خبرگزاری کار ایران

9 نکته برای نگهداری بهتر از خانه در فصل تابستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۸۵۴

تابستان در راه است و این هیجان انگیز است. گرمای هوا یعنی پوشیدن لباس­های آزاد و شب نشینی­های طولانی. در این میان نکاتی هم هست که می­تواند باعث بروز نگرانی شود. در بهار و تابستان با گرم­تر شدن هوا امکان بروز بعضی مشکلات در خانه افزایش می­یابد. ما به شما می­آموزیم چگونه از آنها پیشگیری کنید.

  1. کولر آبی یا گازی؟

هر دو کارایی لازم را دارند اما انتخاب در نهایت با شماست. کولرهای آبی هوای مطلوب و مطبوعی را با استفاده از آب ایجاد می­کنند. کولرهای گازی سرمای بیشتری ایجاد می­کنند البته باید شرایط آنها به دقت چک شود و گاز آن مدام بررسی شود. از نظر قیمت و هزینه، نصب انواع کولر آبی به صرفه­تر از کولرهای گازی است و شما تنها هرساله هزینه اندکی بابت سرویس آن پرداخت خواهید کرد. انتخاب با شماست. سرمای زیاد را ترجیح می­دهید یا سرمای مطلوب؟

  1. سرویس کولر خود را انجام دهید

9 نکته برای نگهداری بهتر از خانه در فصل تابستان

باید بتوانید از این گرما جان سالم به در ببرید. قبل از ورود به تابستان نسبت به سرویس یا تعمیر کولر آبی خود اقدام کنید. این کار را هرساله باید انجام دهید تا کولر به درستی کار کند و دچار مشکل نشود. پوشال­ها باید تعویض شود و پمپ باید چک شود. می­توانید از یک متخصص کمک بگیرید و یا خودتان به تنهایی دست به کار شوید. برای ورود به این فصل گرم خانه خود را آماده کنید تا دچار گرما زدگی نشوید.

  1. سیم­کشی­ را چک کنید

باران­های ناغافل در راه است. باران یعنی امکان بروز رعد و برق و این خطر آفرین است. قبل از بروز خطرات باید تمامی سیم­کشی درون منزل و سیم­کشی­های خارجی را به دقت چک کنید. می­توانید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید تا آسیب­های احتمالی به حداقل برسد.

  1. جلوگیری از رشد حشرات

گرمای هوا شروع زادو ولد حشرات موزی است. حشراتی مانند سوسک به راحتی با ورود به اتاق خواب شما می­توانند فاجعه به بار آورند. اگر متوجه ورود حشرات موزی نشوید، خانه شما محل جدیدی برای زندگی­ آنها خواهد بود. بهترین کاری که می­توانید انجام دهید، جلوگیری از ورود آنها است. توری پنجره­ها و تراس را چک کنید. تمامی درزها را بگیرید. چاه­های فاضلاب، محلی برای ورود این موجودات است. آنها را ببندید. اگر محل زندگی شما یک ساختمان قدیمی است، هر ماه چندبار از سم­ها و حشره کش­ها استفاده کنید تا جلوی ورودشان را بگیرید.

  1. پنجره­ها را بشویید

تابستان زمان خوبی برای شستن پنجره‌های بیرونی است تا ظاهر تمیزی داشته باشند. تمیز کردن پنجره­ها یک کار ضروری است که هم به دلایل زیبایی و هم به دلایل نگهداری و عمر طولانی آنها باید انجام شود. ممکن است بخواهید از خدمات یک شیشه شوی حرفه ای استفاده کنید یا خودتان این کار را انجام دهید. فراموش نکنید ما نیاز به نور داریم. جدا از گرمای این فصل ها، نور زیادی برای دوباره زنده شدن گیاهان پشت پنجره داریم. پنجره های شما باید به خوبی نور را به داخل هدایت کنند. آنها را بشویید. گیاهان شما در این فصل رشد می­کنند و گل می دهند. پنجره ها را از داخل و بیرون بشویید. اگر پنجره ها خیلی کثیف است که نمی توان آنها را تمیز کرد، ممکن است بخواهید آنها را تعویض کنید.

  1. در­ها را چک کنید

در حالی که برای بررسی پنجره­ها وقت می­گذارید، باید درها را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که منافذ باز زیادی ندارند تا به درستی کار کنند و هوای خنک تهویه مطبوع شما را به درستی حفظ کنند. درزگیرهای درها را برای جستجوی شکاف بررسی کنید. شکاف‌های اطراف درها می‌تواند منجر به هزینه‌های بالای انرژی شود. درزگیرهای لاستیکی که فرسوده شده اند را تعویض کنید تا نشت هوا کاهش یابد.

  1. تعویض لوازم پاسیو و حیات

9 نکته برای نگهداری بهتر از خانه در فصل تابستان

گرمای هوا باعث داغ شدن فلز خواهد شد. شما در ظهرهای گرم تابستان نمی­توانید روی صندلی­های فلزی حیات دوام آورید. می­توانید لوازم خود را نگهدارید اما شما به میز و صندلی­های پلاستیکی احتیاج بیشتری دارید. قیمت این اقلام به اندازه میز و صندلی­های فلزی بالا نیست و حمل و نقل آن آسان است. در گذشته تنوع آنچنانی برای این اقلام وجود نداشت اما اکنون مدل­های پلاستیکی زیبایی عرضه شده است. می­توانید از مدل­های چوبی هم استفاده کنید. این یک ایده زیبا خواهد بود. در واقعا چوب بسیار بهتر از پلاستیک گرما را مهار می­کند و شما با نشستن روی آن احساس گرما نمی­کنید. توجه داشته باشید که اقلام چوبی مورد نظر شما باید روغن خورده باشند تا در شب­های بارانی خراب و پوسیده نشوند.

  1. سایه بان استخر

اگر استخر شما روباز است در تابستان و زمانی که از آن استفاده نمی­کنید بهتر است تا برای آن یک پوشش مناسب در نظر بگیرید. ظهرهای گرم باعث تبخیر آب استخر می­شود و جدا از آن امکان آلوده شدن آب استخر وجود دارد. تنها زمانی که قصد استفاده از آن را دارید پوشش یا سایه بان آن را کنار بزنید. همچنین برای مطالعه نکات بیشتر درباره آماده کردن استخر برای فصل تابستان از این لینک کمک بگیرید.

  1. سیستم تصفیه آب استخر

شما باید سیستم تصفیه آب استخر را مدام چک کنید. در تابستان عدم کارکرد صحیح تصفیه استخر منجر به آلودگی آب و لجن بستن آن می­شود. همه ما می­دانیم که آب ساکن، آلوده و بد بو خواهد شد. این اتفاق در استخر هم صادق است بنابراین سیستم تصفیه آن از اهمیت بالایی برخوردار است و کیفیت آب را تضمین می­کند.

برای نگهداری بهتر از خانه در فصل تابستان علاوه بر نکات گفته شده به رنگ تیر­های فلزی و پنجره­ها هم توجه کنید. آفتاب باعث از بین رفتن رنگ و کمرنگ شدن آن می­شود. باید درصورت نیاز رنگ قسمت­های مختلف را تمدید کنید. سایه بان­های پلاستیکی دچار تغییر رنگ می­شوند و زیبایی خود را از دست می­دهند. از مدل­های چوبی و پارچه­ای استفاده کنید تا مجبور به تعویض آن نشوید.

نویسنده: سارااقبالی

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز