خبرگزاری کار ایران

انواع آسانسور های خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۱۸۶

امروزه در بیشتر خانه ها، با افزایش تعداد خانه های آپارتمانی چند طبقه، به خصوص برای افراد مسن که نگران طی کردن پله ها برای رسیدن به منزل هستند ، آسانسورهایی تعبیه شده است که مناسب این افراد و ساختمان ها هستند.

 برخی از سالمندان که به دلیل استفاده از صندلی چرخ دار نمی توانند از طریق پله ها نقل مکان کنند، با استفاده از آسانسورها می توانند به راحتی مسیر را طی کنند. به همین دلیل بیشتر سالمندان به دلیل افزایش سن و وجود پله های فراوان و همچنین نبودن آسانسور، با وجود هزینه های زیاد مجبور می شوند از آپارتمان ها خارج شده و به دنبال خانه های یک طبقه بگردند.

شرکت هیراد صنعت آسانبر یکی از شرکتهای پیش تاز در عرضه آسانسور و بالابر خانگی و صنعتی در کشور است و  با پوشش کل کشور جهت ارائه خدمات فروش , نصب و راه اندازی آسانسور و بالابر توانسته است دایره فعالیت خود را گسترده کند از این رو جهت سفارش انواع آسانسور و بالابر و دریافت مشاوره رایگان می توانید با مشاورین ما در هیراد صنعت تماس بگیرید :

تهران-مرزداران-خ ایثار-پلاک 5-ساختمان اداری افرا-واحد۱

شماره تماس :

09121231663

02144296863

02144296323

انواع آسانسورهای خانگیانواع آسانسور های خانگی

در زمان اقدام به خرید آسانسور مناسب ، باید به این نکته توجه کرد که انواع مختلف آسانسورهای خانگی موجود می باشند. دلیل متنوع بودن آسانسورها مربوط به سیستم محرک و یا چگونگی بالا و پایین رفتن کابین آسانسور می باشد.

آسانسورهای خانگی در اندازه های مختلفی ساخته می شوند، مثلا یک نوع از آسانسورها به اندازه ای است که جمع وجور بوده و اندازه کوچکی دارد و نوعی دیگر ممکن است به حدی بزرگ بوده که حتی افراد با صندلی چرخ دار نیز بتوانند در آن وارد شوند.

امروزه آسانسورهای خانگی می توانند جزء مهمی از خانه هایمان باشند و حتی تاثیر بسیار مهمی در ظاهر خانه هایمان داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع آسانسور و بالابر خانگی اینجا کلیک کنید .

آسانسورهای خانگی به 5 دسته تقسیم می شوند:

1- آسانسورهای کابلی:

در مکان هایی که دارای ساخت و ساز جدید هستند از این آسانسورها استفاده می شود.

2- آسانسورهای زنجیره ای:

این آسانسورها به منظور صرفه جویی در فضا و دوام بیشتر موجود هستند.

3-آسانسورهای کششی:

از این آسانسورها در ساختمان هایی که از ابتدا فاقد آسانسور بوده اند و همچنین در ساختمان های در حال ساخت استفاده می شوند.

4-آسانسورهای هیدرولیک:

این آسانسورها نیز به منظور صرفه جویی در فضا بسیار مناسب هستند.

5-آسانسورهای پنوماتیک:

آسانسورهای پنوماتیک مخصوص ساختمان های قدیمی و همچنین دارای زیرزمین می باشند.

ویژگی های آسانسور کابلی

سیستم آسانسورهای کابلی از اجزای مختلفی شامل ماشین، شافت، سیستم کنترل و وزنه های متقابل ساخته شده است. برخی از انواع آسانسورهای کابلی وابسته به یک اتاق مکانیکی هستند. این نوع آسانسورها بیشتر در ساختمان های تجاری به چشم می خورند و به دلیل داشتن شافت و اتاق مکانیکی، فضای بیشتری را می گیرد. به همین دلیل استفاده از آن ها در ساختمان های جدید و در حال ساخت باصرفه تر و منطقی تر است.

ویژگی های آسانسور زنجیره ای

آسانسورهای زنجیره ای، شباهت زیادی به آسانسورهای کابلی دارند، اما به منظور بالا و پایین آوردن کابین از زنجیره ها استفاده می کنند، در حالی که آسانسورهای کابلی از کابل استفاده می کنند. با این وجود مقاومت و دوام زنجیره ها از کابل ها بیشتر بوده و به تعویض احتیاج ندارند. به دلیل نبودن اتاق در ساختار آسانسورهای زنجیره ای،این آسانسورها کوچک بوده و باعث صرفه جویی در فضا می شود.

مشخصات آسانسورهای کششی

آسانسورهای کششی به وسیله کشویی با وزنه مقابل به بالا وپایین حرکت می کند. آسانسورهای کششی مناسب خانه هایی است که آسانسور نداشته و بعد ها تصمیم به نصب دارند، زیرا نیازمند اتاق بخش حرکتی نیستند. ولی باید به این نکته توجه کرد که این آسانسورها نیازمند فضایی هستند تا اجزای لازم بتوانند برای بالا و پایین رفتن کابین در آن قرار گیرند.

ویژگی های آسانسور هیدرولیک

بخشی به نام پیستون در آسانسورهای هیدرولیک وجود دارد که درون یک سیلندر حرکت کرده و توسط آن نیروی آسانسورهای هیدرولیک تامین می شود. همچنین در داخل بخشی به نام شافت آسانسور یک سیستم قدرتمند قرار دارد و یک کنترلر کوچک در فضایی درون کابینت روی دیواره نزدیک به آسانسور موجود می باشد. این گونه آسانسور ها به یک حفره ای به اندازه عمق اتاقک آسانسور در داخل زمین نیاز دارند.

ویژگی های آسانسور پنوماتیک

آسانسورهای پنوماتیک با استفاده از یک سیستم خلا که درون یک لوله قرار دارد، به منظور حرکت خود انرژی مورد نیاز خود را تامین می کند. در این آسانسورها برای اتاقک و بخش های مکانیکی نیازی به وجود چاله نیست. آسانسور های پنوماتیک از جمله ساده ترین آسانسورهای خانگی بوده که برای نصب در منازل بسیار مناسب هستند.

هزینه نصب آسانسورهای خانگی

انواع آسانسور های خانگیانواع آسانسور های خانگی

با وجود پیشرفت های دیگر در ساختمان ها، نصب آسانسور در فضای ساختمان هزینه های ساخت بیشتری را در پی دارد. آسانسورهایی که به یک دیوار داخلی نصب می شوند نیازمند جابجایی سیم کشی، به وجود آوردن مجاری تهویه هوا و لوله کشی هستند. یکی از راه های مناسب برای جایگزین کردن این روش، استفاده از شافت بر روی دیواره خارجی می باشد، تا باعث کاهش ساعات کار شود.

علاوه بر هزینه هایی که در موقع نصب آسانسور باید در نظر داشت، به این نکته هم باید توجه کنیم که آماده کردن خانه به منظور نصب آسانسور نیز متحمل هزینه های جداگانه می باشد. از جمله این اقدامات، مقاوم سازی بوده که باید به طور مکرر بررسی شود. همچنین فراهم نمودن موادی مانند پانل دیواری، کفشوش و نورپردازی و... نیز نیازمند هزینه های فراوانی می باشد. به علاوه برای شروع کار لازم است هزینه هایی از قبیل هزینه های پیش پرداخت نیز در نظر گرفت.

با نصب آسانسورهای خانگی، ارزش منازل به طور شگفت آوری تا 10 درصد افزوده می شود. آسانسورهای خانگی از جمله آن وسایلی نیستند که فقط مختص افراد ثروتمند باشند، همه افراد معمولی هم می توانند از آن استفاده کنند، ولی این دستگاه ها چندان ارزان قیمت هم نیستند، بنابراین در خرید و نصب آسانسورهای خانگی باید دقت کنیم و با استفاده از نظر مشاوران مربوطه بهترین نوع آن را برگزینیم.

شرایط نصب آسانسور خانگی

چگونگی نصب آسانسورهای خانگی بیشتر بستگی به نوع آسانسوری دارد که ما خریداری می کنیم. کسانی که تازه در حال ساخت خانه خود هستند، بیشترین گزینه را بدون محدودیت می توانند انتخاب کنند. در هنگام اقدام به نصب آسانسور باید راحت ترین و بهترین مکان را برای نصب آن انتخاب کرد.

کسانی که قصد دارند با استفاده از آسانسور منزل خود را مقاوم سازی کنند، آسانسورهای پنوماتیک یا بدون شافت بهترین گزینه هستند، زیرا هر دو فضای کمتری را در منزل اشغال می کنند و می توان در همه قسمت های خانه اضافه کرد.

می توانید با مشاورین ما در هیراد صنعت آسانبر تماس بگیرید :

تهران-مرزداران-خ ایثار-پلاک 5-ساختمان اداری افرا-واحد۱

شماره تماس :

09121231663

02144296863

02144296323

آدرس وب سایت هیراد صنعت :  

https://hiradsa.ir/

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز