خبرگزاری کار ایران

اخذ ویزای شینگن از کدام کشورهای اتحادیه شینگن راحت‌تر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۳۱۴

همواره اخذ ویزای شینگن برای ما ایرانی‌ها کاری نه چندان راحت بوده‌است زیرا محدودیت‌های اعمال شده و بعضا تبعیض‌هایی که در سالهای اخیر شدت یافته است ما را در پروسه دریافت ویزای شینگن ناکام گذاشته است. اما با این حال همچنان میتوان با انتخاب درست کشور مقصد، ویزای شینگن را بعضا سریعتر از حالت نرمال آن نیز اخذ کرد.

شاید تا به حال برای شما هم سوال پیش آمده باشد که کدام کشورهای عضو اتحادیه شینگن راحت ویزای شینگن را صادر می‌کنند. مقاله پیش رو توسط گروه اخذ ویزای شینگن آبرنگ سفر تهیه شده و در آن به این پرسش شما پاسخ داده شده است.

کدام کشورها به احتمال زیاد درخواست من را قبول می‌کنند؟

به طور کلی، لیتوانی آسان‌ترین کشور برای دریافت ویزای شینگن است، زیرا مقامات این کشور، 98.7 درصد از درخواست‌ها را می‌پذیرند.  اخذ ویزا از این کشور نسبت به اخذ ویزای شینگن آلمان یا فرانسه که در بین گردشگران و مسافران تجاری بسیار محبوب هستند، درخواست‌های کمتری دریافت می‌کند.

درخواست ویزای شینگن از لیتوانی باعث می شود زمان انتظار برای گرفتن نوبت و تصمیم گیری در مورد پذیرش درخواست شما کوتاه‌تر شود.

 استونی در جایگاه بعدی آسان‌ترین کشور برای صدور ویزای شینگن قرار دارد؛ که 98.4 درصد از درخواست‌ها را تآیید می‌کند و همچنین درخواست‌های نسبتاً کمی را نیز دریافت می‌نماید. فنلاند با 98.3 درصد در رتبه بعدی قرار دارد، اما حجم درخواست ها برای این کشور بیشتر است. از سایر کشور‌هایی که پذیرش درخواست بیشتری نسبت به دیگر کشو‌ها دارند می‌توان از لهستان، لتونی و ایسلند نام برد.

در مورد سختگیرترین‌ها، بلژیک با رد کردن 16.9 درصد از درخواست‌ها بالاترین نرخ رد کردن درخواست های ویزا را در منطقه شینگن دارد. این کشور میزان نسبتا زیادی از درخواست‌ها را رد می‌کند، اما این بدان معناست که 83.1 درصد از متقاضیان می‌توانند ویزای شینگن خود را دریافت کنند. پس از آن مالت با 14.8٪ عدم پذیرش، سوئد با 10.3٪، پرتغال با 10.1٪، فرانسه با 9.6٪ و نروژ با نرخ 8.7٪ در جایگاه‎‌های بعدی قرار دارند. بنابراین، مثلا اگر می‌خواهید برای اخذ ویزای شینگن کشور ایتالیا با نرخ عدم پذیرش 7,3% برنامه ریزی کنید، برای به حداکثر رساندن شانس خود برای دریافت ویزای شینگن، ممکن است بهتر باشد ابتدا به کشور همسایه سفر کرده و مدتی را در آنجا بگذرانید.

ویزای شینگن به شما اجازه می دهد در مدت 90 روز به هر یک از 26 کشور عضو شینگن سفر کنید. با این حال این ویزای کوتاه مدت برای شما دارای اعتبار است و شما باید برای خود در کشوری که قصد دارید بخش عمده ای از سفر خود را در آن بگذرانید، درخواست ویزا دهید. مثلا اگر قصد دارید بیشتر مدت سفر خود را در اسپانیا بگذرانید باید از سفارت یا کنسولگری این کشور ویزای شینگن اسپانیا را  اخذ کنید

اخذ ویزای شینگن از کدام کشورهای اتحادیه شینگن راحت‌تر است؟

چگونه آبرنگ‌سفر می‌تواند به من در اخذ ویزای شینگن کمک کند؟

بعد از سال‌ها کسب تجربه در زمینه  اخذ ویزاهای توریستی  در آبرنگ‌سفر آماده ارائه خدماتی از قبیل مشاوره و اخذ ویزای شینگن، پیک‌آپ ویزا، بیمه مسافرتی، رزرو بهترین پروازها و همچنین ارائه انواع تورهای سیاحتی در کشورهای گوناگون و البته خدمات پشتیبانی بسیار قوی با نازلترین قیمت‌ها هستیم.

در این قسمت به سوالاتی که اغلب متقاضیان ویزای شینگن با آن مواجه هستند پاسخ داده ایم:

من برای ویزای شینگن از ایران درخواست می کنم. از کدام کشورها راحت تر می‌توان ویزا گرفت؟

ساده‌ترین کشورهایی که می‌توانید برای آن‌ها اقدام کنید کشورهایی است که در بالا ذکر شد. شما همچنین باید کشور مورد نظر خود را از نظر داشتن کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا بررسی کنید. زیرا برخی از کشورها ممکن است این خدمات را در شهرها یا کشورهای مجاور ارائه ندهند.

دریافت ویزای شینگن چقدر طول می کشد؟

برای اولین بار شما باید 6 ماه قبل از سفر خود اقدام به دریافت ویزا نمائید. دریانوردان می‌توانند 9 ماه قبل از تاریخ سفر مورد نظر درخواست دهند. شما نباید دیرتر از 15 روز کاری برای دریافت ویزا اقدام کنید.

در بیشتر موارد، ظرف 15 روز به شما اعلام می‌شود که با درخواست شما موافقت شده است یا خیر. با این حال، گاهی اوقات ممکن است بطور مثال در صورت نقصی مدارک شما بررسی پرونده تا 45 روز نیز طول بکشد.

درخواست من چگونه ارزیابی می‌شود؟

برخی از کشورهای عضو شینگن مایل به تبادل اطلاعات در مورد متقاضیان ویزا هستند. این بررسی (معروف به "مذاکره") برای ملیت‌‎های خاص اجباری است و می‌تواند تا 7 روز طول بکشد.

همچنین درخواست شما در سیستم اطلاعات شینگن (SIS II) بررسی می‌شود. علاوه بر این، جزئیات درخواست شما بررسی و در سیستم اطلاعات ویزا (VIS) ذخیره می‌شود.

بیومتریک چیست؟

هنگامی که درخواست خود را ارسال می‌کنید، اثر انگشت شما گرفته می‌شود که تا 59 ماه اعتبار خواهد داشت. برخی از متقاضیان، مانند کودکان زیر 12 سال، نیازی به گرفتن اثر انگشت ندارند. گرفتن اثر انگشت و دیگر اطلاعات هویتی را بیومتریک میگویند.

آیا اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت و عکس) را در 59 ماه گذشته قبل از درخواست فعلی خود ارائه کرده اید؟ همچنین می‌خواهید که شخص دیگری درخواست شما را برای شما ارسال کند. در صورتی که در 59 ماه گذشته برای درخواست ویزا از طریق یکی دیگر از کشورهای عضو شینگن، اثر انگشت شما گرفته شده باشد، دیگر نیازی نیست شخصا برای اثر انگشت حضور داشته باشید.

لطفاً توجه داشته باشید که در هنگام ارزیابی درخواست ویزای شینگن، در صورت عدم وجود اثر انگشت شما در سیستم، باید حضورا بروید و آن را ارائه دهید. همچنین در صورت نیاز می‌بایست برای مصاحبه حضور داشته باشید.

آیا چیز دیگری وجود دارد که باید بدانم و کدام کشور برای دریافت ویزای شینگن راحت‌تر است؟

اگر مایلید در یک کشور عضو شینگن اقامت داشته باشید، هنگام درخواست ویزا باید ثابت کنید که وسایل زندگی لازم را دارید. این نشان می‌دهد که شما از امکانات لازم برای حمایت از خود در طول اقامتتان برخوردار هستید و از نظر مالی می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی خود بر بیایید.

اصلا جای نگرانی زیادی نیست، زیرا عبور از مقررات مالی چندان هم دشوار نیست. اما این قوانین از کشوری به کشور دیگر متفاوت است که با معیشت و سطح زندگی در هر یک از کشورهای شینگن در ارتباط است. بر این اساس، برآوردن الزامات برخی کشورها آسان‌تر از بقیه است.

به عنوان مثال، لتونی می‌تواند از شما بخواهد که فقط 14 یورو برای هر روز اقامت خود داشته باشید، در حالی که همسایه آن، استونی شما را ملزم می‌کند که 100 یورو برای هر روز اقامت خود در این کشور به همراه داشته باشید. برای اقامت در اکثر کشورها باید شما ثابت کنید که روزانه حدود 50 یورو برای سفر خود دارید و می‌توانید با ارائه فیش‌های بانکی آن را ثابت کنید.

اخذ ویزای شینگن از کدام کشورهای اتحادیه شینگن راحت‌تر است؟

ویزای کار طولانی مدت

اگرچه قوانین ویزای کوتاه مدت در کشورهای عضو شینگن نسبتاً یکسان هستند، اما شرایط ویزای کار طولانی مدت بسیار متفاوت است. بسیاری از کشورها معیارهای سختگیرانه‌ای را برای افرادی که می‌توانند در آنجا زندگی و کار کنند وضع می‌کنند و از متقاضیان خواسته می‌شود تا ثابت کنند که دارای صلاحیت‌ بالا یا مهارت‌های مورد نیاز برای تامین معاش خود هستند. قبل از درخواست باید شرایط ویزای کار خود را بررسی کنید تا از محرومیت جلوگیری کنید.

من 15 روز منتظر ماندم؛ آیا باید نگران این باشم که درخواست ویزای من رد شده است؟

خیر. گاهی اوقات روند اخذ ویزای شما بیشتر طول می‌کشد. اگر بیشتر از حد انتظار و یا بیشتر از مدت سه هفته منتظر هستید، ممکن است لازم باشد با سفارتخانه یا مرکز درخواست ویزا از طریق ایمیل یا تلفن تماس بگیرید.

آیا راهی برای این که بتوانم درخواست ویزای شینگن خود را پیگیری کنم، وجود دارد؟

بله. برخی از کنسولگری‌های سفارتخانه‌ها یا خدمات درخواست ویزا، خدمات رهگیری آنلاین ارائه می‌دهند.

اگر بررسی درخواست ویزای من بیشتر از تاریخ عزیمت من طول بکشد، من چه کاری میتوانم بکنم؟

شما نمی‌توانید سفر کنید زیرا برای اخذ ویزای شینگن ضمانتی وجود ندارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز