خبرگزاری کار ایران

چگونه کسب و کاری حرفه‌ای داشته باشیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۸۶۷

تمام افرادی که کسب و کاری دارند و میخواهند آن را گسترش دهند و بصورت حرفه ای در زمینه مهارت و خدمات خود فعالیت نمایند میداند که داشتن یک برند و شرکتی که بصورت قانونی ثبت شده است چقدر می تواند به کسب و کار و خدمات آن ها اعتبار ببخشد.

تمام افرادی که کسب و کاری دارند و میخواهند آن را گسترش دهند و بصورت حرفه ای در زمینه مهارت و خدمات خود فعالیت نمایند میداند که داشتن یک برند و شرکتی که بصورت قانونی ثبت شده است چقدر می تواند به کسب و کار و خدمات آن ها اعتبار ببخشد.

این را بدانید تا زمانی که برند خود را بصورت قانونی ثبت نکرده باشید هرکسی می تواند از نام برند و اسامی مشابه نام برند شما استفاده نماید و این اتفاق تهدید بزرگی برای کسب و کار شما می باشد.

مسائل ثبتی و حقوقی برای افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند می تواند بسیار پیچیده و مشکل و زمانبر باشد. لذا شرکت های بیشماری وجود دارند که به صاحبان کسب و کار که تصمیم گرفته اند بصورت قانونی ، رسمی و حرفه ای کار خود را آغاز کنند مشاوره و خدمات ارائه می دهند.

در ادامه این مطلب تعدادی از این خدمات را به شما معرفی می کنیم.

همچنین یکی از معتبر ترین شرکت های ثبتی به نام رویال ثبت  را به شما معرفی خواهیم کرد که دارای کادری مجرب و متخصص می باشد که از طریق شماره 02179624 پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند و علامت تجاری و خدمات مالی و مالیاتی، اخذ ایزو و گواهینامه های معتبر بین المللی ، اخذ کد اقتصادی ،اخذ گواهینامه ارزش افزوده و بسیاری خدمات دیگر می باشد.و شما تنها با یک تماس می توانید پاسخ سوالات خود را از افراد متخصص دریافت نمایید.

اهمیت ثبت کردن قانونی برند

ثبت برند یک پروسه و روال قانونی دارد. بعد از طراحی برند مناسب، باید آن را حتما به ثبت قانونی رساند. ممکن است بعضی ها گمان کنند؛ نیازی به ثبت کردن برند نداشته و فقط کافی است، نام و یا نشانی را طراحی کرده و از آن استفاده کنند. این مسئله کاملا اشتباه است.

  ثبت نکردن قانونی برند، می تواند مشکل های مختلفی را ایجاد کند. برند های ثبت نشده، نمی توانند در تبلیغات رسمی شرکت کنند. اما به غیر از این مورد، مشکل های بزرگ تری برای کسب و کارهای  که برند خود را به طور قانونی ثبت نکردند؛ به وجود می آید.

اگر برند به طور رسمی ثبت نشود؛ ممکن است مشابه با یک برند رسمی باشد. این گونه مشکلات حقوقی و ادعا هایی مانند تقلب در کار، به وجود خواهد آمد. همچنین به غیر از این مورد ثبت نکردن برند، سبب سو استفاده نیز خواهد شد.

اهمیت ثبت نشان تجاری به شیوه قانونی

 علامت تجاری در حقیقت، مجموعه ایی از نشان ها و یا علامت های مربوط به کالا یا خدمات، است. این علامت های تجاری باید به طور قانونی ثبت شود. ثبت کردن علامت تجاری، دارای پروسه ها و روال مشخصی است.

معمولا صاحبان کسب و کار های تولیدی یا خدماتی قبل از شروع کار خود، نشان و یا علامت تجاری مورد نظر خود را، طراحی می کنند. بعد از طراحی باید این نشان ها و علامت های تجاری ثبت شوند. ثبت کردن قانونی علامت تجاری، مزیت های زیادی دارد.

چگونه کسب و کاری حرفه‌ای داشته باشیم؟

اهمیت ثبت نشان تجاری به شیوه قانونی

گرفتن سند مالکیت برای نشان و یا علامت تجاری، تنها در صورت ثبت علامت تجاری، ممکن است. در غیر این صورت، افراد صاحب کسب و کار، مالکیت حقوقی بر نشان تجاری خود نخواهند داشت. یکی از مهم ترین دلیل های که سبب اهمیت ثبت قانونی علامت تجاری می شود؛ سند مالکیت معنوی می باشد.

ممکن است بعضی از افراد متقلّب، با نشان تجاری مشابه با علامت شما، شروع به کار کنند. این اتفاق معمولا، برای کسب و کار های تولیدی یا خدماتی موفق اتفاق می افتد. این افراد متقلب، با هدف سود جویی و یا تخریب نشان تجاری شما، این کار را انجام می دهند. به هر حال باید با چنین افرادی، برخورد حقوقی کرد. بعضی از کسب و کار ها نشان تجاری داشته و از یک علامت مخصوص برای کالای های خود استفاده می کنند .

اما ممکن است آن نشان را ثبت نکنند. مخصوصا مشاغل و کسب و کار های کوچک دچار این اتفاق می شوند. این کسب و کار ها برای پیگیری و برخورد قانونی با کسانی که از نشان و علامت تجاری آن ها سو استفاده کردند؛ دچار مشکل های مختلفی خواهند شد.

مدت زمان اعتبار علامت تجاری

علامت یا لوگو و نشان برند نشان دهنده هویت و شناسه بوده و به همین دلیل در تمام دنیا برندهای شناخته شده و حتی کسب و کارهای کوچک از آن استفاده می کنند.

استفاده غیرمجاز از این علامت توسط سایر افراد و کسب و کارها تنها زمانی غیر قانونی تلقی شده و قابل دفاع است که مالک اصلی نسبت به ثبت آن در دستگاه های ذی ربط اقدام کرده باشد. پس از ثبت علامت برند به مدت ده سال تمام حق و حقوق مادی و معنوی آن برای مالک اصلی حفظ شده و امکان استفاده غیر مجاز وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که مدت زمان 10 ساله اولیه، پس از اتمام قابل تمدید می باشد. برای این منظور 6 ماه بعد از اتمام تاریخ اعتبار به مالک حقیقی یا حقوقی فرصت داده میشود تا نسبت به تمدید آن اقدام نماید. در غیر این صورت سایر افراد می توانند نشان را به نام خود به ثبت برسانند. علاوه براین، علامت های تجاری ثبت شده اگر به مدت سه سال توسط مالکین آن استفاده نشوند، سایر افراد می توانند درخواست ثبت را برای آن ارائه دهند.

چگونه کسب و کاری حرفه‌ای داشته باشیم؟

کارت بازرگانی چیست

کارت بازرگانی مدرکی است که برای صادرات و واردات کالاهای مجاز بازرگانی الزامی می باشد.

در نتیجه در این کشور  تنها افرادی می‌توانند واردات و صادرات انجام دهند که دارای کارت بازرگانی باشند.

پروسه کارت بازرگانی به این صورت میباشد که ابتدا دفاتر پلمپ مالیاتی بازرگان (در قالب شخصیت حقیقی و حقوقی باید در ادره ثبت شرکتها در قالب اظهارنامه ثبت گردد.

کارت بازرگانی، در راستای فعالیت های تجاری و اقتصادی به وجود آمده است. اشخاص حقیقی و یا حقوقی می توانند کارت بازرگانی را دریافت کنند.

 دریافت کارت های بازرگانی، به سبب مزایای آن برای فعالین اقتصادی بسیار توصیه می شود.

اخذ کارت های بازرگانی، دارای پروسه مشخصی است. برای دریافت این کارت ها می توان از مشاوران و متخصص های این زمینه کمک گرفت.

معرفی شرکت ثبتی معتبر

پروسه های قانونی مانند ثبت کردن شرکت معمولا زمان بر است. اگر این کار ها، به دست افراد غیر متخصص انجام شود؛ زمان بیشتری خواهد برد. به همین دلیل ثبت کردن قانونی شرکت ها، باید به دست افراد متخصص سپرده شود.

شرکت رویال ثبت از سال 1384 فعالیت خود را در ایران آغاز نمود. این شرکت مفتخر است که برای بیش از 12000 شرکت و بنگاه اقتصادی ، ثبت شرکت ، ثبت برند و علامت تجاری و خدمات مالی و مالیاتی، اخذ ایزو و گواهینامه های معتبر بین المللی ، اخذ کد اقتصادی ،اخذ گواهینامه ارزش افزوده  بسیاری خدمات دیگر  با موفقیت به انجام رسانده است .

جهت دریافت مشاوره می توانید با شماره 02179624 تماس حاصل  و یا به سایت royalsabt.com مراجعه نمایید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز