خبرگزاری کار ایران

استفاده از کمربند چرم چه تاثیری در استایل شما دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۹۲۷

کمربند ها از نظر کاربرد به دو دسته کلی اسپرت و کلاسیک تقسیم می شود.از اسپرت ها برای استایل روزمره و از مدل کلاسیک در استایل های رسمی استفاده می شود.

اولین کمربند هایی که استفاده می شدند از جنس چرم بودند و برای نگه داشتن لباس بر دور کمر بسته می شدند. با گذشت زمان جنس آن تغییر کرده و علاوه بر چرم طبیعی از چرم مصنوعی نیز استفاده شد.برای بستن کمربند چرم به دور کمر به جای گره زدن از سگک ها استفاده شد.نوع سگک ها و پهنای آن ها مشخص می کرد که هر کمربند مناسب چه استایلی است.

کمربند چرم فقط مختص آقایان نیست و خانم ها هم می توانند از آن استفاده کنند با این تفاوت که پهنای کمربند خانم ها خیلی کمتر از کمربند آقایان است.

اما چرا بهترین جنس کمربند چرم است؟

چرم به دلیل انعطاف پذیری و استحکام بالایی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.علت دیگر که چرم طبیعی را محبوبتر کرده عدم پوست پوست شدن بعد از استفاده طولانی است.

انواع کمربند چرم مردانه و زنانه

کمربند ها از نظر کاربرد به دو دسته کلی اسپرت و کلاسیک تقسیم می شود.از اسپرت ها برای استایل روزمره و از مدل کلاسیک در استایل های رسمی استفاده می شود.

تفاوت کمربند رسمی و اسپرت

از نظر پهنا، کمربند هایی با پهنای بیشتر در دسته روزمره و پهنای کمتر در دسته رسمی قرار می گیرند.

از نظر اندازه سگک، هرچه سگک کمربند بزرگتر باشد غیر رسمی تر است.

کمربند های اسپرت از نظر ظاهری دارای سطحی براق و ناصاف هستند.

کمربند های رسمی دارای رنگ های خاصی است که پرکاربرد ترین آنها مشکی و قهوه ای است و جنس آنها فقط چرم است، درحالیکه کمربند های اسپرت در هر رنگ، مدل و جنسی تولید می شوند.

در کل هر چه کمربند ظریف تر باشد رسمی تر است.

 استفاده از کمربند چرم چه تاثیری در استایل شما دارد؟

ضخامت کمربند ها

کمربند ها در دو ضخامت تک لایه و دو لایه تولید می شوند که با توجه به سلیقه خود می توانید کمربند کاملا چرم و یا ترکیبی از چرم طبیعی و مصنوعی را اتخاب کنید.

پهنای کمربند چرم

کمربند ها در چهار سایز 2.5، 3، 3.5 و 4 سانت تولید می شوند که سایز 2.5 مخصوص خانم هاست و سه سایز دیگر برای آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.

سگک کمربند

بیشتر از خود کمربند این سگک آن است که به چشم می آید. پس باید در انتخاب آن دقت کنیم چراکه نمایانگر سلیقه ماست. البته دقت کنید که مدلی که انتخاب می کنید با استایلتان تناسب داشته باشد.

برای مثال از سگک های مربع و مستطیل شکل برای استایل رسمی و از سگک های بیضی و دایره شکل برای استایل های کژوال استفاده می شود.

نکته دیگر که در انتخاب سگک کمربند چرم مورد توجه است ست بودن آن با دیگر اکسسوری های شماست.البته کیفیت کمربندی که می خرید هم مهم است.برای اینکه متوجه کیفیت کمربند بشوید آن را در جهت های مختلف خم کنید اگر به راحتی در تمام جهات خم شد چرم استفاده شده در کمربند با کیفیت است. با ناخن یا جسمی نوک تیز به ارامی بر روی سطح کمربند بکشید اگر رد آن به جا ماند کمربند شما از جنسی نامرغوب تهیه شده است.

قبل از خرید کمربند چرم به این نکات توجه کنید:

1- برای استایل های رسمی از کمربند با سگک بزرگ استفاده نکنید.

2- کمربند چرم مشکی فقط مناسب کت و شلوار طوسی است.

3- سایز کمربند باید به گونه باشد که از پل اول بگذرد و به پل بعدی برسد، در غیر این صورت نه تنها استایلتان را جذاب نمیکند بلکه شما را شلخته تر نشان می دهد.

ست کردن کمربند با کیف و کفش

هنگامیکه شما یک استایل رسمی دارید هماهنگی در استایلتان نظم و شخصیت شما را نشان می دهد پس بهتر است کیف و کفش شما هم با کمربندتان همخوانی داشته باشد.

اگر کمربند شما از جنس چرم طبیعی است بهتر است از کیف و کفش چرم استفاده کنید.هرگز از کفش، کیف و کمربندی که رنگ یکسانی ندارند در استایل رسمی استفاده نکنید.

اگر به دنبال چرمی هستید که مناسب تمام رنگ ها باشد می توانید از ست های چرم قهوه ای استفاده کنید. رنگ قهوه ای با تمام رنگ ها ست می شود به جز کت و شلوار طوسی که باید با ست چرمی مشکی پوشیده شود.

 استفاده از کمربند چرم چه تاثیری در استایل شما دارد؟

سایز کمربند

همیشه در هنگام خرید توجه کنید که کمربند دقیقا سایز شما باشد چرا که کوتاه یا بلند بودن آن می تواند استایلتان را خراب کند.

تشخیص سایز درست کمربند بسیار ساده است.هنگامیکه کمربند را به دور کمر خود می بندید باید اضافی آن که از سگک رد شده است از پل اول شلوار گذشته و به پل دوم برسد.

اگر سایز کمربند شما کمی بزرگ است خیلی راحت می توانید سایز آن را درست کنید. اگر در منزل سنبه دارید خیلی راحت و با استفاده از یک چکش و قیچی مخصوص برش چرم کمربند خود را کوتاه کنید البته اگر به کفاشی دسترسی دارید بهتر است که این کار را به آن ها بسپارید.

روش دیگر استفاده از دستگاه پانج است که بدون هیچ وسیله دیگری این کار را انجام میدهد و نیاز به نیروی زیادی هم ندارد.

بعد از دانستن تمام این نکات باید بدانید ایا این کمربند مناسب اندام و استایل شما است یا نه؟

کمربند چرم زنانه

  • اگر لباس یا شلوار شما حلقه مخصوص کمربند ندارد بهتر است از کمربند استفاده نکنید. اگر علاقه دارید که از کمربند چرم استفاده کنید پس در هنگام خرید لباس توجه کنید که حلقه مخصوص داشته باشد.
  • برخی از لباس های مجلسی با بستن کمربند جذابتر و زیباتر می شوند، اما ممکن است بعد از بستن کمربند لباستان دفرمه شود پس قبل از استفاده از کمربند حتما به این نکته توجه کنید.
  • برای لباس هایی که دارای کمربند هستند مانند پالتو و مانتو استفاده از کمربند هایی از جنس دیگر توصیه نمی شود.

کمربند مردانه

چون کمربند چرمی آقایان بیشتر در معرض دید قرار دارد پس باید در انتخاب خودشان بیشتر دقت کنند.

- استفاده از کمربند باریک برای افراد لاغر اندام توصیه نمی شود.

- اگر اندام لاغری دارید هرگز از کمربند با سگک بزرگ استفاده نکنید، سگک بزرگ شما را لاغرتر نشان می دهد.

- اگر اندامی چاق دارید کمربند ببندید تا لاغرتر نشان داده شوید ولی سعی نکنید تا کمربند خود را خیلی سفت ببندید چون نتیجه عکس دارد .

- سعی کنید یراق آلاتی که در استایل خود استفاده می کنید مانند ساعت ، گیره کروات و دکمه سرآستین با سگک کمربند هماهنگ باشد.

بعد خرید هر کالایی باید راهنمای نگهداری از آن را مطالعه کنید تا سهوا باعث خراب شدن آن نشوید.

1- کمربند چرم را در معرض آفتاب قرار ندهید.

2-همیشه کمربند را به صورت عمودی آویزان کنید.

3-بعد از استفاده از کمربند آن را از درون حلقه های لباس بیرون آورده و به صورت جداگانه آویزان کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز