خبرگزاری کار ایران

بهترین زمان مصرف سرم ویتامین C

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۰۳۲

اگر در محصولات مراقبت از پوست گشتی زده باشید و ترندها و روش‌های رسیدگی به پوست را دنبال کرده باشید، حتما نام سرم ویتامین C به گوشتان خورده است. سرم صورت به اندازه کرم مرطوب کننده و آبرسان و یا محصولات مراقبت از پوست دیگر قدمت ندارد و می‌توان گفت در دسته محصولات تازه‌تر قرار می‌گیرد.

اگر بخواهیم تاریخچه استفاده از ویتامین C برای جوانی و ترمیم پوست را در نظر بگیریم، به دوران باستان و پیش از میلاد مسیح می‌رسیم. اقوام آن زمان راز جوان کننده بودن رزماری، آویشن و میوه‌های حاوی این ویتامین را فهمیده بودند و به وسیله این ترکیبات از پوست خود محافظت می‌کردند. سرم ویتامین C اما محصول متفاوت‌تری است که با ذرات ریز خود می‌تواند بیشترین تاثیر را بر پوست بگذارد و خیلی سریع به بافت آن نفوذ کرده، مشکلات مربوط به پیری و چین و چروک را رفع کند.

پیشگام نگار، فروشگاه اینترنتی فعالی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی است که کلیه محصولات مورد نیاز شما، از جمله سرم ویتامین C و ماسک زغال را در اختیارتان گذاشته و با ارائه بهترین برندها، خریدی فوق العاده برایتان رقم می‌زند. با خرید از این فروشگاه از خدمات ویژه‌ای نظیر تخفیف‌های باور نکردنی و مشاوره رایگاه برخوردار شوید. همچنین میتوانید برای مشاهده قیمت سرم ویتامین c و قیمت ماسک زغال کلیک کنید.

از خواص اعجاب انگیز سرم ویتامین C چه می‌دانید؟

سرم صورت بافت و ذرات بسیار کوچکی دارد که به محض استفاده به پوست جذب می‌شود. تصور کنید مقدار زیادی ماده مغذی به یک باره وارد پوستتان شود و به طور مستقیم بر آن اثر بگذارد. این کاری است که این سرم صورت با پوست می‌کند.

سرم ویتامین C محصولی است که با ویتامین C غنی شده و دارای غلظت بالایی از آن است. به این ترتیب میزان فراوانی از این ویتامین بدون واسطه وارد بافت پوست می‌شود و فعالیت خود را به عنوان آنتی اکسیدان و ماده تغذیه کننده آغاز می‌کند.

بهترین زمان مصرف سرم ویتامین C

آنتی اکسیدان‌ها درمان اصلی پیری اند و می‌توانند رادیکال‌های آزاد را مهار کنند. پوست به علت افزایش سن، استرس زیاد، نور خورشید، آلودگی و... نشانه‌های پیری را در خود بروز می‌دهد و دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود. ویتامین C اما این فرایند را کند کرده و آن را کاهش می‌دهد؛ سبب جوانی و لطافت پوست می‌شود.

سرم ویتامین C همچنین قادر است پوست را سفت و مستحکم، بدون لک، جای جوش و تیرگی کند و در تعدیل چربی آن موثر باشد. این محصول ضد جوش بوده و در درمان آفتاب سوختگی نقشی تعیین کننده دارد.

استفاده از سرم ویتامین C در شب یا روز؟ چرا؟       

این محصول بایستی یک بار در روز و در شب یا صبح مورد استفاده قرار بگیرد. علت هم این است که پوست در طول روز تنها یک بار یا مقدار مشخصی می‌تواند ویتامین C جذب کند و استفاده بی‌رویه آن نه تنها مفید نیست، بلکه می‌تواند حساسیت ایجاد کند. البته منظور از استفاده بی‌رویه بیش از روزی دو بار است.

 پس مهم است که زمانی را بر مصرف هر روزه سرم ویتامین C انتخاب کنید و پوستتان را به آن عادت بدهید. اگر می‌خواهید شب‌ها سرم صورت را به پوستتان بزنید، همیشه همین کار را تکرار کنید و به این روتین نظم بدهید. اگر هم مایلید صبح‌ها از سرم ویتامین C استفاده کنید، به یاد داشته باشید که در روزهای دیگر نیز باید در همین زمان مصرف محصول را انجام دهید.

اما اکنون سوال این جا است پوست چه زمانی برای جذب محتویات این محصول آماده‌تر است؟

ویتامین C به دو شکل فعالیت می‌کند و به پوست جلا می‌دهد: فعالیت آنتی اکسیدانی که ناشی از فرم پایدار این ویتامین، مانند استرهای اسکوربیک اسید است و فعالیت لایه برداری که ناشی از فرم پیور یا خالص این ویتامین می‌باشد. هر دو این فرایندها باعث کند شدن روند پیری و شادابی و جوانی پوست می‌شوند. اما مسئه این جا است که در کنار اثر مثبت خود پوست را حساس می‌کنند و به همین دلیل باید به زمان استفاده از آن‌ها توجه شود. هرگز تصور نکنید که ویتامین C حساسیت‌زا است، خیر!

برای تشخیص بهترین زمان استفاده از این سرم صورت، باید نوع پوست خود را بررسی کنید. اگر پوست حساسی دارید توصیه می‌شود که شب، زمانی که نور خورشید وجود ندارد، سرم ویتامین C را به پوستتان بزنید. آفتاب می‌تواند این ویتامین را تجزیه کند، به خصوص اگر از ضد آفتاب استفاده نکرده باشید. در نتیجه واکنش‌های آلرژیک در پوستتان پدید می‌آید و شما را اذیت می‌کند.

به علاوه لایه برداری عملی است که برای پوست حساس با دردسر همراه است. در مصرف کرم شب و ضد چروک‌های حاوی رتینول بعد از سرم ویتامین C احتیاط کنید. این محصولات برای همه افراد تاثیر فوق العاده‌ای به همراه دارند و ازبین بردن چروک را سریع و سریع‌تر می‌کنند، اما مصرف آن‌ها در کنار سرم ویتامین C برای افراد با پوست حساس ممکن است پوست را تحریک کند. پس بد نیست که ابتدا تست حساسیت را انجام دهید.

بهترین زمان مصرف سرم ویتامین C

استفاده از سرم ویتامین C در روز، به علت خواص آنتی اکسیدانی بسیار، پوست را با نشاط می‌کند و از آن در برابر اکسیدان‌هایی به جز آفتاب محافظت می‌کند. این گونه خواص ضد آفتاب‌ها تکمیل می‌شود و پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و عوامل بیرونی همچون گرد و غبار، آلاینده‌ها و مواد شیمیایی مقاوم خواهد شد.     

استفاده از سرم ویتامین C در شب سبب می‌شود که پوست بدون مزاحمت و عوامل بیرونی بتواند محتویات درون محصول را به خود جذب کند. همان طور که گفتیم نور خورشید قادر است ویتامین C را تجزیه کند یا اثر آن را کاهش دهد. دیگر عوامل آلوده نیز جذب این ویتامین را کاهش می‌دهند و اثرگذاری آن را کم می‌کنند.

در کل می‌توان گفت که مصرف این محصول چه در صبح و چه شب خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارد؛ اما خوبی‌های مصرف شبانه سرم ویتامین C به مصرف روزانه‌اش می‌چربد و بیشتر است. برخی از محصولات در دستور مصرف خود استفاده دو بار در روز را توصیه می‌کنند. مهم این است که به پوستتان، نیازهایش و همچنین غلظت محصول توجه کنید.

پس از استفاده از سرم در روز، حتما ضد آفتاب بزنید. هنگامی که شستشوی شبانه صورتتان را انجام دادید از سرم ویتامین C استفاده کنید و بعد از آن کرم شب، جوان کننده یا مرطوب کننده را روی پوست خود قرار دهید.

در آخر

برای خرید سرم ویتامین C و کسب اطلاعات بیشتر به فروشگاه اینترنتی پیشگام نگار مراجعه کنید. اگر خواهان محصولات متنوع، برندهای اصل و اورجینال و سریع‌ترین زمان ارسال هستید، این سایت انتخاب خوبی برای شما است.

پیشگام نگار نه تنها سرم ویتامین C، بلکه تمام محصولات مراقبت از پوست و موی مورد نیازتان را دربرداشته و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز