خبرگزاری کار ایران

در صورت مشاهده چه علائمی به کرونا شک کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۶۳۹

کرونا بسیار جدی شده است. از قدیم هم گفته اند پیش گیری بهتر از درمان است. پس بهتر است به جای طی کردن مراحل درمان و به دنبال درمان بودن کاری کنیم تا به کرونا دچار نشویم. با آشنایی با علائم کرونا ویروس می توانیم قبل از این که داستان جدی شود از آن جلوگیری کنیم.

بهتر است علائم کرونا را بشناسیم تا در صورت مشاهده آن ها در خودمان و دیگران تست و آزمایش های لازم را بدهیم و اگر دچار شده ایم همان ابتدا درمان را آغاز کنیم. اگر خیلی سریع متوجه شوید زودتر می توانید کرونا را شکست دهید و نمی گذارید این ویروس سیستم ایمنی بدن شما را درگیر کند یا به تکثیر بپردازد. برخی از علائم این ویروس خطرناک به شرح زیر هستند:

سرفه خشک

سرفه می تواند نشان دهد که ویروس مدتی است در بدن شما زندگی می کند و توانسته ریه را نیز تا حدی درگیر کند. سرفه های خشک که می تواند باعث درد در ناحیه گلو و سینه شوند از اصلی ترین نشانه های کرونا ویروس هستند. سرفه در بیشتر مبتلایان جدی کرونا دیده شده است. پس اگر در خود یا دیگران سرفه خشک مشاهده کردید سریع تر موضوع را با یک پزشک در میان بگذارید. به احتمال خیلی زیاد باید آزمایش های pcr بدهید و نمونه گیری از بزاق شما انجام خواهد شد. در مواردی نیز با توجه به تشخیص پزشک سی تی اسکن ریه گرفته می شود تا وضعیت ریه ها مورد بررسی قرار بگیرد. اگر ریه ها خیلی درگیر شده باشند ممکن است حتی در مواردی نیاز به بستری شدن باشد.

احساس بدن درد و کوفتگی

خیلی از ما احساس بی حالی و بدن درد را در مواقعی که به سرما خوردگی دچار بوده ایم تجربه کرده ایم. بدن درد و احساس خستگی کرونا شباهت زیادی به سرما خوردگی دارد. دقت کنید که همه مبتلایان به کرونا این نشانه را ندیده اند. از طرف دیگر هر بدن دردی هم از کرونا نیست. پس خیلی هم نگران نباشید. اما شرط احتیاط حکم می کند که محتاط رفتار کنید. حتما نمی خواهید اگر خدای نکرده به کرونا دچار هستید اطرافیانتان را هم درگیر کنید. پس در خانه قرنطینه شوید و با افراد جدید رفت و آمد نکنید. می توانید به صورت تلفنی با پزشک نیز مشورت کنید. با سوال و جواب هایی که از شما می کند سعی می کند تا متوجه شود دلیل خستگی و کوفتگی شما چیست. ممکن است  از شما تست ساده ای هم بگیرد.

سردرد

مشاهده سردرد نیز از علائمی است که می تواند این روزها به کرونا مشکوکمان کند. اما دقت کنید. سردرد می تواند به دلیل کار کردن های زیاد و یا مشغله کاری که دارید نیز به وجود بیاید. کار کردن زیاد با موبایل و مشاهده اخبار منفی که روزانه از تلوزیون و رادیو پخش می شود و... همه و همه می تواند باعث آشوب این روزها و احتمالا در برخی موارد نیز کمی سردرد شود. پس با مشاهده سردرد سریع مضطرب نشوید. همه مبتلایان سردرد نداشته اند. اما برخی از آن ها اذعان داشته اند که چند روز پیاپی احساس سنگینی و سردرد داشته اند. کمی استراحت کنید و از مواد غذایی سالم استفاده کنید. پس از گذشت سه روز اگر مشکل ادامه دار بود با پزشک مشورت کنید.

در صورت مشاهده چه علائمی به کرونا شک کنیم

حالت تهوع

برخی از مبتلایان به کرونای جدید جهش یافته حالت تهوع داشته اند. البته باعث خوشحالی است. حالت تهوع یک واکنش طبیعی بدن است که بتواند ویروس را به بیرون براند. پس یعنی بدن شما در حال مبارزه با ویروس است. اما در مواردی این مشکل ادامه دار شده و فرد به دلیل ضعف جسمی که دارد و به خاطر این که بدنش کمی ضعیف شده است توانسته در مقابل کرونا شکست بخورد و مبتلا شود. نکته دیگری هم که وجود دارد در فصل تابستان ویروس های گوارشی زیاد می شود و حالت تهوع می تواند نشانه درگیری به یکی از آنها باشد که ممکن است زیاد هم جدی و خطرناک نباشد.

تنگی نفس

این یکی از خطرناک ترین نشانه هایی است که می توانید مشاهده کنید. اگر خودتان یا اطرافیانتان که تا به حال مشکل خاصی هم نداشته به تنگی نفس دچار شده است باید هرچه زودتر به پزشک بروید. اگر کرونا ریه را درگیر کرده باشد اکسیژن رسانی سخت می شود و مشکلاتی مثل تنگی نفس به وجود می آید. اگر فردی در اطراف شما به این مشکل دچار شده است بهتر است از او فاصله بیشتری بگیرید. در خانه ماسک بزنید. استفاده از ماسک سه بعدی به دلیل لایه های ملت بلون (فیلتر کننده) بیشتری که دارد بیشتر توصیه می شود. هرچه سریع تر با مشاهده تنگی نفس باید به پزشک بروید.

در صورت مشاهده چه علائمی به کرونا شک کنیم

ناتوانی در صحبت کردن

اگر کرونا در بدن شما لانه کرده باشد ممکن است با کاهش اکسیژن رسانی نگذارد که حتی به راحتی صحبت کنید. اگر کسی را دیدید که چنین مشکلی دارد هرچه سریع تر اورژانس را خبر کنید.

دلپیچه

دقت کنید که علائم کرونای دلتا شباهت زیادی به مشکلات گوارشی دارند. خیلی از مبتلایان گفته اند که چند روز پیاپی دل درد شدید داشته اند. تا جایی که دل و پهلوی آنها به شدت درد می کرده است. باز هم یادآوری می کنیم که هر دل پیچه ای کرونا نیست. اما اگر دیدید مشکل ادامه دار شده است به پزشک بروید تا مشکل از هر کجا که هست برطرف شود.

اسهال

بیرون روی زیاد و اسهال نیز در برخی از مبتلایان (نه در همه) مشاهده شده است. اسهال نیز می تواند از واکنش های طبیعی بدن شما باشد که با استفاده از آن بخواهد ویروس را به بیرون براند. ممکن است این مشکل موقتی باشد و به سرعت رفع شود. اما در صورت تشدید موضوع به پزشک بروید. دقت کنید که اسهال باعث می شود که کمی هم بی اشتها شوید. اجازه ندهید سیستم ایمنی بدن شما در این شرایط خطرناک امروزی ضعیف شود. اسهال می تواند به دلیل مسمومیت غذایی یا هر چیز دیگری باشد. اما نباید باعث شود که بدن شما و سیستم ایمنی تان که خیلی به آن نیاز دارید ضعیف شود. پس سعی کنید سریع تر مشکل را درمان کنید. همچنین از غذاهای سالم تغذیه کنید تا سریع تر به بهبودی برسید.

تب

یکی دیگر از نشانه هایی که با دیدن آن حتما و حتما باید به پزشک بروید تب است. اجازه ندهید تب شما شدید شود. اگر خودتان یا اطرافیانتان تب داشتند سریع تر آن ها را به پزشک ببرید تا مورد تست قرار گیرند. حتما با مشاهده تب باید در قرنطینه بمانید و با دیگران ارتباطی نداشته باشید. دقت کنید که تب در خیلی از مبتلایان به کرونا دیده شده است. نشانه ای که از همان ابتدای پیدایش و شیوع کرونا در مبتلایان دیده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز