خبرگزاری کار ایران

انواع ابزار آلات و لوازم مصرفی کارگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۴۸۰

انواع ابزار آلات و لوازم مصرفی کارگاهی

در صنعت چوب و نجاری برای ساخت و تولید محصولات چوبی باید از ابزار آلات و لوازم مصرفی کارگاهی استفاده کرد. نجاران و تولید کنندگان براساس نیاز و حین کار از ابزارهای خاص استفاده می‌کنند تا بتوانند کار را با دقت و کیفیت بالایی انجام دهند. از این رو شناخت این وسایل از اهمیت بالایی برخوردار است و افراد باید بدانند از کدام ابزار باید برای چه کاری استفاده کنند. هنگام استفاده از وسایل و تجهیزات کارگاهی لازم است، لوازم مصرفی مورد نیاز دستگاه مد نظر قرار گرفته شود تا ماشین آلات پس از مدتی خراب نشود و آسیب نبیند. هنگامی که با نحوه کار و کاربرد تجهیزات کارگاهی آشنا باشید، انتخاب بهتر و دقیق‌تری خواهید داشت؛ از طرفی کیفیت محصول تولید شده هم تضمین شده می‌شود. در ادامه مطلب انواع ابزار آلات و لوازم مصرفی کارگاهی را معرفی می‌کنیم، پس با مطالب زیر همراه باشید.

انواع ابزار آلات کاربردی در کارگاه نجاری

افرادی که به کار چوب و نجاری علاقه دارند باید ضمن داشتن یک کارگاه مناسب، تجهیزات و ابزار آلات کاربردی متناسب با کار را تهیه کنند. از طرفی هم باید با نحوه کار و عملکرد آنها کاملا آشنا باشند تا کارایی مناسبی حین کار برایشان داشته باشند. همچنین برای نگهداری دستگاه‌ها و ماشین آلات لازم است از تجهیزات جانبی خاصی استفاده کنند تا با کار کردن مکرر دچار آسیب و خرابی زود هنگام نشوند. در بعضی از محصولات تولیدی مانند میز، مبلمان، کشو و غیره باید از ابزار آلات متناسب آنها را مدنظر داشته باشند تا کاربری آنها برای افراد مختلف راحت باشد.

رنده دستی

در کارگاه‌های نجاری از رنده دستی برای فرم دهی و رنده کردن چوب جهت صیقلی کردن سطوح استفاده می‌شود. رنده دستی نجاری یکی از مدل‌های با کیفیت رنده برای استفاده در ساخت بسیاری از ماکت‌های چوبی، پلاستیکی و غیره می‌باشد که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد. این نوع رنده ابزاری مناسب برای هنرمندان و علاقه‌مندان به ساخت ماکت، زیورآلات چوبی، مجسمه و موارد مشابه دیگر می‌باشد که می‌توانند برای فرم دهی چوب بالسا‌، چوب‌های نرم، چرم، پلاستیک و فوم فشرده از آن استفاده کنند. تیز بودن دو سمت تیغه این نوع رنده چوب می‌تواند در صورت کند شدن یک سمت آن از لبه مقابل تیغه استفاده کند.

پایه میز عسلی

پایه میز عسلی بخش مهمی از ساخت میز می‌باشد که ذهن شما را درگیر خواهد کرد. امروزه دیگر برای ساخت یک میز از یک صفحه و 4 پایه جداگانه استفاده نمی‌کنند. پایه‌های مختلفی ساخته و طراحی شده‌اند که از طریق آنها می‌توان میزهای شیشه‌ای و یا چوبی متنوعی را ساخت. همانطور که می دانید کل وزن یک میز بر روی پایه آن قرار می‌گیرد که به همین دلیل جنس و سلامت پایه میز از جمله مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه شود. امروزه با توجه به اهمیت نصب پایه برای میزهای عسلی، انواع گوناگونی از پایه میز در جنس و کیفیت‌های متفاوت طراحی و ساخته شده است که قابلیت تحمل وزن صفحه شیشه‌ای و یا ام دی اف میز را خواهند داشت.

قیمت پایه فلزی میز

حتما در مواردی مشاهده کردید که افراد تمایل زیادی به استفاده از میزهای با پایه فلزی ثابت یا تاشو دارند. قیمت پایه فلزی میز هنگام انتخاب برای افراد اهمیت دارد تا ضمن داشتن کیفیت، قیمت مناسبی هم داشته باشد و بتوانند تعدادی که مدنظرشان است را تهیه کنند. برای همین از پایه فلزی برای ساخت میز می‌توان استفاده کرد. پایه فلزی به عنوان پایه میزهای چوبی می‌تونه جلوه آنها را چند برابر کند. چنین میزهایی در هر محیطی کاربرد دارد و جابجایی آنها به دلیل وزن سبک به راحتی انجام می‌شود. پایه فلزی را نسبت به اندازه چوب و ضخامت آن در سایزهای گوناگون موجود در بازار می‌توان تهیه کرد. پایه فلزی علاوه بر اندازه‌های مختلفی که دارند که از رنگ‌های متنوعی مانند طلایی، مشکی و سفید نیز برخوردار هستند. پس افراد براساس نیاز و سلیقه خود می‌توانند هر کدام از آنها را انتخاب کنند.

انواع ابزار آلات و لوازم مصرفی کارگاهی

دستگاه مکنده

دستگاه‌های مکنده معمولا تک قلو یا دو قلو هستند که هر کدام آنها برای انجام فرآیند پاکسازی به تجهیزاتی مانند کیسه مخصوص فیلتر، لوله خرطومی، پمپ مکش می‌باشند. کیسه فیلتر این دستگاه یکی از اجزای مهم آن است که شرکت‌ها در تولید دستگاه مکنده با هم رقابت می‌کنند؛ زیرا کیسه‌های دستگاه قدرت مکش آن را تامین می‌کنند. هر چه اندازه این کیسه‌ها بیشتر باشد، فضای بیشتری برای جمع آوری مواد مختلف خشک و تر از سطح محیط خواهد داشت. با توجه به این موارد، میزان وزن و طراحی و کاربری راحت دستگاه مکنده نیز از عواملی مهمی است که در تولید آن باید در نظر گرفته شود. این دستگاه با کنترل روی قدرت مکش می‌تواند این امکان را فراهم می‌کند که میزان مکش را بتوان تنظیم کرد. مکش بالا دستگاه باعث می‌شود ریزترین مواد را از سطح بردارد و از چسبندگی آنها جلوگیری شود. کیسه‌های فیلتر و لوله خرطومی مرغوب و با کیفیت دستگاه‌های مکنده باید قابل شستشو، ضد آلودگی و با دوام باشند. این کیسه‌ها باید قابلیت تعویض آسان و راحت بدون نیاز به ابزاری را داشته باشند تا تعویض آن برای هر فرد قابل انجام باشد. همچنین فیلترهای دستگاه باید در برابر مکش مواد تر و مایع مانند آب مقاومت کافی داشته باشند. میزان وزن مکنده‌های صنعتی یکی از مهمترین موارد در انتخاب آنها است. هر چه میزان وزن آن سبک باشد و اندازه متناسبی داشته باشد، جابجایی و حمل آن به فضاهای مختلف یک کارگاه یا کارخانه صنعتی راحت‌تر خواهد بود.

قیمت لوله خرطومی

لوله خرطومی از ابزارهای مهم برای برق کشی، انتقال هوا، انتقال گرد و غبار، چربی و غیره در سازه‌های مختلف و ساختمان است. از این رو، لوله‌های خرطومی باید مطابق با استاندارهای ایمنی در محیط باشد. در بازار قیمت لوله خرطومی براساس جنس، سایز و اندازه مشخص می‌شود. معمولا این لوله‌ها کیفیت بالایی دارند زیرا از کلیه استانداردهای لازم و ضروری برخوردار هستند که این عامل باعث افزایش عمر مفید آنها در سازه‌ها می‌شوند. ‌از ویژگی‌های لوله‌‌های خرطومی می‌توان به بدنه نرم آنها اشاره کرد که به راحتی قابلیت انعطاف پذیری دارند. همچنین دیگر ویژگی‌های این لوله‌ها شامل مقاومت در مقابل خوردگی و ساییدن، استحکام بالا در مقابل ضربات احتمالی، وزن سبک، نارسایی بودن الکتریسیته، طول عمر زیاد و مقاومت بالا است. بنابراین از لوله خرطومی علاوه بر سیم کشی و کابل کشی برای انتقال و مکش هوا در محیط‌های صنعتی، آزمایشگاه، کارخانجات، کارگاه‌های تولیدی مانند نجاری و موارد مشابه به کار برده می‌شود تا باعث گردش هوا مناسب در محیط‌های بسته و تصفیه هوا نیز شود. حال در ادامه با انواع لوله خرطومی آشنا شوید که بتوانید متناسب با خصوصیات و کاربردهای هر کدام، انتخاب مناسبی در هنگام خرید داشته باشید.

انواع ابزار آلات و لوازم مصرفی کارگاهی

لیست قیمت انواع تجهیزات و لوازم مصرفی کارگاه چوب و نجاری

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی از تجهیزات و لوازم مصرفی کارگاه چوب و نجاری وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر لیست قیمت انواع تجهیزات و لوازم مصرفی کارگاه چوب و نجاری را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز