خبرگزاری کار ایران

بررسی انواع ابزار اندازه گیری دقیق در ابزارسیار + قیمت 1400

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۲۱۶

ابزار اندازه گیری دقیق | فروش ابزار اندازه گیری | خرید کولیس | فروش انواع میکرومتر | فروش کولیس دیجیتال | ابزارسیار | خرید بورگیج | خرید انواع زاویه سنج | قیمت ساعت اندیکاتور | خرید ساعت اندیکاتور | قیمت انواع کولیس | قیمت ابزار اندازه گیری | قیمت ابزار دقیق

ابزار اندازه گیری دقیق  

ابزار اندازه گیری دقیق از دسته محصولاتی هستند که غالب صنعتکاران و تعمیرکاران در حرفه و فعالیت تخصصی خود از آنها بهره می برند. شاید اگر بخواهیم تعریف دقیقی از ابزار اندازه گیری دقیق ارائه بدهیم بتوان گفت که فرآیند تعیین اندازه گیری و ثبت کمیت های فیزیکی به وسیله ابزار اندازه گیری مخصوص یک سطح و ناحیه، ابزار دقیق نامیده می شود. دستگاه هایی که متغیرهای فیزیکی مانند جریان، سطح، دما و فشار را اندازی گیری یا پردازش می کنند. به علاوه فرآیند کنترل یکی از شاخه های اصلی ابزار دقیق کاربردی است. در عین حال ابزار دقیق نامی است که به شاخه ای از مهندسی که به این فرآیندهای اندازه گیری و کنترل می پردازد داده می شود.

در واقع از آنجائیکه ارزیابی ورودی های فیزیکی با ابزار دقیق امکان پذیر است، در نتیجه این ارزیابی می توان به استانداردسازی در تولید دست یافت. استانداردسازی با بررسی تغییرپذیری هزینه های انجام شده در مرحله تولید و تاثیر سایر نهاده ها بر یکدیگر به دست می آید. ابزارهای ابزار دقیق می توانند از ساده ترین و پیچیده ترین ابزارها برای خواندن متغیر باشند. آنها می توانند هم در جمع آوری اطلاعات از هر سطح و ناحیه ای و هم در تغییر پارامترهای آن نقش مهمی داشته باشند. به همین دلیل بخش مهمی از حلقه های کنترل محسوب می گردند. از اینرو با مطالعات ابزار دقیق و کنترلی که توسط متخصصین این حوزه انجام شده است، باعث بهره وری، بهینه سازی، ثبات، قابلیت اطمینان، ایمنی و تداوم در فرآیند تولید گشته اند.

بررسی انواع ابزار اندازه گیری دقیق در ابزارسیار + قیمت 1400

کاربرد و استفاده‌ های ابزار اندازه گیری دقیق

ابزارهای اندازه گیری دقیق اعم از انواع ساعت اندیکاتور، کولیس، میکرومتر، بورگیج و... امروزه به عنوان برخی از ابزارهای مورد استفاده در صنایع و کارخانه ها، وسایل نقلیه، آزمایشگاه ها و حتی منازل و... استفاده می شوند. با اینحال ممکن است استفاده همزمان از سایر ابزارهای اندازه گیری نیز تحت عنوان ابزار دقیق شناخته شوند. به عنوان مثال دوربین های دیجیتال قابلیت شناسایی و ذخیره تصاویر را دارند. از سوی دیگر ساعت های مچی دارای قابلیت نمایش زمان و ثبت زمان سپری شده با نگه داشتن زمان با کرنومتر هستند. لذا زمانی که این دو با هم برای ضبط مسابقه و تعیین برنده استفاده می شوند، می توان آنها را ابزار دقیق نامید. اما به تنهایی در چهارچوب تعریف ابزار دقیق نمی گنجند.

ابزار دقیق علاوه بر اندازه گیری پارامترها، توانایی تغییر برخی پارامترها را نیز بر عهده دارد. بر این اساس می توان تمهیدات جدیدی را برای ایجاد بهترین شرایط با توجه به نتایج به دست آمده با اعمال فرآیندهای اندازه گیری و کنترل لازم انجام داد. از اینرو ابزار اندازه گیری دقیق در تمام صنایع استفاده می شود و وجود آنها یکی از لازمه های فعالیت صنایع می باشد.

انواع ابزار اندازه گیری دقیق

ابزار اندازه گیری دقیق شامل محصولات متعددی می شود که هر یک از آنها برای اندازه گیری های مختلف در صنایع و حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از پرکاربردترین آنها عبارتند از:

بررسی انواع ابزار اندازه گیری دقیق در ابزارسیار + قیمت 1400

ساعت اندیکاتور

یک ابزار کنترلی با صفحه ساعت مانند در دو مدل دیجیتال و عقربه ای است. موازی بودن سطوح، چه محورها در یک جهت باشند و چه نباشند، کنترل های اندازه گیری و عدم تراز قطعات حساس ماشین با ساعت اندیکاتور انجام می شود. استفاده از آن نیز بسیار ساده است. بعد از اینکه پایه ساعت اندیکاتور روی جایی ثابت شد، نوک صفحه را به سطحی که می خواهیم کنترل کنیم لمس کرده و صفحه نشانگر را تنظیم مجدد می کنیم. تغییر سوزن را در هر حرکت قطعه مشاهده می کنیم که بعدا آن را کنترل خواهیم کرد. اگر نشانگر ساعت اندیکاتور در محدوده تحمل پذیرفته شده باقی بماند، یعنی همه چیز خوب است. همچنین از ساعت  اندیکاتور که دارای  دقت اندازه گیری ۰.۰۱ تا ۰.۰۰۲ است در تمام مراحل ماشین کاری، تراشکاری یا فرزکاری استفاده می شود. جهت خرید ساعت اندیکاتور می توانید به سایت ابزار سیار مراجعه نمایید.

میکرومتر

از میکرومتر برای اندازه گیری دقیق تر از کولیس استفاده می شود. میکرومترهای مکانیکی می توانند با دقت ۰.۰۱ میلی متر اندازه گیری کنند. و میکرومترهای الکترونیکی می توانند اندازه گیری های دقیق تری انجام دهند. میکرومترها به واحدهای اندازه گیری متریک و اینچی، مکانیکی یا الکترونیکی تقسیم می شوند. انواع مختلفی از میکرومترها با توجه به کاربرد مورد نظر وجود دارد. میکرومترها برای اندازه گیری پیستون ها، سوپاپ ها، میله های اتصال، میل لنگ، یاتاقان های مختلف، سوراخ ها و شفت ها در خودرو استفاده می شوند. انواع میکرومتر شامل میکرومترهای قطر بیرونی، میکرومترهای قطر داخلی، میکرومترهای عمق، میکرومترهای پیچی، میکرومترهای دیجیتال و... می باشند.جهت بررسی قیمت میکرومتر میتوانید به بخش میکرومتر در سایت ابزارسیار مراجعه نمایید.

کولیس

کولیس یک ابزار اندازه گیری مکانیکی یا دیجیتالی است که برای اندازه گیری مقادیری مانند قطر بیرونی، قطر داخلی، عمق و ارتفاع بر حسب میلی متر یا اینچ با دقت ۰.۰۱ میلی متر استفاده می شود. با توجه به متراژ مورد نیاز در اشکال و اندازه های مختلف ساخته می شود. انواع کولیس شامل کولیس سیستم متریک، کولیس سنج اینچ، کولیس عمقی، کولیس ساعت، کولیس دیجیتال، کولیس معمولی و... می باشد. فروش کولیس در وب سایت شرکت ابزار سیار صورت میپذیرد.

زاویه سنج

هندسه های متنوعی وجود دارد که در واحدهای زاویه ای اندازه گیری می شوند. این انواع شامل جداسازی زاویه ای صفحات مرزی، انحراف از یک جهت اصلی، شرایط فاصله زاویه ای مربوط به یک دایره و غیره است. لذا عوامل متعددی در انتخاب ابزار اندازه گیری زاویه ای مناسب نقش دارند. این عوامل ممکن است اندازه، شکل کلی قطعه، موقعیت مکانی و دسترسی زاویه ای ویژگی مورد اندازه گیری، محدوده دقت مورد انتظار و... باشد. از این‌رو زاویه سنج از دسته ابزار اندازه گیری دقیق می تواند این امور را با دقت بسیار بالا برای شما اندازه گیری نماید. در واقع کار زاویه سنج اندازه گیری زاویه قطعات مختلف و انتقال آن اندازه ها به قطعه مورد نظر است. زاویه سنج ها در سه دسته زاویه سنج دیجیتال، زاویه سنج ذره بینی و زاویه سنج ساده وجود دارند.

بورگیج

بورگیج یا حفره سنج ابزاری است که برای اندازه گیری حفره و سوراخ یا داخل آن استفاده می شود، هنگامی که یک بورگیج در سوراخی که نیاز به اندازه گیری دارد وارد می شود، قطعات کوچکی به نام سندان به سمت بیرون منبسط می شود تا قطر آن را تعیین کنند. از بورگیج ها برای اندازه گیری سیلندرها، لوله ها، مصارف خودروسازی، ساخت و ساز و بازرسی و کالیبراسیون استفاده می گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز