خبرگزاری کار ایران

برلیانس اچ ۲۲۰ بخریم یا پژو ۲۰۷ ؛ مقایسه زیبارویان فانتزی

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۰۱۳

بین ظهور پژو ۲۰۷ در سال ۱۳۸۹ تا ظهور برلیانس اچ ۲۲۰ در سال ۱۳۹۴، در حدود ۵ سال فاصله هست. اما این دو خودرو از بسیاری از جهات به یکدیگر شباهت دارند و به عنوان رقیب مستقیم در بازار شناخته می‌شوند. خرید پژو ۲۰۷ شما را صاحب یک خودروی فرانسوی زیبا می‌کند که کیفیت ساخت خوبی دارد. این در حالی است که از خرید برلیانس اچ ۲۲۰ به معنی داشتن یک خودرو با آپشن مناسب و سیستم تعلیق فوق‎العاده است.

پس با ما همراه باشید تا روند خرید و فروش برلیانس اچ ۲۲۰ و خرید و فروش پژو ۲۰۷ را بررسی کنیم و آنها را در این مطلب با هم مقایسه کنیم.

 مقایسه قیمت برلیانس اچ ۲۲۰ و قیمت پژو ۲۰۷

 هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد! اگر شما به دنبال یک خودروی هاچ بک زیبا هستید، مطمئناً باید مبلغی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان بپردازید. این هم در مورد خودروهای برلیانس و هم در مورد خودروی پژو صدق می‌کند. در حال حاضر خرید و فروش برلیانس اچ 220 بصورت صفر در بازار با قیمتی در حدود ۱۳۰ میلیون تومان انجام می‌گیرد. البته مدل‌های کارکرده آنها با قیمت‌های مانند ۱۲۰ و ۱۱۰ میلیون تومان هم پیدا می‌شود. این در حالی است که شما برای پژو ۲۰۷ باید مبلغی در حدود ۱۷۶ میلیون تومان کنار بگذارید.

رانندگی با کدام یک راحت‌تر است؟

قضاوت کردن در این مورد کمی سخت است. هر دو خودرو هاچ بک هستند و اندازه کوچکی دارند. به همین دلیل رانندگی با آنها در سطح شهر راحت است و به راحتی می‌توانید جای پارک پیدا کنید! از این نکته غافل نشوید که این کوچک بودن می‌تواند دید شما را در خیابان کمتر کند و در چهارراه‎ها دچار مشکل شوید. در خودروی برلیانس اچ 220 شاهد استفاده از سیستم تعلیق مک فرسون برای محور جلو و سیستم تعلیق پیچشی نیمه مستقل برای محور عقب هستیم. به همین دلیل سرنشینان خودرو به هیچ وجه در مسیرهای ناهموار احساس ناراحتی ندارند.

 پژو ۲۰۷ سیستم تعلیق خوبی دارد. این سیستم تعلیق باعث می‌شود که ضربه چندانی به کابین خودرو وارد نشود و راننده برای مسیرهای ناهموار مشکلی نداشته باشد. در هر دو خودرو شاهد استفاده از سیستم فرمان هیدرولیک هستیم که کنترل و هندلینگ خودرو را بسیار راحت می‌کند. از طرف دیگر ایمنی خودرو با وجود استفاده از سیستم‌های ترمز ABS و EBD قابل توجه است و می‌توان به هر دو آنها نمره قابل قبولی داد.

کدام خودرو زیباتر است؟

 قضاوت در این مورد به سلیقه شما بستگی دارد، اما طراحی استفاده شده برای بدنه برلیانس اچ ۲۲۰ مدرن و جدیدتر است. این در حالی است که پژو ۲۰۷ تقریباً همان ظاهر اولیه پژو ۲۰۶ را حفظ کرده است و تنها در قسمت جلو و چراغ‌های جلو و تغییرات کوچکی به خود دیده است. اینکه ما بخواهیم یکی از این خودروها را زیباتر بدانیم، تا حدود زیادی سلیقه‌ای است و بهتر است که خود شما در مورد آنها قضاوت کنید. البته ناگفته نماند که طراحی بدنه برلیانس اچ ۲۲۰ عضلانی‌تر است و این به جذابیت بیشتر آن کمک می‌کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که کابین استفاده شده در خودروی برلیانس بزرگ‌تر است و به همین دلیل فضای آن برای سرنشینان بازتر و راحت‌تر است.

برلیانس اچ ۲۲۰ بخریم یا پژو ۲۰۷ ؛ مقایسه زیبارویان فانتزی

از لحاظ موتوری کدام خودرو قویتر است؟

 مقایسه بین پژو ۲۰۷ و برلیانس اچ ۲۲۰ با توجه به مشخصات فنی و موتور می‌توان این انتخاب را برای ما راحت‌تر کند. پیشرانه نصب شده بر روی پژو ۲۰۷ دارای حجم ۱۵۸۷ که حداکثر قدرت 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر را ثبت می‌کند. نیروی تولید شده در این موتور به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود و حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را 12.6 ثانیه نصیب شما می‌کند. در ضمن مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی هم 6.6 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

این در حالی است که موتور برلیانس اچ ۲۲۰ تنها کمی ضعیف‌تر از  پژو ۲۰۷ است و حجم آن ۱۴۹۸ سی‌سی برآورد می‌شود. در این موتور ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ استفاده شده و ۱۰۳ اسب بخار و حداکثر قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر حداکثر گشتاور آن است. نهایت سرعت اندازه گیری شده برای این خودرو ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است و مصرف ترکیبی آن هم 6.5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

با این تفاسیر اگر به فکر پرداخت هزینه هنگفت نیستید، گزینه خرید برلیانس اچ 220 می‌تواند شما را صاحب یک خودروی زیبا و با کیفیت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز