خبرگزاری کار ایران

مبلمان اداری چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۹۰۴

وسایل و تجهیزاتی که در یک محیط اداری استفاده می‌شود، اغلب به سه دسته مبلمان اداری،  لوازم فناوری و وسایل اداری تقسیم می‌شوند. مبلمان اداری مهمترین جز در هر ادار‌ه‌ای است. مبلمان اداری بخشی از هویت دفتر است و دقیقا همان چیزی است که برای کار به آن نیاز دارید. در این بلاگ سعی کردیم ضمن تعریف مبلمان اداری از اهمیت این تجهیزات اداری برای یک دفتر بگوییم.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم تجهیزات اداری به سه دسته مبلمان اداری،  لوازم فناوری و وسایل اداری تقسیم می‌شوند. وسایل فناوری تجهیزات کوچکتری هستند که درکارهای روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این دست وسایل می‌توان به پرینتر، فکس، کامپیوتر و ... اشاره کرد.  وسایل کوچکتری مثل منگنه، کاغذ، خودکار و... نیز در دسته لوازم اداری جای می‌گیرند. دسته سوم و مهمترین دسته شامل مبلمان اداری است که در این مطلب سعی کردیم به طور کامل آن را توضیح دهیم.

مبلمان اداری شامل وسایلی مانند انواع میز، صندلی، فایلینگ، کشو، کمد، کتابخانه، بایگانی و پارتیشن اداری است. مبلمان منازل غالبا با لوازم اداری از لحاظ مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، صندلی‌ها در محیط اداری اغلب اجازه چرخش به شما می‌دهند تا آزادی حرکت را فراهم کنند و کمدها متناسب با پرونده‌ها و کاغذهای اندازه استاندارد اداری، طراحی شده‎اند.

البته شاید این مسئله در ذهن شما ایجاد شود که نیازهای ادارات متفاوت است. اما با وجود این برخی از وسایل مانند میز و فایلینگ در هر اداره‌ای بسیار رایج و معمول هستند.

مبلمان اداری شامل چیست ؟

میز و صندلی اداری

میز و صندلی مناسب می‌تواند روز کاری شما را قابل تحمل یا بسیار غیر قابل تحمل کند. ابتدایی‌ترین جز مبلمان اداری که در دفتر کار به آن نیاز خواهید داشت؛ میز و صندلی اداری است. میز اداری به هر کارمند فضای مورد نیاز برای انجام وظایف خود را می‌دهد. هر یک از کارکنان بیشتر وقت خود را در پشت میز و صندلی اداری سپری می‌کنند. میز اداری قطعا جز اساسی‌ترین وسایل در محیط کاری است که در هر اداره‌ایی به آن نیاز است. میز نیز خود شامل انواع مختلفی است که عبارتند از:

 میز مدیریت، معاونت، کارشناسی، کارمندی، کنفرانس، پذیرش و میز لپ تاپ .

میزها را با توجه به نیاز و فضایی که دارید باید انتخاب کنید. برای انتخاب میز باید به خواسته‌ها و نیازهای خود توجه داشته باشید. بعنوان مثال استفاده از میز کار گروهی در دفاتر به سبک open office  امری بسیار رایح است.

توجه به چیدمان محیط و همچنین موقعیت هر فرد در دفتر کار برای خرید میز ضروی است. برای خرید میز کار شما می‌توانید از شرکت‌های طراحی چیدمان اداری که تولید کننده تخصصی مبلمان و پارتیشن اداری هستند نیز مشاوره رایگان بگیرید.

صندلی نیز در کنار میز جز جدایی ناپذیر هر اداره‌ای است. صندلی اداری نسبت به سایز تجهیزات تاثیر بیشتر و مستقیم تری روی سلامت کارمندان دارد. اگر صندلی انتخابی شما طبق اصول ارگونومی نباشد قطعا در طولانی مدت روی سلامتی شما تاثیر گذار است.

دقت داشته باشید که در صندلی باید دنبال ویژگی‌های زیر باشید:

  • قابل تنظیم بودن قد
  • قابل تنظیم بودن تکیه گاه
  • پشتیبانی درست و مناسب از کمر
  • داشتن عرض و عمق کافی
  • نشیمنگاه طبی و دارای بالشتک مناسب
  • دارا بودن فضا برای قرار دادن دست روی صندلی (دسته مناسب)
  • چرخ دار بودن

مبلمان اداری چیست؟

فایلینگ و کتابخانه

اگر بی‌نظمی را نمی‌توانید تحمل کنید و در ساعات کاری خودتان بیشتر ازینکه روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز کنید روی تمیز کردن و منظم کردن محیط وقت صرف می‌کنید؛ شما به کمد بایگانی و یا فایلینگ نیاز دارید!

حتما این جمله را شنیده‌اید که: " یک میز کار بهم ریخته نشانه یک ذهن به هم ریخته است " این جمله خصوصا برای میزهای کوچک صادق است زیرا بسیاری از میزهای حرفه‌ای مجهز به فضای ذخیره سازی هستند. اما اگر شما میز ساده‌ای خریداری کرده باشد می‌توانید از گزینه‌هایی مثل فایل، قفسه، کشو و کتابخانه در کنار سایر تجهیزات خود استفاده کنید. ناگفته نماند که احتیاج ادارات از این نظر می‌تواند متفاوت باشد. این تجهیزات اداری کارکردی بسیار عالی برای مدیریت اسناد شما و بهینه سازی گردش کار شما دارند، خواه در یک دفتر مستقر باشید یا در خانه کار کنید. اگر بخواهید می‌توانند این محصولات را با دیگر تجهیزات موجود در محیط‌تان هماهنگ کنید.

سیستم‌های ذخیره‌ سازی در ادارات، محیط کار را به شکل خلاقانه در می‌آورند. فایلینگ و کتابخانه شامل تمام تجهیزاتی‌اند که از بهم ریختگی محیط جلوگیری می‌کنند و محیط را به نوعی سامان می‌بخشند و از اصلی‌ترین بخش‌های مبلمان اداری هستند. قطعا در هر اداره‌ای اسنادی وجود دارند که نیاز به بایگانی و نگه‌داری دارند. علاوه بر نگه‌داری و ذخیره سازی اسناد توسط این تجهیزات، دسترسی شما به اسناد نیز بسیار آسان‌تر می‌شود.

تجهیزاتی که برای ذخیره‌سازی در ادارات وجود دارند بسیار متنوع است. از این دست وسایل می‌توان به کشو‌های میز، کمد، قفسه‌ها، فایل و کتابخانه اشاره کرد.

مبلمان اداری چیست؟

پارتیشن اداری

پارتیشن‌ها یکی دیگر از وسایل اداری هستند که چند سالی است که در ایران به محبوبیت زیادی در بین دفاتر رسیده‌اند. پارتیشن‌ها جدا کننده‌ی محیطی هستند و کار تقسیم بندی فضا را انجام می‌دهند. پارتیشن‌های اداری می‌توانند موقت یا دائمی باشند و می‌توانند تقریبا در هر اتاقی که مورد نیاز است با هر اندازه‌ای، مورد استفاده قرار گیرند.

پارتیشن‌ها در سبک‌های مختلفی موجود هستند اعم از پارتیشن‌های شیشه‌ای تا پارتیشن‌های ام دی اف؛ همگی بسته به نوعی که شما بخواهید قابل تولید و استفاده هستند. اما به طور کلی در دو دسته پارتیشن دوجداره و پارتیشن تکجداره جای می‌گیرند. پارتیشن‌های دو جداره در برابر صدا بیشتر از تکجداره عایق صدا هستند و شباهت‌های بیشتری به دیوار ثابت دارند.

پارتیشن‌ها می‌تواند در اندازه‌های کوتاه، متوسط و یا تا سقف باشند. در شرایط رعایت فاصله گذاری اجتماعی بهترین وسیله برای ساخت هایل بین کارمندان استفاده از پارتیشن‌های نیم قد است که بین میزها قرار می‌گیرد. البته نوع دیگری نیز وجود دارد و ساخت اتاقک‌های کوچک با استفاده از پارتیشن برای هر فرد است. در این مدل کارمندان داشتن فضای خصوصی خود را دارند و فضای زیادی نیز اشغال نمی‌شود.

از مزایای پارتیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق بودن در برابر صدا تا 80 درصد
  • بخش بندی فضای کار
  • قابلیت جا به جایی
  • قابل تطبق با هر محیط و سبکی
  • امکان ساخت فضای خصوصی برای هر کارمند
  • داشتن نور بیشتر و مدرن تر شدن فضا در صورت استفاده از پارتیشن شیشه‌ای

در نتیجه خریداری تجهیزات اداری کار سختی نیست فقط باید تحقیقات لازم را انجام داده باهوش باشید و  سعی کنید برای خرید مبلمان اداری به شرکتی معتبر که تولید کننده و متخصص در این امر باشد مراجعه نمایید.

در آخر، برای راهنمایی و مشاوره‌ی خرید می‌توانید به شرکت بزرگ و حرفه‌ای مبلمان اداری ایستا مراجعه کنید و یا با شماره 02188701330 تماس حاصل فرمایید و یا به سایت www.ista1.com مراجعه نمایید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز