خبرگزاری کار ایران

تهیه قطعات و لوازم یدکی هیوندای از کرمان موتور یدک

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۰۵۰

هیوندای موتور بزرگترین کارخانه یکپارچه خودروسازی در جهان

شرکت هیوندای که متعلق به کشور کره جنوبی می‌باشد که در سال 1947 آغاز به فعالیت کرده است. ورود شرکت هیوندای به صنعت خودروسازی در سال 1967 اتفاق افتاد.

خودروهای متنوع و با کیفیت بالا، خیلی سریع شرکت هیوندای را به یکی از برندهای محبوب در سطح جهان تبدیل کرد.

شرکت هیوندای در سال 2009 سومین شرکت بزرگ تولید خودرو در جهان بوده است. این شرکت دارای 6 هزار نمایندگی رسمی در 193 کشور در سطح جهان می‌باشد.

در حال حاضر هیوندای پس از شرکت‌های تویوتا و فولکس واگن سومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. هیوندای در سال 2009 در مجموع بیش از 4.5 میلیون تولید خودرو داشته است.

شرکت هیوندای موتور هم‌ اکنون دارای ۷ مرکز تحقیق و توسعه برای بازارهای بین‌المللی خود می‌ باشد، که ۳ مرکز آن در کره جنوبی، یک مرکز در آلمان، یک مرکز در ژاپن و یک مرکز نیز در کشور هند مستقر می‌باشد.

بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه این شرکت نیز در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و فعالیت‌ های این مرکز تنها بر تولیدات هیوندای موتور در بازار ایالات متحده آمریکا، متمرکز می‌باشد.

کرمان موتور یدک فروشگاهی به وسعت ایران

مجموعه کرمان موتور یدک، یکی از با سابقه ترین فروشگاه های لوازم یدکی خودرو در بازار است که با بیش از یک دهه فعالیت در خدمت هموطنان میباشد.

مشتری در کسب و کار ما از بالاترین جایگاه برخوردار بوده و تمام تلاش ما رفع نیاز مشتری به بهترین شکل ممکن و با مناسب ترین هزینه میباشد.

مجموعه ما با توجه به سابقه ی واردات لوازم یدکی هیوندای، لوازم یدکی جک، لوازم یدکی لیفان و لوازم یدکی جیلی، بهترین انتخاب برای تهیه قطعات اصلی و اورجینال خودروی شما میباشد.

امیدوارم که در راستای تامین نیاز بازار و مشتریان عزیزمان بهترین عملکرد را داشته باشیم.

در ادامه نگاهی به برخی لوازم یدکی هیوندای و قابلیت های ارائه شونده توسط شرکت هیوندای را مورد بررسی قرار می دهیم.

از مهمترین لوازم یدکی هیوندای می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

قطعات الکترونیکی : این نوع قطعات مانند فیوز، رله، ایربگ، خنک‌کننده باطری و غیره مرتبط با قسمت الکترونیکی خودرو هستند.

قطعات بدنه : برخی لوازم نیز به قسمت بدنه مربوط می‌شوند مانند کلیدهای کنترلی درها و ...

زیربندی و سیستم تعلیق : این لوازم نیز شامل رینگ لاستیک، ترمز دستی، لنت ترمز عقب، مجموعه پمپ ترمز، لنت ترمز جلو و غیره می‌ باشند که در صورت نیاز می‌توانید به‌راحتی آنها را با توجه‌ به مدل خودرو خود تهیه کنید.

روغن و قطعات مصرفی : انواع روغن‌ موتور و همچنین فیلتر آنها را نیز می‌توانید در فروشگاه قطعات یدکی هیوندای در اصفهان پیدا کنید.

قطعات موتور : موتور را می‌توان مهم‌ ترین قسمت هر خودرو دانست به همین علت ایجاد نقص در آن بر روی کارکرد کل خودرو تأثیر خواهد گذاشت بنابراین کیفیت قطعات و لوازم آن از اهمیت بالایی برخوردار است و شامل کوئل شمع، واتر پمپ، اتوماتیک استارت، شیر خروجی کنترل روغن و ... می باشد.

از قطعات دیگر می‌توان به لوازم تزئینی و همچنین لوازم مربوط به گیربکس خودرو هیوندای اشاره کرد.

در ادامه نگاهی به برخی از خودرهای تولید هیوندای و لوازم یدکی موجود آن در کرمان موتور خواهیم داشت.

 

لواز م یدکی هیوندای سانتافه

 

کمپانی هیوندای کره جنوبی در سال 2000 میلادی برای این‌که بتواند سهمی از بازار شاسی‌بلندهای آمریکا را به‌‌دست آورد، هیوندای سانتافه را طراحی و تولید کرد.

نسل اول این خودرو که با کد اتاق SM شناخته می‌شود تا سال 2006 روی خط تولید کمپانی هیوندای قرار داشت تا این‌ که در همان سال با دومین نسل از خاندان سانتافه جایگزین شد.

نسل دوم هیوندای سانتافه (CM) که در بازار کشورمان اولین نماینده از این خودرو محسوب می‌شود، بین سال‌های 2006 تا 2012 بارها مورد بازنگری قرار گرفت و علاوه‌‌بر بازار ایران در بسیاری از کشورها همچون آلمان، استرالیا و ایالات‌ متحده نیز حضور یافت.

در نمایشگاه خودرو نیویورک سال 2012، کمپانی هیوندای، نسل سوم سانتافه (DM) را در معرض دید عموم قرار داد و یک سال بعد هم این شاسی‌بلند جذاب به بازارهای جهانی عرضه شد.

سانتافه که با نام هیوندای Maxcruz نیز شناخته می‌شود، در سال 2017 تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت و سرانجام در سال 2018 برای همیشه از خط تولید هیوندای کنار گذاشته شد تا نسل چهارم این خودرو بتواند در بازارهای جهانی حضور پیدا کند.

برخلاف نسل دوم و سوم هیوندای سانتافه که حضور پررنگی در بازار کشورمان دارند، نسل چهارم سانتافه به دلیل محدودیت‌های موجود هیچ‌گاه فرصت حضور در بازار کشورمان را پیدا نکرد.

طراحی ظاهری هیوندای سانتافه

 

شمایل بیرونی هیوندای سانتافه 2014-2018 در مقایسه با نسل قبل کاملا تحول پیدا کرده و از ظاهری اسپرت‌تر همراه با شاخصه‌های طراحی جذاب و خوشایند بهره‌مند شده است.

در طراحی نسل سوم سانتافه به‌صورت توامان از خطوط نرم و شکسته استفاده شده و چهره‌ای نسبتا اخم‌ آلود و ستیزه‌جویانه برای این شاسی‌بلند محبوب کره‌ای رقم‌زده شده است.

خطوط برجسته و حجم‌ پردازی‌های به‌کاررفته در پنل‌های جانبی و درپوش موتور نیز تأثیر بسزایی در عضلانی‌تر جلوه دادن ظاهر سانتافه DM داشته‌اند.

همچنین در نمای عقب شاهد چراغ‌های دوتکه با طراحی دل‌نشین هستیم که در کنار حالت سه‌بعدی سپر، تصویری جذاب و عامه‌پسند را رقم‌زده است.

به‌طور کل طراحی بیرونی هیوندای سانتافه تا حد زیادی توانسته نگاه مثبت مشتریان ایرانی را به‌سوی خود جلب کند و به یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این شاسی‌بلند شهری کره‌ای تبدیل شود.

توان فنی هیوندای سانتافه

 

هیوندای سانتافه DM یک قلب تپنده 4 سیلندر تنفس طبیعی 2.4 لیتری را در سینه خود جای داده است.

این موتور در دو نوع MPi و GDi (پاشش مستقیم) به بازار ایران عرضه شده که نمونه MPi قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن‌متر گشتاور است؛ پیشرانه GDi نیز توانایی تولید 188 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

یک جعبه‌ دنده 6 سرعته اتوماتیک هم وظیفه انتقال قدرت به‌سوی تمامی چرخ‌ها (در نمونه‌های دو دیفرانسیل) و یا چرخ‌های جلو (در نمونه‌های تک دیفرانسیل) را بر عهده دارد.

شتاب 0 تا 100 پیشرانه GDi معادل 11.6 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که برای خودرویی با این ابعاد مناسب به‌نظر می‌‌رسد.

این ارقام در نمونه‌های مجهز به موتور MPi دستخوش تغییرات چشم‌ گیر نمی‌شوند و فقط میزان مصرف سوخت ترکیبی در حدود 0.3 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

لوازم یدکی هیوندای توسان

دومین نسل از هیوندای توسان که با نام هیوندای IX35 نیز شناخته می‌شود، محصول سال 2009 کمپانی هیوندای بوده و از سال 2011 نیز مهمان جاده‌های کشورمان شده است.

نمونه اولیه هیوندای توسان LM تا سال 2013 به بازار کشورمان عرضه شد، تا اینکه در سال 2014 نمونه فیس لیفت این خودرو نیز به جمع محصولات هیوندای موجود در داخل کشور ملحق شد.

هیوندای توسان فیس لیفت، آخرین سری از نسل دوم هیوندای توسان (LM) به شمار می‌رود که نسبت به مدل‌های 2010 تا 2013، دستخوش تغییرات و تحولات ظاهری اندکی در ناحیه چراغ‌ها و جلو پنجره شده است.

برخی از مدل‌های وارداتی اروپا نیز به جلو پنجره کاملا متفاوت (با سه خط افقی) روانه بازار شدند که به فیس سانتافه‌ای معروف هستند.

طراحی ظاهری هیوندای توسان

سبک طراحی خارجی هیوندای توسان نسبت به نسل اول این محصول، خود نوعی حرکت انقلابی و یک پیشرفت شگرف به حساب می‌آید.

چرا که هیوندای با به خدمت گرفتن برخی طراحان مشهور صنعت خودرو توانست زبان طراحی محصولات خود را به کلی متحول سازد.

نمای جلویی هیوندای توسان یکی از قسمت‌هایی است که با وجود تمامی ظریف‌ کاری‌ هایش شاید برای برخی از افراد چندان جذاب نباشد، البته باید قبول کرد که ضعف‌ها و مشکلات موجود در این بخش، در مدل‌های موسوم به «فیس سانتافه‌ای» تا حد چشمگیری برطرف شده است.

در نمای جانبی هیوندای توسان 2015 اثری از برجسته‌سازی‌ها و خطوط شانه‌ای پررنگ مشاهده نمی‌شود.

تنها یک خط شانه‌ای نه‌چندان برجسته که قسمت میانی آن پس از منقطع شدن در امتداد دستگیره درها قرار گرفته در این نما قابل رویت است.

یک ناحیه مشکی رنگ پلاستیکی (شامل ضربه گیر درها) نیز در قسمت رکاب خودرو دیده می‌شود که در سرتاسر بخش پایینی بدنه و سپرها امتداد یافته است.

نمای عقب هیوندای توسان 2015 نیز از چراغ‌های کشیده به فرم چراغ‌های جلویی بهره‌مند شده که در کل، شمایلی خوشایند و هماهنگی با سایر بخش‌های این خودرو دارد و برخلاف نمای جلویی، نمی‌توان هیچ ایرادی به آن وارد کرد.

توان فنی هیوندای توسان

 

هیوندای توسان نسل دوم که در بازار کشورمان حضور دارد از یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس‌طبیعی به حجم 2.4 لیتر بهره می‌برد.

این پیشرانه قادر است تا در 6000 دور در دقیقه به قدرت 176 اسب‌ بخار دست یابد؛ حداکثر گشتاور حاصل از این پیشرانه نیز برابر 227 نیوتن‌ متر است که در 4000 دور در دقیقه پدید می‌آید.

چنین نیرویی از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک و به کمک سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل هوشمند مجهز به قفل الکترونیکی به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود.

شتاب صفر تا صد 10 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 190کیلومتر بر ساعت، نشان از عملکرد مناسب این پیشرانه بر روی اتاق هیوندای توسان 2015 به وزن 1585کیلوگرم دارد.

همچنین مصرف سوخت هیوندای توسان 2015 در سیکل ترکیبی حدود 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود که اندکی زیاد به نظر می‌رسد.

لوازم یدکی هیوندای سوناتا

 

هیوندای برای اولین بار در سال 1985 خودرو جدید خود، سوناتا را معرفی کرد و تا امروز هم تولید نسل هفتم آن در کارخانه‌های هیوندای ادامه دارد.

هیوندای سوناتا یک سدان متوسط خانوادگی است که طراحان سعی داشته‌اند ظاهر این خودرو را اسپرت و خشن طراحی کنند؛ و همین امر باعث شده است که سوناتا، کاملا جوان‌پسند باشد.

اولین سوناتای تولیدی حرف زیادی برای گفتن نداشت؛ خودرویی با بدنه بی‌کیفیت و نه‌چندان زیبا که نتوانست در سطح جهانی به موفقیت زیادی برسد.

اولین نسل سوناتا به هیوندای استلا معروف بود که برای رقابت با خودروی دوو رویال وارد بازار شد.

تولید نسل دوم هیوندای سوناتا با نام Y2 در اول ژوئن سال 1988 بعد از ناکامی نسل اول این خودرو آغاز شد؛ اما این بار توانست به بازار‌های خودرو کانادا، آمریکا، استرالیا و اروپا وارد شود.

نسل سوم هیوندای سوناتا در سال 1994 شروع به تولید کرد.

این نسل از هیوندای سوناتا همانند دو نسل قبل خود طراحی قابل توجهی نداشت. نسل جدید هیوندای سوناتا در سال 1998 با نام سری ef وارد بازار شد.

اما در نسل پنجم هیوندای سوناتا تحول عظیمی رخ داد.

طراحی بدنه این خودرو را می‎توان به‌عنوان انقلابی برای کلیه نسل‌های هیوندای سوناتا نام برد.

این نسل از سوناتا با نام NF در سال 2004 رونمایی شد. در این خودرو از اولین موتور تمام آلومینیوم خودروسازی کره به نام تتا (Theta) استفاده شده است.

نسل ششم سوناتا که در سال 2009 با نام YF روانه بازار شد، با طراحی فوق‌العاده‌ای که داشت باعث شگفت‌زده شدن همه‌ی طرفداران هیوندای شد.

پس از آن، نسل هفتم سوناتا با نام LF در سال 2015 در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شد.

هیوندای تلاش کرد تا در نسل جدید سوناتا، به سمت خودرو‌های لوکس مانند جنسیس حرکت کند.

طراحی ظاهری هیوندای سوناتا

 

ظاهر هیوندای سوناتا وای اف نسبت به نسل پنجم این خودرو کاملا متحول شده و یکی از انقلاب‌های طراحی در تاریخ این خودروساز کره‌ای به شمار می‌آید، چراکه خط‌مشی آینده و زبان‌های طراحی آتی این شرکت عمدتا بر اساس این مدل توسعه یافته است.

چراغ‌ هایی کشیده با حالتی اخم‌ آلود و روان در دو طرف جلوپنجره قرار گرفته و در کنار طرح جذاب سپر و فرم اسپرت چراغ‌های مه شکن، چهره‌ای جوان‌پسند و جذاب را برای این سدان کره‌ای به ارمغان آورده‌اند.

خطوط حجمی به‌کاررفته در ناحیه درب موتور و نمای جانبی خودرو، استایلی خوش‌تراش و خوش‌فرم را برای سوناتا وای اف رقم‌زده است.

در نمای عقب نیز شاهد حالت جذاب چراغ‌ های دو تکه هستیم که در کنار فرم سه‌ بعدی سپر، نمای زیبایی را برای بخش عقب سوناتا YF پدید آورده‌اند.

در این‌ بین قوس ملایم و جذاب خط سقفی این خودرو نیز که دارای حالتی آیرودینامیک است، بسیار خوشایند به‌نظر می‌رسد.

به‌طورکلی شمایل بیرونی هیوندای سوناتا وای اف دارای طراحی متمایز، سیال، روان و هماهنگ است که به‌نوبه خود توانسته توجه اقشار مختلف، از جوانان گرفته تا افراد مسن‌ را به‌سوی خود جلب کند.

ناگفته نماند که هیوندای سوناتا وای اف در مدل 2013 و 2014 خود یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرده است که صرفا برخی تغییرات اندک در ناحیه مه شکن‌ها، قاب آینه و… در آن به چشم می‌خورد.

توان فنی هیوندای سوناتا

 

نسل ششم هیوندای سوناتا از یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر با توان 176 اسب‌ بخار و گشتاور 229 نیوتن‌متر برخوردار شده است.

نیروی حاصل از این موتور به‌وسیله یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به‌سوی چرخ‌های جلو روانه می‌شود.

بهره‌گیری از چنین مجموعه فنی سبب شده تا هیوندا سوناتا 2011-2014 بتواند ظرف مدت زمان 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

بیشینه سرعت هیوندای سوناتا وای اف هم به 210 کیلومتر بر ساعت رسیده و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

با توجه به آمار و ارقام ارائه شده می‌توان حدس زد که توانایی‌های فنی هیوندای سوناتا YF به‌منظور انجام کلیه مانورهای شهری و جاده‌ای کاملا مناسب و کافی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز