خبرگزاری کار ایران

انالیز بدن به ما میگوید : چربی، قاتل سیستم ایمنی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۸۷۳

در ایام کرونا به خصوص ،هیچ کس مریض بودن را دوست ندارد، این چیزی است که همه روی آن توافق دارند. اگر کاری وجود داشت که می توانستید برای بهبود سلامت خود و کاهش روزهای بیماری خود انجام دهید چه بود؟

جواب این سوال پیش ماست، داشتن ترکیب بدنی سالم در کنار قوی تر کردن سیستم ایمنی بدنتان به شما کمک می کند که در برابر عفونت‌های جزئی مقاومت کنید و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مانند بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهید.

بادی کامپوزیشن سالم چیست؟

انالایزر بدن یا به عبارتی تجزیه و تحلیل بدن به بیان ساده، شامل دو حوزه اصلی می شود: توده عضلانی و درصد چربی بدن (در محدوده سالم 10-20٪ برای مردان، 18-28٪ برای زنان).

بر اساس مطالعه ای که در ایران  صورت گرفته، بیش از ⅔ درصد از آمریکایی ها به عنوان افراد دارای اضافه وزن طبقه بندی می شوند. انالیز وضعیت سلامتی این افراد نشان داد که افزایش مشابهی در میزان ابتلا به بیماری قلبی و دیابت وجود داشته است.

وقتی سیستم ایمنی بدنتان فعال می شود چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که بدن شما بیمار می شود (به دلیل عفونت باکتریایی، ویروس و غیره) سیستم دفاعی بدن فعال می شود و باعث التهاب می شود. مکانیسم دفاعی بدنتان به عنوان اولین موج دفاعی در برابر مهاجمان خارجی عمل می کند

التهابی که توسط سیستم ایمنی بدن شما ایجاد می شود، معمولا چیز خوبی است. این بدان معناست که بدن شما هورمون‌ها و پروتئین‌های مناسب را آزاد می‌کند، گلبول‌های سفید خون را برای شروع روند بهبودی فعال می‌کند و برای شکست دادن عفونت تلاش می‌کند. اگر هیچ التهابی وجود نداشت، بدن شما دچار مشکل جدی می شد.

بادی کامپوزیشن و میزان چربی بدن چه ارتباطی با التهاب دارند؟

انالیز سیستم ایمنی بدن نشان می دهد که وقتی گلبول‌های سفید باعث التهاب می‌شوند، نشانه این است که سیستم ایمنی به درستی کار می‌کند. التهاب شروع می شود، گلبول های سفید خون به مهاجم خارجی حمله می کنند، مهاجم خنثی می شود و التهاب فروکش می کند.

نتایج انالیز بدن، دانشمندان را متوجه این کرده است که چربی یک اندام می تواند مجموعه ای کامل از پروتئین ها و مواد شیمیایی، از جمله سایتوکین های التهابی را ترشح کند.

وقتی انالیز بدنی نشان می دهد که دائما بافت چربی اضافه می کنید

انالیز بدن به ما میگوید : چربی، قاتل سیستم ایمنی

 بادی کامپوزیشن بدنی که دائما بافت چربی اضافه می کند نشان می دهد که سیتوکین ها توسط سلول های چربی شما آزاد می شوند و باعث التهاب می شوند. در واقع، چاقی توسط محققان به عنوان "وضعیت التهاب مزمن و کم درجه" مشخص می شود. این بدان معناست که افزایش سلول‌های چربی، بدنتان را در یک وضعیت ثابت استرس-پاسخ ایمنی قرار می‌دهد، همیشه در حالت التهاب است و سیستم ایمنی شما برای همیشه "روشن" است. سیستم ایمنی بدنتان را انالیز کنید و ان را مانند تیم دفاعی در نظر بگیرید. در این سناریو، سلول های چربی شما مانند عوامل دشمن هستند. ماموریت آنها گسترش ترس از حمله در هر زمان است و مدافعان شما را فریب می دهند تا همیشه در حالت آماده باش باشند.

همانطور که ممکن است حدس بزنید، التهاب دائمی و بی پایان برای بدن خوب نیست.

مشاهده تفسیر برگه آنالیز بدن

وقتی انالیز بدن به ما میگوید که سیستم ایمنی خراب شده است

تجزیه و تحلیل ترکیب بدن نشان می دهد که چاقی باعث یک حالت التهابی مزمن می شود و این باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما به خطر بیفتد. التهاب مزمن یک مسئله جدی است و می تواند منجر به ایجاد بیماری ها و شرایط جزئی و جدی شود. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

آنفولانزا:

شاید به یاد داشته باشید که سال های گذشته یک نوع کشنده از ویروس آنفولانزا به نام H1N1 وجود داشت. با پر شدن بیمارستان‌ها از بیماران، پزشکان در اسپانیا متوجه چیزی شدند:

انالیز بدنی این بیماران نشان داد که افراد دارای اضافه وزن و چاق به تعداد نامتناسبی در بخش‌ مراقبت‌های ویژه ظاهر می‌شدند، و برای مدت طولانی‌تری نسبت به افرادی که چاق بودند یا اضافه وزن نداشتند، ماندند. به نظر می رسد افزایش التهاب ناشی از افزایش سیتوکین های پیش التهابی عامل اصلی در افزایش خطر آنفولانزا بوده باشد. داستان‌هایی از این دست، محققان در کانادا را به تجزیه و تحلیل بدن و سوابق آنفولانزا در 12 سال گذشته سوق داد که از سال 1996 تا 2008 ادامه داشت. دانشمندان با انالیز بدن افراد چاق دریافتند که آنها بیشتر از افراد لاغر، برای بیماری‌های تنفسی به بیمارستان مراجعه می‌کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که افراد چاق در فصول آنفولانزا به دلیل پاسخ ایمنی ضعیف، جمعیتی «در معرض خطر» بودند.

بیماری قلبی

تجزیه و تحلیل ها نشان داده است که بیماری قلبی مهمترین قاتل بزرگسالان در ایالات متحده است. اگرچه عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در ایجاد بیماری قلبی نقش داشته باشد، اما تحقیقات اخیر به التهاب ناشی از چاقی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل موثر در ایجاد آن اشاره کرده است.

انالیزهای بدنی نشان می دهد که مقصر اصلی، دوباره سیتوکین های تولید شده توسط چربی اضافی در بدن هستند. این سیتوکین ها باعث التهاب دیواره رگ های شما شده و باعث آسیب به شریان ها و افزایش فشار می شود. فشار خون نیرویی است که خون به دیواره رگ های خونی شما فشار می آورد. وقتی فشار خون بالا دارید، به این معنی است که قلب شما خون را به طور موثر پمپاژ نمی کند و شروع به بزرگ شدن می کند. بزرگ شدن قلب یک عامل خطر مهم است که اگر اقدامات لازم برای رفع آن انجام نشود، می تواند منجر به نارسایی قلبی شود.

انالیز بدن به ما میگوید : چربی، قاتل سیستم ایمنی

دیابت

بادی کامپوزیشن افراد دیابتی نشان می دهد که بدن دچار وضعیتی می شود که با مقاومت به انسولین روبرو می شود (ناتوانی بدن شما در حذف قند اضافی از خون). درست مانند بیماری قلبی، عوامل مرتبط زیادی وجود دارد که منجر به شروع دیابت نوع 2 می شود و چاقی از دیرباز با ایجاد دیابت مرتبط بوده است.

نتایج انالیز های بدنی به محققان کمک کرد که بتوانند ارتباط بین چاقی، التهاب و مقاومت به انسولین را نشان دهند.افزایش التهاب مجموعه ای از فرآیندها و سیستم های غدد درون ریز را مختل می کند. وقتی چاقی و التهاب متعاقب آن برای مدت طولانی کنترل نشود، خطر ایجاد مقاومت به انسولین و در نهایت دیابت را افزایش می‌دهد.

انالیز بدن به ما میگوید : چربی، قاتل سیستم ایمنی

چه کسانی در معرض خطر است؟

سیستم ایمنی ضعیف و التهاب مسائلی نیستند که فقط مربوط به افراد دارای اضافه وزن باشند. بسیاری از مردم می دانند که اضافه وزن و چاقی ناسالم است و می تواند منجر به بیماری های جدی شود.

بادی کامپوزیشن افراد چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالا تعریف می شود، در واقع راهی برای بیان رابطه وزن و قد. اگر BMI شما از 25 بیشتر شود، برچسب "اضافه وزن" به شما داده می شود و زمانی که BMI شما از 30 بیشتر شود، دارید به سطوح مختلف چاقی پیشرفت می کنید.

انالیز تجزیه و تحلیل ترکیبات بدن که پزشکان سال‌ها است برای ارزیابی چاقی از ان استفاده می کنند، شاخص BMI است. اما متأسفانه، BMI با برچسب‌گذاری نامناسب به افراد چاق یا دارای اضافه وزن (زمانی که باید از خطرات چاقی خود آگاه باشند)، به سردرگمی منجر شده است.

ایده پزشکی اشکان نماینده رسمی اینبادی و تجهیزات پزشکی لاغری در ایران

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز