خبرگزاری کار ایران

وظایف بادیگارد چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۰۸۶

تعریف بادیگارد

بادیگارد  (Personal Bodyguard)یک مامور امنیتی شخصی است که از مشتری در برابر تهدیداتی مانند حمله ، آدم ربایی و تعقیب محافظت می کند.

بادیگارد ها با ارزیابی تهدید ها، برنامه ریزی های مخصوص امنیتی را انجام میدهند  از قبیل مسیر ها ، امنیت اتومبیل ها ، ساختمان ها را شامل میشود که همه مواردی گفته شده بسیار مهم و ضروری هستند ، اگر دقت کرده باشید داخل فیلم های سینمایی هم  بیشتر بادیگارد ها راننده هستند.

این افراد از مهارتهای تاکتیکی و تکنیکی بالا، نیروی جسمی بسیار زیاد و هوش بسیار خوب برخوردارند و در سر تا سر دنیا به همراه افراد مشهور در حوزه های مختلف،اشخاص پولدار و سیاستمداران مشاهده میشوند و از آنان مراقبت میکنند.

بادیگارد، محافظ شخصی یا امنیتی؟

یک محافظ شخصی میتواند محافظ امنیتی نیز باشد اما شخصی که نقش محافظ امنیتی را بر عهده دارد نمیتواند محافظ شخصی یاهمان بادیگارد باشد.

 اگر چه گاهی اوقات این دو نقش به سبب وجود وظایفی مشابه با هم به عنوان یک نقش شناخته میشود اما این نوع نگرش اشتباه است زیرا هر یک از آنها در سرویسهای امنیتی کارها و وظایف خاصی را عهدهدار هستند.

بادیگارد، محافظ شخصی؛ شخصی است که وظیفهاش تنها محافظت از شخص خاصی است به گونهای که همواره همراه شخص بوده او رااسکورت کند .

 در همه حال از او در برابر تهدیدات محافظت کند در حالی که محافظ امنیتی مسئول حفاظت از اموال و اشخاص مختلف موجود در یک ارگان یا مکان خاص است به طور مثال بانکها محافظین امنیتی را برای حفظ جان و مال مردم از دستبرد توسط دزدان به کار میگیرند .

وظایف بادیگارد چیست؟

مهارت یک بادیگارد عبارتند از :

بادیگارد به جز آمادگی جسمانی و دفاع شخصی باید به موارد ذیل مسلط باشد:

  1. سرعت عمل
  2. دقت و هوشیاری
  3. هوش بالا
  4. بدن انعطاف پذیر
  5. سخت کوشی و زندگی در شرایط سخت
  6. اسکورت پیاده  و سواره
  7. ارائه سریع راهکار مناسب در شرایط خطر
  8. رانندگی حرفه ای و رانندگی فرار
  9. زبان بدن
  10. کمک های اولیه

 

توانایی های بادیگارد

حال که به طور کلی با نقش بادیگارد آشنا شدید بهتر است از تواناییهای این افراد نیز آگاه شوید.آیا هر شخصی را میتوان به عنوان بادیگارد استخدام کرد؟ یا این کار تواناییها و خصوصیات جسمی و ذهنی خاصی را طلب میکند؟

قطعا افرادی که علاقمند به اشتغال در این نقش و سِمت پر هیجان و پر طرفدار هستند علاوه بر اینکه لازم است آموزشهایی را در این زمینه ببینند میبایست دارای ویژگیهای جسمی و ذهنی ویژه های باشند.

این اشخاص باید از لحاظ سلامت روحی و جسمی در سطح عالی قرار داشته باشند،

 از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند

 مهارتهای ارتباطی را به صورت کامل ارتباط کلامی یا غیر کلامی

زبان بدن   body language آموزش دیده باشند، هوشیار بوده و اشراف کاملی به وضعیتی که در آن هستند داشته باشد حواس پرت نباشد.

درک و تجسم بالایی داشته باشند تا بتوانند در موارد خطر به سرعت تجزیه و تحلیل نموده و وارد عمل شوند

همواره عاقلانه و از روی منطق و نه احساس تصمیم گیری و عمل نمایند، غرور کاذب وتکبر در آنها وجود نداشته باشد، توانایی کار و محافظت به شکل انفرادی را داشته باشند و حرفهای کار کنند.

 

چه کسانی میتوانند بادیگارد شوند؟

یکی از مهم‌ترین عوامل برای شروع به یادگیری مهارت‌های “محافظ شخصی” شدن داشتن اندام و فیزیکی مناسب است زیرا که یک بادیگارد حرفه‌ای باید از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار باشد.

سلامتی جسمانی نیز در کنار بدن ورزیده از ملزومات این حرفه است. ممکن است پس از گذراندن دوره‌ها و رسیدن به درجه‌ای که فرد توانایی و علم کافی برای شروع کار در این زمینه را دارد در موقعیتی قرار بگیرد که مجبور باشد به تنهایی و بدون حضور افراد و بادیگاردهای دیگر از مهارت‌های خود استفاده کند.

اینجاست که قابلیت‌های فیزیکی و سلامتی جسمانی به کمک او می‌آید. در اینجا لازم است یادآور شیم آکادمی سیف نصر با سابقه طولانی در برگزاری دوره های متعدد و پرورش نیروهای محافظتی و کارآمد در خدمت علاقه مندان به این حوزه می‌باشد.

در دوره‌های آموزشی محافظ شخصی، افراد طرز استفاده از ابزار و ادوات و گاهاً سلاح‌های سرد و گرم را آموزش می‌بینند که ممکن است در برخی شرایط خاص مجبور به استفاده از آنها باشند.

بادیگارد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مهارت های شغلی آمادگی جسمانی ، دانش سلاح ، تفکر فعال و تجربه دفاعی

و این که بادیگارد ها باید به کار با سلاح های سرد و گرم  آشنا بوده و باتوجه به شرایط از وسایل خود استفاده کند.

شرایط مجوز

برای حمل سلاح باید مجوز اسلحه گرم گرفته شود. صدور مجوز سلاح در هر کشوری متفاوت است ، به طوری که برخی از کشورها افسران امنیتی خصوصی را از حمل سلاح های مخفی منع می کنند.

در ایران فقط نیروهای مسلح آن هم با تایید مقام مربوطه میتوانند سلاح حمل کنند.

اما سوال اصلی این است که چه کسی بادیگارد استخدام میکند ؟

افرادی نظیر افراد مشهور و سیاستمداران که اغلب در معرض دید مردم هستند این افراد با توجه به ثروت و جایگاه ، قدرتشون بیشتر از افراد معمولی در خطر هستند ، به همین دلیل به بادیگارد نیاز دارند.

چرا افراد VIP اکنون بیش از گذشته به بادیگارد نیاز دارند؟

تهدیدهای امنیتی برای افراد معتبر VIP هر زمان که از خانه یا محل کار خود خارج می شوند وجود دارد.

 و آنها اغلب حتی در خانه ایمن نیستند. افسران خارج از وظیفه نیروی انتظامی و نظامی بازنشسته قابل اعتماد ، محرمانه و فوق العاده با تجربه را فراهم می کنند تا از این مشتریان در برابر آسیب محافظت کنند. 

بنابراین ، چرا افراد مشهور در معرض خطر بیشتری برای تهدیدهای امنیتی قرار دارند؟ افراد مشهوری که به طور منظم در معرض دید عموم قرار دارند ، به دلایل مختلف می توانند مورد هدف قرار گیرند.

برخی از رایج ترین ها عبارتند از:

طرفداران بیش از حد

جمعیت زیادی

استالکر

پول

شهرت

حقوق یک بادیگارد چقدر است؟

حقوق بادیگارد ها بسته به رسته و میزان خطر در ماموریت ها دارد که در ایران از مبلغ پنج میلیون تومان  در ماه تا سی میلیون تومان متغیر است .

البته چون حقوق توافقی بین بادیگارد و کارفرما می باشد امکان دارد در مواقعی بعضی ها با کمتر یا بیشتر از این مبلغ هم مشغول کار شوند.

در پروژه های ساعتی بین سیصد تا یک میلیون تومان پرداخت می گردد .


وظایف بادیگارد چیست؟

تیم حرفه ای سیف نصر برنامه ها و کلاس هایی تئوری و عملی متعدد در همین زمینه تدارک دیده است که این آموزش ها شامل آموزش آمادگی جسمانی، دفاع شخصی، تیراندازی، شناخت وسائل ارتباطی و نحوه استفاده، اسکورت پیاده و خودرویی و …. می‌باشد.

موسسه آموزش بادیگاردی سیف نصر با هدف بالا بردن سطح دانش و آگاهی و آمادگی عموم متقاضیان جامعه جهت مقابله با خطرات , تهدیدهای احتمالی و حتی اتفاق های پیش بینی نشده , با سابقه درخشان و کارآمد در امر آموزش و ارائه خدمات فعالیت خود را آغاز نموده است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز