خبرگزاری کار ایران

انواع سبک های گچبری سقف پذیرایی و اتاق و ابزار پیش ساخته پلی یورتان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۰۳۶

هر کاری که فکر می کنید باعث زیباتر شدن و شیک تر شدن خانه می شود را انجام دهید.

گچکاری سقف اتاق به دو سبک کلی یعنی گچبری مدرن و گچبری سنتی تقسیم می شود.

گچبری سقف اتاقق به سبک سنتی:

گچبری سنتی دارای طرح های با جزئیات ظریف تر، شلوغ تر می باشد. این  سبک از گچبری معمولا از چند رنگ تشکیل شده است. سبک سنتی کچبری سقف اتاق یا دیواره ها در ایران تداعی کننده بهشت و باغ ها بوده است، به همین خاطر است که در طراحی های آنها اونواع پرنده ها و گل ها وجود دارد. سبک سنتی گچبری نیز خود دارای چندین زیر مجموعه می باشد.

   گچکاری سقف اتاقق به سبک مدرن:

در گچبری به سبک مدرن دیگر طرحی از گل و پرنده های بهشتی وجود ندارد. این سبک با طراح های ساده و خطوط ساده شناخته می شوند. برای گچبری سقف پذیرایی به سبک مدرن فقط از خطوط صاف و قائم یا منحنی استفاده می شود. تلفیق خطوط صاف و منحی در یک سقف کاملا نادر است، یعنی معمولا یکی از این خطوط برای گچبری سقف پذیرایی استفاده می شود. همین خطوط ساده زیبایی بسیار زیادی به خانه می بخشند.

گچبری مدرن سقف پذیرایی

تا اینجای مطلب متوجه شدید که گچبری سقف پذیرایی یکی از مهمترین خدمات برای هر خانه ای به حساب می آید و همین طور سبک مدرن آن جزو جدیدترین موارد به کار رفته در دکوراسین داخلی هر مکانی می باشد. امروزه خانواده های زیادی به این سبک روی آورده اند.

به کارگیری طرح های زیبا و جذاب گچبری پیش ساخته بر روی سقف می تواند معماری داخلی خانه ی شما را جذاب تر و متفاوت تر کند. امروزه طرح ها و مدل های متفاوتی برای گچبری سقف اتاق ها وجود دارد که افراد می توانند با توجه به سلیقه ی خود و همین طورد معماری داخلی مکانی که قرار است گچبری پیش ساخته انجام دهند، طرح مدرن یا سنتی را انتخاب کنند.

افراد می توانند با استفاده از یک لوستر زیبا و متفاوت، نمایی زیباتر و جذاب تری را به سقف خانه ی خود بدهند. همچنین می توانند با استفاده از نورپردازی های مخفی، گچبری سقف را زیباتر کنند و جلوه ای زیبا تر به خانه ی خود بدهند.

انواع گچبری سقف

همانطور که گفته شد خدمات گچبری پیش ساخته سقف اتاق ها در مدل ها و طرح های مختلفی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها سقف خانه و کل خانه را زیبا تر کرد. انواع گچبری سقف عبارتند از:

گچبری سقف اتاق به صورت ساده

گچبری سقف با بکارگیری طرح های پیچیده

گچبری سقف همراه با ورق های طلا و نقره

گچبری سقف اتاق به سبک مدرن

گچبری سقف کلاسیک

گچبری سقف به سبک سنتی

علاوه بر این موارد این امکان را دارید که برای سقف خانه ی اتاق از نورپردازی ها و نور های مخفی استفاده کنید تا زیبایی محیط را چندین برابر کنید.

نکته ای که باید بسیار به آن توجه داشته باشید این است که حتما گچبری سقف را به دست یک فرد ماهر از یک شرکت معتبر بسپارید تا کار را به بهترین شکل و با کیفیت عالی دریافت کنید و در انجام آن دچار مشکل نشوید و از انتهای کار رضایت کامل داشته باشید.

انواع سبک های گچبری سقف پذیرایی و اتاق و ابزار پیش ساخته پلی یورتان

شما می توانید هر ایده یا طرحی که به ذهنتان می رسد را برای گچکار مورد نظر خود بگویید تا در صورت امکان برای شما انجام دهد و شما را راهنمایی کند. خلاصه هر کاری که فکر می کنید باعث زیباتر شدن و شیک تر شدن خانه می شود را انجام دهید.

ابزارپلی یورتان و محیط زیست:

همان گونه که شاهد هستید  دردهه های اخیر، تغییرات زیادی در آب وهوای کره زمین صورت گرفته که این امرباعث نگرانی دوستداران محیط زیست گردیده است.به همین دلیل توافقات بین المللی برای حل این بحران و مشکل جدی انجام گرفت.

این ابزارکاربردی به دلیل عمربالا و کاهش اتلاف انرژی و همچنین به دلیل قابلیت بازیافتی بودن، کمک زیادی در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نموده است.

می دانیم که عایق مانع هدر رفت انرژی در ساختمان ها می شود و همین نقش مهم باعث شده تا از آن ها برای ساخت بناهایی استفاده شود که مصرف کم انرژی در آن ها اولویت است. مثل خانه های پسیو(( passive houses. که درساخت این ساختمان ها از ابزار پیش ساخته پلی یورتان پاششی یا ساندویچ پنل ها بهره گرفته می شود چرا که به دنبال صرفه جویی درمصرف انرژی، هزینه های ساخت وساز نیز به طور چشمگیری کاهش می یابد.

گفتیم از مولفه های مهم ابزار پیش ساخته پلی یورتان ، عمربالای آن است همین نکته باعث شده تا عملا نیازی به تعویض و تعمیر نباشد که در نتیجه به حفظ منابع زیست محیطی کمک زیادی می نماید.از دیگز مزایای استفاده ازعایق پلی اورتان، این است که درقیاس با سایر عایق ها سبک تر بوده و همین مسئله، سبب صرفه جویی درحمل ونقل نیز می گردد.

بی‌خطر بودن پلی یورتان:

امروزه به دلیل تغییرات زیادی که در سبک زندگی انسان ها به وجود آمده است و با پیشرفت تکنولوژی، نمی توان وجود مواد شیمیایی و آلودگی های محیط را منکر شد. استفاده ازمواد و ابزار پیش ساخته پلی یورتان علاوه بر صنایع غذایی، در صنعت ساختمان سازی نیز به کاربرده می شود و می دانیم که این مواد در اطراف ما وجود دارند. حال نگرانی وسوالی که ازاین بابت پیش می آید این است که این امر چقدردرسلامتی ما اثرسوء دارد؟

آژانس حفاظت از محیط زیست واقع درایالات متحده این نکته را بیان کرد که مواد پلی یورتان سمی نبوده و فوم پلی یورتان نیز بدون خطر است.

بازیافت پلی یورتان:

در صورت بازیافت ابزار پیش ساخته پلی یورتان باید از این مسئله که مواد اولیه ی ارزشمند وگران بهای آن تلف نشود، اطمینان پیدا کرد.با توجه به نوع ابزارپلی یورتان، روش های مختلفی برای بازیافت هرکدام ارائه شده است.

پلی یورتان و فوم آن قابلیت بازیافت دارند که با زباله های تولیدی آن ها و بازیافتشان، مواد اولیه ی موردنظر برای تولید مجدد پلی یورتان حاصل می گردد.

ازاین پلی یورتان جدید می توان برای وسایل نقلیه و ساخت مبلمان و پخش عمده قرنیز استفاده نمود.

اگر پلی یورتان موردنظربرای بازیافت گزینه ی مناسبی نبود با عمل بازیابی انرژی از آن استفاده می نمایند به این دلیل که پلی یورتان دارای انرژی در سطح انرژی زغال سنگ است که همین نکته ی مهم، آن را برای سوزاندن زباله های شهری مورد استفاده قرار می دهد.

مزیت های فوم پلی‌ یورتان:

-این فوم، در برابر عوامل خورنده که در محیط وجود دارند، درای مقاومت بالایی است؛

- دارای چسبندگی بالا روی سطح های مختلف؛

- در برابر تغییرات دمایی، خاصیت انعطاف پذیری آن حفظ می گردد؛

انواع سبک های گچبری سقف پذیرایی و اتاق و ابزار پیش ساخته پلی یورتان

- چنانچه درکاربردهای مختلف، این فوم درمجاور آب آشامیدنی قراربگیرد، خطری ندارد زیراغیرسمی بوده و دارای تاییدیه مصرف می باشد؛

- استفاده به عنوان عایق حرارتی؛

- دارای وزن کم

- غیر قابل نفوذ در برابر رطوبت و بخار

معایب فوم عایق پلی‌ یورتان:

توجه نمایید که درهنگام انجام کار با فوم پلی یورتان، به دلیل تولید گازاز این ماده، حتما ازپوشش مناسب برای ایمنی بیشتر استفاده نمایید چرا که ممکن است سلامتی شما در معرض خطرقراربگیرد.

گفتیم این فوم دارای قدرت چسبندگی بالا می باشد به همین دلیل از آن برای مکان هایی استفاده می گردد که فرد تصمیمی برای بازسازی یا تعمیرمحل موردنظرندارد زیرا پس ازچسبیدن به محل، دیگرامکان پاک کردن یا جدا نمودن آن وجود ندارد.

بازیافت فوم پلی یورتان دارای پروسه ی طولانی بوده از این رو در دسته ی مواد تجدیدناپدیر قرار می گیرد.

کلام پایانی:

امیدواریم نکات ذکر شده در این مقاله، شما مخاطبان گرامی را با انواع پلی یورتان و کاربردهای مهم آن آشنا ساخته وبا شناخت معایب و مزایای مهم آن، به شما در تصمیم گیری بهترکمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز