خبرگزاری کار ایران

بهترین اقامتگاه‌های سنتی کاشان کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۲۹۱

این روزها بازار اقامت در خانه‌های سنتی کاشان بسیار داغ است و برخی گردشگران ترجیح می‌دهند به جای اقامت در هتل‌های چند ستاره، با رفتن در این اقامتگاه‌های سنتی، زندگی در فضای تاریخی در کنار امکانات امروزی را تجربه کنند.

ایلنا؛ چند سالی‌ست که با بازسازی خانه‌های تاریخی کاشان، فضای جدیدی برای گردشگرانی که به این شهر می‌روند، فراهم شده است. این روزها بازار اقامت در خانه‌های سنتی کاشان بسیار داغ است و برخی گردشگران ترجیح می‌دهند به جای اقامت در هتل‌های چند ستاره، با رفتن در این اقامتگاه‌های سنتی، زندگی در فضای تاریخی در کنار امکانات امروزی را تجربه کنند. به همین دلیل هم تصمیم گرفته‌ایم سه خانه تاریخی کاشان را که مرمت شده و به عنوان هتل پذیرای مسافران هستند را معرفی کنیم.

سرای عامری‌ها

سرای عامری‌ها یکی از خانه‌های تاریخی کاشان است که در سال 93 بعد از مرمت و احیا به عنوان هتلی پنج ستاره کار خود را آغاز کرد. قدمت این بنا در اصل به دوران زندیه برمی‌گردد و به همین دلیل معماری منحصر بفردی دارد. سرداب، شاه نشین، آینه خانه، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان تابستانی و زمستانی، حوض خانه، بهاربند و دو بادگیر از فضاهای مهم معماری خانه عامریها هستند.

اقامتگاه سنتی سرای عامری ها کاشان مجموعه‌ای از خانه‌هایی است که در مجاورت همدیگر قرار دارند. این سه خانه در مساحتی حدود ۹۰۰۰ متر مربع شامل ۸۵ اتاق با ۵ حیاط مرکزی به صورت اندرونی و بیرونی ساخته شده‌اند.  در این اقامتگاه سنتی فروشگاه‌هایی هم وجود دارد که در آنها صنایع دستی، فرش سنتی کاشان، شیرینی و خشکبار، جواهرات و غیر ارائه می‌شود. همچنین سرای عامری‌ها دارای سالن همایشی با ظرفیت 90 نفر، شیرینی پزخانه، حمام ایرانی، موزه سرای عامری‌ها، اینترنت وای فای، کافی نت،‌رستوران، و شربت سرا  است.

نکته قابل توجه درباره این هتل این است که به دلیل اینکه هتل عامری‌ها یک بنای تاریخی است، پله‌های بلندی دارد که ممکن است استفاده برای افراد مسن یا دارای شرایط خاص را سخت‌کند. ارزانترین اتاق این هتل برای یک نفر در یک اتاق یک تخته، شبی 425 هزار تومان است و گران‌ترین اتاق آن سوییت سه‌نفره شاه‌نشین است که هزینه آن با سه درصد تخفیف برای سه نفر شبی یک میلیون و هشتصد و هفتاد و هفت هزار تومان است.

مهینستان راهب

بهترین اقامتگاه‌های سنتی کاشان کجاست؟

خانه تاریخی مهینستان راهب خانه شاه یلانی از دوره قاجار تا پهلوی اول در کاشان است که در سال 1392 مرمت آن به پایان رسید. این خانه تاریخی بعد از مرمت به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسید و کار خود را به عنوان اقامتگاه و مهمانسرا شروع کرد.  اقامتگاه سنتی مهینستان راهب دارای سه حیاط جدا از هم به عنوان حیاط اندرونی، حیاط بیرونی و حیاط خدمه است. این اقامتگاه دارای 16 اتاق است که 12 اتاق آن در 2 طبقه داخل حیات اصلی، 3 اتاق داخل حیات خلوت جداگانه و یک اتاق دیگر بیرون از مجموعه واقع شده است. زیباترین معماری مهینستان راهب را می‌توان در شاه نشین، هشتی ورودی، ایوان تابستانی، ایوان زمستانی، بادگیر و دو سرداب دید.

از دیگر امکانات مهینستان راهب می‌توان به پارکینگ رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، رستوران، کافی شاپ، خشک‌شویی و صبحانه در اتاق اشاره کرد. ارزانترین اتاق این اقامتگاه سنتی اتاق یک تخته است که هزینه آن برای یک نفر با تخفیف 8 درصدی، شبی 320 هزار تومان است و گران‌ترین اتاق ، اتاق چهار تخته است که هزینه آن برای 4 نفر با تخفیف 3 درصدی شبی 950 هزار تومان است.

مرشدی

بهترین اقامتگاه‌های سنتی کاشان کجاست؟

 اقامتگاه سنتی مرشدی کاشان با قدمتی بیش از 250 سال، در بافت تاریخی شهر قرار دارد. مرمت این اقامتگاه با حفظ معماری سنتی‌اش در سال 95 به پایان رسیده و بعد از آن به هتل تبدیل شده است.

خانه مرشدی کاشان دارای 8 باب اتاق، یک حیاط اصلی و یک حیاط حوض خانه می باشد. تعدادی از اتاق‌ها در طبقه پایین و 5 باب اتاق دیگر در حیاط اصلی اقامتگاه مرشدی کاشان قرار گرفته‌اند. نزدیکی این خانه سنتی به بافت تاریخی ، آثار تاریخی و بازار کاشان از جمله مزایای آن است.

 این هتل دارای دو طبقه همکف و زیرزمین است که در این طبقات 4 اتاق دو تخته، دو اتاق سه تخته و دو اتاق پنج‌تخته قرار دارد. این اتاق‌ها با رنگ‌های سفید و قرمز و با وسایلی قدیمی طراحی شده‌اند که نشانی از فضای خانه‌ها در دوره قاجار دارد.

 از جمله موارد خاص هتل می‌توان به حوض خانه سنتی هتل با متراژ حدود ۱۵۰ متر، سوئیت دو نفره ویژه و اتاق پنج نفره با حمام ویژه (دارای خزینه سنتی) اشاره کرد. ارزان‌ترین اتاق خانه مرشدی اتاق دو تخته آن است که هزینه اقامت در آن برای دو نفر با تخفیف هشت درصدی، شبی 340 هزار تومان است. همچنین گران‌ترین اتاق این اقامتگاه اتاق چهار تخته است که هزینه اقامت در آن برای چهار نفر با تخفیف 9 درصدی شبی 780 هزار تومان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز