خبرگزاری کار ایران

آریا نهال از نکات طلایی خرید نهال گردو، زمان کود دهی و آبیاری درخت گردو می گوید

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۰۸۳

نهال گردو؛ یکی از بهترین و مناسب‌ترین درختان میوه است که نگهداری آن آسان بوده و عمر طولانی دارد. این درخت با ارزش، بسیار محبوب بوده و در مناطق مختلف کشور ما قابل کاشت است و میوه آن، هم از جهت ارزش غذایی مغذی بوده و هم در بازار فروش خوبی دارد. اما باید هنگام کاشت نهال گردو، مواردی را رعایت کرد تا نهال گردو، تبدیل به یک درخت گردوی سالم، تنومند و با ارزش شود.

کاشت نهال گردو چگونه می باشد؟

نهال گردو؛ مانند دیگر انواع درختان مثمر ثمر، گونه‌های متفاوتی دارد که این موضوع ایجاب می‌کند که در هنگام کاشت نهال گردو، به مواردی مانند آب و هوا، خاک، نحوه کاشت و کیفیت نهال، توجه ویژه کرد تا ضمن تهیه نهال مرغوب با رعایت ملاحظات لازم، درخت گردو و میوه‌های آن از سلامت خوبی برخوردار باشند.

اگرچه نژادهای مختلفی از نهال گردو در وب سایت های فروش نهال همانند آریا نهال وجود دارد، اما عموماً نحوه کاشت همه مشابه بوده و مواردی که می‌بایست در هنگام کاشت نهال و بعد از آن لحاظ شود، مشابه است. مواردی مانند فاصله کاشت گیاه که تقریباً در همه یکسان است و از آنجایی که نهال گردو، ریشه زیادی می‌گستراند و بعد از رشد و بالغ شدن، شاخه و برگ آن نیز زیاد است، باید به گونه‌ای باشد تا درخت‌ها بتوانند به قدرکافی از نور خورشید و فضای رشد برخوردار باشند.

آریا نهال از نکات طلایی خرید نهال گردو، زمان کود دهی و آبیاری درخت گردو می گوید

خرید نهال گردوی اصل، راه داشتن باغ گردویی پربار

همچنین خرید نهال گردویی مطمئن که توانایی باردهی بالا و سازگاری کامل با زمین کشاورزی شما را داشته باشد، نکته ی بسیار مهم و ضروری می باشد، زیرا هر نژاد درخت گردو، مناسب یک منطقه ی آب و هوای است.  از همین روی از شما دعوت می شود به مشاهده لیست انواع خرید نهال گردو پربار بپردازید. کافیست تنها با کلیک یا لمس لینک زیر به مشاهده 17 رقم از انواع نهال گردو پیوندی و بذری پربار نهالستان آریا نهال بپردازید:

https://ariyanahal.ir/خرید-نهال-گردو/

جهت مشاهده قیمت نهال گردو،خرید نهال گردو و راهنمای کاشت نهال کافیست به لینک وب سایت آریا نهال مراجعه نمایید.

بهترین زمان کاشت نهال گردو

  1. از نظر اقلیمی و زمانی باید بسته به نژاد نهال گردو، نهالی را انتخاب کرد که سازگاری آب و هوایی داشته باشد.
  2. برخی از نژادهای درخت گردو، با آب و هوا سردسیر سازگاری داشته و دچار سرمازدگی نمی‌شوند.
  3. با این اوصاف بهترین زمان کاشت نهال گردو، اواسط فصل پاییز تا اوایل فصل بهار است که زمان استراحت نهال و درخت گردو بوده و بعد از آن شروع به جوانه زدن و رشد می‌کند.
  4. البته در مناطق سردتر توصیه می‌شود که کاشت نهال گردو در آخر پاییز تا در اوایل بهار صورت گیرد.

آریا نهال از نکات طلایی خرید نهال گردو، زمان کود دهی و آبیاری درخت گردو می گوید

خاک مناسب کاشت نهال گردو

به گفته آریا نهال، خاک مناسب یکی از فاکتورهای بسیار مهم است که می ‌توان قبل از کاشت، خاک را از جهت دارا بودن املاح و مواد مغذی مورد نیاز نهال گردو، بررسی و آنالیز کرد. خاک مناسب برای کاشت درخت گردو، خاکی است که رسی و چسبنده نباشد و زهکش مناسبی داشته باشد تا اجازه ریشه‌دوانی به نهال گردو داده شود.

ترکیبی از خاک ماسه‌ای با کمپوست به همراه ترکیبات مورد نیاز، مناسب است. ضمن اینکه PH مناسب برای کاشت نهال گردو، بین 6 تا 5/6 است و با افزودن مواد شیمیایی مناسب می ‌توان در صورت نیاز به این PH دست پیدا کرد.  

نحوه کاشت نهال گردو

برای کاشت نهال گردو؛ ضمن رعایت موارد قبلی می ‌توان از کودهای حیوانی یا شیمیایی مناسب نیز جهت غنای خاک استفاده کرد. باید گودالی متناسب با عمق 50 سانتی‌متر حفر نمود که فاصله بین گودال‌ها 6 تا 7 متر باشد تا در آینده نهال های گردو فضای کافی برای رشد داشته باشند. عرض گودال حفر شده نهایتاً 100 سانتی‌متر باشد و بعد از قرار دادن نهال گردو، حفره را با خاک یا مخلوط خاک و کمپوست پر کرد.

نحوه و میزان آبیاری درخت گردو

نهال گردو پس از کاشت به دفعات بیشتری آبیاری نیاز دارد، اما آنچه مسلم است پس از رشد نهال می ‌توان دفعات آبیاری را کاهش داد. با رشد ریشه و تنومند شدن درخت گردو می ‌توان دفعات آبیاری را تا 3 بار در ماه نیز کم کرد. به توصیه آریا نهال بهتر است خاطر داشته باشید که آبیاری درخت گردو ممکن است باعث پوسیدگی ریشه شود. در سال اول کاشت، نیاز آبیاری درخت گردو بیشتر بوده ولی در سال‌ های بعد کمتر می‌شود. البته فراموش نکنید در مناطق خشک باید آبیاری نهال گردو به شکل منظم انجام شود.

هرس درخت نهال گردو چگونه است؟

معمولاً هرس درختان از جمله نهال گردو، با چند هدف انجام می‌شود؛ این اهداف عبارتند از؛ جلوگیری از رشد بی‌رویه نهال گردو، کمک به تقویت بنیه و باردهی درخت گردو و مبارزه با آفات می باشد.

علاوه بر این موارد هرس در جهت حفظ ترکیب و ظاهر درخت و برخورداری تمامی شاخه‌ها از نور و شرایط مناسب نیز به درخت کمک می‌کند. اما باید هرس درخت نهال گردو طبق اصول و قواعدی انجام شود تا به درخت نهال گردو آسیب نرساند. ضمن اینکه بهترین زمان برای انجام هرس، در اوایل بهار است.

تقویت، کود دهی و بهترین زمان کود دهی درخت گردو

قبلاً هم گفتیم که برای تقویت درخت نهال گردو و حفظ مواد آلی مورد نیاز، می ‌توان از هر دو نوع کود حیوانی و کود شیمیایی استفاده کرد. بهتر است قبل از کوددهی میزان مواد موجود در خاک را بررسی کرد تا متناسب با نیاز خاک نهال گردو، عمل کوددهی انجام شود. آریا نهال معتقد است بهترین زمان کود دهی درخت گردو اغلب در فصولی می باشد که باعث تنش برای درختان گردو نشود. معمولا بهترین زمان کود دهی درخت گردو در زمان بهار زمستان می باشد.

با انجام کوددهی و تقویت نهال گردو؛ هم میزان رشد و باردهی درخت بهبود می‌یابد و هم درخت مقاوم بیشتری در برابر آفات و عوامل محیطی پیدا می‌کند. موادی مانند ازت، فسفر، پتاسی، روی، منگنز و آهن ترکیباتی هستند که برای رشد درختان گردو لازم و ضروری هستند.

آفات و بیماری‌های درخت گردو

درخت گردو؛ مانند دیگر درختان ممکن است مورد هجوم آفات قرار بگیرد. آفات گوناگونی وجود دارند که شایع‌ترین آن‌ها شپشک نهال گردو، شته گردو، کنه قرمز، کنه زرد، پروانه فری، سوسک شاخک‌بلند، مگس پوست‌خوار، کرم ساقه‌خوار، تاج‌گال و قارچ‌ها و سایر موارد هستند که به درخت، ساقه، ریشه و برگ و میوه آن صدمه می‌رسانند.

در این گونه موارد با استفاده از حشره‌کش‌ها و سم‌پاشی و انواع سموم مانند دیازینون می ‌توان با آفات مبارزه کرد. البته باید به خاطر سپرد که مراقبت درست از نهال گردو و آبیاری مناسب می‌تواند از بروز بسیاری از آفات جلوگیری کند؛ خصوصاً آفاتی که به ریشه حمله‌ور می‌شوند.

خرید نهال گردو و مطالعه مقالات پرورش درخت گردو در وب سایت آریا نهال

کلام آخر اینکه خرید نهال گردو مناسب و با کیفیت و انتخاب آگاهانه نوع نهال و فراهم کردن تمامی شرایط مناسب کاشت و مراقبت از درخت گردو، با کمک و راهنمایی کارشناسان خبره و متخصص می‌تواند به شما در داشتن درختان گردوی سالم و پر ثمر کمک کند. در همین راستا نهالستان آریا نهال یاریگر شما در امر تهیه نهال گردو؛ کاشت و پرورش نهال می باشد. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به نشانی آریا نهال (ariyanahal.ir) نسبت به خرید نهال گردو اقدام نمایید.

همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت اریا نهال به مطالعه ی بهترین مقالات پرورش نهال گردو بپردازید.

منبع مقاله: نهالستان آریا نهال (https://ariyanahal.ir/)

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز