خبرگزاری کار ایران

متخصص مغز و اعصاب در کرج

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۷۲۸

به پزشکی که در زمینه تشخیص، درمان و کنترل بیماری‌ها و اختلالات مربوط به مغز و سیستم عصبی تخصص دارد، پزشک متخصص مغز و اعصاب یا نورولوژیست می‌گویند.

افراد ساکن کرج در هنگام ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر، پارکینسون، ام اس، تاری دید، انواع لرزش، بی‌خوابی، تشنج، سردرد‌های میگرنی، تنشی و کلاستر، سرگیجه، دیسک گردن، صرع، میگرن، سکته، بیهوشی و غیره می‌توانند به یک دکتر مغز و اعصاب کرج مراجعه کنند.

پزشک متخصص مغز و اعصاب با استفاده از سوابق بیمار، معاینه و انجام آزمایش‌های مختلف مانند سی تی اسکن، ام آر آی، نوار مغز و با انجام تست نوار عصب و عضله بیماری‌های پیچیده را تشخیص می‌دهد. پیدا کردن بهترین دکتر مغز و اعصاب کرج که دارای دانش و مهارت  بالایی باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم چند بیماری‌ را که که به مراجعه به متخصص مغز و اعصاب کرج نیاز دارند، معرفی کنیم.

بیماری ام اس چیست؟

بیماری ام اس یک بیماری خود ایمنی و التهابی عصبی است که بدن به اشتباه به سیستم عصبی خود حمله می‌کند و باعث آسیب دیدگی میلین به عنوان لایه‌‌ای از جنس پروتئین در رشته‌های عصبی مغز و نخاع می‌شود. میزان آسیب به میلین در افراد مختلف متفاوت است‌. هنوز علت مشخصی برای این بیماری ثبت نشده است اما عواملی مانند عفونت در دوران کودکی و همچنین ژنتیک تاثیر زیادی در ابتلا به این بیماری دارد. میزان ابتلا در سنین بیست الی چهل سالگی شیوع بیشتری دارد. زنان بیشتر از مردان دچار ام اس می شوند. عواملی مانند آب و هوای معتدل، نژاد سفید پوست و عفونت نیز در این بیماری نقش دارند. در صورت بروز علائمی مانند خستگی، بی حسی اندام‌ها، از دست دادن تعادل، درد و گزگز پوست، سرگیجه دائمی، لرزش، مشکلات تکلم و غیره به سرعت به بهترین دکتر مغز و اعصاب کرج مراجعه کنید و روند درمان بیماری ام اس را طی نمایید.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد بیماری ام اس به صفحه متخصص ام اس در کرج دکتر الهه محقق منتظری مراجعه کنید

بیماری پارکینسون چیست؟‌

بیماری پارکینسون اختلالی است که در سیستم عصبی روی نورون‌های تولید کننده دوپامین اثر می‌گذارد‌ و باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود. این نورون‌ها تاثیر زیادی در تنظیم حرکات بدن دارند. علائم اولیه پارکینسون خفیف هستند ولی به مرور زمان در چهره و بدن بیمار مشاهده می‌شوند. لرزش، کندی حرکات، عدم توانایی در نوشتن، از بین رفتن حرکت‌های خودکار، سفت شدن عضلات، یبوست، افسردگی، عدم تعادل، اختلال در تکلم، ناتوانی در بلعیدن غذا و غیره علائم این بیماری می‌باشند‌. ژنتیک و محیط در میزان ابتلا به این بیماری نقش دارند. بیماران مبتلا به پارکینسون برای درمان این بیماری حتما باید نزد یک دکتر مغز و اعصاب کرج بروند.

متخصص مغز و اعصاب در کرج

تشخیص آلزایمر و راه‌های درمان آن

بیماری آلزایمر یا فراموشی یکی دیگر از اختلالات مغزی است که با از بین بردن سلول‌های خاکستری مغز، عملکرد حافظه افراد مسن را با مشکل مواجه می‌کند‌. علائمی مانند اختلال در حافظه، اختلال در فعالیت‌های روزانه، ضعف تکلم، ضعف بیان، تغییر شخصیت، انزوا و عصبانیت، ناتوانی در محاسبات ذهنی، فراموشی زمان و مکان نشان دهنده ابتلا به آلزایمر هستند. دکتر مغز و اعصاب کرج با بررسی سطح هورمون استرس در بزاق بیمار می‌تواند احتمال ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را تشخیص دهد. برای پیشگیری از این بیماری رژیم غذایی سالم، نکشیدن سیگار و ورزش را نباید فراموش کرد. تاکنون هیچ نوع درمان قطعی برای این اختلال پیدا نشده است اما با مصرف برخی داروها که توسط دکتر مغز و اعصاب کرج تجویز می‌شود، سرعت آن کاهش می‌یابد.

تاری دید و دلایل آن

تاری دید نوعی اختلال در بینایی است که به دلایل مختلفی بروز می‌کند‌. در اولین تشخیص خطای انکساری، آب مروارید، مشکلات قرنیه، عدسی، عنبیه و ضعیف شدن چشم‌ها را دلیل تاری دید معرفی می‌کنند، اما در بعضی از مواقع نیز ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته مغزی، بیماری‌های عصبی، افزایش فشار داخلی چشم، ضربه مغزی، تنبلی چشم، فلج مغزی و غیره نیز در بروز این مشکل نقش دارند. اگر مشکل تاری دید با مراجعه به چشم پزشک و استفاده از عینک حل نشود‌، بیمار حتما باید به یک دکتر مغز و اعصاب کرج مراجعه کند تا دکتر پس از بررسی‌های لازم دلیل اصلی این اختلال را تشخیص دهد و اقدامات لازم را نسبت به درمان آن انجام دهد.

دیسک گردن چیست؟

به بالشتک‌های نرم و ارتجاعی که بین مهره‌های ستون فقرات قرار دارد، دیسک می‌گویند. دیسک‌ها باعث می‌شوند که ستون فقرات در جهات مختلف حرکت کنند. عواملی مانند بلند کردن جسم سنگین، اضافه وزن، حرکات ناگهانی در گردن باعث آسیب دیدن دیسک‌های گردن و ایجاد علائمی مثل گردن درد، انتشار درد به بازوها، سردرد، سرگیجه، گرفتگی عضلات گردن، درد شانه، درد بازو و ساعد، چشم درد، دوبینی و تاری دید می‌شوند. با مراجعه به یک دکتر مغز و اعصاب کرج ابتدا باید معاینه‌های فیزیکی انجام شود تا پس از تشخیص مشکل بیرون زدگی دیسک گردن و گرفتن عکس از ناحیه آسیب دیده، دکتر مغز و اعصاب کرج از بین روش‌هایی مانند فیزیوتراپی، دارودرمانی، طب سوزنی، تحریک الکتریکی، تزریق دارو در ستون فقرات گردن، ورزش‌های اصلاحی و غیره موثرترین روش‌ را برای درمان دیسگ گردن تجویز نماید.

متخصص مغز و اعصاب در کرج

تست نوار عصب چیست؟

برای بررسی و تشخیص عملکرد عصب‌های بدن از تست نوار عصب استفاده می‌شود‌. عصب‌ها در بدن وظیفه دارند که پیام‌ها را به مغز انتقال دهند. بروز اختلال در عصب‌های بدن انتقال پیام‌های عصبی به مغز را با مشکل مواجه می‌کند‌.  در تست نوار عصب یا الکترودیاگنوستیک، عصب یکی از قسمت‌های بدن تحریک می‌شود تا با دریافت امواج حسی نتایج به دست آمده از طریق پوست ثبت شود‌. این تست به دو صورت EMG ( نوار عضله) و NCS ( نوار عصب) انجام می‌شود‌. متخصص مغز و اعصاب کرج برای انتخاب روش‌های درمانی موثر برای بیماری‌هایی مانند کمردرد، دیسک گردن، درمان بی حسی دست، تاثیر بیماری دیابت بر اعصاب و سیاتیک از تست نوار عصب و عضله استفاده می‌کند.

با کمک این تست محل درگیری و میزان آسیب وارد شده به اعصاب مشخص می‌شود. دکتر مغز و اعصاب کرج برای تست نوار عصب از تحریک اعصاب و برای تست نوار عضله از وارد کردن سوزن‌هایی به عضلات کمک می‌گیرد. در انجام این تست هیچ تزریقی به بدن بیمار صورت نمی‌گیرد و به طور کلی روشی کم درد است. امواج الکتریکی بعد از دریافت توسط دستگاه نوار عصب تقویت و ثبت می‌شوند. بیماران در صورت احساس درد باید بلافاصله دکتر مغز و اعصاب کرج را در جریان قرار دهند تا او از روش دیگری استفاده کند. استفاده از داروهای آرامبخش تحت نظر متخصص مغز و اعصاب کرج قبل از تست می‌تواند به آرامش بیمار کمک زیادی کند.

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر الهه محقق منتظری: تست نوار عصب و عضله در کرج

معرفی بهترین دکتر مغز و اعصاب کرج

همه افراد ساکن در کرج برای تشخیص و درمان بیماری‌هایی مانند ام اس، پارکینسون، آلزایمر، تاری دید، دیسک گردن، تست نوار عصب، درمان انواع سردرد، کمردرد، سکته مغزی، لرزش دست‌ها، تیک‌های عصبی، تومورهای مغزی‌، افسردگی، نوروپاتی دیابتی، خونریزی مغزی سرگیجه و غیره به دنبال بهترین دکتر مغز و اعصاب کرج هستند. برای آشنایی با خانم دکتر الهه محقق منتظری  متخصص مغز و اعصاب کرج مراجعه کنید‌. این پزشک از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران فارغ‌التحصیل شده و دارای بورد تخصصی است. برای مشاوره درباره بیماری‌های خود و همچنین رزرو نوبت ویزیت از مطب دکتر الهه محقق منتظری می‌توانید با شماره‌های موجود در همین سایت تماس برقرار کنید. علاوه بر شماره‌ تماس برای رزرو وقت، به آدرس مطب،‌ آدرس کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی این پزشک نیز در این سایت دسترسی خواهید داشت.

لیست متخصص مغز و اعصاب در کرج

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی https://elahemohaghegh.com/ مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز