خبرگزاری کار ایران

جاذبه های گردشگری، بازتاب کننده تمدن یک کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۳۹۷

خیلی از ما ایرانیان برای سفر و گذراندن اوقات فراغت خود، مجذوب اماکن گردشگری خارج از کشور از جمله اروپا، آمریکا، مصر و ... میشویم. اما با توجه به بالا بودن هزینه اینگونه سفر ها نمی توانیم به آنها بپردازیم. از طرفی ما از این نکته بی خبر هستیم که در کشور خود، بسیار مکان های گردشگری مختلف و متنوعی وجود دارد که دیدگان هر بیننده ای را می تواند ساعت ها به خود خیره کند. سالانه توریست های زیادی از سایر نقاط کره زمین برای دیدن این جاذبه ها به ایران سفر میکنند؛ جاذبه هایی که هم از نظر مهندسی، تنوع در رنگ و همچنین بیان تاریخ و تمدن کشور ما بی نظیر بوده است و حرف های زیادی برای گفتن دارند. در ادامه به بررسی مناطق گردشگری کیش، اصفهان و شیراز می پردازیم تا بتوانید در سفر آینده خود از آنها دیدن فرمایید.

جاهای دیدنی کیش

جزیره زیبای کیش در جنوب ایران و در استان هرمزگان( شهرستان بندر لنگه) واقع شده است که از جزایر خلیج فارس محسوب میشود. جزیره ای که به دلیل ساختار نو و جدید خود و همچنین داشتن مکان های تفریحی و گردشگری بسیار خوب، باعث شده است تا بسیاری از ایرانیان به این جزیره سفر کنند. جاهای دیدنی کیش بسیار زیاد و متنوع است اما ما به بررسی تعداد کمی از این مکان ها می پردازیم.

  1. شهر زیرزمینی کاریز: منطقه ای تاریخی که حدود 2500 سال سن دارد و در گذشته آب شرب ساکنین جزیره را تامین می کرده است اما امروزه به یکی از جاهای دیدنی کیش تبدیل شده است. کاریز کیش به دلیل ارتفاع کمی که از سطح دریا دارد، نشان دهنده مهندسی و فکر دقیق ایرانیان در گذشته بوده است. در این شهر زیرزمینی که در عمق 16 متری زمین قرار دارد؛ میتوانید از صنایع دستی جزیره کیش و همچنین رستوران و کافی شاپ های آن دیدن فرمایید.

 شهر زیرزمینی کاریز در جزیره زیبای کیش

  1. نمایشگاه خزندگان کیش: اگر علاقه ای به خزندگان و انواع مارها دارید این مکان یکی از مناسب ترین جاهایی است که میتوانید در آن ساعت ها وقت بگذرانید و با مطالعه اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده میشود؛ بتوانید نکته های زیادی درباره نحوه زندگی و همچنین آناتومی بدن خزندگان و تولید مثل آنها بدست بیاورید.
  2. کشتی یونانی: کشتی یونانی یکی از مشهورترین جاهای دیدنی کیش است که تاریخچه این کشتی برمی گردد به سال 1345 که در این منطقه به گل نشست و از آن موقع به بعد حرکت داده نشد. قرارگیری این کشتی در مجاورت آب و همچنین اکسیژن هوا باعث شده است تا قسمت هایی از این کشتی از بین برود( اگرچه تخمین زده می شود تا چند سال آینده به صورت کلی از بین برود). این مکان برای علاقمندان به عکاسی در مواقع غروب خورشید نیز بسیار جذاب خواهد بود.

جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان، شهری که در زمان پادشاهان صفوی به عنوان پایتخت ایران برگزیده شد. اصفهان به دلیل قرارگیری در قسمت مرکزی کشور و داشتن پتانسیل بالا در زمینه گردشگری باعث شده است که مسافران( ایرانی) زیادی این شهر را هدف مسافرت خود قرار بدهند. اگر در جاهای گردشگری اصفهان قدم بزنید، بسیاری از مسافران خارجی را خواهید دید که مبهوت این بناهای تاریخی شده اند. اگر از عمارت عالی قاپو، پل خواجو و میدان نقش جهان که معرف حضور همه است، بگذریم ؛ جاذبه های گردشگری دیگری نیز وجود دارند که کمتر به آنها پرداخته شده است.

  1. عمارت هشت بهشت: این عمارت در دوران صفویه و بدست شاه اسماعیل اول بنا شده است که به شکل 8 ضلعی و در دو طبقه ساخته شده است، در وسط باغ بزرگی به اسم نقش جهان وجود دارد و در داخل این عمارت (درست در مرکز این هشت ضلعی) یک حوض که از جنس سنگ مرمر(حوض مروارید) است، وجود دارد و باعث خیره شدن بازدید کننده ها به آن میشود.

جاذبه های گردشگری، بازتاب کننده تمدن یک کشور

عمارت هشت بهشت از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان

  1. چهل ستون: این اسم هم بسیار آشنا و دارای قدمت طولانی مدتی است و یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان بشمار می آید که برای مهمانان خارجی دولت صفویه بیشتر مورد استفاده قرار میگرفت؛ گفته میشود که مدت ساخت این بنا بسیار طولانی بوده است. جالب است بدانید که این عمارت دارای 20 ستون است که با تصویر بازتاب این 20 ستون در آب (حوض آبی که در جلوی عمارت وجود دارد)، جمعا 40 ستون را میتوان در یک قاب دید و از آن لذت برد. اما تفسیر های دیگری در ارتباط با دلیل نامگذاری این بنا هست که گفته می شود 20 ستون دیگر این عمارت در یک آتش سوزی از بین رفته است ( در ابتدا دارای 40 ستون بوده است).
  2. چهارباغ عباسی: چهار باغ عباسی از دیگر جاهای دیدنی اصفهان است که بسیار زیبا و چشم نوازاست. اما این چهارباغ در زمان قاجار مورد نابودی قرار میگیرد ولی در شرایط مناسبی از مرگ نجات پیدا میکند و الان نیز همچنان پابرجا است. این چهارباغ در خیابان های منتهی به مکان های گردشگری شهر اصفهان بنا شده است و از این جهت مورد توجه و بازدید توریست و مسافران زیادی قرار میگیرد.

جاهای دیدنی شیراز

اگر در کنار تاریخ، به ادبیات و شعر علاقه دارید قطعا شیراز همان مکانی است که میتواند روح شما را از شعر، ادبیات و عشق ارضا کند و به روح شما طراوت خاصی ببخشد. بهترین زمان برای سفر به شیراز فصل بهار(اردیبهشت) است که علاوه بر جاهای دیدنی شیراز، میتوان از طبیعت خیابان های شیراز هم لذت کافی برد.

  1. باغ ارم: یکی از زیباترین و باشکوه ترین باغ های ایرانی است که علاوه بر دارا بودن معماری اصیل ایرانی، بسیاری از درختان و گل های آن از دیگر نقاط جهان جمع آوری شده است و در کنار تماشای تاریخ، شما میتوانید از طراوت این گیاهان نیز لذت ببرید. این باغ به دستور کریمخان زند بازسازی و مرمت شده است تا امروزه به این شکل در نظر بازدید کنندگان بدرخشد.
  2. حمام وکیل: این حمام به دستور کریمخان زند ساخته شده است که با استفاده از اصول معماری نوین در آن زمان به یک شاهکار معماری تبدیل شد. این حمام با وجود نقش هایی در سقف و دیواره آن نشان دهنده سنت های گذشتگان ما بوده است که  از این بابت بسیار ارزشمند است.
  3. مسجد نصیرالملک: قطعا عکس های این مسجد را بسیار دیده اید؛ مسجدی با پنجره های مشبک و رنگی که جلوه خاصی به این فضای معنوی القا میکند. عبور نور خورشید از درون پنجره ها و قرارگیری آن بر روی فرش های مسجد بسیار باشکوه و چشم نواز است. بهترین زمان سفر برای دیدن این مسجد زمستان است چرا که آفتاب به صورت مایل می تابد و این منظره زیبا، بهتر نمایانگر می شود.

جاذبه های گردشگری، بازتاب کننده تمدن یک کشور

تصویر زیبای تابش نور در مسجد نصیرالملک

کلام آخر

با توجه به جاهای دیدنی و گردشگری که در بالا به آن ها اشاره کردیم می توانید با یک برنامه ریزی خوب به همه ی این مکان ها سفر کنید و از تاریخ و تمدن ایران باخبر شوید و لذت ببرید. این ها تنها بخش کوچکی از اماکن تاریخی و تفریحی ایران است. در سراسر ایران زیبای ما مکان های دیگری(حتی ناشناخته) نیز وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز