خبرگزاری کار ایران

انواع استخر از نظر متریال

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۰۷۸

استخر ها با استفاده از متریال های مختلف و مصالح متفاوتی ساخته می شوند و می توان آنها را در بسیاری از محیط ها مانند ویلا، باغ، آپارتمان و محیط های مشابه اجرا کرد. البته در محل های مختلف به دلیل ویژگی های محیطی ممکن است که از انواع استخر ها استفاده شود.

محبوب ترین استخر هایی که امروزه در بسیاری از محیط ها می توانید آنها را مشاهده کنید عبارتند از : 

  • استخر بتنی 
  • استخر فایبرگلاس
  • استخر آب بندی شده با وینیل
  • استخر چوبی 
  • استخر شیشه ای 

اگر قصد ساخت استخر را دارید بهتر است با انواع استخر از نظر متریال آشنا شوید و با بررسی دقیق ویژگی ها و مصالح هر یک از آنها، سازه مناسب برای خود را پیدا کنید.

انواع استخر از نظر مصالح

همانطور که گفته شد استخر ها از متریال های مختلفی تولید می شوند، به همین دلیل نیز هر کدام مزایای و معایبی دارند که باید قبل از تصمیم گیری برای اجرا، آنها را به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. 

استخر های بتنی 

بتن یکی از مقاوم ترین مصالح برای ساخت و ساز می باشد که در بسیاری از سازه ها کاربرد دارد. استخر های سیمانی نیز به دلیل هزینه مقرون به صرفه و طول عمر بالایی که دارند محبوبیت بسیاری در میان سازنده ها به خود اختصاص داده اند. این نوع از سازه ها نیاز به سرویس و نگهداری خاصی دارند. تیم آچارسی ساخت استخر را با هزینه مناسب و گارانتی کتبی 30 ساله انجام می دهد تا مشتریان از بابت استحکام سازه ها اطمینان کامل داشته باشند. 

از استخر های بتنی می توان در محیط های مختلف مانند پارکینگ واحد های مسکونی، ویلا ها، باغ و دیگر محیط ها استفاده کرد. در این سازه ها همچنین می توان از انواع سیستم های نورپردازی و تصفیه آب بهره مند شد تا تمامی شرایط برای یک آب تنی با کیفیت مهیا باشد. 

استخر فایبرگلاس

استخر های فایبرگلاس از پوشش های کامپوزیتی تشکیل شده اند. این نوع از استخر ها با اینکه به اندازه استخر های بتنی مقاوم نیستند، اما به خوبی می توانند سال های طولانی در محیط های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. استخر های فایبرگلاس را به عنوان استخر های پیش ساخته نیز معرفی می کنند و معمولا در شکل های مختلفی موجود هستند و برای اجرا آنها ابتدا باید لوله کشی انجام بگیرد و یک زیر سازی بر اساس شکل قالب استخر، نیز در محیط مورد نظر اجرایی شود. بعد از آماده سازی زیر سازی می توان قالب های فایبرگلاس را در استخر قرار داده و اطراف آن را نیز با استفاده از ماسه های مناسب، پر کرد.

انواع استخر از نظر متریال

یکی از بارزترین مزیت های استخر های فایبرگلاس، سرعت بالا اجرا آن می باشد. البته با توجه به اینکه این محصولات در قالب ها و سایز های استانداردی تولید می شوند نمی توانید برخی از مشخصه ها را نسبت به نیاز های خودتان شخصی سازی کنید. این در حالی است که در استخر های بتنی می توانید به راحتی هر نوع طرح و مدلی را با ابعاد دلخواه خود در دسترس داشته باشید.

استخر آب بندی شده با وینیل

این نوع استخر ها با استفاده از وینیل آب بنده شده اند. برای ساخت استخر های وینیل ابتدا با استفاده از صفحات پلیمری، آلومینیومی یا فولادی قالب مورد نظر برای استخر را طراحی می کنند و پس از آن با استفاده از محصول وینیل (محصول غلیظ) آب بندی دیواره های استخر انجام می گیرد. از این نوع سازه ها معمولا برای ایجاد استخر هایی با اندازه کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند. جالب است بدانید که استخر های وینیل جزو ارزان ترین سازه ها به شمار می روند.

استخر چوبی

در گذشته از انواع چوب های مقاوم برای ساخت استخر، استفاده می شده که با گذر زمان و پس از ورود متریال های مقاوم تر، استفاده از چوب کاهش پیدا کرده است. امروزه دیگر استخرهایی چوبی کاربرد ندارند و معمولا برای زیبایی و طراحی بخش خارجی استخر از چوب استفاده  می شود.

استخر شیشه ای 

شیشه از متریال هاییست که می توان با استفاده از محیط را با هزینه مناسب به یک محل مدرن تبدیل کرد. استفاده از شیشه می تواند جذابیت زیادی را برای محیط مورد نظر شما به وجود بیاورد و این قاعده برای استخر ها نیز مستثنی نمی باشد. در نظر داشته باشید که استخر های شیشه ای معمولا به صورت کامل از شیشه ساخته نمی شوند و بخش هایی مانند دیوار و یا کف آنها از شیشه ساخته می شوند. معمولا در کنار استخر های شیشه ای، ساخت آلاچیق شیشه ای نیز انجام می شود که یک محیط مدرن در کنار یکدیگر به وجود بیاورند. 

ساخت استخر، سونا، جکوزی آچارسی

اچارسی (achar30.com) تیم حرفه ای ساخت استخر در کرج، تهران، کردان و سراسر ایران می باشد که می توانید برای دریافت خدمات طراحی و ساخت استخر از این مجموعه کمک بگیرید. تیم آچارسی آماده ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان جهت ساخت و طراحی استخر، ساخت سونا، اجرا جکوزی و ساخت آلاچیق در تمامی شهر های ایران می باشد. این مجموعه سازه های خود را به همراه 30 سال گارانتی کتبی ارائه می کند که نشان دهنده کیفیت بالا خدمات و محصولات مورد استفاده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز