خبرگزاری کار ایران

چرا به خرید دوچرخه ثابت احتیاج داریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۳۷۴

داستان نیاز انسان به ورزش کردن دقیقا از انقلاب کشاورزی آغاز شد از آن زمانی که انسان روی به یکجانشینی آورد اما عطش و نیاز به ورزش کردن در چند سده اخیر و بعد از انقلاب صنعتی بیشتر شد.

با ظهور انقلاب صنعتی تحرکات بدنی انسانها کمتر شد بسیاری رو به مشاغلی آوردند که باید بیش از 8 ساعت در طول روز پشت یک میز در یک اتاق پر از مراجعه کننده به سر می کردند و این فعالیت کم بدنی آرام آرام شیوع بیماری‌هایی که عمدتا منشا آنها از کم تحرکی و چاقی است را افزایش داد. نیاز انسانها به تحرک بیشتر باعث شد تا رشته‌های مختلف ورزشی طرفداران بیشتری داشته باشند اما این سبک از زندگی همچنان باعث می‌شد تا بسیاری حتی فرصتی برای ورزش کردن و رفتن به باشگاه های ورزشی را نداشته باشند .

گسترش باشگاه‌های ورزشی از اواسط قرن بیستم و فراهم کردن تمامی امکانات ورزشی در یک محیط سربسته و حتی احتمالا با وسعت کم باعث شد تا ابداعات در این خصوص افزایش یابد. با اختراع تردمیل دیگر نیاز نبود برای دویدن یک دریاچه بزرگ یا یک پارک بزرگ در مرکز شهر خود داشته باشد. تردمیل امکان ساعت‌ها دویدن را در یک محیط چند متری برای شما فراهم می‌کند. ایده اولین دوچرخه ثابت نیز از همینجا شکل گرفت. دوچرخه ثابت اکنون نه تنها وسیله‌ای باشگاهی بلکه تبدیل به وسیله‌ای ورزشی برای خانه‌ها شده است. استفاده از دوچرخه ثابت در اغلب باشگاه‌ها و خانه‌هایی که علاقه‌مندان به ورزش کردن در آن حضور دارند به یک امر عادی تبدیل شده است.

تاثیر دوچرخه ثابت بر سلامتی

دستگاه دوچرخه ثابت جزء معدود دستگاه‌های ورزشی است که تاثیر مستقیم بر سلامت قلب و عروق دارد. استفاده مداوم و با برنامه از انواع دوچرخه ثابت در باشگاه‌های ورزشی و یا منازل باعث می‌شود تا عضله‌های پا تقویت شده و شکل و فرم بگیرند. هر چند که میزان استقامت قلبی و عروقی در دوچرخه ثابت مانند تردمیل زیاد نمی‌شود، اما متخصصان دوچرخه ثابت را نیز برای سلامتی قلب مفید می‌دانند. انواع دوچرخه ثابت نسبت به تردمیل فضای کمتری را اشغال کرده و سر و صدای کمتری نیز دارد. دستگاه دوچرخه ثابت در اکثر سالن‌های بدنسازی وجود دارد و ورزشکاران برای تقویت قلب و عروق، چربی‌سوزی، تقویت عضلات پا، فرم دادن به عضلات پا و بهبود دستگاه تنفسی به سراغ انواع دوچرخه ثابت می‌روند.

اغلب تمرینات ورزشی سخت و خسته کننده است اما شما می‌توانید با خرید دستگاه دوچرخه ثابت از تمریناتی که شما را از پای در می‌آورند راحت شوید. حتی اگر در هنگام شروع کار با دوچرخه ثابت خسته باشید بعد از تمرین با دستگاه دوچرخه ثابت پرانرژی خواهید بود. دلیل این مساله ترشح آندروفین و آدرنالین در بدن هنگام تمرین با دوچرخه است. همچنین شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت دستگاه دوچرخه ثابت می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی هایپرجیم مراجعه کنید  و از بهترین محصولات ما بازدید کنید.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که با قدری راه رفتن نفس‌نفس می‌زنید خرید دستگاه دوچرخه ثابت و استفاده میان مدت از می‌تواند بدن شما را به آمادگی قابل توجهی برساند و مشکلات قلبی و عروقی شما را برطرف کند. شما می‌توانید از طریق تمرین کردن با دستگاه دوچرخه ثابت به این‌ها و بسیاری چیزهای دیگر دست یابید. یک کلاس دوچرخه ثابت به ساخت و تفکیک عضلات کمک می‌کند. شما در این زمینه می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروشگاه اینترنتی هایپرجیم تماس بگیرید و در این خصوص مشاوره رایگان دریافت کنید. ادامه‌دار بودن تمرین با این دستگاه فشار را روی عضلات پا قرار می‌دهد. رکاب زدن با سرعت زیاد عضلات ساق پا و ران‌ها را فعال کرده و همچنین عضلات شکم را نیز سفت می‌کند.

چرا به خرید دوچرخه ثابت احتیاج داریم؟

استفاده ناآگاهانه از دوچرخه ثابت چه معایبی دارد

استفاده نادرست از دوچرخه ثابت می‌تواند به اعضای مختلف بدن آسیب برساند. به طور مثال اگر سر زین دوچرخه بیش از حد استاندارد خود به سمت پایین باشد، باعث کشیده شدن عضلات ران می‌شود و در صورتی که بالاتر از حد استاندارد به سمت بالا باشد، به عضلات سرشانه و بازو فشار بیش از حد وارد می‌آورد. همچنین به دلیل اینکه هنگام دوچرخه سواری به گردن فشار وارد می‌شود، این ورزش برای افرادی که مشکل آرتروز گردن دارند مشکلات جدی ایجاد می‌کند و لازم است یا از انجام آن پرهیز کنند و یا از طریق مشورت با پزشک این کار را انجام دهند.

به یاد داشته باشید دوچرخه ثابت نمی‌تواند به اندازه دوچرخه‌سواری در فضای آزاد به شما انرژی مثبت منتقل کند. شما با ورزش در فضای باز می‌توانید از هوای مطبوع و محیط اطراف نیز لذت برده و انرژی خود را چند برابر کنید. اما با ورزش در فضای بسته هرگز نمی‌توانید از این مزیت بهره‌مند شوید

دقت داشته باشید که زنان باردار قابلیت استفاده از دوچرخه ثابت را ندارند. زیرا نحوه قرارگیری روی دوچرخه و کار کردن با آن به شکلی است که به مادر و جنین هنگام ورزش فشار وارد می‌شود. همچنین دوچرخه سواری چه به صورت دوچرخه ثابت و چه معمولی برای افرادی که مشکل سیاتیک دارند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

چرا به خرید دوچرخه ثابت احتیاج داریم؟

رکاب زدن اشتباه یا رکاب زدن در حالت‌های بسیار سنگین در دراز مدت می‌تواند به زانو آسیب جدی وارد کند. زمانی که متوجه شدید بعد از استفاده از دوچرخه ثابت دچار زانو درد شده‌اید، تا چند روز با آن ورزش نکنید.

اگر خرید دستگاه دوچرخه ثابت را در دستور کار قرار داده‌اید می‌توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه دوچرخه ثابت به سایت فروشگاه اینترنتی هایپرجیم مراجعه کنید و از خدمات فروش آنلاین این مجموعه بهر‌مند شوید. قیمت دستگاه دوچرخه ثابت با توجه به نوع و مدل‌های مختلف موجود در بازار با یکیدیگر متفاوت است اما برای پیدا کردن کیفی‌ ترین محصول با قیمت ارزان حتما به سایت فروشگاه اینترنتی هایپرجیم مراجعه کنید و از خدمات فروش آنلاین این مجموعه استفاده کنید.

https://hypergymco.com/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز