خبرگزاری کار ایران

آموزش صفر تا صد شبکه ( ورود به بازار کار)

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۲۸۲

برای آموزش صفر تا صد شبکه لازم است یک دید کلی از مهارت های لازم برای ورود به بازار کار شبکه داشته باشید.

جهت تخصص پیدا کردن در حوزه شبکه کامپیوتر باید دوره های مختلف آموزش شبکه را فرا بگیرید و شاخه دلخواه خود در زمینه خدمات شبکه را انتخاب کنید. پس از کسب مهارت های لازم، می توانید در سازمان های مختلف مشغول به کار شده و مسئولیت مرتبط با حرفه خود را بر عهده بگیرید. راه اندازی شبکه و اداره آن توسط متخصصان شبکه در موسسات و سازمان ها امری ضروری است. به عبارتی، خدمات شبکه کامپیوتری به عنوان یکی از زیرشاخه های فناوری اطلاعات، در دنیای امروز بسیار کاربردی بوده و نیاز روز افزون به وجود متخصصان شاخه های مختلف این زمینه احساس می شود.

علاقه مندان شبکه کامپیوتر می توانند با شرکت در دوره های آموزش صفر تا صد شبکه توانایی های لازم در این حوزه کارآمد را کسب کنند و در سازمان های مختلف مشغول به کار شوند. در این مقاله مراحل مختلف یادگیری شبکه را به طور خلاصه برای شما شرح داده ایم و می توانید با دوره های اصلی یادگیری شبکه آشنا شوید. (برای اطلاع از سر فصل های آموزش شبکه و شاخه های مختلف آن به سایت رایان پشتیبان مراجعه کنید) علاوه بر آن به معرفی انواع شبکه و تعدادی شغل پردرآمد مرتبط با شبکه نیز پرداخته ایم. از شما دعوت می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

مراحل یادگیری شبکه

برای یادگیری شبکه باید ابتدا مراحل مقدماتی را بگذرانید و سپس با یادگیری پیش نیاز ها، در دوره های مهم و گسترده تر شبکه شرکت کنید و در گرایش مورد علاقه خود تخصص کسب کنید. هر چقدر آموزش ها را ادامه داده ودوره های کابردی تر و گسترده تری فرا بگیرید، مهارت و آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار شبکه کسب می کنید. سه دوره اصلی یادگیری شبکه شامل +network، مایکروسافت و سیسکو می شود که برای بهینه سازی کار خود مستلزم به تسلط بر آن ها هستید. برای برخورداری از آموزش صفر تا صد شبکه ( ورود به بازار کار) می توانید دیگر دوره های یادگیری شبکه از جمله امنیت شبکه را شرکت کنید.

مرحله اول، آموزش +network

اولین مرحله یادگیری شبکه، +network است که مفاهیم ابتدایی و پایه شبکه را پوشش می دهد. این دوره آموزشی شبکه کامپیوتر، پیش نیاز دیگر دوره ها است. برای مثال یاد می گیرید سوییچ شبکه چیست و در راه اندازی شبکه چه نقشی دارد و همچنین با انواع پورت ها، کابل ها و نحوه عملکردشان آشنا می شوید. آموزش این دوره یک دید کلی به شما می دهد تا بتوانید با شناخت بهتری وارد کار شبکه شوید.

مرحله دوم، آموزش مایکروسافت

بعد از یادگیری کامل +network می توانید وارد یکی از دوره های مقدماتی مایکروسافت (MCSA یا MCSE) شوید. در این دوره نیز مفاهیم پایه و مهم مایکروسافت همچون خدمات NAT ،DHCP ،RADUIS ، Routing، VPN و ... را یاد می گیرید. متخصان این حوزه توصیه می کنند که برای آموزش صفر تا صد شبکه (ورود به بازار کار) حتماً این دوره را پس از +network فرابگیرید.

مرحله سوم، دوره مجازی سازی

یکی از مهم ترین مراحل آموزش شبکه، دوره مجازی سازی شبکه است که یکی از به روزترین و کاربردی ترین علم های دنیا به شمار می رود. خدمات مجازی سازی این امکان را فراهم می کند که بتوانید از منابع مهم سخت افزاری سرورها استفاده بهینه ای داشته باشید. شرکت های مهمی مانند Microsoft ،Citrix و VMware در این حوزه فعالیت می کنند و محصول تولید می کنند. یادگیری مفاهیم مرتبط با مایکروسافت از دوره های کارآمد آموزش شبکه است.

مرحله چهارم آموزش سیسکو

سیسکو از معروف ترین مراحل آموزش صفر تا صد شبکه است که شامل چندین دوره مهم می شود. شما در این دوره ها در مورد راه اندازی شبکه و مدیریت آن آموزش می بینید. مدیریت راترها، سوئیچ ها و پروتکل های شبکه و... از سرفصل های اصلی سیسکو هستند. با گذراندن این دوره ها، سرویس های CCIE، CCNP، CCNA و CCDA را فرا می گیرید.

مرحله پنجم آموزش لینوکس

یکی از دوره هایی که پس از سیسکو می توانید شرکت کنید که یکی از شاخه های خدمات شبکه کامپیوتر به شمار می رود، لینوکس و دوره های مربوط به open source است. اگرچه این خدمات، دارای فرصت های شغلی کمتری نسبت به دیگر خدمات شبکه است اما برای فراگیری آموزش های مربوط به امنیت شبکه، اهمیت دارد.

مرحله ششم، آموزش امنیت شبکه

ششمین مرحله از یادگیری آموزش صفر تا صد شبکه جهت ورود به بازار کار، دوره های امنیت شبکه است. یادگیری این دوره ها نیازمند درک گسترده و عمیق مفاهیم شاخه های مختلف شبکه است. همچنین باید یک شناخت نسبی در زمینه لینوکس و سیسکو داشته باشید.

مرحله هفتم، آموزش رایانش ابری Cloud Computin

یکی از جدیدترین مباحث مرتبط به شبکه که می توانید یادبگیرید، دوره های رایانش ابری است که یادگیری آن نیازمند علم گسترده ای است و باید دوره های زیادی گذرانده باشید.

موسسه رایان پشتیبان با زمینه تجربه کاری بالا در حوزه شبکه کامپیوتر، دوره های مختلف آموزش صفر تا صد شبکه ( ورود به بازار کار) را ارائه می دهد که می توانید در این دوره ها شرکت کنید و برای ورود به بازار کار شبکه آمادگی لازم کسب کنید.

آموزش صفر تا صد شبکه ( ورود به بازار کار)

انواع شبکه را بشناسید

یکی از مباحثی که در آموزش شبکه یاد می گیرید، آشنایی با انواع شبکه و کاربرد های آن است که شما را برای ورود به بازار کار شبکه آماده می کند. در ادامه انواعی از شبکه را به شما معرفی می کنیم.

شبکه  های شخصی PAN – Personal Area Network

شبکه های شخصی یا PNA ساده ترین و کوچکترین نوع شبکه است که زمینه را برای انتقال اطلاعات بین سیستم های مختلف از جمله کامپیوتر، گوشی موبایل و تبلت فراهم می کند. ابزارهای راه اندازی شبکه خانگی یا شخصی می تواند یک مودم یا لپتاپ و همچنین پرینتر، تلفن، موبایل و... باشد.

شبکه های محلی LAN – Local Area Network

شبکه های محلی یا LAN یکی از پرکاربردترین شبکه های کامپیوتر هستند که با کسب آموزش صفر تا صد شبکه می توانید آن را راه اندازی کنید. در اجرای این شبکه، اینترنت و Wi-Fi دو تکنولوژی پایه و مهم هستند. به این صورت که تعدادی کامپیوتر و دیگر دستگاه ها با ولتاژ کم، برای انتقال دیتا و اشتراک گذاری منابع، در فاصله های کوتاه به هم متصل می شوند .

شبکه  های محلی بی سیم WLAN – Wireless Local Area Network

شبکه محلی بی سیم، دو یا چند سیستم را با فناوری ارتباط بدون سیم همچون WiFi متصل می کند و عملکردی مانند شبکه های محلی دارد که محدوده هایی چون دانشگاه، مدرسه، ساختمان های اداری، کارگاه های کامپیوتر و... را پوشش می دهد. در آموزش صفر تا صد شبکه با عملکرد شبکه های بی سیم آشنا می شوید.

شبکه  های منطقه ای CAN – Campus Area Network

شبکه منطقه پردازی از شبکه های محلی گسترده تر بوده اما به اندازه شبکه های شهری بزرگ نیست و در کسب و کار های کوچک، مدارس و یا دانشگاه ها عمومیت دارند.

شبکه  های شهری MAN – Metropolitan Area Network

شبکه های شهری، شبکه های تقریبا گسترده ای هستند که از ارتباط چند شبکه کوچک تشکیل می شوند. این شبکه، برقرای ارتباط های سریع از طریق فیبرهای نوری را فراهم می کند و کارایی بسیاری دارد.

شبکه  های گسترده WAN – Wide Area Network

شبکه های WAN پیچیده تر از شبکه های قبلی است و می تواند سیستم های مختلف که در فاصله های طولانی از هم قرار دارند را به هم متصل کند. مانند ارتباط سیستم های یک کارخانه با انبار ها و مراکز مختلف آن که در شهر های مختلف قرار دارند. تسلط کامل بر روی مباحث آموزش صفر تا صد شبکه به شما کمک می کند بتوانید راه اندازی و مدیریت چنین شبکه هایی را بر عهده بگیرید.

شبکه  های سیستمی SAN – System-Area Network

این شبکه ها، سیستم های مختلف را به صورت خوشه ای(سرور به سرور) و با سرعت بالا به هم متصل می کند تا مانند یک سیستم واحد عمل کنند.

شبکه  های محلی نوری غیرفعال POLAN – Passive Optical Local Area Network

شبکه های POLAN یک فناوری پیشرفته هستند که می توانند جایگزین شبکه های محلی که رایج هستند و بر مبنای سوئیچ عمل می کنند باشد.

شبکه های خصوصی مؤسسات تجاری EPN – Enterprise Private Network

این شبکه ها مخصوص کسب و کار های خصوصی است که جهت اتصال مطمئن شرکت و موسسه تشکیل می شوند تا داده های خود را در سیستم های شبکه رد و بدل کنند. با آموزش صفر تا صد شبکه و به خصوص کسب مهارت در زمینه امنیت شبکه می توانید در این موسسات استخدام شوید.

آموزش صفر تا صد شبکه ( ورود به بازار کار)

شغل های مرتبط با شبکه را بشناسید

همانطور که گفتیم، یادگیری شبکه شما را آماده ورود به بازار کار شبکه می کند. فرصت های شغلی مختلفی در زمینه خدمات شبکه برای دانش آموختگان این حوزه فراهم است که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

معماران شبکه

معمار شبکه درواقع، خدمات مربوط به طراحی و پیکر بندی شبکه را انجام می دهد و اینترانت ها، شبکه های محلی و شبکه های سراسری را مدیریت می کنند. با مدرک کارشناسی و تجربه 5 سال به بالا می توانید معمار شبکه شوید.

مهندسان شبکه بی سیم

مهندس شبکه بی سیم با سخت افزار، انواع پروتکل، WLAN و ... سر و کار دارد. برای وارد شدن به این شغل لازم است در زمینه طراحی شبکه بی سیم و پیاده سازی و ایرادیابی آن علم کافی داشته باشید. همچنین باید مهارت حل مسئله و تحلیل های شبکه ای شما بالا باشد. ورود به این کار نیازمند بهره مندی از آموزش صفر تا صد شبکه، داشتن مدرک کارشناسی و بیش از 5 سال تجربه داشتن در این زمینه است.

مهندسان امنیت شبکه

همانطور که گفتیم یکی از مهم ترین و ضروری ترین مسائل مرتبط با شبکه، حفظ امنیت شبکه و اطلاعات رد و بدل شده در آن است. این موضوع در شبکه های سازمانی بسیار مهم است. این سازمان ها، برای حفظ امنیت داده های شبکه خود، مهندس امنیت شبکه را استخدام می کنند. اگر به عنوان متخصص امنیت شبکه وارد یک سازمان شوید، باید در برابر راه اندازی، پیاده سازی، مدیریت و ایرادیابی شبکه و زیرساخت های آن چه در بخش نرم افزار چه سخت افزار مسئول باشید.

مدیران شبکه

متخصصان حوزه مدیریت شبکه لازم است از توانایی های مدیریت فردی و فنی شبکه برخوردار باشند. مدیر شبکه در یک سازمان، مسئولیت مدیریت، آموزش و هدایت اعضای تیم شبکه در جهت تحقق اهداف اجرایی شبکه را بر عهده دارد. برای استخدام شدن به عنوان مدیر شبکه سازمان باید داری گواهینامه و تجربه های مدیریتی در این حوزه باشید.

مسئولان امنیت شبکه

با بهره مند شدن از آموزش صفر تا صد شبکه و یادگیری تکنیک های مرتبط با امنیت شبکه می توانید مسئول امنیت شبکه در یک سازمان شوید. مسئول مربوطه، تیم امنیتی شبکه را اداره می کند و کار آن بررسی خطر، نظارت بر نفوذ و ورود به سیستم امنیتی سازمان، عیب یابی و آزمایش امن بودن آن و... است. برای اینکه بتوانید به عنوان مسئول امنیت شبکه در یک سازمان مشغول به کار شوید، مهارت ها و بهترین تکنیک های مرتبط با امنیت فناوری شبکه را فرا گیرید.

بازار کار شبکه در ایران

برای ورود به بازار کار شبکه در ایران و موفقیت در مسئولیت های مختلف این حرفه، لازم است بر مهارت های سیسکو، میکروتیک، مایکروسافت و فایروال ها مسلط باشید. مایکروسافت شاخه ها و گرایش های مختلفی دارد که بر اساس علاقه خود می توانید در آن تخصص کسب کنید.

آموزش صفر تا صد شبکه در موسسات خدمات شبکه

برای یادگیری سرویس های شبکه و ورود به بازار کار لازم است دوره های آموزشی شبکه را شرکت کرده و مهارت های مختلف آن را کسب کنید. یکی از موسساتی که صفر تا صد مهارت های شبکه را به علاقه مندان این زمینه آموزش می دهد، موسسه رایان پشتیبان(www.rayanposhtiban.com) است که توسط مهندسان و متخصصان باتجربه در حوزه شبکه صورت می گیرد.

کلام آخر

امروزه یادگیری شبکه، از کاربردی ترین مهارت هایی است که افراد علاقه مند به این حوزه می توانند کسب کنند. برای تسلط به تکنیک ها و مهارت های خدمات شبکه در بخش نرم افرار و سخت افرار می بایست توسط متخصصان حرفه ای و با تجربه آموزش ببینید و آماده ورود به بازار کار شبکه شوید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز