خبرگزاری کار ایران

آثار و بیوگرافی مهدی رسولی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۸۴۶

مداحی یکی از هنرهای نمایشی، ملی و مذهبی می­‌باشد که در ایام ولادت، شهادت یا وفات ائمه اطهار در ایام و مناسبت­‌های خاص برگزار می­‌شود. وظیفه یک مداح ترویج اسلام، ذکر مصائب ائمه اطهار، ذکر احادیث، پرهیز از بدعت­‌گذاری و بالا بردن سطح دانش خود می‌­باشد.

در کشور ما مداحان زیادی به این حرفه مشغول هستند؛ برخی از آن‌ها فقط اشعار نوشته شده در کتاب‌­ها را از رو یا از بر می­‌خوانند و برخی از آن‌ها خود نویسنده شعرهای مذهبی هستند. باید گفت مداحان معروف از جنبه‌­های مختلف مورد توجه مردم هستند و ویژگی‌­­های رفتاری آن‌ها می‌­تواند تأثیر زیادی در اعتقادات افراد جامعه بگذارد. بنابراین سبک زندگی، اخلاص در رفتار، پرهیز از خودنمایی، سبک مداحی و نوع سینه زنی یا دست­‌زنی باید از حاشیه‌ها دور باشد و باعث نشود دشمنان اسلام از آن علیه اعتقادات ما استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم تا درباره بیوگرافی مهدی رسولی از مداحان تحصیل کرده و خوش‌ ­صدای کشورمان صحبت کنیم.

آشنایی با بیوگرافی مهدی رسولی

هدف از ارائه زندگی‌­نامه یا بیوگرافی مهدی رسولی به مخاطبان دادن یک تصویر از عنوان شغلی، مهارت، تحصیلات، زادگاه یا شهر محل اقامت ایشان می‌­باشد. دانستن بیوگرافی مهدی رسولی هم برای طرفداران و هم برای کسانی که تازه می­‌خواهند با این مداح معروف آشنا شوند دارای اهمیت می­‌باشد. حاج مهدی رسولی در 12 مرداد 1367 در زنجان در یک خانواده مذهبی متولد شدند. پدر ایشان در آبان سال 1369 در کردستان به شهادت رسیدند و تنها یک برادر کوچک‌تر از خود به نام محمد دارند که در عصر شهادت پدر به دنیا آمد. وی در مدرسه شاهد دوران ابتدایی و راهنمایی را گذراندند و از همان دوران ابتدایی شروع به خواندن قرآن کردند و در گروه­‌های سرود و تواشیح شرکت می­‌کردند و به همراه مادرشان به مجالس روضه‌­خوانی می­‌رفتند. دوران دبیرستان و پیش‌­دانشگاهی را نیز در همان شهر در مدرسه نمونه دولتی طی کردند و به دلیل دور نشدن از مادر وارد دانشگاه سراسری زنجان شدند. ایشان دارای لیسانس مدیریت امور فرهنگی، فوق­­ لیسانس علوم قرآن و حدیث از دانشگاه دارالحدیث و فارغ‌­التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه سراسری زنجان هستند.

دانلود نوحه

 در ادامه بیوگرافی مهدی رسولی شما با شروع فعالیت جدی ایشان آشنا می­‌شوید. او از سال 1378 فعالیت خود را با تشکیل هیئتی به نام علی اصغر، وارثان شهدا و با کمک جمعی از فرزندان شهدا و ایثارگران آغاز کردند و سپس وارد هیئت رزمدنگان زنجان و حسینیه اعظم زنجان شد. بعدها با میثم مطیعی آشنا شدند و بدلیل داشتن سلیقه و افق فکری نزدیک به هم با یکدیگر همکاری و رابطه دوستی برقرار کردند. ایشان متاهل بوده و یک پسر بنام محمدجواد دارد همچنین وی به زبانهای فارسی و ترکی مداحی و روضه­خوانی می­کنند و به مداحی به زبان ترکی به دلیل ماهیت و اثرگذاری بیشتر علاقه بیشتری دارد. اگر علاقمند به دانلود مداحی مهدی رسولی و یا شنیدن صدای ایشان بصورت آنلاین هستید با مراجعه به سایت­های داخلی کشورمان بویژه سایت سویل موزیک می­توانید نوحه ­های مورد علاقه خود را دانلود کنید.

دانلود مداحی

حال که تا اندازه­ای با بیوگرافی مهدی رسولی آشنا شدید در ادامه می­خواهیم برخی از مداحی­ها و نوحه­ خوانی­ های ایشان را به شما معرفی نماییم تا بیشتر با کارهای ایشان در این زمینه آشنا شوید. همچنین شما می­توانید قبل از دانلود نوحه و مداحی  بصورت آنلاین آن را گوش داده سپس دانلود کنید. مداحی الرحیل الرحیل، نوحه خدا مهرت رو تو قلبم شبیه آیه نازل کرد، مداحی یتیم یتیم سفارش آخر پدره، نوحه آخرین نماز حیدر است، مداحی عشق یعنی ضربان حرم، مداحی ترکی یاعلی و یاعظیم، نوحی ترکی شکوه قرآن یاحسین سنیندی، نوحه ترکی یارالی زهرا گت سنی تاپشیردیم اللها و بسیاری دیگر از مداحی­‌ها و نوحه­‌های ایشان که همگی آن‌ها با استقبال مردم مواجه شده است.

 آثار و بیوگرافی مهدی رسولی

دانلود مداحی و نوحه حاج مهدی رسولی

حاج مهدی رسولی یکی از مداحان معروف و محبوب در سراسر ایران می‌باشد و علاقه­‌مندان آثار ایشان را در تلگرام، اینستاگرام و سایت‌­های اینترنتی دنبال می‌­کنند و با گوش دادن به آن قلب و روح خود را جلا می‌­دهند. در بخشی از بیوگرافی مهدی رسولی آمده که اطرافیانش گفته­‌اند که حاج مهدی رسولی شعرهایش را خودش نوشته و یا بازنویسی می­‌کند. با نزدیک شدن ماه محرم و ایام سوگواری شیعیان، بیشتر از هر زمانی دلتنگ مداحی های گلچین محرم و همچنین روضه‌­های مداحان محبوب خود مانند مهدی رسولی می­‌شوند. از این جهت یکی از سایت­‌هایی که می‌­توانید آثار ایشان را دانلود کنید سایت سویل موزیک https://sevilmusic.com با پخش آنلاین می­‌باشد. سایت سویل موزیک برای کاربران خود مجموعه‌­ای از مداحی­‌های جدید محرم 1400  ونوحه‌­های قدیمی تر از مداحان عزیز کشورمان را تهیه کرده که با مراجعه به آن می­‌توانند فایل­‌های مورد نظر را باکیفیت خوب و لینک مستقیم دانلود کنند یا به صورت آنلاین گوش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز