خبرگزاری کار ایران

با میلگرد ساده محصول شرکت کشش علم و صنعت بیشتر آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۲۵۵

حتماً تا کنون نام میلگرد به گوشتان خورده و به احتمال زیاد آن را از نزدیک دید‌ه‌اید. میلگردها محصولات مقطعی شکل فولادی هستند که در صنایع ساخت و ساز به فراوانی استفاده می‌شوند و بیشترین استفاده آن‌ها در سازه‌های بتنی دیده می‌شود.

میلگرد در دو نوع ساده و آج‌دار وجود دارد. میلگرد ساده دارای سطح صافی است و به دلیل ویژگی‌های خاصی که برای آن تعریف شده کاربردهای جذابی دارد. میلگرد ساده که به آن آرماتورهم می‌گویند، به عنوان میله تقویت کننده فولادی مقاومت کشش بتن را افزایش می‌دهد. همه ما می‌دانیم که سازه بتنی مقاومت فوق‌العاده‌ای در تحمل فشار دارد اما آیا می‌دانید که بتن مقاومت کششی ندارد و در تنش بسیار ضعیف است؟

از این رو در سازه‌های بتنی از میلگرد ساده برای افزایش مقاومت بتن در برابر تنش استفاده می‌شود.

این میلگرد در اکثر پروژه‌های ساختمانی و بخش‌های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و مقاومت کششی پایین بتن را جبران می‌کند. این محصول فولادی در اسکلت بتن آرمه، ستون‌ها، صفحات، محصولات پیش ساخته و موارد دیگر استفاده می‌شود. میلگرد ساده انواع مختلفی دارد. هر نوع آن دارای برگ شناسنامه است که در آن آنالیز محصول شرح داده شده است. شرکت کشش علم و صنعت انواع مختلف میلگردهای ساده را ارائه می‌دهد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. قبل از هر چیزی باید با مبحث کشش میلگرد آشنا شوید تا چیستی محصولات شرکت کشش علم و صنعت را بهتر درک کنید.

کشش میلگرد چیست؟

کشش میلگرد به فرآیندی گفته می‌شود که در آن میلگرد ترانس یا همان میلگرد ساده کشش شده از میلگردهای صنعتی به دست می‌آید. این فرآیند بدین صورت است که آنقدر آرماتور را می‌‌کشند تا لاغر شده و سطح صاف و صیقلی از آن باقی بماند. محصولی که در نهایت از این روش تولید می‌شود میلگرد ترانس نامیده می‌شود. این میلگرد در صنایعی به کار گرفته می‌شود که حساسیت بالایی لازم است و یا ظاهر کار از اهمیت بالایی برخوردار است. مسئله اینجا است که این نوع میلگرد چگونه بتن را مقاوم می‌کند. بهتر است با مقاومت کششی آشنا شوید. مقاومت کششی در اجسام به میزان مقاومت آن‌ها در برابر کشش گفته می‌شود که از تغییر شکل و در نهایت شکستن اجسام جلوگیری می‌شود. در مورد سازه‌های بتنی میزان نیروی کششی که به بتن وارد می‌شود، بر سطح مقطع میلگرد تفسیم شده و استحکام سازه افزایش می‌یابد.

مراحل تولید میلگرد ساده ترانس

  • ابتدا میلگردها داخل حوضچه‌های آب و اسید شسته می‌شوند تا آلودگی‌های سطحی آن‌ها از بین برود.
  • سپس سر میلگردها حدود ۱۰ سانتی متر تراشیده می‌شود تا بتوان آن را از دوزه رد کرد و داخل قالب قرار داد. این کار برای کاهش سایز میلگردها انجام می‌شود.
  • در مرحله بعد فرآیند اصلی کشش میلگرد انجام می‌شود و آرماتورها داخل دستگاه کشش مخصوص کشیده می‌شوند تا لاغر شده و به سایز مورد نظر برسند.
  • آخرین مرحله کشش نیز تاب گیری و صاف کردن میلگردهای ترانس تولید شده می‌باشد.
  • در نهایت میلگردهای ترانس بسته بندی و عرضه می‌شوند.

میلگرد ترانس

این میلگرد ساده پرمصرف‌ترین مقطع فولادی در صنعت است که در سایز، شکل و ابعاد مختلف وجود دارد. این میلگرد سطح بسیار صیقلی دارد، به همین دلیل در برخی از پروژه‌ها از جنبه تزئینی آن استفاده می‌شود. سطح کیفیت و میزان صاف بودن این میلگرد به ساختار آن و نحوه پولیش زنی میلگرد مرتبط است. همین ویژگی‌ها باعث متمایز شدن این میلگرد در بین سایر مقاطع فولادی شده است. میلگرد ترانس در انواع تک پولیش و دو پولیش تولید می‌شود.

با میلگرد ساده محصول شرکت کشش علم و صنعت بیشتر آشنا شوید

شش پر

شش پر ترانس نوعی از میلگرد ساده است که سطح مقطع آن به شکل شش ضلعی است. این محصول در دو نوع فولادی و آهنی تولید می‌شود و در سایزهای ۶ الی ۱۰۰ میلی متر و به صورت شاخه‌های ۶ متری، ۹ متری و ۱۲ متری عرضه می‌شود. کاربردهای مختلفی برای میلگرد شش پر تعریف شده است که مهم‌ترین آن‌ها شامل صنایع ساختمانی و عمرانی، صنایع ریل‌ سازی، شاسی ماشین آلات و غیره می‌شود.

چهار پهلو

چهار پهلو ترانس همان طور که از نام آن مشخص است مقطعی چهار گوش دارد. این نوع میلگرد ساده کاربردهای بسیار زیادی در صنعت دارد. برخی از مهم‌ترین کاربردهای آن شامل صنایع ساختمانی و عمرانی، جرثقیل‌ها، شاسی ماشین آلات، نگهدارنده تیغه‌ها و غیره می‌شود. چهار پهلو در ضخامت‌های ۸ تا ۲۰۰ میلی متری تولید و عرضه می‌شود. برای سایزهای بسیار متنوع آن  نیزکاربردهای بسیاری از قبیل تولید درب‌های لوکس، حفاظ پنجره، نرده‌های حفاظتی و کاربردهای تزئینی و مقاومتی بسیاری تعریف شده است.

تسمه ترانس

تسمه ترانس مقطعی صاف و مستطیل شکل است که در اندازه‌ها و کاربردهای مختلفی وجود دارد. تسمه در سه نوع مختلف تولید می‌شود که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.

  1. تسمه نوردی که از شمش‌های آهن تولید شده و استحکام فوق العاده‌ای دارد.
  2. تسمه ماشین‌کاری که در کار حساسیت بالایی می‌طلبد، استفاده می‌شود و معمولاً برشی از ورق ۶ متری است.
  3. تسمه ترانسی که سطح مقطع آن کاملاً صاف و صیقلی است و حداقل تلورانس را دارد. بر روی این تسمه کم‌ترین عملیات ماشین‌کاری اعمال می‌شود.

شرکت کشش علم و صنعت

با میلگرد ساده محصول شرکت کشش علم و صنعت بیشتر آشنا شوید

این شرکت در سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را در زمینه تولید میلگرد ساده و کشش میلگرد آغاز کرده و با حدود چهل سال سابقه درخشان در این حوزه از پیشروان صنعت میلگرد کششی در ایران است. این شرکت قادر است بهترین و گسترده ترین طیف میلگرد ترانس را برای مشتریان خود تأمین کند. علاوه بر آن این مجموعه توجه ویژه‌ای به کیفیت و استاندارد بودن مواد اولیه دارد و به صورت دائم خط تولید خود را کنترل و محصولاتش را مورد آزمایش قرار می‌دهد. همین ویژگی باعث تمایز شرکت کشش علم و صنعت در بین سایر شرکت‌های تولید کننده محصولات فولادی شده است.

استحکام ساختمان یا هر سازه عمرانی دیگری اصلی‌ترین ویژگی آن است. بنابراین کاربران حداکثر تلاش خود را برای داشتن سازه محکم به کار می‌گیرند. یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای استحکام سازه میلگرد است که شرکت کشش علم و صنعت انواع مختلف آن را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کند. برای برقراری ارتباط با این شرکت و سفارش میلگرد ترانس می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی آن وارد سایت شرکت شده وعلاوه بر کسب اطلاعات تکمیلی به کمک کارشناسان آن سفارش خود را ثبت کنید. لینک زیر آدرس اینترنتی این شرکت می‌باشد.

https://keshesh-elmosanaat.com/

http://kesheshmilgerd.ir/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز