خبرگزاری کار ایران

کلاس‌های پروازی هواپیما چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۳۲۱

بلیط‌های این کلاس پروازی گران‌تر از بلیط‌های اکونومی هستند اما ممکن است با جستجوی بلیط لحظه آخری بتوانید بلیط بیزینس کلاس ارزان‌تری بیابید.

وقتی که تصمیم به سفر می‌گیرید و ترجیح می‌دهید در کمترین زمان به مقصدتان برسید، اولین کار بررسی پروازهای در دسترس و قیمت آنها است. یکی از اطلاعاتی که در زمان خرید بلیت هواپیما از شما خواسته می‌شود،  کلاس پروازی است که اهمیت زیادی دارد و  روی هزینه بلیط تاثیر می‌گذارد. کلاس‌های پروازی استانداردهایی هستند که مشخص می‌کنند خدمات یک ایرلاین در طول پرواز، با چه کیفیتی ارائه شود.

 برای اینکه تفاوت کلاس‌های پروازی را بفهمید و با دیدن نام‌های گوناگون آنها سردرگم نشوید، این مطلب را تا انتها بخوانید تا پاسخ سوالاتتان در مورد کلاس‌های پروازی را بیابید. البته طیف وسیعی از کلاس‌های پروازی در سراسر دنیا وجود دارد اما سه کلاس پروازی که معمولا بیشتر ایرلاین‌ها ارائه می‌دهند، به صورت زیر هستند:

کلاس اقتصادی | Economy Class

متداول‌ترین و البته ارزان‌ترین کلاس پروازی، کلاس اقتصادی یا اکونومی است که بیشتر صندلی‌های یک پرواز را به خود اختصاص می‌دهد. صندلی‌های این کلاس پروازی به دلیل پایین بودن قیمت معمولا زودتر از سایر صندلی‌ها به فروش می‌رسند و بیشتر صندلی‌ها در پرواز چارتر نیز از این کلاس پروازی هستند. درست است که سیاست ایرلاین‌ها در یک کلاس پروازی مشخص هم با هم تفاوت دارد اما در تمامی آن‌‎ها خدمات خاصی به مسافران کلاس اکونومی ارائه نمی‌شود.

کلاس‌های پروازی هواپیما چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

 

کلاس تجاری | Business Class

کسانی که برای کار و تجارت به سفر می‌روند و یا افرادی که به دنبال خدمات بهتری در طول پرواز هستند، می‌توانند کلاس تجاری یا بیزینس کلاس را انتخاب کنند. در این کلاس پروازی اولین خدمتی که به مسافران ارائه می‌شود افزایش سقف بار مجاز همراه مسافر است. مسافران این کلاس پروازی از خدمات ترانسفر جدا بهره‌مند می‌شوند و صندلی‌های راحت‌تر و با فاصله بیشتری نسبت به کلاس اکونومی در اختیارشان قرار می‌گیرد. بلیط‌های این کلاس پروازی گران‌تر از بلیط‌های اکونومی هستند اما ممکن است با جستجوی بلیط لحظه آخری بتوانید بلیط بیزینس کلاس ارزان‌تری بیابید.

کلاس‌های پروازی هواپیما چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

فرست کلاس | First Class

گران‌ترین صندلی‌های یک هواپیما به مسافران فرست کلاس تعلق دارد. این کلاس پروازی که به کلاس درجه یک نیز شهرت دارد، لوکس‌ترین خدمات را برای مسافران مهیا می‌کند و بیشترین رفاه را برای آن‌ها رقم می‌زند. هیچ گونه معطلی جهت دریافت کارت پرواز برای مسافران فرست کلاس وجود ندارد، میزان بار مجاز آن‌ها بیشتر است، غذاهای متنوعی برای آن‌ها سرو می‌شود و هر آنچه که برای آسایش و راحتی مورد نیاز است، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. عدم وجود محدودیت در استرداد بلیط، وجود ترانسفر رایگان و ویژه و ... نیز از جمله خدماتی هستند که به مسافران فرست کلاس ارائه می‌شود.

این کلاس پروازی معمولا برای ایرلاین‌ها اهمیت زیادی دارد و تمام برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی بر اساس آن صورت می‌گیرد. تمامی شرکت‌های هواپیمایی سعی دارند تا تصویر ویژه‌ای از بخش فرست کلاس خود بسازند و مشتریان لوکس را جذب کنند.

سایر کلاس های پروازی

آنچه در بالا گفتیم کلاس‌های پروازی رایج در تمام کشورها و در میان تمام ایرلاین‌ها هستند اما باید بدانید که استانداردهای دیگری هم وجود دارند که برخی ایرلاین‌ها اقدام به تعریف آن‌ها کرده‌اند. به عنوان مثال در کلاس پروازی اکونومی، کلاس پریمیوم اکونومی وجود دارد که خدمات نسبتا بهتری را در ازای دریافت هزینه بالاتر ارائه می‌دهد یا در مورد کلاس تجاری برخی اقدام به ارائه کلاس تجاری تخفیفی می‌کنند تا مشتریان بیشتری قادر به تهیه بلیط این کلاس پروازی باشند. در مورد فرست کلاس هم رقابت زیادی بین ایرلاین‌ها وجود دارد. برخی با ارائه سوییت فرست کلاس خدماتی فراتر از تصور در پرواز را ارائه می‌دهند و البته قیمت‌های نجومی دارند!

خرید بلیط تمام کلاس های پروازی با کمترین قیمت

برای آنکه با خیال راحت بلیط هواپیما انواع کلاس‌های پروازی را بخرید، کافیست به فلای تودی مراجعه کنید. این سامانه به شما امکان می‌دهد تا بدون مراجعه و تماس با آژانس‌های هواپیمایی، به راحتی از هر کجای دنیا بلیط هواپیما ایرلاین‌های مختلف را تهیه کنید.

فلای تودی با در نظر گرفتن سرویس‌هایی همچون تقویم قیمتی، نمودار قیمتی و اطلاع از آخرین قیمت، فرصت خرید بلیط هوپیما با ارزان‌ترین قیمت را برای شما فراهم کرده است تا بدون دغدغه، ارزان‌ترین بلیط را بخرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز