خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید لامپ مناسب برای منازل با روشنایی فرنام

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۴۵

نور و روشنائی منازل یک دغدغه همیشگی برای همه ما می باشد. نور پردازی یکی از مهمترین تصمیمات طراحی است که برای دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب می کنید. امروزه وسایل روشنائی و لامپ ال ای دی یکی از مهمترین وسایلی هستند که برای نورپردازی در هر فضائی کاربرد دارند.

این مقاله با همکاری شرکت روشنایی فرنام با بیش از 35 سال تجربه در تولید محصولات الکترونیکی و روشنایی تهیه شده است که تولید کننده بهترین لامپ‌های LED با گارانتی معتبر در ایران است ، تهیه شده است .

وسایل روشنائی و لامپ ال ای دی در ابعاد، اشکال و برندهای مختلفی تولید می شوند تا بتوانند نیازهای تمام افراد را برطرف کنند. انتخاب لامپ ال ای دی  مناسب به فرد احساس آرامش می دهد و سبب کاهش خستگی و ایجاد حس شادابی در وی می گردد.

نور و روشنائی و کاربرد آن در طراحی خانه

وسایل روشنائی و لامپ ها وظیفه دارند تا نور را برای انجام فعالیتها در آن فضا فراهم کنند. مانند چراغ بالای آینه یا چراغ مطالعه کنار تخت خواب ، در کل وظیفه روشنائی ها روشن کردن خانه و زیبا سازی آن است تا محیط خانه بهتر و دلنشین تر شود.

انواع نور مناسب برای اتاق ها

  • نور محیطی یا نور عمومی : نور محیطی نوری کلی است که اتاق را روشن می کند و منبع آن می تواند طبیعی باشد. مثلا لوستر یک نور عمومی یا محیطی محسوب می شود .
  • نور تاکیدی : امروزه این سبک از نور رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. نور تاکیدی ، سبب برجسته نشان دادن اجسام می شود یا نقطه خاصی از اجسام را روشن می کند. با کمک چراغ های دکوراتیو و هالوژن می توانیم نورهای تاکیدی ایجاد کنیم حتما از لامپ ال ای دی مناسب برای این نوع نور استفاده نمایید .
  • نور وظیفه ای: به این از نور ، نور کاری نیز می گویند. نور وظیفه ای محدوده ای را که در آن کار یا مطالعه می کنید را روشن می کند. برای نور وظیفه ای می توان چراغ مطالعه را مثال زد ، لامپهای رفلکتور ال ای دی شرکت فرنام بسیار گزینه مناسبی برای نور چراغ های مطالعه میباشد  .

مشخص کردن متراژ و فضای روشنائی خانه

قبل از اینکه لامپی را بخرید باید فضای خانه خود را اندازه بگیرید. بدانید در چه مکان هائی و در کجا می خواهید روشنائی را نصب کنید، مکانتان اتاق است یا پذیرائی، بزرگ است یا کوچک، از چه لامپی می خواهید استفاده کنید که نوردهی مناسبی داشته باشد.

راهنمای خرید لامپ مناسب برای منازل با روشنایی فرنام

میزان نور و روشنائی مناسب اتاق های خانه

باید مشخص کنید که در هر اتاق انتظار چه میزان روشنائی را می خواهید داشته باشید. به طور مثال آیا می خواهید نورپردازی قوی برای اتاق پذیرائی خود داشته باشید؟ یا یک روشنائی ملایمی برای اتاق مطالعه داشته باشید؟ برای پاسخ به این سوالها بایستی به یک جمع بندی کلی برسید. بهتر است ابتدا سلیقه خود را در نظر بگیرید .

آیا با نور کم راحتید ، آیا شخصیت شما جو کسانی هست که از پرده های ضخیم در خانه استفاده میکنید تا نور کمتری داشته باشید ، یا منزلی پر نور و روشن را دوست دارید .

تشدید روشنائی

تزئینی ترین نقش را در خانه تشدید روشنائی بر عهده دارد. برای جلب توجه به یک نقطه خاص تزئینی یا معماری، مانند شومینه، قفسه کتاب، اثر هنری، راه پله و ... استفاده می شود. استفاده از لامپهای هالوژن ال ای دی یا پنل های ال ای دی در نقطه خاصی از داخل یا بیرون از خانه یا انتخاب لوسترهائی با ظاهری تزئین شده می تواند خود به عنوان یک نقطه کانونی به حساب آید.

برای هر اتاق چه نوری مناسب می باشد؟

  • اتاق خواب: بهترین انتخاب درمورد اتاق خواب نور ملایم و گرم است زیرا فرد در این مکان به استراحت و آرامش نیاز دارد. بهتر است بخشی از اتاق نیز نور وظیفه ای داشته باشد تا بتوان به هنگام نیاز از آن استفاده کنید لامپ حبابی برای اتاق بسیار مناسب میباشد . با چراغ های مطالعه می توانید نور تاکیدی و وظیفه ای زیبائی ایجاد کنید.
  • اتاق پذیرائی و هال: این اتاق یکی از راحت ترین اتاق ها برای نورپردازی است زیرا میزناهارخوری اغلب کانون اتاق است و غالبا لوستر هائی برای این اتاق انتخاب می شوند که بسیار انگیزه بخش هستند. برای اتاق پذیرائی و سالن مهمان بایستی از نور عمومی استفاده کنیم و در گوشه و کنار یا بالای وسایل دکوری از نور تاکیدی استفاده کنیم .
  • آشپزخانه: در این قسمت از خانه ابتدا از نور عمومی استفاده می کنیم و سپس در بالای سینک ، زیر کابینت ها و .... از نور وظیفه ای استفاده می کنیم ، بهتر است برای تمامی روشنایی ها از لامپ ال ای دی استفاده نمایید ما برند روشنایی فرنام را به شما پیشنهاد میکنیم .
  • حمام و سرویس بهداشتی: نورپردازی در این قسمت از خانه اهمیت بسیاری دارد. در این قسمت ابتدا از نور عمومی استفاده می کنیم. سپس در جاهای مناسب از نور وظیفه ای استفاده می کنیم.

پیشنهاد میکنیم مطلب ( علت چشمک زدن لامپهای ال ای دی چیست ؟ )  بخوانید

راهنمای خرید لامپ مناسب برای منازل با روشنایی فرنام

میزان روشنائی یا شار نوری مناسب ( لومن )

میزان روشنائی یا شار نوری یکی از مهم ترین مواردی است که باید در خرید لامپ ال ای دی به آن توجه کنید . واحد شار نوری لومن است. معمولا در لامپ های ال ای دی هرچه وات یا توان مصرفی یک لامپ زیاد شود، میزان نوردهی ان محصول زیادتر می شود.

میزان روشنائی یک اتاق 12 الی 15 متری 2000 لومن است که برای یک لامپ LED برابر یک لامپ 25 وات است. به طور کلی به ازای هر 10 متر بهتر است میزان روشنائی را 1000 لومن زیاد کنیم. البته این اعداد تقریبی هستند و به عواملی مانند سلیقه افراد، میزان نور ثابت محیط و کاربری فضا بستگی دارند.

بهترین لامپ برای استفاده در منزل چه لامپی است؟ کدام برند را انتخاب نماییم

بهترین انتخاب نوع لامپ برای خانه بی شک لامپ های LED می باشند. به این دلیل که با کیفیت ترین و سالم ترین لامپ تولید شده تاکنون در جهان می باشد. ما برند روشنایی فرنام را به شما پیشنهاد میکنیم farnamlighting.com 

روشنایی فرنام با 35 سال سابقه در تولید محصولات روشنایی با کیفیت برتر و طول عمر بالا یکی از برندهای شناخته شده با گارانتی معتبر میباشد . جهت دریافت نمایندگی لامپ ال ای دی و یا خرید آن میتوانید به وب سایت این شرکت مراجعه نمایید 

لامپ های برند فرنام جیوه و سرب ندارند، نور این لامپ ها فاقد اشعه مادون قرمز و فرا بنفش است. با خرید لامپ های ال ای دی سلامتی خود و خانوادتان به خطر نمی افتد و حتی به محیط زیست نیز اسیبی نمی رسد. لامپ های ال ای دی فرنام کم مصرف ترین لامپ هائی هستند که در کنار مصرف کم ، روشنائی چند برابر به ما می دهند و همچنین عمر مفید ان ها بسیار بالا میباشد .

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز