خبرگزاری کار ایران

فرق عطر و ادکلن

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۲۶۷

 2000 سال قبل عطر سازانی از منطقه بین النهرین با استفاده از ادویه ها، مغز بادام، ترنج و گیاهان و برگ های خوش بو اقدام به ساخت عطرها می کرده اند. به عصاره معطری که از  تقطیر گل ها و مواد خوش بو خارج می کرده اند عطر گفته می شود.

امروزه روش های مختلفی برای ساخت عطرها وجود دارد و هر کمپانی عطر سازی سبک خاصی را برای تولید محصولات استفاده می کند. برخی برندهای عطر به قدری مشهور و معتبر هستند که فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن می توانند به راحتی محصولات را به صورت آنلاین به فروش برسانند.

تفاوت انواع محصولات خوش بو کننده، به میزان غلظت عطر استفاده شده در حلال آن ها است. حلال ها که عموما آب یا الکل هستند برای رقیق تر شدن عصاره عطر و پخش بوی بهتر استفاد می شوند. مدت زمان ماندگاری عطرها بر اساس غلظت و طبیعی یا مصنوعی بودن اسانس ها متفاوت است. هر چقدر درصد ترکیبات معطر بیشتر باشد، عطر ماندگاری بالاتری خواهد داشت. با استفاده از عطرها محصولات متفاوتی تولید می شود از جمله :

پودر عطرها، محصولاتی با 31 درصد اسانس عطر که بیشتر برای ساخت لوازم آرایشی و زیبایی مانند کرم ها و لوسیون های بدن استفاده می شود. پودر عطرها که با رایحه های دل نشینی چون گل زنبق و گل بنفشه ساخته می شوند، در بین خانم ها طرفداران بیشتری دارند.

پرفیوم ها، که غلظت عصاره عطر در این محصول بین 30 تا 40 درصد است. Perfume به عنوان غلیظ ترین و خالص ترین محصول عطری با بیشترین زمان ماندگاری به شمار می رود. البته پرفیوم ها از گران ترین نوع عطرها هستند. با خرید تسترهای این محصول می توانید از خرید خود مطمئن شوید. برای مثال خرید تستر اماراتی مردانه یکی از نمونه عطرهای شناخته شده است.

ادو پرفیوم ها، به معنی " مایع معطر"، درصد عصاره عطر به کار رفته در ساخت آن ها بین 15 تا 30 است. از رایج ترین عطرهای مورد استفاده  ادو پرفیوم ها هستند. EDP قیمت خیلی بالایی ندارد و از ماندگاری مناسبی برخوردار است.

ادوتویلت ها ، به معنی " مایع آرایش" که حدود 8 تا 16 درصد عصاره خالص در تولید این محصول به کار رفته و به صورت اسپری تولید می شوند. ادوتولیت غلظت بالایی ندارند و بوی ملایمی را پراکنده می کنند. EDT برای افرادی که نسبت به بوی عطرها حساسیت دارند و نمی توانند از عطرهای با غلظت بالا استفاده کنند، انتخاب مناسبی است.

ادوکلن ها، نوعی از عطر ها هستند که بیشتر برای آقایان مناسب است. غلظت اسانس به کار رفته در تولید ادوکلن ها حدود 3 تا 6 درصد است. برای ساخت EDC از روغن های ترنج و اسطوخودوس نیز استفاده می شود.

به طور معمول ادوکلن ها به سرعت متصاعد شده و تا دو ساعت پخش بو دارند. ادوتویلت ها از دو تا چهار ساعت بویشان پخش می شود. پخش رایحه عطرهایی با غلظت بیشتر تا شش ساعت هم می تواند باشد.

فرق عطر و ادکلن

بهتر است عطرها بر روی کدام نقطه از بدن استفاده شوند ؟

نقاطی از بدن که داری نبض بوده یا گرم تر هستند برای پاشیدن عطر مناسب تر به نظر می رسند. برای مثال استفاده از عطر و ادکلن در پشت گوش ها، پشت گردن، سمت داخلی مچ، آرنج و زانو ها به پخش شدن بهتر رایحه عطر و ماندگاری بالاتر آن بسیار کمک می کند. البته با توجه به اینکه ممکن است در تولید عطر، مواد صنعتی به کار رفته شده باشد. بهتر است بر روی پوست بدن با احتیاط استفاده شود.

با پیشرفت صنعت عطر سازی و تولید محصولات گوناگون زمان استفاده از آن ها نیز متفاوت است. در طول روز پیشنها می شود، محصولاتی با شدت بوی ملایم مانند لوسیون بدن ها برای صبح استفاده شوند. ادوتویلت برای بعدظهر و عطرهایی که ماندگاری بالایی ندارند برای شب مناسب تر هستند.

فرق عطر و ادکلن

هرم نت های مختلف عطرها و رایحه ها

فرمول دقیق عطرها مختص به کمپانی های تجاری تولید کننده عطرها بوده و به صورت محرمانه نگهداری می شود. با این حال افراد متخصص می توانند تا حدودی به اجزاء و عناصر سازنده عطرها پی ببرند. عطرها از زمان شروع استفاده تا آخرین لحظه رایحه های متفاوتی از خود پخش می کنند که به هر کدام از آن ها نت عطر گفته می شود.

فرق عطر و ادکلن

آشنایی با نت های مختلف عطر

به طور کلی نت عطرها به سه بخش تقسیم می شود : نت ابتدایی یا اولیه، نت میانی و نت پایانی که هر کدام به ترتیب با توجه به سرعت تبخیر عطر احساس می شود.

نت ابتدایی : رایحه است که در اولین لحظه پس از استفاد به مشام می رسد. نت های اولیه شامل ملکول های کوچک و سبکی هستند که به سرعت تبخیر می شوند. احساس افراد نسبت به عطر یا ادکلنی خاص دقیقا در همین لحظه شکل می گیرد. بنابراین نت های اولیه برای شرکت های تولید کننده عطر و فروشندگان اهمیت بسیار بالایی دارند.

نت میانی : رایحه ای است که درست زمانی که نت ابتدایی در حال محو شدن است، احساس می شود. ترکیبات نت میانی قلب یا بدنه اصلی یک عطر را تشکیل می دهد. همچنین نت میانی به مطبوع و دل انگیز شدن نت پایانی کمک می کند.

نت پایانی : هنگام محو شدن نت میانی، نت پایانی شروع به خود نمایی می کند. نت های پایانی و میانی یک عطر با یکدیگر اساس و پایه یک عطر یا ادکلن را تشکیل می دهند. نت پایانی عمق و استحکام هر عطر را بوجود می آورد. ترکیبات این گروه از بوها غنی و مقاوم تر بوده و معمولا تا 30 دقیقه بعد از استفاده احساس می شوند.

فرق عطر و ادکلن

به طور کلی رایحه های نت های ابتدایی و میانی تحت تاثیر نت پایانی قرار می گیرند. همچنین رایحه نت پایانی نیز به وسیله مواد استفاده شده در نت میانی تغییر می کند. شرکت های تولید کننده عطر معمولا نت های عطرها را منتشر کرده و به طور معمول آن ها را به صورت هرم رایحه ای با عبارات و تصاویر به نمایش می گذارند. انتشار نت ها به انتخاب بهتر عطر و ادکلن مناسب با روحیات و سلیقه مشتری خیلی کمک می کند. همچنین ارائه تستر محصولات تولید شده، حس خرید مطمئن را بیشتر می کند. خرید تستر اماراتی زنانه یکی از همین محصولات است که به صورت آنلاین نیز به فروش می رسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز