خبرگزاری کار ایران

راهنمای انتخاب کابینت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۴۲

قطعا شنیده‌اید که می‌گویند "آشپزخانه قلب خانه است". یکی از مهم‌ترین اجزای حیاتی برای به تپش افتادن قلب خانه، کابینت آشپزخانه است. به عبارت دیگر کابینت عامل وجود آشپزخانه است و بدون آن بعید است بتوان یک مکان را به عنوان آشپزخانه تلقی کرد. اینجاست که بحث اهمیت وجود یک راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه بیش از پیش مطرح می‌شود؛ از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مطلب با بیان نکات مهم در هنگام خرید کابینت، راهنمای شما در امر انتخاب کابینت آشپزخانه باشیم.

فاکتورهای احیای قلب خانه؛ راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

خب همان طور که مستحضر شدید، برای احیای قلب خانه به کابینت احتیاج دارید؛ اما نه هر کابینتی!

اما پس چه کابینتی؟ کابینت ام دی اف بهتر است یا ممبران؟ چگونه باید بهترین کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟

با آگاهی از مواردی که در ادامه به شما می‌گوییم می‌توانید خودتان در پایان این مقاله به سوال بالا پاسخ دهید.

انتخاب تیم کابینت ساز کاربلد

یک تصمیم اشتباه در زمینه انتخاب تیم کابینت ساز کافی است تا تمام مسیر انتخاب و خرید کابینت را با چالش‌های جدی روبرو کند؛ بنابراین در ابتدای راهنمای انتخاب کابینت جدا از تمام مسائل فنی و غیرفنی، به شما توصیه می‌کنیم که حواس‌تان را جمع کنید؛ زیرا تا زمانی که یک تیم کاربلد و حرفه‌ای در زمینه طراحی و ساخت کابینت پشت شما نباشد، انتخاب کابینت هیچ سودی برای شما نخواهد داشت؛ به این خاطر که بعد از انتخاب کابینت، نیاز به افرادی دارید تا طرح و مدل انتخابی شما را برایتان اجرا کنند. اینجاست که اهمیت توجه به مهارت تیم کابینت ساز بیش از پیش نمایان می‌شود.

 با این حال منکر این مسئله نمی‌شویم که مسیر یافتن یک تیم طراح و سازنده کابینت حرفه‌ای در میان انبوه افراد شاغل در این حوزه کار دشواری است. برای راحتی کار شما در امر انتخاب می‌توانیم مجموعه حامی ساخت را به شما معرفی کنیم که بیش از 12 سال است در حوزه طراحی و ساخت کابینت حضور فعال، با کیفیت و شایان توجهی دارد. حضور مهندسین و مجریان با تجربه و متخصص در این تیم باعث شده تا مشتریان این مجموعه با خیال راحت انواع پروژه طراحی و ساخت کابینت خود را به آن‌ها سپرده و در نهایت سربلند باشند.

توجه به جنس ورق کابینت

اولین موردی که قبل از هر چیزی باید مورد توجه قرار دهید، جنس و کیفیت ورق کابینت است. انواع مختلفی از ورق‌های کابینت در جنس‌ها و کیفیت‌های مختلف وجود دارد که شما می‌توانید بسته به سلیقه، نوع مصرف و بودجه خود یکی از آن‌ها را برای ساخت کابینت مورد نظرتان انتخاب کنید.

ام دی اف، نئوپان (ملامینه)، هایگلاس، تمام چوب، روکش چوب، پی وی سی، ممبران و… از جمله انواع شناخته شده و پرکاربرد ورق کابینت هستند.

انواع کابینت نیز صرف نظر از سبک، در دسته بندی مشابه قرار می‌گیرند که در ادامه مطلب با آن‌ها آشنا خواهید شد.

راهنمای انتخاب کابینت

انتخاب سبک طراحی کابینت

پس از انتخاب نوع ورق، نوبت به این می‌رسد که سبک طراحی کابینت را برگزینید.

به طور کلی کابینت آشپزخانه در سه سبک کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک طراحی می‌شود. اینکه کدام یک سبک بهتری است یا جلوه زیباتری را در منزل شما ایجاد می‌کند تنها بستگی به سبک دکوراسیون داخلی خانه شما دارد که البته سلیقه شخصی در این موقعیت حرف اول را می‌زند و افراد در گام اول سعی می‌کنند سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرند و متناسب با آن کابینت آشپزخانه‌شان را انتخاب می‌کنند؛ به عنوان مثال چنانچه دکوراسیون داخلی خانه شما سبک سنتی دارد، کابینت کلاسیک می‌تواند انتخاب مطلوبی برای شما باشد.

در نظر گرفتن میزان جادار بودن

توجه به ظاهر و زیبایی آشپزخانه نباید شما را از مسائل فنی و جزئی‌تر در انتخاب کابینت غافل کند.

یک قانون نانوشته می‌گوید لوازم آشپزخانه هرگز از بین نمی‌روند؛ بلکه از کابینتی به کابینت دیگر منتقل شده و به مرور زمان افزایش پیدا می‌کنند؛ بنابراین جادار بودن کابینت مسئله مهمی است. باید کابینتی انتخاب کنید که در آینده شما را از نظر فضای کافی برای چیدن وسایل آشپزخانه دچار چالش نکند.

بسته به اندازه و متراژ آشپزخانه خود، سعی کنید بهترین و بیشترین اندازه کابینت را انتخاب کنید یا اگر از نظر ظاهری با درب‌های کابینت زیاد مشکل دارید می‌توانید کابینت‌هایی را انتخاب کنید ک داخل آن‌ها فضا سازی شده باشد و قفسه‌های بیشتری را داشته باشد.

انتخاب رنگ

در انتخاب کابینت تنها سبک کابینت در ایجاد هماهنگی بین آشپزخانه و دکوراسیون منزل کافی نیست؛ بلکه رنگی که برای کابینت خود انتخاب می‌کنید نیز در برقراری این هارمونی نقش مهمی را ایفا می‌کند. در این قسمت سلیقه افراد در انتخاب رنگ کابینت تاثیر بسزایی دارد به همین علت ممکن است گاهی افراد رنگ‌هایی را انتخاب کنند که اصلا مناسب دکوراسیون آشپزخانه نباشد و یا اصلا سبک انتخابی آن‌ها در دکوراسیون تضاد داشته باشد؛ در این موقعیت سعی کنید در ابتدا با مشاور و متخصصینی که در این زمینه تجربه کافی دارند مشورت کنید تا آن‌ها بتوانند رنگ مناسب آشپزخانه‌ی شما را با توجه به نکات و سبک آشپزخانه پیشنهاد دهند.

استفاده از رنگ‌های تند و تیز به مرور زمان چشم شما را خسته و دلزدگی ایجاد می‌کنند؛ از این رو بهترین تناژ رنگی برای کابینت رنگ‌های ملایم و تک رنگ یا مکمل هستند.

اگر آشپزخانه کوچکی دارید به هیچ وجه سراغ رنگ‌های تیره نروید؛ چون آشپزخانه‌تان را کوچک‌تر و دلگیرتر نشان می‌دهند. بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک، رنگ‌های روشن و برای آشپزخانه‌های بزرگ، رنگ‌های تیره هستند.

علاوه بر این چنانچه طیف رنگ غالب بر دکوراسیون داخلی و پس زمینه خانه شما روشن است، کابینت روشن، و اگر تیره است، کابینت رنگ تیره گزینه‌های مطلوب شما در انتخاب کابینت هستند.

متناسب با متراژ آشپزخانه

مورد بعدی که راهنمای انتخاب کابینت پیشنهاد می‌کند که حتما به آن توجه داشته باشید، متراژ آشپزخانه است. نوع و اندازه کابینت انتخابی شما باید با متراژ آشپزخانه تناسب و هماهنگی داشته باشد؛ در غیر این صورت نمای کلی آشپزخانه نامتقارن می‌شود.

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، کابینت‌هایی با طرح کشیده که تا سقف امتداد دارند بهترین گزینه هستند. در مورد سبک کابینت نیز، برای آشپزخانه‌های کوچک، سبک مدرن انتخاب ایده آلی است که با سادگی خود، در بزرگ جلوه دادن آشپزخانه شما نیز موثر خواهد بود، همچنین در آشپزخانه‌های کوچک استفاده بهینه از فضاهای پرت بهترین گزینه است؛ به این علت که در نمای کلی آشپزخانه تاثیر بسزایی می‌گذارد و هم اینکه می‌توانید از فضاها بهترین استفاده را کنید.

راهنمای انتخاب کابینت

هماهنگ با نورپردازی آشپزخانه

شاید در نگاه اول مهم به نظر نیاید؛ اما نورپردازی آشپزخانه نیز از جمله مواردی است که برای انتخاب یک کابینت ایده آل باید به آن توجه کنید. اغراق نیست اگر بگوییم یک انتخاب استاندارد و صحیح در خرید کابینت با در نظر گرفتن این فاکتور می‌تواند در تنظیم نور موجود در آشپزخانه هم تاثیر گذار باشد؛ به عنوان مثال اگر آشپزخانه کم نوری دارید باید از رنگ‌های براق و منعکس کننده مثل کابینت های گلاس استفاده کنید تا فضای آشپزخانه را دلبازتر کند. در آشپزخانه می‌توانید از نورهای مخفی استفاده کنید. نورهای مخفی بسیار به زیبایی کابینت‌ها کمک می‌کند و جلوه کابینت مورد نظر شما را چندین برابر می‌کند. 

کاربردی بودن

کابینت مثل لباس نیست که به راحتی بتوانید آن را عوض کنید! فراموش نکنید که شما می‌خواهید از کابینت‌های خود برای مدت طولانی استفاده کنید؛ پس ورای تمام آنچه که تا اینجا گفته شد، معیار اصلی برای انتخاب بهترین کابینت این است که شما با چه سبک و چه مدلی راحت‌تر هستید؟ مثلا اگر قدتان نسبتا کوتاه است، انتخاب کابینت‌های بلند و کشیده اصلا کار منطقی و درستی نیست و شما را به دردسر می‌اندازد؛ بنابراین بهتر است از کابینت‌های سبک کلاسیک که کشیدگی کمتری دارند استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از کابینت‌های مخفی که فضای زیاد و کاربردی را در آشپزخانه دارند استفاده کنید. استفاده از این کابینت کمک می‌کند تا وسایل کوچک و جزئی را در کابینت مخفی بگذارید. 

قیمت

بهترین خرید آن است که اندازه جیب شما باشد. از قدیم هم می‌گویند اندازه جیبت خرج کن؛ بنابراین توجه به قیمت و در نظر گرفتن بودجه یکی از مهم‌ترین مواردی است که ما در راهنمای انتخاب کابینت به شما گوشزد می‌کنیم.

قبل از اینکه به طور تخصصی وارد بحث خرید و انتخاب کابینت شوید، بودجه خود را بسنجید و سعی کنید از همان ابتدا تمام انتخاب‌های خود را بر اساس بودجه‌تان پیش ببرید؛ در این صورت هرگز با چالش کمبود هزینه و مشکلات مالی هنگام خرید کابینت روبرو نخواهید شد. بعد از اینکه بودجه خود را مشخص کردید با متخصصین این زمینه مشورت کنید تا آن‌ها متناسب با بودجه شما و با در نظر گرفتن سلیقه و سبک دکوراسیون منزل بهترین پیشنهاد را بدهند.

انواع سبک‌های کابینت آشپزخانه

از آنجایی که یکی از چالش برانگیزترین قسمت‌های خرید کابینت بحث انتخاب سبک و نوع کابینت است، در این بخش از مقاله تصمیم داریم تا شما را به صورت خلاصه با انواع سبک‌ها و مدل‌های کابینت آشنا کنیم.

به طور کلی انواع کابینت در سه سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن طراحی و ساخته می‌شوند و انتخاب بین همین 3 سبک گاهی برای متقاضیان مشکل است و نمی‌توانند به راحتی کابینت مورد نظر خود را انتخاب کنند. شناخت سبک‌های کابینت به متقاضیان کمک می‌کند تا بتوانند روند انتخاب کابینت مورد نظر خود را سریع‌تر انجام دهند.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک، گوشه چشمی به دوران کلاسیک و نوستالژی‌های عجین شده در گذشته دارد؛ از این رو کابینت‌های طراحی شده در این سبک دربردارنده نقش و نگارهای پیچیده هستند. در ساخت این سبک از کابینت از انواع منبت کاری‌ها و معرق کاری‌ها کمک گرفته می‌شود. تاج‌ها و پایه‌های منقوش و طرح دار نیز از دیگر ویژگی‌های کابینت سبک کلاسیک است اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل شما سنتی است انتخاب کابینت کلاسیک بهترین پیشنهاد برای شما است.

علاوه بر این با توجه به آنچه درباره کابینت کلاسیک گفته شد، انتظار می‌رود به دلیل بکارگیری نقوش و طرح‌های متنوع، کابینت کلاسیک نسبت به سایر سبک‌های کابینت از قیمت بالاتری برخوردار باشد.

از این رو چنانچه طرفدار سبک‌های شکوهمند و تجملاتی هستید و بحث هزینه هم برایتان مطرح نیست، کابینت کلاسیک انتخاب خوبی برای شماست. 

اغلب کابینت‌های تمام چوب، روکش چوب، ممبران و انزو در سبک کلاسیک طراحی می‌شوند.

کابینت مدرن

سبک کابینت مدرن کاملا در تضاد کابینت کلاسیک است و به طور کلی در یک کلمه خلاصه می‌شود: سادگی.

در کابینت‌هایی که در سبک مدرن طراحی می‌شوند دیگر خبری از نقوش، کنده کاری‌ها و منبت کاری‌های سبک کلاسیک نیست. تمام جذابیت و زیبایی این سبک در سادگی بی حد و حصر آن است؛ از این رو این سبک از کابینت برای افرادی که از تجمل گرایی‌ها و طرح‌های پیچیده کابینت کلاسیک گریزان هستند، فوق العاده است.

در طراحی کابینت مدرن دیگر خبری از تاج‌ها و پایه‌های پر نقش و نگار نیست. کابینت‌های مدرن سطوح صافی دارند و لبه‌های قسمت‌های مختلف این کابینت به نرمی و بدون هیچ گونه قاب و لبه اضافی کنار هم قرار می‌گیرند. در این میان می‌توان برای افرادی که سبک دکوراسیون داخلی منزل آن‌ها مینیمال است از کابینت‌های مدرن استفاده کرد. کابینت‌های مدرن رنگ‌های بسیار متنوعی دارد که فرد با توجه به سلیقه خود و هارمونی موجود در دکور داخلی منزلش می‌تواند انتخاب کند.

از بین انواع کابینت، معمولا طراحی و ساخت کابینت هایگلاس، پی وی سی و ام دی اف در سبک مدرن رایج‌تر است.

کابینت نئوکلاسیک

اگر نه نقش و نگارهای سبک کلاسیک و نه سادگی سبک مدرن را می‌پسندید، کابینت نئوکلاسیک انتخاب مناسب برای شما است.

سبک نئوکلاسیک در واقع در بین دو سبک مدرن و کلاسیک قرار دارد.

در کابینت نئوکلاسیک نه خبری از طرح‌های پیچیده سبک کلاسیک است، نه خبری از سادگی بیش از اندازه سبک مدرن. در سبک نئوکلاسیک شما سنت و مدرنیته را در یک قاب به تصویر می‌کشید. در واقع نئوکلاسیک با الگو گرفتن از ویژگی‌های دو سبک مدرن و کلاسیک، تلاش کرده است تا در عین تداعی ویژگی‌های هر دو کابینت مدرن و کلاسیک، سبکی بدیع و با حال و هوایی تازه و جذاب را به مصرف کنندگان عرضه کند.

کابینت‌های چوبی، روکش چوب، پلی اورتان، انزو و ممبران از جمله متریال‌های رایج برای ساخت کابینت نئوکلاسیک هستند.

راهنمای انتخاب صفحات کابینت

صفحه کابینت نیز از جمله قسمت‌های مهمی است که باید در هنگام انتخاب کابینت به آن توجه کنید.

منظور از صفحه کابینت، صفحه‌ای است که روی کابینت، جزیره و گاهی روی میز ناهار خوری نزدیک آشپزخانه قرار می‌گیرد.

صرف نظر از بحث جلوه بصری و تاثیر این صفحه در زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، این صفحات باید از استحکام خوبی برخوردار باشند؛ زیرا به دلیل موقعیت قرارگیری آن‌ها، انواع وسایل آشپزخانه که بعضا وزن قابل توجهی نیز دارند روی این صفحات قرار می‌گیرند و فعالیت‌های مختلفی هم ممکن است روی آن‌ها انجام شود؛ از این رو مطلوب است که این صفحات ضمن برخورداری از استحکام، در برابر ضربه، خش و آب نیز مقاومت کافی داشته باشند.

صفحات کابینت بر اساس نوع متریال به کار رفته در ساخت آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • صفحه گرانیتی
  • صفحه ساخته شده از سنگ کوارتز
  • صفحه مرمر
  • صفحه سرامیکی
  • صفحه استیل ضد زنگ

بسته به نوع کاربرد و استفاده شما از صفحات و همچنین بودجه‌ای که دارید می‌توانید صفحه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید.

با همه این‌ها چنانچه در انتخاب مجموعه طراحی و ساخت کابینت درست عمل کرده باشید می‌توانید از کارشناسان آن‌ها در راستای راهنمای انتخاب کابینت ایده آل خود کمک بگیرید. همچنان که مشاورین و کارشناسان مجموعه حامی ساخت نیز اینگونه عمل کرده و با تکیه بر تخصص و تجربه خود شما را تا یک انتخاب عالی در زمینه کابینت آشپزخانه همراهی می‌کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز