خبرگزاری کار ایران

با سوالات آیین نامه بست سوال در آزمون رانندگی قبول شو!

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۱۹۳

یادگیری رانندگی یکی از مهمترین مراحل در یک نوجوان است که علاقه شدیدی به یادگیری و راندن راحت خودرو دارد؛ اما اول باید یک سری قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را یاد بگیرید و در آزمون رانندگی شرکت کرده تا بتوانید گواهینامه رانندگی را کسب کرده و با خیال راحت بتوانید رانندگی کنید.

همانطور که می‌دانیم رانندگی به معنای کنترل وسیله نقلیه (خودرو) است؛ گواهینامه رانندگی وسیله نقلیه سواری از نوع سوم است و به آن گواهینامه رانندگی پایه سوم گفته می‌شود که متقضیانی که به آموزشگاه تعلیم رانندگی مراجعه می‌کنند باید دقت کنند که پایه درست را انتخاب کنند و گواهینامه موردنظر خود را تحویل بگیرند.

بست سوال چیست؟

بست سوال یک وبسایت جامع و تکمیل در رابطه با سوالات آیین نامه رانندگی و همچنین آموزش و مفاهیم رانندگی به صورت آنلاین است که در پاییز سال 1400 فعالیت خود را رسمی آغاز کرد.

اگر به دنبال انواع آموزش های تکنیکی رانندگی هستید پیشنهاد میکنیم حتما سری به وبسایت بست سوال بزنید. معرفی کوتاه مجموعه بست سوال:

وبسایت آموزشی بست سوال با هدف ارائه بهترین سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی پایه سوم در زمستان سال 1400 فعالیت خود را به صورت تخصصی و کامل آغاز کرد. اگر به دنبال خرید پکیج نمونه سوالات آزمون آیین نامه رانندگی هستید پیشنهاد می‌کنیم این پکیج را از دست ندهید چرا که فقط با خواندن چند سوال به جای کتاب می‌توانید در آزمون آیین نامه نمره قبولی کسب کرده و به آزمون شهری دست یابید که با دانستن آموزش رانندگی می‌توانید آزمون عملی یا شهری را هم قبول شوید.

https://bestsoal.ir/about/

آموزش رانندگی بست سوال

آموزش رانندگی یکی از مهمترین مقالات وبسایت بست سوال است که در آن به مفاهیم رانندگی مانند چراغ های راهنمایی و رانندگی، آموزش پارک دوبل، تفاوت بزرگراه و آزاد راه و آموزش دنده درگیر و... می‌پردازد. هدف اصلی بست سوال این است که تمام مردم عزیز ایران با قوانین و مقررات رانندگی آشنا شوند و از این قوانین در رانندگی استفاده کنند تا فرهنگ رانندگی کشورمان پیشرفت گسترده ای داشته باشد.

همچنین اگر امتحان آیین نامه در پیش رو دارید می‌توانید با دانلود نمونه سوالات آیین نامه bestsoal.ir در این امتحان نمره قبولی کسب کنید؛ علاوه بر آن اگر امتحان شهری یا عملی در پیش رو دارید با خواندن مقالاتی که در بخش وبلاگ این سایت درج شده می‌توانید به آسانی در امتحان قبول شوید.

سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

نمونه سوالاتی که در وبسایت بست سوال به فروش می‌رسد تهیه شده از 80 سوال متداول در آزمون آیین نامه است که پیشنهاد می‌کنیم حتما این سوالات را تهیه کنید و بخوانید.

نمونه ای از سوالات آیین نامه رانندگی:

با سوالات آیین نامه بست سوال در آزمون رانندگی قبول شو!

رانندگی چیست و راننده به چه کسی گفته می‌شود؟

بنابر گفته ویکی پدیا فارسی برای رانندگی:

رانندگی عبارت است از کنترل وسیله نقلیه زمینی مثل خودرو، کامیون و اتوبوس. رانندگی بیش از فقط کنترل وسیله نقلیه است و نیازمند دانستن و به‌کارگیری قوانین راهنمایی نیز می‌شود.

بنابر گفته ویکی پدیا فارسی برای شخص راننده:

یک راننده باید مهارت‌های فیزیکی و ذهنی لازم را داشته باشد تا بتواند جهت و شتاب خودرو را کنترل و شرایط اطراف را درک کند.

گواهینامه رانندگی و گرفتن آن

گواهینامه رانندگی یا تصدیق (گواهی‌نامه رانندگی) یک نوع کارت فیزیکی و مدرک است که با تهیه آن شما می‌توانید اقدام به رانندگی با وسیله نقلیه موردنظر کنید. وسیله نقلیه ممکن است خودرو سواری، کامیون، ماشین های سنگین، بیل مکانیکی و یا حتی موتور سیکلت باشد.

برای دریافت گواهینامه رانندگی باید 18 سال تمام باشید و سپس با مدارک فردی خود (شناسنامه، کارت ملی، تصاویر سه در چهار) به آموزشگاه تعلیم رانندگی مراجعه کرده و ثبت نام کنید. سپس بعد از گذراندن 20 جلسه آموزش که 8 جلسه آن تئوری و 12 جلسه آن عملی است، به امتحان آیین نامه رفته و تنها پس از قبول شدن در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی امکان شرکت در امتحان عملی خواهید داشت.

انواع گواهینامه و تفاوت آن ها

  • گواهینامه رانندگی پایه سوم (خودروهای ۳٫۵ تن بار و حداکثر ۹ نفر سرنشین)
  • گواهینامه رانندگی پایه دوم (خودروهای ۶ تن بار و حداکثر ۲۶ نفر)
  • گواهینامه رانندگی پایه اول (خودرو بیش از ۶ تن بار و حمل بیش از ۲۶ نفر)
  • گواهینامه موتور سیکلت
  • گواهینامه ویژه (انواع وسایل نقلیه عمرانی، صنعتی، کشاورزی وکارگاهی)

هزینه ثبت نام آموزشگاه تعلیم رانندگی

با سوالات آیین نامه بست سوال در آزمون رانندگی قبول شو!

انتخاب و ثبت نام در یک آموزشگاه رانندگی یکی از مهمترین مواردی است که هنرجو باید به آن دقت کند که در سایت بست سوال نیز تمامی این موارد شرح داده شده است:

  • داشتن برنامه ریزی دقیق و اصولی برای برگزاری کلاس‌ها
  • اهمیت دادن به بخش آیین نامه (تئوری) آموزش رانندگی
  • تمام کردن کامل کتاب آموزش رانندگی در 8 جلسه
  • تمام کردن دوره آموزشی رانندگی با خودرو (عملی) در 12 جلسه
  • ارائه نمونه سوال های مهم آزمون آیین نامه توسط استاد به هنرجویان
  • داشتن فضای مناسب برای آموزش
  • داشتن فضای مناسب برای پارکینگ خودروها
  • خودروها از لحاظ فنی کاملا سالم باشد
  • دارا بودن مربیان کاربلد و باتجربه (هم تئوری و هم شهری)

آموزش پارک دوبل در بست سوال

قبل از انجام پارک دوبل باید فضای خالی مناسبی بین دو خودرو پیدا کرده و فاصله خالی بین این دو خودرو را بسنجیم. به عبارت دیگر باید فاصله بین دو ماشین پارک شده را حدس بزنیم و تشخیص دهیم که آیا می‌توانیم بین این دو ماشین پارک کنیم یا نه.

پس از پیداکردن مکان مناسب برای پارک دوبل، در گام اول ابتدا باید قبل از نگه‌داشتن ماشین، از فاصله 30 سانتی‌متری چراغ راهنمای سمت راست خودرو را روشن کنیم. در گام بعدی ماشین خود را در فاصله عرضیِ 50 سانتی‌متری ماشین جلویی پارک شده، نگه می‌داریم. برای داشتن تسلط کافی در امرِ پارک دوبل، باید ماشین از نظر طولی به اندازه یک کاپوت جلوتر از ماشین جلویی ایست کند. در این مرحله راننده باید فرمان ماشین را کاملاً صاف نگه دارد و آن را به سمت چپ یا راست منحرف نکند. به طور خلاصه باید در گام اول و پس از پیدا کردن مکان مناسب برای پارک، ماشین خود را در فاصلهِ عرضی 50 سانتی‌متری ماشین جلویی و به اندازهِ طولی یک کاپوت ماشین، جلوتر از ماشین جلویی پارک شده نگه داشته و فرمان ماشین را به صورت کاملاً صاف بدون هیچ انحرافی به سمت چپ یا راست قرار دهیم. با خواندن مقاله آموزش چراغ های راهنمایی و رانندگی به آن مسلط شوید.

در مرحله دوم راننده ماشین مورد نظر باید بتواند حرکت نیم کلاچ را به آرامی و به صورت لاک‌پشتی به سمت عقب انجام دهد. در این مرحله، تسلط راننده در مورد نگه‌داشتن نیم کلاچ و کنترل سرعت ماشین از این طریق بسیار مهم است. به طوری ‌که اگر راننده نتواند سرعت ماشین را با عمل نیم کلاچ کنترل کند، ماشین به صورت سریع و شتابی به سمت عقب حرکت کرده و راننده نمی‌تواند بر روی پارک دوبل خود تسلط کافی داشته باشد. همچنین اگر راننده تسلط کافی بر نیم کلاچ نداشته باشد، امکان خاموش شدن ماشین وجود دارد که این امر نیز باعث مردودی هنرجوی رانندگی در آزمون شهری خواهد شد. جهت یادگیری ساده و آسان نیم کلاچ به بخش آموزش دنده درگیر بست سوال مراجعه کنید.

این روش اغلب برای افرادی که در رانندگی ناشی و تازه‌کار هستند، مناسب و کارآمد است. در این روش، راننده هنگامی که از پنجره سه گوش جلویی سمت شاگرد خود، گلگیر یا چراغ راهنما سمت چپ ماشین جلوییِ پارک شده را دید، باید فرمان دوم خود را به سمت چپ بچرخاند و سپس با حرکت لاک‌پشتی توسط نیم کلاچ به سمت عقب حرکت کرده و قسمت پشتی ماشین خود را در فضای پارک مورد نظر جاسازی کند. در این روش برای جاگیری ماشین در فضای خالی باید راننده پس از دیدن گلگیر انتهایی ماشین جلویی از پنجره سه گوش جلویی سمت شاگرد، فرمان را توام با حرکت آهسته ماشین به سمت چپ بچرخاند.

https://bestsoal.ir/blog/parallel-parking/

نقش بست سوال در قبولی افراد در آزمون‌های آیین نامه رانندگی

دسترسی به نمونه سوالات آیین‌نامه، شاه کلید اصلی موفقیت در آزمون آیین نامه رانندگی است. با این وجود بسیاری از افراد امکان دسترسی به سوالات آیین نامه را نداشته و برای موفقیت در این آزمون دچار مشکل می‌شوند. در این میان کارشناسان وبسایت رسمی بست سوال با تجربه چندین ساله خود نمونه سوالات آیین نامه را در این وبسایت گرد هم آورده، بصورت مستمر به روز رسانی کرده و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

این نمونه سوالات شامل تمام سوالاتی است که در آزمون آیین نامه مطرح می‌شود، بنابراین افرادی که به این سوالات دسترسی داشته باشند، به راحتی می‌توانند از این مرحله با موفقیت عبور کنند.

بست سوال؛ حامی کاربران وبسایت بست سوال

هدف اصلی کارشناسان ما در بست سوال، موفقیت کاربرانی است که قرار است به زودی در آزمون آیین نامه شرکت کنند. موفقیت در این آزمون مستلزم مطالعه نمونه سوالات آیین نامه است که مطابق با به روزرسانی آزمون‌ها، به روز رسانی شده باشد.

ما در وبسایت بست سوال، نمونه سوالات آیین نامه را با بیشترین مقدار تخفیف در اختیار کاربران قرار می‌دهیم تا کاربرانمان بتوانند به راحتی به انواع سوالات آیین نامه اعم از: سوالات مفهومی، حفظی، تحلیلی و تجربی پاسخ داده و به آزمون بعد راه یابند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز