خبرگزاری کار ایران

انواع عینک های طبی جدید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۷۸۳

مقدمه

سبک زندگی که بسیاری از ما انسان‌ها این روزها به ناچار برای خود انتخاب کرده‌ایم، باعث ایجاد مشکلات متعددی برای چشم های ما می‌گردد. استفاده بیش از اندازه از گوشی موبایل، لپ تاپ و کامپیوتر از جمله اصلی‌ترین علل بروز آسیب برای چشم به شمار می‌روند. پزشکان برای برطرف کردن مشکلات چشم، استفاده از عینک های طبی جدید را پیشنهاد می‌نمایند. با ما همراه باشید تا در مورد انواع این عینک‌ها، لزوم استفاده و مضرات احتمالی آن‌ها اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

چرا به عینک های طبی جدید نیاز داریم؟

آمارها نشان داده که 60 درصد از مردم جهان با مشکلات بینایی رو به رو هستند. فکر نکنید که ضعیف شدن چشم‌ها، تنها بر اثر افزایش سن رخ می‌دهد؛ به غیر از آن رژیم غذایی نامناسب، ابتلا به برخی از بیماری‌ها و یا قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور آبی کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی و تلویزیون می‌تواند زمینه ساز بروز بیماری‌های چشمی باشد.

اختلالات بینایی، برای همه افراد اعم از پیر و جوان دردسرساز است. برخی از مشکلات چشمی، پیشرونده هستند و در صورتی که کنترل نشوند، بدتر و بدتر خواهند شد. چاره چیست؟ البته که پزشک متخصص چشم باید به این پرسش پاسخ دهد؛ اما بسیاری از پزشکان استفاده از عینک های طبی جدید را به عنوان راهی برای کنترل بیماری‌های چشمی پیشنهاد می‌نمایند. به همین دلیل با ارزیابی وضعیت چشمان بیمار و تشخیص اختلالی که دارد، مناسب‌ترین عینک طبی را برای او تجویز می‌کنند. چنین عینکی باید همیشه و دائماً به همراه بیمار باشد و تنها برای خوابیدن است که از او جدا می‌شود.

مهم‌ترین علائمی که بیماری‌های چشمی دارند، شامل تاری دید، سردرد، ضعف دید در زمان تغییر نور، ریز کردن چشم‌ها و… می‌باشد. البته این موضوع الزاماً به معنای آن نیست که بیماران نشانه‌های یکسانی را تجربه می‌کنند. برخی از بیماران اصلاً علائم خاصی ندارند، اما چشم آنها با اختلال رو به روست و شاید به عینک نیاز دارد.

از عملکرد عینک های طبی جدید چه می‌دانید؟

بگذارید این سوال را به شکل دیگری مطرح کنیم؛ عینک طبی چگونه از سلامت چشم‌ها محافظت می‌کند؟ این سوال مهمی است که شاید در ذهن شما نیز ایجاد شده باشد. برای پاسخ به این سوال، به یکی از مهم‌ترین توانایی‌های چشم اشاره می‌شود: قدرت چشم برای جمع کردن نور. در واقع چشم نور را جمع کرده و در قسمت پشتی چشم یا همان شبکیه، متمرکز خواهد کرد. تمرکز نور آن هم به طرز صحیح، دید شفاف و واضحی را به شما می‌دهد. اما این موضوع در افرادی که با مشکلات بینایی دست و پنجه نرم می‌کنند، صادق نیست.

به عبارت بهتر چشم آن‌ها این قدرت را از دست داده و نمی‌تواند به صورت طبیعی، این کار را انجام دهد و این کار توسط یک ابزار مصنوعی به نام عینک صورت می‌پذیرد. البته این مسئله، در همه افراد یکسان نیست. برای مثال چشم کسانی که نزدیک بین هستند، صرفاً می‌تواند بر روی اجسامی نور را متمرکز نماید که در فاصله‌ای نزدیک قرار دارند. در مقابل چشم افرادی که دوربین هستند، نور را بر روی اشیائی که در فاصله‌ای دور قرار گرفته‌اند متمرکز می‌کند.

اما عینک های طبی جدید چگونه این کار را انجام می‌دهند؟ عینک طبی، نور را قبل از رسیدن به چشم خم می‌کند و نور را روی شبکیه چشم متمرکز می‌نماید. همان‌طور که گفتیم، تنها کسانی می‌توانند از عینک های طبی جدید استفاده کنند که چشم آن‌ها دارای عیوب انکساری باشد. جالب است بدانید که نقصان چشم، به انحراف هرچه بیشتر نور کمک کرده و نور به شکلی صحیح روی شبکیه چشم متمرکز خواهد شد.

انواع عینک های طبی جدید

خوشبختانه امروزه با پیشرفت‌هایی که در حوزه پزشکی شاهد آن هستیم، ده‌ها نوع از انواع عینک های طبی جدید با کیفیت بسیار بالا از سوی برندهای مطرح و شناخته شده در این حوزه ساخته و روانه بازار شده‌اند. این تنوع همیشه به سود مشتریان بوده است؛ چرا که دست آن‌ها برای انتخاب نمونه‌های مورد نظر عینک طبی کاملا باز است.

همچنان با ما همراه باشید تا برخی از انواع متداول و محبوب عینک‌های طبی را به شما معرفی کنیم.

عینک طبی ورزشی

همه ما در معرض ابتلا به بیماری‌های چشمی هستیم؛ فرقی نمی‌کند دانش آموز باشیم یا معلم و پزشک و یا حتی یک ورزشکار؛ در هر صورت ممکن است روزی با اختلال در بینایی رو به رو شویم و چشم پزشک، استفاده از عینک های طبی را برای ما تجویز نماید. عینک طبی انواع مختلفی دارد و یکی از آن‌ها عینک طبی ورزشی است. ادگارد داویتز بازیکن هلندی در مسابقات فوتبال را به یاد دارید؟ ادوارد همیشه در بازی‌های فوتبال، عینک طبی ورزشی به چشم داشت تا ضمن تقویت وضوح دید، یک استایل بسیار خاص را از خود به نمایش بگذارد.

عینک های طبی جدید ورزشی برای آن دسته از ورزشکارانی مناسب هستند که به شکلی حرفه‌ای در یک رشته ورزشی فعالیت می‌کنند و مسلماً ساعت‌های زیادی از وقت خود را به آن اختصاص می‌دهند. اگر ورزشکار هستید و دکتر برای چشم شما عینک تجویز کرده، بد نیست برای یکبار هم که شده جسارت به خرج دهید و عینک طبی ورزشی را امتحان نمایید.

طراحی عینک طبی کاملاً استاندارد ورزش است. این عینک به خوبی روی صورت فیکس شده و ثابت باقی می‌ماند. لذا وقتی در فرایند ورزش حرکت می‌کنید یا می‌دوید، از روی صورت نمی‌افتد و کاملاً ثابت است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت و عالی عینک طبی ورزشی این است که بازیکن می‌تواند محل قرارگیری آن بر روی چشم را تنظیم کرده و آن را فیکس نماید.

عینک چشم گربه ای

سازندگان عینک چشم گربه ای در طراحی آن سنگ تمام گذاشته‌اند. طراحی عینک چشم گربه ای، از فریم‌های خط ابرو الهام گرفته شده و ظاهر آن بسیار شیک و جذاب است. لبه‌های بیرونی این عینک به طرف بالا کشیده شده و همین باعث می‌شود که چهره جوان‌تر و با نشاط‌تر به نظر برسد. طراحی منحصر به‌فرد و بسیار جذاب عینک چشم گربه ای، آن را به عنوان گزینه‌ای مطلوب و جذاب برای خانم‌ها مطرح نموده است.

عینک چشم گربه ای از آن دسته عینک هایی است که همیشه ترند بوده و از آن‌جا که باریکی و پهنی آن کاملاً متنوع است، برای انواع فرم چهره مناسب می‌باشد. پیشنهاد ما به کسانی که صورت مربعی شکل دارند این است که در هنگام خرید عینک چشم گربه ای، فریم‌های باریک و ظریف را انتخاب کنند. فریم های زاویه‌دار ضخیم، بیشتر مناسب کسانی است که صورت گردی دارند. همچنین عینک چشم گربه ای بدون فریم، برای افرادی که صورتی ظریف دارند، بهترین انتخاب است.

انواع عینک های طبی جدید

عینک های طبی جدید خلبانی

این روزها خرید عینک طبی مدل خلبانی در تمامی کشورها محبوبیت خاصی دارد. عینک‌هایی با فریم خلبانی یا هوانوردی، از آن دست عینک های طبی جدید هستند که برای هر فرم از صورت مناسب بوده و انتخاب ایده‌آلی برای تمامی سنین محسوب می‌شوند. سبک طراحی عینک خلبانی در زمان جنگ جهانی دوم بسیار محبوب و پرطرفدار شد و دلیل آن هم تاثیراتی بود که جنگ بر فرهنگ و مد می‌گذاشت.

اگرچه گفتیم عینک خلبانی برای افراد با هر فرم صورتی همخوانی دارد، اما تجربه نشان داده که این عینک‌ها برای کسانی که فرم صورتشان مثلث و یا مربعی است، واقعاً بهترین انتخاب است. وقتی این افراد از عینک خلبانی استفاده می‌کنند، زاویه‌های صورتشان کمتر دیده می‌شود. فرم اشکی عینک خلبانی، چانه‌های تیز و پیشانی‌های باریک را تا حدی پوشش داده و باعث می‌شود صورت زیباتر به نظر برسد و این موضوع یکی از اصلی‌ترین علل برای خرید عینک طبی مدل خلبانی به شمار می‌رود. اغلب فریم‌های عینک خلبانی، از جنس فلز است و دوامی کم نظیر دارد. البته امروزه نمونه‌هایی از آن با جنس استات فشرده تولید و روانه بازار شده است که این مورد نیز از مقاومت آن را بیش از پیش افزایش داده است.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد عینک های طبی جدید اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این که چرا به عینک‌های طبی نیاز داریم و عملکرد آن‌ها چگونه است را مورد بررسی قرار دادیم و مدل‌های مختلفی از عینک طبی را به شما معرفی کردیم. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه عینک طبی جدید بلوبای بای، مدل‌های بیشتری از این عینک‌ها را مشاهده نموده و بر مبنای نیاز و سلیقه خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید. ذکر این نکته ضروری است که فروشگاه عینک بلو بای بای، فعالیت خود را به صورت آنلاین انجام داده و خدمات ارزشمندی را در اختیار مشتریان خویش قرار می‌دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز