خبرگزاری کار ایران

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی + آخرین تغییرات 1401

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۸۷۷

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی یکی از کارهایی است که بیمه شدگان این سازمان باید مورد توجه قرار دهند. حفظ ارتباط بیمه ای با سازمان بسیار مهم است و داشتن سوابق بیمه ای پیوسته در اموری همچون استفاده از خدمات درمانی و یا در زمان بازنشستگی مورد نیاز است. پیش از این برای مشاهده سوابق بیمه ای خود باید به صورت حضوری به بیمه مراجعه می کردید اما در حال حاضر روشهای مختلفی برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی وجود دارد که نیازی به مراجعه حضوری نیست. از آنجا که نحوه مشاهده سوابق بیمه سوال بسیاری از کاربران بود، در ادامه راههای مختلف را معرفی می کنیم.

روش های مشاهده سوابق بیمه

برای اینکه سوابق بیمه خود را به صورت آنلاین ببینید سایت تامین اجتماعی و اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد. تنها به اینترنت و یک دستگاه موبایل و یا کامپیوتر نیاز دارید.

روشهای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

  1. استعلام سوابق بیمه از سایت تامین اجتماعی
  2. استفاده از کد دستوری *4#  برای استعلام سوابق بیمه
  3. مشاهده  سوابق بیمه با برنامه کارمند

برای مشاهده سوابق بیمه باید پیش از هر چیز در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کنید.  برای ثبت نام به آدرس es.tamin.ir  مراجعه کنید و بر روی ثبت نام بزنید.

مراحل ثبت نام آسان است و نیاز به اطلاعات شناسنامه ای است. پس از ورود به بخش ثبت نام کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. توجه کنید که خط تلفن همراه باید به نام خودتان باشد و اگر خط به نام خود ندارید باید به صورت حضوری به بیمه مراجعه کنید.

در مرحله بعد باید اطلاعات شناسنامه ای را وارد  و گذرواژه خود را انتخاب کنید.

در آخر ثبت و ارسال درخواست را بزنید. در این مرحله ثبت نام به پایان می رسد و باید منتظر دریافت پیامک تامین اجتماعی باشید. اطلاعات ارسالی توسط سازمان تامین اجتماعی بررسی می شود و در صورت صحت و درستی اطلاعات، تایید خواهد شد. چنانچه نقص یا اشتباهی در اطلاعات باشد پیامکی مبنی بر مشکل در ثبت نام برای شما ارسال می شود.

اگر در فرآیند ثبت نام مشکلی نداشتید؛ پس از تایید اطلاعات ثبت نام از سوی تامین اجتماعی می توانید در سایت وارد شوید و سوابق بیمه ای خود را مشاهده کنید.

مشاهده سوابق بیمه از سامانه تامین اجتماعی

 برای مشاهده سوابق بیمه خود به آدرس es.tamin.ir   رفته و نام کاربری که همان کد ملی است و گذرواژه خود را وارد کنید. با ورود به سایت از طریق منو که در بالای صفحه است بیمه شدگان سپس خدمات سابقه و در آخر کلیه سوابق را انتخاب کنید.

در صفحه ای که باز می شود سوابق خود را با ذکر سال، نوع سابقه، نام شعبه، شماره و نام کارگاه و تعداد روزهایی که در هر ماه برای شما بیمه رد شده است را می بینید.

علاوه براین خدمت، خدمات بسیاری در سایت تامین اجتماعی ارائه می شود که می توانید به صورت آنلاین از این خدمات استفاده کنید. انعقاد قراداد انواع بیمه های اختیاری، خرید خدمت سربازی، درخواست هدیه ازدواج، درخواست اروتز و پروتز، اعلام سابقه به موسسات، ... از جمله این خدمات است.

مشاهده سوابق بیمه بدون نیاز به اینترنت

اگر در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید می توانید با کد دستوری *4# نیز سوابق بیمه خود را استعلام کنید. این روش نیازی به اینترنت ندارد و پس از شماره گیری باید عدد 1 را برای استعلام سوابق بیمه خود بفرستید. در مرحله بعد برای اطلاع از آخرین سابقه عدد 1 را ارسال کنید. در مرحله آخر از شما کد ملی درخواست می شود که با وارد کردن کد ملی آخرین سابقه شما ارسال می شود. توجه کنید که برای استفاده از این روش باید از خطی که به نام خودتان است و در سایت تامین اجتماعی ثبت کرده اید، اقدام به استعلام کنید. از این روش تنها می توانید آخرین سابقه خود را دریافت کنید و برای اطلاع از جزییات بیشتر باید از روشهای دیگر استفاده کنید.

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی + آخرین تغییرات 1401

مشاهده سوابق بیمه با برنامه کارمند

به غیر از روشهایی که در بالا گفتیم می توانید با استفاده از برنامه کارمند نیز سوابق بیمه تامین اجتماعی را استعلام کنید.

برای دریافت نسخه اندروید کارمند از گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

با استفاده از برنامه کارمند می توانید ریز سوابق بیمه خود را به تفکیک سال و ماه دریافت کنید. همچنین استفاده از این برنامه نسبت به سایت تامین اجتماعی آسان تر است و تجربه کاربری بهتری دارد.

برنامه کارمند علاوه بر مشاهده سوابق بیمه امکانات و ویژگی های دیگری از جمله استعلام دفترچه بیمه، محاسبه حقوق بازنشستگی، استعلام خلافی خودرو، قیمت خودرو، نرخ طلا و ارز، ... نیز دارد.

اگر با هیچیک از روشهای گفته شده موفق به استعلام سابقه بیمه خود نشدید؛ می توانید به صورت حضوری به شعب یا کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور مراجعه و از جزییات سوابق بیمه خود مطلع شوید. شماره تلفن 1420 نیز پاسخگوی سوالات بیمه شدگان در زمینه های مختلف بوده و کارشناسان تامین اجتماعی پاسخگوی سوالات بیمه شدگان و کارفرمایان این سازمان هستند.

همچنین توصیه می کنیم جهت اطلاع از آخرین اخبار حوزه بیمه تامین اجتماعی به سایت کارمند مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز