شاخص صنایع دستی ایران می باشد که انواع محصولات متنوع و کاربردی آن دارای جایگاهی والا و شایسته ای در بازار فروش صنایع دستی ایران می باشد.

آثار قلم زنی : عمدتا روی مس همیشه زیبا ، چشم نواز و دوست داشتنی بوده است ، تابلوها و ظروف قلم زنی نفیس با بهره گیری از نقوش اصیل ایرانی و اسطوره ای ، همیشه زینت بخش اماکن ، تالارها ، منازل و ... بوده است. ایجاد نقوش و خطوط زیبا بر روی فلز سخت و سرد ، هنری والاست که صنعتگران هنرمند ایرانی به شایستگی از عهده آن برآمده اند.

پرفروش‌ترین‌های صنایع دستی ایران کدامند؟!

فیروزه کوبی : هنری که هر چند دارای قدمتی هم سطح آثار ذکر شده در سطور بالا نیست اما به مدد طراحی و پرداخت نوین و بهره مندی از سنگ های زیبا و درخشان فیروزه اصیل نیشابور توانسته است به جایگاهی شایسته و پر ارج در بازار پر رقابت صنایع دستی ایران و جهان دست یابد. آثاری در غایت زیبایی و تنوع به ویژه در عرصه محصولات خانگی شامل آیینه و شمعدان ، سرویس های پذیرایی چای خوری ، شیرینی خوری ، میوه خوری  ، سنگاب و ....

 پرفروش‌ترین‌های صنایع دستی ایران کدامند؟!

پارچه های قلم کار : هنرمندان عرصه صنایع دستی ایران گویا بر دوش خود وظیفه خطیر متعالی ساختن و زیبا ساختن زندگی و ملزومات آن را دارند. پارچه های قلم کار اصفهان بیانگر عمل به این رسالت خطیر توسط استادان و شاغلین این هنر زیبا می باشد.

پرفروش‌ترین‌های صنایع دستی ایران کدامند؟!

ترمه : از دست بافته های بسیار نفیس و اصیل ایرانی است که با نقوش و رنگ آمیزی های جذاب ، شکیل و زیبا جلوه خاصی را رقم زده است. امروزه با اقبال نسل جدید به سمبل ها و نشانه های هنر های اصیل ایرانی ، شاهد اقبال و اوج گیری بیش از پیش هنرها و آثار صنایع دستی ایران از جمله ترمه می باشیم. ترمه های ابریشمین ایران با نقوش اسلیمی ، اساطیری و تاریخی و ... و جلوه دو چندان بر اثر استفاده از نخ های زرین و نقره ای ، جایگاهی پر ارج در بین آثار صنایع دستی ایران دارد.

پرفروش‌ترین‌های صنایع دستی ایران کدامند؟!

معرق کاری و منبت کاری : دو گرایش پر ارج و منزلت در آثار هنرمندان ایرانی است که بر روی چوب و آثار چوبی انجام می پذیرد. محصولاتی به عنایت زیبا ، هنرمندانه و خلاقانه که وجود آن در هر فضایی ، حال و هوای آن جا را دگرگون می نماید.

سفالگری : به عنوان آخرین نمونه ذکر شده از آثار پر فروش صنایع دستی می توان به سفالگری اشاره کرد که با تنوع و تکثر بی نظیر خود توانسته است به شایستگی به یکی از نمایندگان خوش اقبال صنایع دست ایران در بازار فروش آن تبدیل شود و سفال و سرامیک ایران هنری است که رشد و گسترش ویژه ای در دهه های اخیر در بین طبقات و آحاد مختلف جامعه ایرانی و جهانی یافته است. محصولات سفال و سرامیک صنایع دستی دارای تنوع و تکثر فوق العاده ای است و توانسته است به خوبی پاسخ گوی سلایق گوناگون باشد.

نکته مهم و قابل ذکر در این میان ، ارائه آثار و محصولات فوق به دست مصرف کنندگان گرامی می باشد. محصولات فوق عموما به سبب ظرافت و طراحی و ساخت آن ، آسیب پذیر می باشند. این امر ایجاب می نماید که ارائه آن به دست مصرف کننده گرامی با دقت نظر و در پوششی مناسب و شکیل انجام پذیرد ، همچنین در مناسبت های گوناگون مجموعه های سازمانی و اداری دولتی و خصوصی ترجیح می دهند که مجموعه ای متنوع و کاربردی از هدایای گوناگون را در قالب پکیج های شکیل و زیبا به مشتریان و رابطین و شرکای تجاری و اقتصادی خود هدیه بدهند.

شرکت هفت گردون خیال خرسند است که با ارائه انواع پکیج های نفیس و فاخر و متنوع با بسته بندی های زیبا و مستحکم در قالب جعبه های چوبی ، روکش دار ، پی وی سی ، طرح خاتم و ... این امر را برای متقاضیان گرامی سهل و برقرار نمایند. هدایایی که علاوه بر پیشنهادات هفت گردون می تواند بنا بر خواست و نظر و سلیقه متقاضیان محترم چیدمان و بسته بندی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز