خبرگزاری کار ایران

معرفی انواع مختلف درب کرکره ای اتوماتیک

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۲۵۷

درب کرکره ای یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع درب‌های اتوماتیک است که به عنوان درب ورودی ساختمان‌ها، درب ورودی پارکینگ‌ها یا درب ورودی فروشگاه و مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصب درب اتوماتیک کرکره‌ای یک کار تخصصی است و این کار توسط افرادی با مهارت کافی انجام می‌شود‌. این نوع درب مزایای بسیار زیادی دارد‌ امنیت بالا، ضد سرقت بودن،‌ سرعت بخشیدن به عبور مرور خودروها و افراد، داشتن قابلیت شستشو، تنوع بالا در طرح و رنگ و قابل باز و بسته شدن در هنگام قطعی برق از مهمترین مزایای درب کرکره‌ ای به شمار می‌رود‌. یکی از مهمترین انواع کرکره برقی که در بین مشتریان محبوبیت خاصی دارد، کرکره شفاف است. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف درب‌های اتوماتیک مانند درب کرکره ای و درب اتوماتیک شیشه ای تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

انواع درب کرکره ای پارکینگ 

درب کرکره ای پارکینگ در سه نوع مختلف ساخته می‌شود و هر کس با توجه به سلیقه شخصی خود درب اتوماتیک کرکر‌ه‌ای پارکینگ خود را از بین آن‌ها انتخاب می‌کند. جدیدترین درب کرکره ای پارکینگ درب‌های سکشنال هستند. این درب‌ها بدون هیچ سر و صدایی با سرعت بالا در زیر سقف پارکینگ جمع می‌شوند و با موتور ساید گیربکسی کار می‌کنند. نوع دیگری از درب‌های اتوماتیک پارکینگ درب‌های آلومینیومی هستند. به دلیل استفاده از رنگ‌های کوره‌ای، این درب‌ها در برابر دما و ضربه مقاومت بالا و خاصیت ضد خش دارند. برای پارکینک‌های سقف کوتاه از درب‌های آلومینیومی تیغه‌ای تک پل استفاده می‌کنند. سومین نوع درب کرکره ای پارکینگ از آلیاژ فولاد منیزیم ساخته شده‌اند و با نام درب گالوانیزه‌ی فوم‌دار به فروش می‌رسند.‌ بی صدا بودن این نوع درب آن را برای استفاده در پارکینگ‌های ضلع جنوبی و زیر اتاق خواب به انتخاب مناسبی تبدیل کرده است.

درب کرکره ای مناسب برای ورودی خانه

 درب کرکره‌ای مناسب منزل به سه دسته‌ی کرکره شفاف، درب پنجره‌ای و درب صوتی تقسیم می‌شود‌.

  • کرکره شفاف

کرکره برقی شفاف از محبوب‌ترین درب‌های کرکره‌ای اتوماتیک است که از ماده مصنوعی به نام پلی کربنات ساخته می‌شود‌. این ماده مانند شیشه کاملاً شفاف است ولی برخلاف شیشه از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. طراحی کرکره شفاف به گونه‌ای است که باعث شده استفاده از آن را برای هر نوع معماری و در هر مدل ساختمانی مناسب باشد. کرکره شفاف علاوه بر درب ورودی منزل برای درب بانک‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، طلافروشی‌ها، دفاتر پستی و مراکز خرید و... نیز کاربرد دارند. مهمترین مزیت استفاده از این نوع درب کرکره شفاف افزایش ایمنی می‌باشد. پوشش مقاوم به کار رفته در این نوع کرکره از آن در مقابل اشعه ماورابنفش و تغییر رنگ مراقبت می‌کند. کرکره‌های شفاف حدوداً دارای 2e میلی‌متر ضخامت هستند. نصب این نوع درب اتوماتیک باید توسط افراد متخصص و کارشناسان و طبق دستورالعمل‌های مطمئن نصب شود. برای افزایش طول عمر مفید این نوع درب  هر سال یک بار باید عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. شستشوی راحت، عدم ایجاد خط و خش، مقاومت در برابر فشار و ضربه از مهمترین ویژگی‌های درب کرکره ای شفاف می‌باشد.

  • درب کرکره‌ای پنجره‌ای

این درب‌های اتوماتیک کرکره‌ای بیشتر برای طبقات پایینی ساختمان‌های مسکونی کاربرد دارند و از ورود سارقان و دزدان به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند. البته استفاده از درب کرکره‌ای پنجره‌ای برای طبقات دیگر هم امکان‌پذیر است. در این نوع درب کرکره‌ای رول پنجره‌ای برای راحت بودن نصب پرده  در خارج از ساختمان نصب می‌شود. اگر می‌خواهید با نصب این نوع درب از ورود نور خورشید به داخل ساختمان جلوگیری نشود، حتماً سعی کنید که جنس درب خود را از جنس پلی کربنات انتخاب نمایید.

  • درب کرکره‌ای صوتی

یکی دیگر از انواع درب‌ اتوماتیک کرکره‌ای درب صوتی می‌باشد. این درب از ورود هر گونه صدایی به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند. ویژگی دیگری که این نوع درب دارد این است که حتی مانع از خروج کوچک‌ترین صدایی از داخل به بیرون ساختمان می‌شود‌. این درب برای افرادی مناسب است که زندگی شلوغ شهرنشینی و صداهای مختلف آن‌ها را اذیت می‌کند.

معرفی انواع مختلف درب کرکره ای اتوماتیک

درب کرکره ای اتوماتیک چه مزایایی دارد؟

مهمترین مزیت درب‌های اتوماتیک کرکره‌ای امنیت بالای آن‌ها می‌باشد. سیستم این درب‌ها طوری طراحی شده است که امکان نفوذ سارقان را به داخل ساختمان غیر ممکن کرده است. در سال‌های اخیر با افزایش نصب درب‌های کرکره‌ای آمار جرم و سرقت نیز به کاهش یافته است‌. افزایش رفاه و راحتی ساکنان ساختمان یک مزیت دیگر برای این نوع درب به شمار می‌رود. درب‌های دستی برای باز و بسته کردن به زمان زیادی احتیاج دارند اما درب‌های اتوماتیک فقط با فشار یک دکمه روی ریموت کنترل در مدت زمان بسیار کوتاهی باز و بسته می‌شوند. در هنگام بالا و پایین رفتن درب کرکره ای هیچ سر و صدای اضافی ایجاد نمی‌شود. به دلیل داشتن همین مزیت به عنوان درب پارکینگ، درب آپارتمان، پنجره و بالکن به کار می‌روند.

درب کرکره‌ای با تمام شرایط آب و هوایی سازگار هستند. این درب‌ها هم در مناطق سردسیر و هم در مناطق گرمسیری قابل نصب می‌باشند. در صورت نصب درست برای سال‌های طولانی نیازی به تعمیر پیدا نمی‌کنند. این نوع درب از خروج هوای گرم و هدر رفتن انرژی گرمایی در فصل زمستان جلوگیری می‌کند. به عنوان یک عایق صوتی از خروج و ورود صدا به خارج و داخل ساختمان جلوگیری می‌کند و به دلیل داشتن این مزیت برای مناطق شلوغ و  پر ترافیک بسیار مناسب است. برخی از انواع درب‌های کرکره‌ای اتوماتیک خاصیت ضد حریق دارند و در مقابل آتش سوزی دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. این درب‌ها با رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک رنگ‌امیزی می‌شوند و در برابر سایش، خط و خش و پوسیدگی رنگ مقاوم می‌باشند. برای ساخت این نوع درب از لحاظ ابعاد محدودیتی وجود ندارد.

 قیمت درب کرکره‌ای اتوماتیک به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع موتور یکی عوامل بسیار مهم بر قیمت درب کرکره‌ ای است. موتورهای به کار رفته در این نوع درب از نوع ساید و توبولار می‌باشند. از موتور توبولار برای کرکره‌های کوچک استفاده می‌شود و قیمت آن‌ها نیز پایین‌تر است. این موتورها برق اضطرای ندارند و با قطع برق باید به شکل دستی باز و بسته می‌شوند‌. موتورهای ساید نسبت به موتورهای توبولار قوی‌تر هستند و برای درب‌های کرکره‌ای مغازه‌ها، پارکینگ‌ها و سوله‌ها کاربرد دارند. این موتور قیمت بالایی دارد و فضای بیشتری را اشغال می‌کند. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت درب اتوماتیک کرکره‌ای جنس تیغه آن است. جنس تیغه‌ معمولا از جنس الومینیوم، فولاد و پلی‌کربنات ساخته می‌شود. اندازه و ابعاد کرکره عامل دیگریست که رابطه مستقیم با قیمت درب کرکره‌ای دارد. 

درب اتوماتیک شیشه‌ ای چیست و چه ویژگی‌های دارد؟‌

درب اتوماتیک شیشه ای درب‌هایی هستند که باز و بسته شدن آن با استفاده از چشمی و حسگر نصب شده در بالای درب انجام می‌شود. این نوع درب را در اماکن پرتردد و شلوغی مانند بانک‌ها، اداره‌ها، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، نمایشگاه‌ها و غیره نصب می‌کنند. درب اتوماتیک شیشه‌ای تأثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن نمای ساختمان دارد. انواع مختلف درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای شامل درب تلکسوپی، درب کشویی یا اسلایدی، درب تاشو و درب‌های نیم‌‌گرد هستند. درب شیشه‌ای تلسکوپی بیشتر برای فضاهای پهن به کار می‌رود. درب شیشه‌ای کشویی یا اسلایدی به عنوان متدوال‌ترین درب برای مکان‌های پرتردد مناسب است. درب شیشه‌ای تاشو برای مکان‌ها و مغازه‌هایی که در کنج ساخته شده‌اند، به کار می‌رود‌. از درب‌های شیشه‌ای نیم‌گرد و گرد نیز در آزمایشگاه، بانک و بیمارستان استفاده می‌کنند. قطعات به کار رفته در درب شیشه ای اتوماتیک عبارتند از ریل، سنسور، موتور، کنترل باکس، هنگر یا غلتک‌‌ها، هرزگرد، کاور، فریم، شیشه و چشمی.

با نصب درب اتوماتیک شیشه ای در محل کسب و کار خود دیگری نیازی به باز و بسته کردن درب‌های دستی نیست. از ویژگی‌های مهم این نوع درب اتوماتیک می‌توان به ظرافت، پرستیژ و افزایش زیبایی معماری مکان‌های تجاری اشاره کرد. عمر بالا، قیمت مناسب، جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل اماکن، کنترل دما، امکان تنظیم سرعت باز و بسته شدن درب در ساعت‌های مختلف روز با توجه به میزان تردد و غیره از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک می‌باشند. کشویی بودن این نوع درب آن‌ها را به درب بی‌صدا تبدیل کرده است و در حین استفاده هیچ گونه صدایی مانند صدای جیرجیر، کوبیده شدن و سایش به گوش نمی‌رسد. قیمت این نوع درب به عواملی مانند نوع شیشه به کار رفته، اپراتور درب، یراق به کار رفته، نوع موتور، مرکز کنترل و منبع تغذیه بستگی دارد.

معرفی انواع مختلف درب کرکره ای اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک را از شرکت اشل خریداری کنید!

برای خرید بهترین درب اتوماتیک شیشه ای و درب کرکره ای اتوماتیک می‌توانید به یکی از بهترین مراکز فروش اینترنتی درب اتوماتیک یعنی وب سایت شرکت اشل با آدرس اینترنتی https://www.eshel-ir.com  مراجعه کنید. این شرکت با بیش از 21 سال سابقه فعالیت در بازار ایران به یکی از بهترین مراکز فروش درب‌های اتوماتیک تبدیل شده است. خدمات ارائه شده در این شرکت شامل فروش درب شیشه‌ای اتوماتیک، درب کرکره‌ای اتوماتیک، دوربین مدار بسته، سیستم دزدگیر، آیفون تصویری و غیره می‌باشد. این شرکت در تلاش است که بهترین برندهای معروف و معتبر دنیا را با ده سال خدمات پس از فروش و گارانتی یک ساله به مشتریان خود عرضه کند و سطح کیفی این خدمات را در کشور ارتقا دهد. برای کسب آگاهی بیشتر می‌توانید از مشاوره رایگان سایت اشل استفاده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز