خبرگزاری کار ایران

راهنمای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۹۶۷

امروزه در زندگی مدرن خدمات متفاوتی در کلینیک های زیبایی نظیر پاکسازی و جوانسازی پوست انجام می شود و روزانه افراد زیادی برای دریافت این خدمات به این کلینیک ها مراجعه می کنند چرا که آلودگی هوای شهر ها باعث پیری زودرس پوست و تیرگی آن گردیده و شخص نیازمند مراقبت از جوانی و شادابی پوست خود می باشد. اما جالب است بدانید انتخاب یک گزینه مناسب و بهترین کلینیک زیبایی برای دریافت خدمات، کار چندان ساده ای نیست و در برخی از موارد شخص مجبور به مراجعه به چندین مرکز گردیده و پس از صرف هزینه و زمان زیادی شاید بتواند یک مرکز با خدمات عالی و تخصصی برای انجام خدمات پوستی پیدا کند. در این مطلب ما قصد داریم تا مهمترین ویژگی های یک کلینیک زیبایی خوب را مورد برسی قرار داده تا انتخاب و ارزیابی مراکز برای شما ساده تر شود.

در ابتدا بهتر است یک تعریف کلی از کلینیک زیبایی ارائه گردد تا آن را از مراکز و سالن های زیبایی مجزا کنیم. در واقع یک کلینیک زیبایی مرکز یا مجموعه ای خدماتی بوده که تحت نظر و با حضور پزشک متخصص پوست اقدام به ارائه فعالیت های مراقبتی یا مشاوره، پاکسازی و جوانسازی پوست می نماید. پس در نتیجه مرکزی که فاقد پزشک با شماره نظام پزشکی و مجوز باشد در واقع یک مرکز تخصصی نبوده و شما با مراجعه به آن نه تنها از خدمات با کیفیتی برخوردار نشده بلکه ممکن است باعث آسیب های جدی به پوست خود شوید که ترمیم و درمان آنها مستلزم صرف هزینه های بسیار زیاد و زمان بالا و یا حتی در برخی موارد غیر قابل ترمیم بوده. پس اولین اقدام شما می بایست دیدن مجوز مرکز و پروانه پزشک متخصص کلینیک باشد تا خیالتان از بابت علم و تخصص مشاوری که شما را راهنمایی می کند راحت بوده و اگر دارو یا خوراکی برای شما تجویز می کند با خیال راحت تهیه کرده و دوره درمان را سپری کنید.

در گام دوم به روز بودن تجهیزات و دستگاه های یک مرکز است چرا که تمامی دستگاه های پزشکی و تکنولوژی بکار رفته در آنها با سرعت بسیار زیادی امروزه در حال تغییر و پیشرفت هستند و هر روز امکانات و دستگاه ها با ویژگی و کارآیی بهتر جای دستگاه های نه چندان خیلی قدیمی که شاید یک سال یا حتی چند ماه پیش تولید شده را می گیرند. از آنجایی که این تجهیزات معمولا قیمت بسیار بالایی داشته نمونه های مشابه ساخت شرکت های متفرقه با کارآیی بسیار پائین تر نیز با همان سرعت تولید و روانه بازار می گردد و برخی از مراکز و کلینیک های زیبایی نیز برای اینکه هزینه اولیه کمتری را متحمل شوند به ناچار به دنبال خرید این دستگاه های ارزان قیمت بوده که نتیجه آن کارآیی کمتر و نارضایتی مراجعین و هدر رفت وقت و هزینه آنها می شود. پس در مرحله دوم کیفیت تجهیزات و به روز بودن دستگاه های یک کلینیک زیبایی اهمیت داشته و می بایست از دستگاه های ساخته شده توسط تولید کنندگان معتبر و اصلی هر مجموعه استفاده کنند و بطور قطع مرکزی که از دستگاه های سطح پائین استفاده می کند برای مواد مصرفی پاکسازی پوست نیز از مواد بی کیفیت استفاده میکند و همین امر باعث می گردد گاها با تبلیغ قیمت کمتر خدمات خود، مشتریان را به سمت خود جذب کرده و در کوتاه مدت درآمدی را کسب کنند اما این روند تداوم چندانی نخواهد داشت چرا که نارضایتی مراجعین خیلی زود مشخص می گردد.

راهنمای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی

یکی دیگر از شاخصه های انتخاب بهترین کلینیک زیبایی برای انجام خدمات مراقبی پوست تیم کاری و مهارت اپراتور های آن مرکز می باشد چرا که در بسیاری از خدمات این مراکز، خدماتی مانند پارافین تراپی، لیزر موهای زائد و هایفو تراپی توسط اپراتور های آموزش دیده تحت نظارت پزشک انجام می شود. پس مهارت افرادی که خدمات جانبی را ارائه می کنند بسیار مهم بوده و حتما می بایست تائیده و سرتیفیکیت های مورد نیاز جهت کار کردن با دستگاه مربوطه را داشته، ضمن اینکه برخوردی حرفه ای و صمیمانه با شما برقرار کنند و از اینکه شما بخواهید چنانچه مدارک آنها در جای مشخصی قابل دیدن نباشد، مدرکی ارائه کنند با روی باز پزیرفته و مدرک تائیده خود را به شما نشان داده تا از مهارت آنها اطمینان حاصل کنید. بی تجربگی یا نداشتن دانش اپراتور ها در موارد بسیاری باعث بوجود آمدن نارضایتی مراجعین و در برخی موارد حتی آسیب به سطح پوست آنها گردیده که همین امر نشان دهنده اهمیت این موضوع می باشد.

از اهمیت نظافت و رعایت اصول بهداشتی شاید می بایست در ابتدای این مطلب صحبت می کردیم به این دلیل که واقعا بحثی مهم و شاید مهمترین عامل در انتخاب یک کلینیک زیبایی باشد. مرکز مورد انتخاب شما می بایست از هر لحاظ پاکیزه بوده و تمامی تجهیزات و لوازم مصرفی ضد عفونی و یک بار مصرف باشد چرا که بیماری های پوستی به راحتی از طریق تجهیزات آلوده قابل انتقال بوده و به همین خاطر تمامی وسایل و تجهیزاتی که با پوست و بدن مراجعین تماس مستقیم داشته می بایست پس از هر بار عمل تعویض گردد و بخش های غیر قابل تعویض مانند سری های دستگاه لیزر موهای زائد می بایست با مواد ضد عفونی تمیز و عاری از هرگونه میکروب گردد. همچنین مرکز برای حفظ سلامت مراجعین می بایست شرایطی را فرآهم آورد تا چه مراجعین و چه کارکنان بطور مداوم بتوانند از گان، روپوش، دستکش و ماسک های نو استفاده کرده و هیچ وسیله ای برای دو مراجعه کننده بصورت مشترک استفاده نشود.پیشنهاد میکنیم اگر چنین موردی را مشاهده نموده و یا حتی مشکوک شدین، از شخص مربوطه بخواهید که قطعه یا وسیله را جلوی چشمان شما تعویض یا از انجام آن کار صرف نظر کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز