خبرگزاری کار ایران

10حقیقت مهم درباره امارات متحده عربی که باید بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۶۲۳

امارات متحده عربی در انتهای جنوب شرقی شبه‌جزیره عربستان واقع شده است.این کشور که بین دو کشور عمان و عربستان سعودی قرار دارد، دارای صحراهای صخره‌ای، تالاب‌ها،کوه‌های بی‌آب و سواحلی قرار دارد.

قبل از کشف نفت در اواسط قرن بیستم، اقتصاد امارات متحده عربی بر اساس ماهیگیری و صنعت مروارید بود. هنگامی که استخراج و صادرات نفت در دهه ۱۹۶۰ آغاز شد، اقتصاد این کشور به سرعت متحول شد. امروزه سرانه تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی برابر با کشورهای پیشرو اروپای غربی است.

10حقیقت مهم درباره امارات متحده عربی که باید بدانید

در ادامه ۱۰ حقیقت جالب در مورد امارات متحده عربی آورده شده است که به شما کمک می‌کند با اطلاعات بیشتری برای حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به این کشور سفر کنید؛

۱- امارات متحده عربی از هفت امارت مختلف تشکیل شده است: ابوظبی، دبی، شارجه، راس‌الخیمه، عجمان، ام‌القوین و فجیره. هر امارت فرهنگ و سنت متفاوتی دارد.

۲- شکل حکومت در این کشور، سلطنت مطلق است. هر یک از امارت‌های هفتگانه توسط یک خانواده سلطنتی مستقل اداره می‌شود اما امیر ابوظبی رئیس‌جمهور و رئیس‌دولت است و امیر دبی به عنوان نخست‌وزیر این کشور فعالیت می‌کند.

۳- در امارات هیچ رودخانه دائمی وجود ندارد.

10حقیقت مهم درباره امارات متحده عربی که باید بدانید

۴- شاهین نماد ملی امارات متحده عربی است اما بز کوهی عربی به عنوان حیوان ملی این کشور شناخته می‌شود.

۵- امارات متحده عربی به صنایع دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای دارد. این کشور برای اولین بار در جهان وزارتخانه هوش مصنوعی را ایجاد کرد.

۶- دبی دارای طولانی‌ترین سیستم مترو بدون راننده در جهان است که در سه مسیر تردد دارد. مسیر سوم این مترو اخیراً برای ایجاد دسترسی بازدیدکنندگان و شهروندان به محل اکسپو با نام «خط ۲۰۲۰» راه‌اندازی شد.

۷- طبق اطلاعات کتاب رکوردهای گینس، بلندترین ساختمان جهان برج خلیفه در دبی است. ارتفاع این آسمان‌خراش ۸۲۸ متر است.

۸- همیشه عاقلانه است پیش از اینکه برای گردشگری به کشوری سفر کنید، با قوانین محلی آنجا آشنا شوید. در         امارات متحده عربی این احتمال وجود دارد که افراد به دلیل ابراز محبت به یکدیگر در فضای عمومی، تحت تعقیب قرار بگیرند و راهی زندان شوند.

۹- بخش عمده‌ای از جمعیت کشور امارات متحده عربی را مهاجران تشکیل داده‌اند. کمتر از ۱۲ درصد از جمعیت این کشور را شهروندان رسمی امارات تشکیل می‌دهند. امارات و قطر در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، بیشترین میزان جمعیت مهاجر را دارند.

۱۰- امارات متحده عربی طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای انجام اصلاحات برای رعایت حقوق زنان و مهاجران انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز