خبرگزاری کار ایران

مزیت‌های تحصیل در فرانسه

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۷۹۳

مطابق با آخرین آمار اخذ شده از رویه مهاجرت، کشور فرانسه در زمره کشورهای پرطرفردار در خصوص اخذ اقامت و تابعیت می باشد که در سال های متوالی به دلیل کاهش نرخ بیکاری و سیستم تحصیلی عالی و آموزش رایگان با استقبال افراد روبه رو شده است.

ایلنا،  کشور فرانسه به پایتختی پاریس از سایر کشورهای پهناور اتحادیه اروپا می باشد. تاریخ و هنر کشور فرانسه زبان زد اکثریت است. این کشور از اعضای موسس اتحادیه اروپا و همچنین سازمان ملل و از اعضای دائم شورای امنیت می باشد. مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل و سرمایه گذاری در بخش املاک و تمکن مالی از سایر راه های برتر در خصوص مهاجرت است. از سایر نکاتی که در باب خرید ملک در فرانسه حائز اهمیت است اجازه خرید املاک برای متقاضیان ایرانی است. قیمت مسکن تا 8% بسته به نوع و محل اقامت خانه افزایش یافته است. در سال 2009 و پس از آن در سال 2013، بازار مسکن فرانسه به طور کلی نسبتا قوی شد، چرا که کشور دارای دارایی مطلوب برای سرمایه گذاران و مهاجرین به کشور شد. البته گفته می شود که بسیاری از مردم فرانسوی به جای فروش خانه ها،ترجیح میدهند آن ها را اجاره دهند که این موضوع باعث روند افزایش قیمت خانه ها شده است.

امروزه در خصوص ترویج زبان فرانسوی امتیازات زیادی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. همین مورد باعث ایجاد پرورش فکر افراد در خصوص مهاجرت از این طریق می باشد که یکی از کم هزینه ترین طرق می باشد. همان طور که گفته شد، تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه فرصتی ایده آل در خصوص اخذ اقامت این کشور تاریخی می باشد. این فرصت فوق العاده باعث بهره مندی متقاضیان از سیستم آموزشی رایگان اتحادیه اروپا است. این فرصت به دانشجویان خارجی امکان تحصیل در کالج های آموزش زبان خصوص با حداقل هزینه ها به میزان 2.000 الی 6.000 یورو در سال یا امکان تحصیل زبان فرانسه در دانشگاه های دولتی این کشور با هزینه ای بالغ بر 2.000 یورو در سال می باشد. از سایر مواردی که باعث دوچندانی استقبال تحصیل زبان فرانسوی شده است، کمک هزینه های تحصیلی به میزان 20% الی %50 به منظور پوشش هزینه به دانشجویان خارجی می باشد. از سایر مزیت های تحصیل در فرانسه، بدون مدرک زبان می باشد که همین مورد باعث دوچندانی جذابیت و همچنین ایجاد یک سکوی پرتاب در خصوص مهاجرت به کانادا می باشد.هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور فرانسه برای دانشجویان بین المللی بدین صورت است:

مقطع

هزینه

لیسانس

2770 یورو

فوق لیسانس

3770 یورو

دکترا

380 یورو

 

 

 

 

 

 

اخذ اقامت اتحادیه اروپا از طریق کار یکی از پرطرفدارترین راه های اخذ اقامت می باشد که سالانه با استقبال زیاد افراد در خصوص مهاجرت مواجه شده است. در این میان کشورهای با نرخ بیکاری پائین و اعطا فرصت های کاری موقت مورد توجه افراد قرار گرفته است اما در این میان قوانین کار در فرانسه بر تامین نیروی کار داخلی است و این بدان معنا می باشد که در این کشور همانند کشور آلمان و اتریش امکان اخذ ویزای جستجوی کار وجود ندارد و اشخاص می بایست با ویزای تحصیلی از شرایط کاری در فرانسه نیز برخوردار شوند. متقاضیانی که تمایل به کار در این کشور را دارند می بایست با تکمیل زبان فرانسوی و دانش زبان وارد بازار کار کشور فرانسه شوند. شرایط کاری در پاریس برای دانشجویان و شهروندان خارجی مهیا تر از سایر شهرها می باشد و میانگین حقوق در این شهر 2.169 یورو در ماه مطابق با اخرین آمار اخذ شده در سال 2019 می باشد. البته لازم به ذکر این نکته است که فرانسه همچنان دارای بالاترین نرخ مالیات می باشد. حداقلساعتکاریدرفرانسه 35 ساعت در هفته است واین امکان وجود دارد که کارمندی از اضافه کاری نیز برای افزایش حقوق خوداستفاده نماید.

اخذ ویزای کاری فرانسه از دیگر مواردی است که متقاضیان کار می بایست از شرایط آن مطلع باشند.درخواست دریافت مجوز کار برای ایرانیان چه در کشور فرانسه و چه در خارج از فرانسه به عهده کافرمایی است که می خواهد یک نیروی کار خارجی را به استخدام خود درآورد. آن شرکت یا کمپانی که می خواهد این درخواست را ارائه دهد باید حداقل دو ماه قبل از آن که دعوتنامه را به نیروی کار خارجی ارائه دهد برای دریافت مجوز آن اقدام نماید. کارفرما باید شرایط لازم را جهت ارائه ویزای کاری انجام دهد. از جمله مراحلی که برای اخذ ویزای کاری یا دعوت نامه شغلی باید انجام شود به 6 مراحل زیر تقسیم می شود:

  • مرحله اول آگهی شغل در کشور فرانسه
  • مرحله دوم آگهی شغل در کل اتحادیه اروپا
  • مرحله سوم ارائه درخواست به سفارت به همراه مدارک
  • مرحله چهارم ارسال دعوتنامه به متقاضی
  • ارائه مدارک مدارک از طرف متقاضی به سفارت کشور فرانسه
  • ارائه تمکن مالی و همچنین ارائه آدرسی تحت عنوان محل سکونت

تحصیل پزشکی در کشور فرانسه به دلیل وجود نظام سوسیالیستی و تحصیل رایگان گزینه ای ایده آل می باشد. شرکت در آزمون های پزشکی از سایر مواردی می باشد که دانشجویان می بایست از آن مطلع باشند. البته ناگفته نماند که این آزمون به زبان فرانوسی می باشد و توصیه می گردد که متقاضیان تحصیل پزشکی در کشور فرانسه در ابتدا در دوره های زبان فرانسوی در این کشور شرکت کنند. طول دوره تحصیل پزشکی در این کشور 4 الی 6 سال است. از جمله دغدغه های این روزه افراد در خصوص تحصیل پزشکی در فرانسه آزمون ورودی می باشد که درصد بالایی از افراد در سال اول موفق به قبولی در این آزمون نخواهند شد. در نظر گرفتن شرایط تحصیل پزشکی و هزینه های تحصیل در این رشته به میزان 9.000 الی 10.000 یورو از سایر اهم موارد می باشد. تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی برای متقاضیان نیز مهیا می باشد. افراد متقاضی نیز می توانند در خصوص مهاجرت به کشور فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند و از شرایط تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان و از شرایط ظرفیت بندی های پذیرش پزشکی کشور فرانسه نیز مطلع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز