خبرگزاری کار ایران

ثواب خواندن قرآن و ادعیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۱۱

قرآن کریم کتاب نفیسی است که می‌تواند شما را از ظلمت‌های جهل نجات دهد. بنابراین با خواندن، تدبر و تفکر در آیاتش می‌توانید راه هدایت را بیابید. دعا نیز سبب نزدیکی به خدا شده و ارتباط بین خدا و انسان را برقرار می‌کند. به وسیله قرآن و دعا می‌توانید زندگی لذت‌بخش و بدون گناهی را سپری کنید. از آنجایی که ثواب خواندن قرآن و ادعیه بی‌شمار می‌باشد، معصومین در روایات‌های مختلف سعی کرده‌اند شما را با این ثواب بی‌شمار آشنا کنند. در این مقاله نیز به تعداد اندکی از ثواب خواندن قرآن و ادعیه اشاره نموده‌ایم. پس در ادامه همراه ما باشید تا از این فواید بی‌شمار بهره‌مند شوید.

ثواب قرائت قرآن در کلام معصومین

ثواب خواندن قرآن، ادعیه و  فرستادن صلوات بسیار بوده و بسیاری از معصومین به آن اشاره کرده‌اند. رسول اکرم (ص) در مورد ثواب قرائت قرآن فرموده‌اند: خانه‌های خود را به تلاوت قرآن روشن کنید و آنها را گورستان نکنید. بنابراین هنگامی که در خانه‌ای قرآن بسیار خوانده شود، خیر و برکت وارد آن می‌شود و همانطور که اهل زمین درخشندگی ستارگان را می‌بینند، درخشندگی آن خانه برای اهل آسمان نیز دیده می‌شود. برای فرستادن صلوات یکی از راه های ساده استفاده از صلوات شمار است.

حضرت علی (ع) فرموده‌اند: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود و ذکر خدای عزوجل وجود داشته باشد، برکاتش زیاد می‌شود. فرشتگان به آن خانه وارد شده و شیاطین به دلیل وجود ذکر قرآن از آن خانه دور می‌شوند.

امام صادق (ع) نیز فرموده‌اند: هرکس قرآن را از روی آن تلاوت کند، از دیدگان خود بهره مند می‌شود. خواندن قرآن عذاب پدر و مادر را حتی اگر کافر باشد، سبک می‌کند.

ثواب خواندن قرآن و ادعیه

خواص خواندن دعاها

برای آنکه با خدا در ارتباط باشیم و با او رابطه صمیمانه‌تری ایجاد کنیم، باید به دعا و رازونیاز با او بپردازیم. خدا از ما خواسته است که در غم، سختی، شادی و… با او صادق بوده و ارتباط خود را قطع نکنیم. او در تمام لحظات همراه ما است پس ما نیز باید در هر لحظه به یاد او بوده و ارتباط خود را برقرار نماییم. هنگامی که دست خود را برای دعا بالا می‌برید، خداوند به شما روی باز نشان می‌دهد. در واقع شما با بلند کردن دست خود، درهای زندگی را به سمت خود باز می‌کنید.

ثواب خواندن قرآن و ادعیه بسیار می‌باشد و در روایت‌های زیادی در مورد ثواب آنها اشاره شده است. دعای جوشن کبیر، دعای فرج، زیارت عاشورا، توسل و… از دعاهای پرفضیلتی هستند که در مفاتیح الجنان کامل وجود دارند. در ادامه به تعدادی از خواص این دعاها اشاره می‌کنیم. بنابراین با خرید قرآن و کتاب‌های مفاتیح می‌توانید آنها را تلاوت کرده و ثواب زیادی به دست آورید.

خواص خواندن دعای جوشن کبیر

دعای جوشن کبیر از دعاهای پرفضیلتی است که خواندن آن در شب‌های قدر توصیه می‌شود. در این دعا 1001 نام خدا در قالب 100 بند آمده شده است که انسان‌ها طلب رهایی و نجات از آتش جهنم را در پایان هر بند خواستار می‌شوند. فضیلت خواندن این دعا را در قالب یک روایت بیان می‌کنیم.

جوشن لباس جنگی یا زره می‌باشد که پیامبر خدا آن را در روز احد، روزی که شدیداً هوا گرم بود، بر تن کرده بود. در آن زمان رسول اکرم (ص) در اثر گرمای شدید و گرمای جوشن نتوانست به حمل آن لباس بپردازد. رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: در آن زمان به سوی آسمان سر بلند کرده و خدای متعال را خواندم، سپس درهای آسمان را دیدم که گشوده شدند و جبرائیل نازل شد و پس از سلام دادن، به من گفتند خداوند خواسته است که از تن خود جوشن را بیرون آورده و این دعا را بخوانید. هنگامی که این دعا را خوانده و همراه خود داشته باشید، از بدن شما مانند جوشن محافظت می‌کند. پس برای محافظت از جان شما بسیار مفید است.

کسی که بتواند این دعا را بخواند، ثواب 700 هزار شهید را نزد خدا خواهد داشت. خواندن این دعا در اول ماه رمضان در صورتی که با نیت صادق باشد و شکی در خود راه نداده باشید، ثواب لیله القدر را دارد و کسی که بتواند در ماه رمضان سه بار این دعا را قرائت کند، بدنش بر آتش جهنم حرام شده و خداوند بهشت را بر او واجب می‌کند.

خواص خواندن دعای فرج

  • مایه ناراحتی شیطان شده و سبب استجابت دعا می‌شود.
  • شما را از فتنه‌های آخرالزمان رها می‌کند.
  • گناهان شما را می‌بخشاید.
  • در قیامت از شفاعت آن حضرت بهره می‌برید.
  • فرج مولای ما زودتر به وقوع می‌پیوندد.
  • عمر انسان را طولانی‌تر خواهد کرد.
  • نزد خدا از محبوب‌ترین افراد خواهید بود.
  • کردار بد تبدیل به کردار خوب می‌شود.
  • فرشتگان برای شما طلب بخشش می‌کنند.
  • از تشنگی روز قیامت در امان خواهید بود.

ثواب خواندن قرآن و ادعیه

خواص زیارت عاشورا

زیارت عاشورا سبب برقراری پیوند معنوی با خاندان عصمت شده و علاقه و محبت به آنان را تشدید می‌کند. همچنین روحیه شهادت طلبی، ایثار و فداکاری در راه خدا را ترویج می‌دهد. بخشش گناهان از دیگر خواص زیارت عاشورا می‌باشد. در روایت آمده است که اگر کسی با معرفت کامل به زیارت امام حسین علیه السلام بپردازد، تمام گناهان گذشته و آینده او بخشیده می‌شود، منظور از این سخن این است که اگر انسانی با معرفت به زیارت امام معصوم بپردازد، دیگر سراغ گناهان دیگر نخواهد رفت. طولانی شدن عمر، افزایش برکت و رزق و روزی، داشتن زندگی با سعادت دنیوی و… از دیگر خواص این دعای پرفضیلت می‌باشد.

خواص دعای توسل

دعای توسل از دعاهای مجرب است که در کتاب ارتباط با خدا وجود دارد. این دعا در مناسبت‌های مختلف خوانده شده و خواص بسیاری دارد. در دعای توسل نام مقدس چهارده معصوم آورده شده است که واسطه بین خدا و انسان می‌شود. این دعا شما را مانند ریسمان محکمی برای دستیابی به حاجتتان کمک خواهد کرد.

علامه مجلسی دعای توسل را در بحارالانوار آورده است و فرموده است که محمد بن بابویه این دعا را به روایت از ائمه (علیه السلام) نقل کرده و گفته است که این دعا را در هیچ امری نخواندم، مگر آنکه اثر اجابت آن را به زودی یافتم. توسل به اولیای الهی از کارهای نیک محسوب می‌شود که با برکت همراه است، به همین دلیل بندگان خدا می‌توانند این دعا را در هر زمانی با نیت توسل بخوانند.

مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی در مورد خواص دعای توسل فرمودند: دعای توسل را هر روز بخوان که اصل اثرش به هر روز خواندن آن است که در اثر هر روز خواندن، آن را حفظ هم می‌شوید. اگر کسی خواندن این دعا را در برنامه روزانه خود قرار دهد، مانند کلیدی عمل می‌کند که به هر قفلی می‌خورد و تاثیر بسیاری در برآورده کردن حاجات دارد.

کلام آخر

همانطور که اشاره کردیم ثواب خواندن قرآن و ادعیه بی‌شمار است. در این مقاله تعداد اندکی از آنها را ذکر نمودیم. پس توسط قرآن و دعا از خدا طلب بخشش کرده و تنها نیازهای خود را از او بخواهید. تمامی دعاهای ذکر شده در کتاب مفاتیح الجنان و کتاب ارتباط با خدا وجود دارد. در صورتی که این کتاب‌ها را ندارید می‌توانید آنها را از کتاب هادی خریداری کرده و با خواندن این دعاهای پرفضیلت زندگی دنیوی و اخروی خوبی داشته باشید.

علاقه مندان برای خرید انواع کتاب قرآن و ادعیه میتوانند به سایت کتاب هادی به نشانی katabhadi.com مراجعه کرده و یا با شماره 02538751456 و 09030848211 تماس بگیریند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز