خبرگزاری کار ایران

قلاویز دستی چیست و انواع آن کدامند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۵۳۲

قلاویز دستی دارای یک سری سه تایی می‌باشد. شما می‌توانید جهت خرید قلاویز مورد نظر خود؛ بدون هدر دادن وقت؛ انرژی؛ هزینه و .... به صورت اینترنتی سفارش خود را در وب‌سایت randemansanat.com به ثبت برسانید. فروشگاه راندمان صنعت دارای قلاویزهای با کیفیت و مرغوب می‌باشد. قلاویز ماشینی سبب بالا رفتن سرعت کار می‌گردد

قلاویز دستی چیست و انواع آن کدامند؟

انواع قلاویز دستی

قلاویز دستی به عنوان ابزاری که با دست مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شناخته شده است. این قلاویز دارای یک سری سه تایی می‌باشد. ساخت و تولید قلاویز اول به شکل مخروطی است. به وسیله قلاویز اول نیمی از براده‌برداری صورت می‌گیرد. قلاویز میان‌رو یا وسط‌رو جهت عمق دنده‌ها و شیارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. براده‌برداری نهایی توسط قلاویز آخر ( پس‌رو ) صورت می‌گیرد. جهت خرید اینترنتی قلاویز دستی با کیفیت می‌توانید به وب‌سایت randemansanat.com مراجعه کنید. شما می‌توانید بدون هدر دادن وقت؛ انرژی؛ هزینه و .... اقدام به سفارش و خرید انواع قلاویز دستی کنید.

توجه به نکات مهم هنگام کار با قلاویز دستی

هنگام استفاده از قلاویز دستی؛ ترتیب به کارگیری قلاویزها از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد. جهت کار با این قلاویز باید ابتدا از قلاویز پیش‌رو استفاده کنید. پس از آن قلاویز میان‌رو و در آخر قلاویز پس‌رو مورد استفاده قرار گیرد. هنگام کار از وارد کردن فشار به ابزار خودداری کنید. زیرا این کار باعث خورد شدن دنده‌ها و قلاویز می‌گردد. بهترین شیوه جهت دنده کردن قطعاتی از جنس آلومینیوم استفاده از نفت می‌باشد. جهت دنده‌کاری قطعات دیگری همچون برنج و چدن در اندازه‌های کوچک؛ قلاویز نیازی به روغن کاری ندارد. جهت قلاویز کردن قطعات فولادی حتما قلاویز را روغن کاری کنید.

دسته قلاویز

دسته قلاویز ها به شکل T می‌باشد. جهت استفاده از دسته قلاویز ها باید به مکان و موقعیت قلاویز کاری توجه داشته باشید. جهت تولید دسته قلاویز به شکل T از یک پیچ و مهره استفاده می‌شود. برای دور و نزدیک شدن فک‌ها در مهره دسته قلاویز شکاف‌هایی ایجاد می‌شود. با توجه به نوع این دسته؛ قلاویز ها تا اندازه معینی مقاوم می‌گردند. به طوری‌که شما می‌توانید به آسانی قلاویز کاری را انجام دهید.

لازم به ذکر است هنگام کار با قلاویز؛ اقدام به روغن‌کاری مهره و پیچ‌ها کنید. گریس؛ گرد و خاک را از محیط خارج کنید. اگر قصد دارید در فضای باز اقدام به قلاویز کاری کنید؛ می‌توانید از دسته قلاویز به شکل T و یا دسته قلاویز دو طرفه را مورد استفاده قرار دهید.

قلاویز کاری و انتخاب مته مناسب

برای انجام قلاویز کاری انتخاب مته مناسب یکی از اصول کار می‌باشد. معمولا قبل از شروع کار؛ باید قطعه سوراخ شود. اگر قطر سوراخ کوچک‌تر از حد نیاز باشد؛ امکان گیر کردن قلاویز در داخل سوراخ بسیار زیاد است. همین امر سبب صدمه به قلاویز می‌گردد. اگر اندازه سوراخ بزرگ باشد؛ دانه‌های پیچ کامل نمی‌شود در نتیجه مهره و پیچ کاملا لق می‌شود.

 اگر می‌خواهید قطعات مورد نظر شما از ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار شوند؛ بهترین روش روغن‌کاری انواع فولاد و فلزات آهنی می‌باشد. چنان‌چه قلاویز روغن‌کاری نشود؛ در حین کار قلاویز گرم می‌شود و احتمال شکسته شدن آن زیاد است.

قلاویز دستی چیست و انواع آن کدامند؟

دسته قلاویز

قلاویز ماشینی

از این قلاویز برای بستن به ماشین مته یا ماشین تراش استفاده می‌شود. این قلاویز دارای سری تکی و یا سری دوتایی می‌باشد. انتهای این قلاویز چهار گوش می‌باشد و دو طرف آن داری زبانه است. استفاد از این قلاویز سبب بالا رفتن سرعت کار می‌گردد. این قلاویز از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد.

تفاوت قلاویز و حدیده

این دو محصول دارای سه تفاوت عمده می‌باشند. قلاویز سبب ایجاد رزوه مارپیچ در قطعه ماده می‌شود. اما این عملیات در حدیده روی قطعه نر صورت می‌گیرد. حدیده برای دنده کردن سطح خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سطوح خارجی شامل لوله استوانه‌ای در گام مشخص می‌باشد. اما قلاویز برای دنده کردن سطوح داخل استوانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید راحت‌تر به تفاوت قلاویز و حدیده پی ببرید؛ بهتر است پیچ و مهره این دو ابزار را در نظر بگیرید. در حدیده روی سطح خارجی پیچ؛ رزوه ایجاد می‌شود. اما قلاویز در جدار داخلی مهره؛ رزوه ایجاد می‌کند.

قلاویز دستی چیست و انواع آن کدامند؟

قلاویز و حدیده

تفاوت قلاویز دستی و ماشینی

مدل کامل و تکمیل یافته قلاویزهای دستی به عنوان قلاویز ماشینی شناخته شده‌اند. این قلاویز نسبت به قلاویز دستی از کاربردی بیشتری برخوردار می‌باشد. در قلاویزهای دستی زدن سوراخ‌ها در سه مرحله انجام می‌شود. به طوری‌که در مرحله اول ایجاد شکل اولیه رزوه‌ها صورت می‌گیرد و تنها مقدار بسیار کمی براده‌ برداشته می‌شود. در مرحله دوم رزوه‌ها شکل کامل‌تری به خود می‌گیرند و مقدار بیشتری براده‌برداری صورت می‌گیرد. اما در مرحله آخر؛ براده‌برداری به وسیله قلاویز پس‌رو صورت می‌گیرد. به این طریق سوراخ مورد نظر نظر آماده می‌شود و می‌توان پیچ را در داخل آن ببندید.

قلاویزهای ماشینی به قلاویزهای « تکی » معروف می‌باشند. شما به وسیله این قلاویز می‌توانید در یک مرحله  قلاویز کاری را به پایان برسانید. مهمترین تفاوت قلاویز دستی و ماشینی؛ بالا بردن سرعت در حین انجام کار با قلاویز ماشینی می‌باشد. زیرا استفاده از این قلاویز در یک مرحله و بدون تعویض قلاویز خواهد بود.

اندازه پیچ و قلاویز

قلاویزها دارای شیارهای مختلفی هستند. تعداد این شیارها دو؛ سه و چهار عدد می‌باشد. اندازه برخی از قلاویزها بر اساس اندازه‌ها پیچ‌ها و به طور استاندارد است. پیچ‌های قلاویزهای ماشینی نیز بر اساس شماره مشخص می‌گردند. تولید و ساخت پیچ‌های شمارشی به صورت پیچ‌های دنده ریز و دنده درشت انجام می‌شود. مثلا کوچکترین اندازه تولید این مدل پیچ‌ها و قلاویزها بین صفر تا هشتاد تعیین می‌شود. در این سیستم اندازه بزرگترین پیچ‌ها بین دوازده تا بیست و چهار می‌باشد.

خرید قلاویز دستی از فروشگاه راندمان صنعت

جهت خرید قلاویز دستی مرغوب و با کیفیت وب‌سایت راندمان صنعت بهترین گزینه می‌باشد. این شرکت معتبر با سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه ابزارآلات توانسته است؛ نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. اگر قصد خرید آنلاین قلاویز دستی دارید؛ می‌توانید به وب‌سایت randemansanat.com مراجعه و از محصولات این فروشگاه دیدن کنید. اطلاعات کاملی از تمام محصولات این فروشگاه در این وب‌سایت قرار دارد.

فروش قلاویز دستی

برخی افراد تصور می‌کنند از هر جایی می‌توانند اقدام به خرید قلاویز دستی کنند. یکی از فروشگاه‌های معتبری که دارای سابقه طولانی در فروش قلاویز دستی با کیفیت و مرغوب می‌باشد و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است؛ فروشگاه راندمان صنعت می‌باشد. اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که جهت انجام کار از ابزار با کیفیت بالا برخوردار هستید؛ حتما سفارش و خرید خود را از فروشگاه راندمان صنعت انجام دهید. برای اطلاع از قیمت قلاویز دستی می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه راندمان صنعت مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز