خبرگزاری کار ایران

بررسی ویژگی های استفاده از خدمات نوبت دهی آنلاین در علم پزشکی و تاثیر آن بر بیماران و مطب ها؛

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۰۰۴

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن دنیای اینترنتی در سراسر جهان، دیگر مجبور نیستید برای استفاده از خدمات پزشکی از منزل خارج شوید و مشکلاتی از قبیل ترافیک، شلوغی، اطلاف وقت و... را تحمل کنید. این مسئله می تواند تا حد بسیار زیادی مشکل بیماران را به صورت ساده تر حل نماید.

افرادی که بیشتر از همه از این مشکلات رنج می برند شامل: افرادی که خانه دار هستند و از فرزند شیرخوار خود نگه داری می کنند، افرادی که نمی توانند دفعات زیادی از محل کار خود خارج شوند، افرادی که مشکلاتی چون بیماری و یا کهولت سن دارند و... هستند که این ها به راحتی بدون خارج شدن از منزل و یا محل کار، می توانند از خدمات پزشکی آنلاین بهره ببرند.

با به وجود آمدن برخی سایت های خدمات نوبت دهی آنلاین پزشکی دیگر نیازی نیست که از دوستان و آشنایان خود در رابطه با یک پزشک، پرس و جو کنیم و با مراجعه حضوری به مطب جهت تعیین وقت ویزیت، نوبت دریافت کنیم.

چرا باید از نوبت دهی آنلاین به جای نوبت دهی حضوری و مراجعه به مطب پزشک، استفاده کنیم؟

استفاده از خدمات نوبت دهی آنلاین مزایای بسیار زیادی در زندگی انسان ها دارد که در ادامه به بررسی یک یک آن ها می پردازیم.

از شلوغ شدن مراکز درمانی، جلوگیری می شود؛

با استفاده از خدمات پزشکی آنلاین، نیازی نیست که برای دریافت نوبت به مطب مراجعه کنید و فقط زمانی که قرار است ویزیت شوید، به مطب می روید. همین مسئله، شلوغی و ازدحام مطب ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد که هم به نفع بیماران و هم به نفع پزشکان می باشد.

جلوگیری از انتشار بیماری های ویروسی یا واگیر دار

وقتی که شلوغی و ازدحام در مطب ها کاهش پیدا کند به خودی خود، بیماری های واگیر دار نیز کم خواهد شد. امروزه که ما با بیماری ویروسی کرونا درگیر هستیم، این مزیت بسیار کمک کننده خواهد بود. افرادی که به این بیماری دچار هستند، دیگر مجبور نیستند از منزل خارج شوند که همین عمل در دراز مدت سبب قطع زنجیره این بیماری خواهد شد.

صرفه جویی در زمان و هزینه؛

دیگر نیازی به طی کردن مسافت و پرداخت هزینه رفت و برگشت نیست، با این صرفه جویی در هزینه، در واقع در زمان نیز صرفه جویی خواهد شد و شما دیگر مجبور نیستید زمان خود را برای ماندن در ترافیک بگذارید. همچنین افرادی که در مناطق دور افتاده تر هستند، مجبور نیستند فقط برای دریافت نوبت مسافرت های چند روزه کنند.

مطالعه نظر سایر مراجعه کنندگان؛

دیگر نیاز نیست شما برای پیدا کردن یک پزشک مناسب، از دوستان و آشنایانتان پرس و جو کنید بلکه می توانید با استفاده از اینترنت و سایت های خدمات نوبت دهی، نظرات سایر مراجعه کنندگان را مطالعه کنید و سپس پزشک مناسب خود را انتخاب نمایید و بعد نوبت بگیرید.

مراجعه نکردن افراد بیمار یا سالمند به مطب

با استفاده از خدمات نوبت دهی آنلاین بیمارانی که علائم خاصی دارند و خارج شدن از منزل برایشان دشوار است و همچنین افراد سالمند، دیگر نیازی نیست بی دلیل از منزل خارج شوند و فقط در موارد خاص، به مطب مراجعه می کنند.

کاهش خود درمانی

گاهی پیش می آمد که عده ای از افراد به دلیل وقت گیر بودن و یا هزینه بر بودن مراجعه به مطب، وقتی علائم اولیه یک بیماری را در خود می دیدند اقدام به خود درمانی و یا مصرف دارو می کردند. این مورد بسیار خطرناک بود و سبب می شد تعداد زیادی از افراد با مسمومیت های دارویی به مراکز درمانی مراجعه کنند که البته این مسئله نیز به کمک خدمات نوبت دهی آنلاین، بسیار کاهش پیدا کرده است.

بررسی پروفایل پزشکان؛

از دیگر مزیت های خدمات نوبت دهی آنلاین این است که شما به راحتی می توانید تخصص و مدارک و رزومه پزشکان را مطالعه کنید و همچنین نظرات سایر مراجعه کنندگان را بخوانید و بر اساس نیاز خود، پزشک مورد نظر را انتخاب نمایید.

عدم محدودیت مکان؛

با استفاده از خدمات نوبت دهی آنلاین، دیگر نیازی نیست که شما حتما در مطب حضور پیدا کنید و نوبت ویزیت بگیرید. می توانید در هر کجا که هستید چه محل کار چه رخت خواب و... اقدام به دریافت نوبت کنید.

یادآوری خودکار نوبت ویزیت؛

ممکن است نوبت ویزیت شما در چند روز آینده باشد و شما به دلیل مشکلات و دغدغه های روزمره، نوبت خود را فراموش کرده باشید، این سیستم به صورت خودکار نوبت ویزیت را هشدار خواهد داد و به این ترتیب دیگر فراموشی در نوبت به وجود نخواهد آمد.

امکان تغییر نوبت؛

در این سایت می توانید از آپشن تغییر نوبت استفاده کنید. به این ترتیب اگر مشکلی به وجود بیاید و نتوانید طبق نوبت قبلی، در مطب حضور پیدا کنید، به راحتی می توانید آن را تغییر بدهید.

معایب استفاده از خدمات نوبت دهی آنلاین؛

علاوه بر موارد فوق العاده ای که در رابطه با مزیت های استفاده از نوبت دهی آنلاین ذکر شد، معایبی نیز وجود دارند که شما باید از آن ها اطلاع داشته باشید.

  • کار منشی دشوار تر می شود چرا که باید نوبت های تلفنی را سریعا وارد سیستم کند تا از بروز تداخل جلوگیری به عمل بیاید‌.
  • همه پزشکان از این سامانه ها استفاده نمی کنند و ممکن است شما به دنبال پزشک خاصی باشید ولی او را در این اپلیکیشن ها نیابید.
  • خدمات نوبت دهی آنلاین نیاز به اینترنت دارد و همان طور که می دانید در بسیاری از نقاط محروم، دسترسی به اینترنت وجود ندارد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز