خبرگزاری کار ایران

درخواست هزاران داروساز برای ابلاغ آیین‌نامه جدید تاسیس داروخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۵۶۹

گروهی از داروسازان جوان با راه‌اندازی کارزاری از رئیس سازمان غذا و دارو خواسته‌اند هر چه سریعتر آیین‌نامه جدید تاسیس داروخانه‌ها را ابلاغ و اختیارات تنفیذ شده به انجمن داروسازان را تعلیق کند.

در بیانیه این کارزار که بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«داروسازان جوان با توجه به رخدادهای اخیر در خصوص آیین‌نامه جدید که مرزبندی‌های واقعی انجمن داروسازان طی سال‌های دور و نزدیک را برای مسئولین نیز مسجل و حجت را برهمگان تمام کرد، بدینوسیله مطالبات خود را اعلام می‌دارند.

۱- همانگونه که مستحضرید پیرو جلسه روز دوشنبه کمیته غذا و دارو به ریاست دکتر روح‌الامینی که با حضور مسئولان سازمان غذا و دارو و حضور تمامی ذی‌نفعان در خصوص آیین‌نامه جدید برگزار شد، ریاست جلسه پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان در خصوص اجرای آیین‌نامه جدید، آن را یک گام به جلو خواندند. بنابراین هرگونه تأخیر در اجرای آیین‌نامه جدید برخلاف جلسه روز دوشنبه مجلس و رأی دیوان عدالت اداری در خصوص رفع انحصار تأسیس خواهد بود. لذا خواهشمند است ابلاغ آیین‌نامه جدید را که گامی به جلو بوده و در جهت ارتقای خدمات به جامعه است هرچه سریع‌تر و بدون کوچک‌ترین تعلل در دستور کار قرار دهید.

۲- آنچه این روزها آیین‌نامه جدید دیگری را می‌طلبد لغو تمامی اختیارات تنفیذشده به انجمن داروسازان است. این انجمن داروخانه‌دارمحور و مسئول‌فنی‌ستیز مشروعیتی میان داروسازان جوان ندارد و با توجه به اتمام دوره نمایندگیشان، تا اصلاح آیین‌نامه آن برای برگزاری انتخابات شفاف و حل مشکلات خود، خواستار تعلیق تمام اختیارات سرنوشت‌ساز تنفیذشده از طرف سازمان غذا و دارو به این مجموعه هستیم.»

این کارزار تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/pharmacists-campaign) در حال جمع‌آوری امضاست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز