خبرگزاری کار ایران

از خرید و فروش فیش حج در سایت شیپور بیشتر بدانید

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۲۲۹

سفر حج، سفری نیست که بتوان در طول عمر بارها آن را تکرار کرد و به همین دلیل خیلی ‌ها سال ها در نوبت منتظر می‌مانند تا روزی پای‌شان به سرزمین وحی برسد. اما این امکان وجود دارد که بتوان زودتر به زیارت خانه خدا مشرف شد. بنابراین بازار خرید و فروش فیش حج حسابی داغ است.

زیارت خانه خدا توفیقی است که به راحتی نصیب هر کسی نمی‌ شود و نه تنها هزینه زیادی دارد و باید مستطیع باشید، بلکه ثبت نام آن هر چند سال یک بار انجام می شود و بعد از سال ها انتظار می‌ توانید به زیارت خانه خدا و سرزمین وحی بروید.

بعد از حادثه منا که فعلا سفرهای حج عمره هم انجام نمی‌شود و از طرف دیگر حج دانشجویی که باعث می‌شود خیلی‌ها به زیارت خانه خدا بروند نیز متوقف شده است. در حال حاضر فقط مناسک حج واجب انجام می‌شود که طبیعتا افراد کمی می توانند به این سفر بروند.

با توجه به تقاضای بالا برای حج واجب و از سوی دیگر ثبت نام محدود این سفر زیارتی در سال های گذشته، بسیاری از عاشقان سال ها باید در نوبت بمانند تا بعد از انتظار 10 تا 20 ساله بتوانند به حج تمتع مشرف شوند.

همین موضوع سبب می شود برخی نتوانند به دلایل مختلف چون کهولت سن، بیماری، مشکلات مالی یا موارد دیگر در این سفر معنوی شرکت کنند و بنابراین تصمیم می گیرند فیش حج خودشان را یا به اطرافیان واگذار کرده یا بفروشند.

به همین دلیل بازار خرید و فروش فیش حج حسابی داغ است و این موضوع از سال ها پیش وجود داشته است؛ چراکه کمک می‌کند آنهایی که توان مالی دارند بتوانند با خرید فیش نوبت خود را جلوتر بیندازند و آنهایی که نمی‌توانند مشرف شوند نیز فیش خود را با قیمت مناسبی بفروشند.

اما هنگام خرید و فروش فیش حج 98 نکات مهمی وجود دارد که مانند هر معامله ای باید در نظر داشته باشید. اولین و مهمترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که با توجه به نکات گفته شده، متاسفانه افراد سودجو و کلاهبردار با تماس‌های مکرر یا دایر کردن دفاتر مختلف تلاش می‌کنند تا خریدار و فروشنده فیش حج باشند.

این افراد از روش‌های مختلف استفاده می کنند تا فیش را به صورت وکالتی یا صلح نامه ای از خریدار بخرند و سپس با قیمت بسیار بیشتر آن را به دیگران بفروشند. از سوی دیگر مراحل قانونی و به درستی انجام نمی شود و ممکن است مشکلات زیادی برای‌تان به وجود آورد.

ضمن اینکه گاهی خریداران به دلیل دسترسی نداشتن به فروشندگان شهرهای دیگر دچار مشکل‌های عمده ای می شوند و همین مسئله باعث می شود حتی با پرداخت هزینه سنگین برای خرید فیش حج مشکلات جبران ناپذیری برای‌شان به وجود آید.

در نتیجه باید خریدار و فروشنده شخصا در دفاتر کارگزاران رسمی سازمان حج و زیارت در هر شهر و استانی حاضر شوند تا فرایند انتقال فیش در حضور کارشناسان رسمی و با تایید آنها انجام شود.

نکته مهم بعدی که باید به آن توجه کنید، نوسان و ثابت نبودن قیمت فیش حج است و به همین دلیل باید قیمت خرید و فروش فیش حج 98 بین طرفین به صورت توافقی باشد. نکته دیگری که در این بخش باید به آن توجه کنید هزینه های انتقال است که باید از قبل مشخص باشد بر عهده کیست.

مورد مهم بعدی این است که فروشنده فیش حج تمتع واجب فقط یک بار امکان انتقال فیش خود را دارد و برای دفعه بعدی باید از سازمان حج و زیارت مجوز کتبی بگیرد.

بنابراین حتما حواستان باشد تمامی مراحل را قانونی و محضری انجام دهید تا مشکل خاصی برای‌تان پیش نیاید و سند قطعی فیش حج به نام خریدار بخورد.

منبع :

https://www.sheypoor.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%81%DB%8C%D8%B4-%D8%AD%D8%AC

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز