خبرگزاری کار ایران

مزایا و معایب کلاس های آنلاین زبان انگلیسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۵۰۶

پاسخ با این سؤال نیازمند بررسی و شناخت تمام ابعاد آموزش در دوره آنلاین زبان بوده و نمی‌توان بدون بررسی کامل و جامع به صورت یک جانبه به پاسخ مثبت و یا منفی رسید. اما از آنجایی که این آموزش یک شیوه نوین آموزشی در کشور می‎‌باشد پیشنهاد می‌شود که در فرصت پیش آمده کنونی که مراجعه به بسیاری از مراکز به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار خطرناک می‎‌باشد در یک دوره آنلاین زبان شرکت نموده تا بیشتر با این روش آموزشی آشنا شوید.

یکی از مسائلی که سال‎‌ها داوطلبان آموزش زبان از شهرهای کوچک و بزرگ شهرستان با آن روبرو بودند عدم وجود امکانات و یا عدم حضور اساتید برجسته در شهرهای مختلف بود که عملاً چنین داوطلبانی از حضور در کلاس‎‌های مفید و پیشرفته اساتید بزرگ محروم بودند. اما در سیستم دوره آنلاین زبان این امکان به وجود آمد که بدون محدودیت مکانی همه‌ی افراد از هر شهری تنها با دسترسی به اینترنت بتوانند در کلاس‎‌هایی که شاید مجبور بودند برای شرکت در آن به شهرهای مختلف سفر کنند، با خیال راحت در منزل خود شرکت نمایند.

بازدهی کلاس آنلاین

توجه به هدف و تلاش و پشتکار از ملزومات آموزش اصولی زبان می‎‌باشد. در حقیقت بدون وجود هدف ممکن است افراد در ادامه‎‌ی مسیر دچار خستگی شده و دیگر از یادگیری زبان کناره گیری کنند که این اتفاق هم در کلاس‎‌های حضوری و هم مجازی و آموزش آنلاین می‎‌افتد. پس در صورتی که فردی از پشتکار و هدف برخوردار باشد هم در کلاس‎‌های حضوری و هم در دوره آنلاین زبان  تمام تلاش خود را به استفاده‎‌ی بهتر از امکانات به کار می‌گیرد تا خود را به هدف مورد نظر نزدیک‎‌تر سازد.

مزایای کلاس زبان آنلاین

شناخت مزایای شرکت در کلاس آنلاین زبان می‌تواند تردیدهایی که معمولاً در ثبت نام و شرکت در این کلاس‎‌ها وجود دارد را کنار زند و داوطلب را با دنیای تازه و هیجان انگیزی از آموزش روبرو کند.

  • کاهش هزینه‌‎:

    یکی از مسائلی که در شرایط اقتصادی کنونی قبل از هر تصمیم گیری مطرح می‌شود هزینه‎‌ی آن کار می‌‎باشد. در واقع گاهی بعضی از افراد تمام برنامه ریزی‎‌های خود را براساس هزینه‎‌های مربوط به انجام آن کار تنظیم می‌کنند که این امر ممکن است در خصوص انتخاب آموزشگاه و شرکت در دوره‌ آنلاین زبان نیز اتفاق بیافتد. خوب است بدانید که هزینه کلاس‎‌های آنلاین تنها مربوط به شهریه‎‌ی آن دوره بوده و دیگر شما مجبور به پرداخت هزینه‎‌های مختلف جهت رفت و آمد و یا سایر هزینه‎‌های جانبی نخواهید بود. اما نکته‎‌ی مهمی که در خصوص این امر مطرح می‌شود این است که ممکن است شما با آموزشگاه‎‌های متفاوتی روبرو شوید که هزینه‎‌های متفاوتی را برای پرداخت شهریه درنظر گرفته‎‌اند؛ در این صورت می‎‌بایست آموزشگاهی که بهترین خدمات ممکن را با هزینه‎‌ی پایین‎‌تر ارائه می‌دهد انتخاب نمایید.
  • عدم محدودیت مکانی برای شرکت در کلاس:

    یکی از محدودیت‎‌هایی که در کلاس‌های حضوری با آن روبرو هستیم کنسل شدن کلاس به دلایل مختلفی اعم ازمسافرت و نیز شرایط مختلف می‌‎باشد. یعنی با جابه‎‌جایی به شهر دیگر امکان شرکت در کلاس وجود نخواهد داشت و ممکن است نیمی از آموزش‎‌ها را از دست بدهیم و استاد نیز وقت مرور و تکرار مطالب را نخواهد داشت. یکی از مزایای شرکت در دوره‎ آنلاین زبان این است که شما در هر شهری که باشید حتی در مسافرت‎‌های کاری و یا خانوادگی و... و یا در محل کار در صورتی که فرصت کافی و دسترسی به اینترنت داشته باشید می‌توانید در کلاس‌ها بدون هیچ نگرانی بابت از دست دادن آموزش شرکت نمایید. از طرف دیگر حتی اگر به دلیل سرعت پایین اینترنت و یا هر مشکل دیگر نتوانستید باز هم در کلاس آنلاین زبان شرکت کنید به دلیل ضبط شدن کلاس‌ها باز هم مطالب آموزشی خود را از دست نداده‎‌اید.
  • کمک به فعالیت بیشتر دانش آموزان:

    احساس خجالت و کمبود اعتماد به نفس از جمله مواردی است که مانع فعالیت بیشتر و صحبت کردن دانش آموزان در کلاس‎‌های حضوری می‌شود. شرکت در آموزش‎‌‎‌های آنلاین زبان می‌تواند از جمله روش‌هایی مناسب برای شرکت دادن افراد خجالتی در مباحث و مشارکت در فعالیت‎‌های کلاسی و انجام مکالمه با آن‎‌ها باشد. این افراد با مکالمه‎‌ی بیشتر و شناخت توانایی‎‌های خود، به خودباوری رسیده و اعتماد به نفس کافی برای صحبت به زبان دیگر در یک جمع را به دست خواهند آورد. 
  • رسیدگی به تمامی امور در کنار آموزش آنلاین زبان:

    یکی از مزیت‎‌های برتر شرکت در دوره آنلاین زبان، رسیدگی به امور مختلف در کنار آموزش و یادگیری می‎‌باشد. در حقیقت در زمان‎‌های مختلف زندگی شرایط متفاوتی برای هر کدام از ما ایجاد می‌شود که ممکن است بر اساس آن شرایط، دست از اهداف خود برداریم. اما با استفاده از امکانات غیرحضوری آموزش زبان آنلاین و نیز یک برنامه ریزی درست می‌توان به تمامی امور خود به صورت منظم رسیدگی نمود.

ارتباط بازدهی دوره آنلاین زبان با سطح معلومات دانش آموزان

مزایا و معایب کلاس های آنلاین زبان انگلیسی

یکی از موارد بسیار مهم و ارزشمند در هنگام ثبت نام دوره‎‌های آموزشی تعیین سطح آموزشگاه است. در واقع تعیین سطح اصولی که بتواند افراد مختلف با سطح معلومات متفاوت را از هم تفکیک کند، از ویژگی‎‌های برتری است که در هنگام انتخاب آموزشگاه می‎‌بایست به آن توجه نمود. قرار گرفتن افرادی با سطح علمی پایین‎‌تر در کنار افرادی که از اطلاعات بیشتری در خصوص زبان برخوردار هستند می‌تواند موجب کاهش اعتماد به نفس افراد ضعیف‎‌تر و خستگی و مفید نبودن کلاس برای افراد قوی‎‌تر شود که در این صورت مسلماً نباید انتظار یک بازدهی مناسب از دوره آنلاین زبان خود داشته باشید. چرا که بازدهی بالا تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که آموزش عالی توسط اساتید برتر، هم سطح بودن دانش آموزان، استفاده از روش‌ها جذاب و جدید آموزشی در کنارهم رقم بخورد و عدم حضور هر یک ممکن است موجب کاهش بازدهی کل کلاس شود.

قوانینی که در  کلاس آنلاین زبان برای بازدهی بهتر اجرا می‌شود!

اگر چه کلاس‎‌ها و دوره‎‌های آنلاین در محیط منزل و یا محیط‎‌های غیررسمی برگزار می‌شود ولی نباید از اجرای قوانین برای یادگیری بیشتر و بهتر غافل شد. در واقع تنها تفاوت این کلاس‌‎ها با نوع حضوری آن می‌بایست در نحوه برگزاری و مکان برگزاری باشد نه در قوانین کلاس. قوانینی که در کلاس‎‌های حضوری می‎‌بایست توسط دانش آموزان و حتی اساتید رعایت بشود در کلاس آنلاین نیز همه موظف به رعایت آن می‎‌باشند. این قوانین شامل:

  • تعداد غیبت‎‌های کلاس:

    یکی از مسائلی که اساتید و آموزشگاه در کلاس‎‌های حضوری به شدت روی آن حساس هستند تعداد غیبت‎‌های دانش آموزان است. اجرای این قانون در کلاس‎‌های مجازی نیز کمک بیشتری به افزایش بازدهی کلاس و منظم شدن آن خواهد کرد. چرا که برخی از دانش آموزان این کلاس‎‌ها را جدی نمی‌گیرند و از شرکت در کلاس خودداری کرده و تصور می‌کنند که تنها مشاهده کلاس‎‌های ضبط شده کافی است و حتی برخی از مشاهده این کلاس‎‌های ضبط شده نیز سرباز می‌زنند. این در حالی است که تا زمانی که دانش آموز در کلاس فعالیت مستمر نداشته باشد و پرسش و پاسخ نکند نمی‌تواند نتایج خوبی را از این دوره آنلاین زبان حاصل کند.
  • حضور به موقع در کلاس:

    این قانون کمک می‌کند تا کلاس نظم بیشتری بگیرد. در کنار منظم شدن کلاس قطعاً مطالب بیشتری به دانش آموزان با آرامش یاد داده خواهد شد. اما در صورتی‌که دانش آموزان و یا حتی خود اساتید اهتمام کافی در حضور به موقع در کلاس نداشته باشند این کلاس نمی‌تواند بازدهی بالا و نتایج مطلوبی را کسب نماید.
  • آشنایی با نرم افزارهایی که در کلاس آنلاین استفاده می‌شود:

    معمولاً قبل از شروع تدریس و شرکت در دوره آنلاین زبان، آموزش‎‌هایی در خصوص نحوه کار با نرم افزار مخصوص آموزشگاه به دانش آموزان داده می‌شود تا برای شرکت در کلاس و استفاده از امکانات مختلفی مثل اشتراک گذاری عکس و مطالب و صحبت کردن و... مشکلی وجود نداشته باشد.
  • امتحانات پایان ترم:

    در کلاس زبان آنلاین همانند شکل حضوری کلاس‎‌ها بعد از پایان هر دوره برای ورود به ترم جدید می‎‌بایست امتحان پایان ترم برای آگاهی دانش آموز از وضعیت تحصیل خود در دوره‎‌ی مورد نظر و نیز تأیید صلاحیت او برای ورود به ترم‎‌های بالاتر گرفته شود. حضور در این امتحانات الزامی بوده وعدم حضور در آن سبب عدم صلاحیت برای شرکت در ترم‎‌های بالاتر می‌شود.
  • مدرک تحصیلی زبان:

    یکی از تصورات اشتباهی که در خصوص دوره آنلاین زبان وجود دارد این است که این دوره‎‌ها فاقد مدارک معتبر بوده و بعد از اتمام دوره هیچ مدرک معتبری به دانش آموزان داده نمی‌شود. این در حالی است که با قبولی دانش آموزان پس از شرکت در آزمون، مدارک معتبر مخصوص به همان دوره به آن‎‌ها داده می‌شود تا برای آموزش در سایر آموزشگاه‎‌ها و یا تدریس دچار مشکل نشوند.

 

  • مزایا و معایب کلاس های آنلاین زبان انگلیسی

موسسه زبان آفاق با بهره‌گیری از سیستم آموزش استاندارد آکادمی آکسفورد کشور انگلستان و نیز استفاده از کتاب‎‌های معتبر انتشارات یورک که از سال‎‌ها پیش ناشر تخصصی کتاب آموزش زبان بوده، توانسته از بهترین مراکز آموزش زبان در تهران باشد. ارائه سرویس‎‌های تحصیلی کاربردی متناسب با پیشرفت‎‌های روز دنیا از جمله اهداف این آموزشگاه می‎‌باشد. برای شرکت در کلاس‎‌های آنلاین آموزشگاه آفاق می‌توانید به آدرس https://afaq-lc.com/ مراجعه نمایید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز